در پی بحران اقتصادی مهاجرت ایرانی ها به ترکیه ۱۵۰ درصد افزایش یافته است

العربیه :فشار اقتصادی ناشی از تحریم‌ها سبب شده که مهاجرت ایرانی ها به ترکیه 150 درصد افزایش یافته و ایرانی‌ها را در صدر فهرست درخواست‌کنندگان اقامت ترکیه قرار دهد.
 

به گزارش خبرگزاری ایرنا، شهروندان ایرانی در 6 ماه گذشته2 هزار و 202 ملک به ارزش 550 میلیون و 500 هزار دلار در ترکیه خریده‌اند و آمارها نشان می‌دهد مهاجرت ایرانی‌ها به ترکیه 150 درصد افزایش یافته است.

 
ایرنا درباره دلایل افزایش چشمگیر مهاجرت شهروندان ایرانی به ترکیه نوشت: «ایران از سال گذشته تا کنون بعد از خروج امریکا از برجام و وضع شدید تحریم‌ها، با تورم مواجه شده است.»
 
بررسی آمارهای مهاجرتی کشور ترکیه نشان می‌دهد «ایرانی‌ها 6.8 درصد از کل مهاجران به ترکیه در سال 2018 را تشکیل می‌دهند.»
 
ایرنا درباره اقبال ایرانی‌ها به خرید ملک در ترکیه نیز گزارش کرد: «بررسی گزارش موسسه آمار ترکیه نیز نشان می‌دهد که ایرانی‌ها از ماه ژانویه تا می 2018، 716 ملک در ترکیه خریده بودند اما در همین بازه زمانی 5 ماهه در سال 2019، 2 هزار و 202 خانه خریداری کرده‌اند. آمارهای قبلی ترک‌استات نیز نشان می‌داد که تنها در ماه آوریل، ایرانی‌ها 332 خانه در ترکیه خریده بودند. با این حساب، تنها در یک ماه 86 میلیون دلار ارز از طرف ایرانی‌ها صرف خرید املاک ترکیه شده‌است.»
 
بر اساس قوانین ترکیه، خارجی‌ها برای اینکه بتوانند اقامت این کشور را به دست بیاورند، باید 500 هزار دلار در یک بانک ترکیه‌ای حساب داشته باشند و تعهد دهند که این پول سه سال در بانک بماند و یا خانه‌ای به ارزش حداقل 250 هزار دلار خریداری کنند.
 
پیش از این دفتر امور پناهندگان اتحادیه اروپا نیز درباره افزایش روز افزون پناهندگان و مهاجران ایرانی در اروپا هشدار داده بود. در ماه دسامبر 2018 دفتر امور پناهندگان اتحادیه اروپا اعلام کرد که تنها در ماه اکتبر 2018 تعداد 3 هزار و 170 شهروند ایرانی در کشورهای مختلف عضو اتحادیه اروپا درخواست پناهندگی کرده‌اند و این عدد بیشترین مقدار در دو سال گذشته است. با درخواست پناهندگی یک نفر از هر سه ایرانی پناهجو موافقت شده است.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۴۵
Azerbaijan.oglu - لندن، انگلستان
با کارهایی که ایرانی انجام می دهند نا چند سال دیگر ترکیه هم مثل گرجستان ورود ایرانی ها را قدغن می کند.
شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۲
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.