هاآرتص: ایران موشک‌های خود را به عراق منتقل کرده تا حمله به آن برای اسرائیل دشوار شود

به گزارش هاآرتص، مقامات وزارت دفاع اسرائیل می‌گویند که ایران بخش بزرگی از سامانه‌های موشکی خود در خارج از آن کشور را به عراق منتقل کرده است؛ چرا که برای اسرائیل، حمله به آن سامانه‌ها در عراق دشوارتر از حمله به آنها در سوریه است.
 

پیشتر در گزارش روزنامه الشرق‌الاوسط آمده بود که اسرائیل به برخی پایگاه‌های موشکی ایران در عراق حمله کرده است. برآورد امنیتی سال ۲۰۱۹ اسرائیل هم گفته است که به رغم دشوار شدن حضور نظامی ایران در سوریه، ایران این منطقه را ترک نکرده، و تنها تاکتیک خود را به حضور سنگین‌تر در عراق،‌ تغییر داده است.

 
هاآرتص به نقل از منابع امنیتی اسرائیل می‌نویسد که در حال حاضر ایران به شبه‌نظامیان عراقی موشک‌هایی با بُرد بین ۲۰۰ تا ۷۰۰ کیلومتر می‌دهد و این موشک‌ها می‌توانند هر نقطه از خاک اسرائیل را هدف قرار دهند. این گزارش می‌گوید این موشک‌ها به نسبت آن‌ موشک‌هایی که ایران به حزب‌الله لبنان می‌دهد، دقیق‌تر هستند.
 
گزارش هاآرتص می‌افزاید ایران به دلیل پرهزینه بودن عملیات زمینی و نداشتن نیروی هوایی کارآمدی که بتواند در برابر ارتش‌های غربی ایستادگی کند، روی تسلیحات موشکی و بُرد و دقت ‌آن‌ها متمرکز شده است.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۸۴
میلاد2020 - داخائو، آلمان

خوب کاری میکنند. دمشون گرم که یک گروه الین صهیونیستو میخوان با اردنگی از حوزه قدرت ایران بندازن بیرون
‌چهارشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۴
۴۵
Zaall - اصفهان، ایران

درود بر ایران و ایرانی
‌چهارشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۸
۴۴
amirgheryou - تهران، ایران

[::میلاد2020 - داخائو، آلمان::]. غربتی عقده ای 4تا آخوند و پاسدار دهاتی حوزه قدرتی ندارن. در ضمن قدرت هر کشور درون مرزهای اون کشور جهت اقتصاد و رفاه هست نه برای 4تا تیر تخته روسی چینی. حالم از عقب مونده های عقده ای متوهمی مثل او هم میخوره. ترررر به هرچی قدرت که از تیر تخته به وجود بیاد. کره شمای اندازه 7جدو آباد تو و این حکومت تجهیزات نظامی داره اما دارن ... میخورن. عاقبت شما هم همینه. موشهای فاضلاب از شماها باهوشترن.
‌چهارشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۱
۵۷
دوستدار - استهکلم، سوئد

اگر امریکا به داد اسرائیل نمی رسید رژیم ایران از هر طرف اسرائیل را موشک باران میکرد.
‌پنجشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۱
۴۲
rahjoo - بابل، ایران
Zaall- درود بر انسانیت!عاقبت نژاد بازی میشه همینی که تو خاورمیانه هست!!! یکی مث تو که دو دقیقه به مغزش مهلت نمیده رشد کنه و جهان رو بسازه بجای اینکه یه عمر دنبال روکم کنی باشه و آخرش هیچی!!نژاد کیلو چنده؟همین ما ایرانیها بیشتر از تمام دنیا داریم همدیگرو تو این مملکت تیکه پاره می کنیم.نه جربزه یه اعتراض داریم نه یه روده راست تو شکممون هست هر روز هم داریم گرگ تر میشیم.
‌پنجشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۴:۲۲
۵۴
hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
[::دوستدار - استهکلم، سوئد::]. اگر عمه من هم ... داشت عموم میشد
‌پنجشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۴:۲۷
۵۴
hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
[::میلاد2020 - داخائو، آلمان::]. عزیز مالشی! درسته که ماری جوانا آزاد شده، ولی خودتو خفه نکن. خیلی توهم زدی. در ضمن میدونستی پادگان کرج و قم به طور مشکوکی دچار حمله شدن؟
‌پنجشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۴:۲۹
۴۵
Zaall - اصفهان، ایران
[::rahjoo - بابل، ایران::]. پروردگار آدمتان کند! من فقط نوشتم درود بر ایران و ایرانی! به کجات فشار آمد!؟
‌پنجشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۳
۳۴
tiger.man - ریکیاویک، ایسلند
دو سال دیگه موشکهای چهارپایان ج ا که قراره بر فرق اسراییل نازل بشه جهت محافظت از کوههای سلیمان افغانستان سر در میارن هههههههه. .. لختی ملق بازی نمیکنند حاج اقا.
‌پنجشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۳
۸۴
میلاد2020 - داخائو، آلمان
[::Zaall - اصفهان، ایران::]. اینا با مادرشون هم مشگل دارن و ...لقمه هایی هستن که اصلأ از ایرانی بودن فقط فارسیو یاد گرفتن. آیه تو گوش خر خوندن آدمشون نمیکنه. هیچ فایده ای نداره ....حیف وقت که آدم برای کامنت گذاشتن برای یه مشت خائن صرف میکنه
‌پنجشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۷
۴۴
amirgheryou - تهران، ایران
[::Zaall - اصفهان، ایران::]. تو وقتی میگی ایران و ایرانی منظورت آخوندها و پاسدارها و توله سگاشون هست. و برای تو مهم نیست ایرانیها در خوشبختی و رفاه و سلامتی باشن بلکه برای تو فقط مهمه ایران مثل روسیه 4تا تیرتخته داشته باشه و برای کشورهای سربه زیر شاخ و شونه بکشه و بیار عرعر کنه که آی ما امپراطوری شیعه داریم ما قدرتمندیم ما توپای اسب ابالفضلیم ووو. میدونی چرا؟ چون عقده حقارت داری. چون از بچگی زورگیری شدی و دلت میخواد اون حقارت رو با لات بازی یکی دیگه ارضا کنی. ارضای حقارت. پس لطف کن اسم کردم ایران و سرزمین فلک زده ایران رو نیار. در ضمن برای یکی مثل من بشریت و طبیعت مهمه. ایران و مردمش کمی برام ارجحتر هستن. اما تو مایلی نوع بشر رو فدای توهمات خودت و همفکرانت کنن.
‌پنجشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۹
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.