اعدام دو نفر در خوزستان به اتهام «تیراندازی به هیئت عزاداری در دزفول»

 قاسم عبدالله (سمت راست) و عبدالله کرم‌الله کعب رادیو فردا :خبرگزاری ایرنا به نقل از «یک منبع آگاه» خبر داد که دو نفر به اتهام «تیراندازی به «یک هیئت عزاداری در دزفول» در سال ۹۴، صبح روز یکشنبه اعدام شدند.
 

دیوان عالی ایران حکم اعدام این دو نفر را تائید کرده بود.

 
در این پرونده سه نفر دیگر به ۳۰ سال زندان محکوم شده‌اند.
 
شامگاه جمعه ۲۴ مهرماه ۹۴، در تیراندازی به یک هیئت عزاداری در صفی‌آباد دزفول دو نفر کشته و دو نفر زخمی شدند.
 
سازمان عفو بین‌الملل در اردیبهشت ماه امسال اعلام کرده بود که «عبدالله کرم‌الله کعب» و «قاسم عبدالله»، دو شهروند ایرانی عرب خوزستان در این پرونده به اعدام محکوم شده‌اند.
 
به گفته این سازمان، تنها مستنداتی که برای محکومیت این دو نفر ذکر شده «اقرارهای آنها است که زیر شکنجه، از جمله شوک الکتریکی، آویزان کردن سر و ته به مدت یازده روز و اعدام ساختگی، گرفته شده است».
 
وکلای این دو زندانی نیز گفته‌اند هیچ مستند دیگری جز اقرارهای متهمان ارائه نشده و اقرارهای اخذشده نیز در تناقض با اظهارات شاهدان عینی است.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۶۵
آنتی خرافات - دوسلدورف، آلمان
• رئیس مجمع تشخیص. • رئیس مجلس خبرگان. • دبیر شورای نگهبان. اولی باید دومی را تایید و دومی سومی را، رئیس هر سه احمد جنتی است آقا اینا ما چی فرض کردند خودش بخودش نامه میزنه و تاییدیه میگیرد از خودش
یکشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۱
۵۷
دوستدار - استهکلم، سوئد
جمهوری اسلامی ایران چون میخواهد سیاستهایش را از راه ترور و جنگ در منطقه گسترش دهد و مخالفان ایرانی را در هر جا اگر بتوانن ترور کنن , بخاطر اینکه بهانه ای داشته باشند و در برابر خودشان در دنیا دفاع کنن و بگویند نظام جمهورس اسلامی و مردم ایران هم چنان مورد ترور تروریستها قرار میگیرند و حتی اگر دولتها و دسته های مخالف رژیم اخوندی هم تروری در ایران انجام ندهند, نظام اخوندی انگاه خودشان ترورهای را در بعضی از نقاط ایران توسط نیروهای امنیتی خودشان انجام میدهند تا بهانه ای در دست داشته باشند که بگویند ایران هم همچنان مورد ترور مخالفان یا دولتهای دشمن نظام اخوندی قرار میگیرد و برای اینکه مردم باورکنن , کسان بی گناهی را به نام جاسوس و یا خائن به ملت و نظام اسلامی دستگیر میکنن و ترورها را با زور شکنجه فیزیکی و روانی هم که شده باشد به گردن این کسان می اندازند بعداز اعترافات اجباری برای سرپوش گذاشتن و ابروی نظام هم که باشد بیشتر این بیگناهان را اعدام میکنن.
یکشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۸
۶۳
Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
لعنت به خدایی که اجازه میدهد کریه المنظر های سیاه دلی مثل خاتمی و جنتی و علم الهدی زنده بمانند ولی جوانهای رشید ایرانی الاصل در عکس بالا شهید و ناکام از دنیا بروند.
یکشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۰
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.