واکنش روحانی به تحریم ظریف: تمام ارکان کاخ سفید از مصاحبه های ظریف می لرزد

انتخاب: رییس جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه دشمنان از تحریم ایران پشیمان می شوند، گفت: تحریم ایران، شکست اخلاقی، سیاسی و حقوقی برای آنهاست.
 

به گزارش «انتخاب»، حسن روحانی روز پنجشنبه در مراسم افتتاح نیروگاه سیکل ترکیبی شهرستان هریس، اظهار داشت: تحریم ایران به منزله شکست تعهدات شان در برابر نهادهای بین المللی و سازمان ملل و یک ملت بزرگ 82 میلیونی است.

 
وی اضافه کرد: آنها با تحریم فقط شکست را تحمل می کنند و هیچ سودی ندارد؛ این تحریم به ضرر همه است، اروپا هم ضرر می کند، ما هم ضرر می کنیم، اما در بخش منفعت این تحریمها، این تنها ملت ایران است که نفع می برد.
 
وی ادامه داد: ما روی پای خودمان می ایستیم؛ در حوزه فناورهای نوین پیشرفت های بسیاری خوبی کردیم.
 
رییس جمهوری اظهار کرد: در حالی که در سال های آغاز انقلاب اسلامی مقدار برق کشور تنها ۷ هزار مگاوات بود، در آغاز دولت تدبیر و امید این رقم به ۶۹ هزار مگاوات رسید و در حال حاضر ۸۱ هزارر و ۷۰۰ مگاوات برق در ایران تولید می شود که رشد بسیار چشمگیر در زمینه سرمایه گذاری، تولید و ایجاد خدمات لازم در بخش انرژی به شمار می رود.
 
وی اظهار داشت: بسیار روز خوبی برای من، هیات دولت و مردم عزیز آذربایجان شرقی و شهستان رهریس و همه مسئولان است که قدم دیگری را برای رونق اقتصادی کشور و رشد اقتصادی بر می داریم.
 
روحانی اضافه کرد: در ظرف چند سال یعنی از سال ۹۵ که عملیات اجرایی این نیروگاه شروع شد تا سال ۹۸، گام بزرگی به سوی توسعه برداشته شده است؛ در طول این چند سال مهندسان، مدیران و کارگران تواسته اند قدم بسیار بزرگی برای این نیروگاه بردارند و این برای همه ما مایه مباهات است.
 
وی با تاکید بر اینکه اجرای طرح های زیربنایی برای تحولات اجتماعی و اقتصادی بسیار حایز اهمیت است، گفت: معمولا" زمانی که انسان می تواند به راحتی از نعمت ها استفاده کند اصل نعمت یادش می رود؛ شبیه ماهی که در آب است ولی یادش نیست در آب زندگی می کند.
 
روحانی ادامه داد: قطعی برق در تابستان گرم و مشکلات در بیمارستان ها برای کسی که بیماری داشته باشد که نیازمند عمل جراحی است و یا اینکه موادی تولید می شود و در روز ضرورت در اختیار ما قرار نگیرد، به اهمیت و ارزش این خدمات پی خواهیم برد.
 
می گویند مذاکره، اما وزیر خارجه را تحریم می کنند
 
حسن روحانی همچنین با اشاره به تحریم محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان گفت:‌ دولت آمریکا می‌گوید در هر لحظه‌ای آماده مذاکره با دولت ایران هستیم! بعد وزیر خارجه آن کشور را تحریم می‌‌کنند، البته قبلش که غلط‌های بالاتری کردند و رهبر معظم انقلاب را تحریم کردند.
 
وی افزود: این اقدامات آنها به معنای آن است که دشمنان ما آنچنان عاجز شدند که فرصت خردورزی و تفکر را هم از دست دادند. من بخواهم مذاکره کنم با دولتی،‌ راه مذاکره را وزارت خارجه آن دولت و کشور می‌دانم، راه دیگری نداریم. رئیس این وزارت خارجه و مسئول دیپلماسی کشور وزیر امور خارجه است. اینکه دولتی که معتقد است دولت مقتدر و ابرقدرت در سطح جهان است از مصاحبه وزیر خارجه ما می‌ترسد، جای تعجب دارد.
 
رئیس‌جمهور با بیان این مطلب که کاملا آشکار و رورشن است که تمام ارکان کاخ سفید از حرف زدن و منطق یک انسان دانشمند، دیپلمات فداکار و آگاه متزلزل می‌شوند، تصریح کرد:‌ آقای دکتر ظریف در نیویورک، مصاحبه می‌کند، این‌ها (سران آمریکا) هفته‌ها و ماه‌ها عصبانی هستند و نگرانی خودشان را ابراز می‌کنند،‌ می‌گویند وزیر خارجه ایران، می‌آید افکار عمومی ما را منحرف می‌کند و واقعیت‌ها را برای مردم ما بیان می‌کند.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۴۵
Zaall - اصفهان، ایران

چو ظریف تحریم هست به نظر من برجام ۲ امضا کنیم سر خود ظریف، که کت بسته ایشون و دیگر یاران برجام ۲ را یک جا تحویل عمریگا بدهیم!
‌پنجشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۴
۴۴
Daheye 60 - نیویورک، ایالات متحده امریکا

آخه آخوند 2 زاری تو و امثال تو داری می لرزی . اصلا از رفتارت ملومه . مرگ بر جمهوری اسلامی
‌پنجشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۳
۴۰
javadrezazadeh - ارومیه، ایران

اگه شما نمیترسین بزارین اونام بیان اینجا مصاحبه کنن حـ... ها
‌پنجشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۳
۴۴
amirgheryou - تهران، ایران

آره با شنیدن اسم ظریف ، چیز ترامپ به لرزه میفته.
‌پنجشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۵
۵۳
آزاذه - تهران، ایران

اینها چقدر خودشون را تحویل میگیرند🤪🤣
‌پنجشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۸
۵۷
دوستدار - استهکلم، سوئد

اقای روحانی وقتیکه تحریمها به نفع شما تمام شده است این همه رجزخانی از بهرچیست! چرا در مورد ظریف صفحه را نمی چرخانید ؟ مثلا" نمی گوید این همه وزیر خارجه مملکت با این دولت و ان دولت مذاکره کرد ولی به نتیجه نرسید و همه مذاکرات ایشان بدرد عمه اش خورد و امریکا هم تحریمش کرد.
‌پنجشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۸
۵۷
RAHSHENAS - برلین، آلمان

تو باز ۵۰ درصد دریای مازندرران رو دادی به پوتین و باز زود خوشحال شدی . بگو دخترات از آمریکا برگردن پس
‌پنجشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۴
۵۳
آزاذه - تهران، ایران
[::amirgheryou - تهران، ایران::]. ها ها! فکر کنم تنها خواسته ظریف هم همین باشه
‌پنجشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۲
۷۰
parvin-artemis65 - مادرید، اسپانیا

بله گاهی از چرندیات هم میتوان انقدر خندید که موجب لرزش شود۰ سوسماران هزارچهره
‌پنجشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۰
۳۳
خوب، بد، زشت - نیبورگ، دانمارک

جمهوری اسلامی حقیران. رهبر حقیر، رئیس جمهور حقیر، وزیر حقیر
‌پنجشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۶
۷۰
senator x - تهران، ایران
درسته,در فن آوری فرار مغزها,بیچاره نمودن مردم در حد خودکشی دسته جمعی,در سرقت ثروت ملت و سر زمین ایران که حتی خاکش را هم به توبره کشیدیم,در بی آبرو و بی اعتبار کردن ملت در جهان,خصوصا در امور اجتماعی و فرهنگی و اقتصاد,اقتصاد,چنان آنان را ضربه فنی کردیم که تا 200سال آینده حال جنبیدن ندارند.تو شرف و آبرو و حثیت نداری,این چند روزه هرچه دل ننگ ات میخواهد دروغ بباف
‌پنجشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۶
۵۴
hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
[::Zaall - اصفهان، ایران::]. زالزالک جون، خودت خوب میدونی تو قضیه برجام هم دولت و هم وزیر و هم مذاکره کننده ها عروسک خیمه شب بازی علی چلاق بودن. برای هر تصمیمی باید زنگ میزدن بیت خراب شده. پس بیخود فیلم نیا! برجام حاصل خاویار فنگ شدن همون رهبر مافنگی است که از ترس پشت ظریف قایم شده.
‌پنجشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۱
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.