درخواست اتریش از ایران برای آزادی شهروند ایرانی - اتریشی

مسعود مصاحب دبیرکل جامعه ایرانیان و اتریشی‌ها که از ژانویه در ایران زندانی است بی بی سی :مقامات دولت اتریش با تایید خبر بازداشت یک شهروند ایرانی-اتریشی که از هفت ماه پیش در ایران زندانی است، خواستار آزادی فوری او شدند. رسانه‌های اتریش نام این فرد را مسعود مصاحب،‌ دبیرکل انجمن اتریش و ایران، اعلام کردند.
 

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وزارت خارجه اتریش، دیروز چهارشنبه،‌ ۹ مرداد گزارش رسانه‌های اتریش مبنی بر اینکه مسعود مصاحب، شهروند ایرانی اتریشی ۷۲ ساله و دبیر کل انجمن اتریش‌ها و ایرانیان "از ماه ژانویه در ایران در بازداشت به سر می‌برد" را تایید کرد.

 
پیتر گوشل‌باوور، ‌سخنگوی وزارت خارجه اتریش، به خبرگزاری فرانسه گفته است که ما در این‌باره اطلاع داریم و دولت اتریش از ایران خواسته که او را آزاد کند.
 
به گفته سخنگوی وزارت خارجه اتریش، آلکساندر شالن‌برگ،‌ وزیر خارجه اتریش درباره آقای مصاحب با همتای ایرانی خود،‌ مکاتباتی داشته است و سفارت اتریش در تهران فعالانه در حال پیگیری این مساله است.
 
به گفته این مقام وزارت خارجه اتریش به دلیل اینکه ایران دو تابعیتی بودن شهروندان خود را به رسمیت نمی‌شناسد،‌ آقای مصاحب از حق دسترسی به خدمات کنسولی اتریش محروم است.
 
سخنگوی وزارت خارجه اتریش گفت که هیچ اتهام رسمی علیه این فرد مطرح نشده است و علت بازداشت آقای مصاحب مشخص نیست.
 
آقای گوشل باوور افزود که به دلیل سن آقای مصاحب و مشکلات سلامتی متعدد او،‌ دولت اتریش بر جنبه بشردوستانه این پرونده تاکید کرده است.
 
"انجمن ایرانی-اتریشی‌ها" (Die Österreichisch-Iranische Gesellschaft) با هدف تقویت رابطه ایران و اتریش به ویژه در زمینه‌های اقتصادی و بازرگانی تشکیل شده است و دفتر آن در شهر وین است.
 
روزنامه استاندارد چاپ وین گزارش داده است که آقای مصاحب همراه یک هیات از یک مرکز تحقیقاتی اتریش که به نوشته خبرگزاری فرانسه، "مرکزی در نزدیکی تهران تاسیس کرده است"،‌ به ایران سفر کرده بود.
 
به گزارش این روزنامه،‌ پس از دستگیری او،‌ تا هفته‌ها تماس او با خانواده‌اش قطع شده بود تا اینکه آنها می‌فهمند که او در زندان اوین تهران زندانی است.
 
در سال‌های گذشته بازداشت شهروندان دو تابعیتی به اتهام تلاش برای نفوذ یا جاسوسی در ایران، بارها خبرساز شده و به یکی از مسائل مورد اختلاف این کشور با دولت‌های دیگر تبدیل شده است.
 
یکی از تازه‌ترین موارد که در رسانه‌ها منتشر شده است مربوط به فریبا عادلخواه، پژوهشگر موسسه مطالعات سیاسی پاریس (سیانس پو) است که بیش از یک ماه پیش در یکی از سفرهای خود به ایران بازداشت شده است.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۳۸
scandal - برلین، آلمان
عجب گرفتاری شدیم از دست این اسلام انسان ستیز.
جمعه ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۷
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.