قتل زندانی سیاسی در حبس به برکناری مدیرکل زندان‌های استان تهران منجر شد

 مصطفی محبی در سال ۹۵ به عنوان مدیرکل زندان‌های تهران منصوب شده بود.رادیو فردا :گزارش‌ خبرگزاری‌ها از ایران حکایت از آن دارد که مصطفی محبی، مدیرکل زندان‌های استان تهران، به دلیل «قتل علیرضا شیرمحمد‌علی در زندان» برکنار شده است.
 

خبرگزاری ایسنا روز سه‌شنبه، ۱۱ تیر، خبر داد که رئیس سازمان زندان‌ها حشمت‌اله حیات‌الغیب، مدیر کل سابق زندان‌های استان فارس، را به عنوان مدیرکل زندان‌های استان تهران منصوب کرد.

 
در همین حال، به گزارش خبرگزاری ایرنا، «گفته می‌شود، برکناری مدیرکل زندان‌های استان تهران، نتیجه بررسی‌های کمیته ویژه‌ای است که از سوی رئیس قوه قضاییه برای بررسی علت قتل یک زندانی به نام شیر محمدعلی در زندان تهران بزرگ انجام شده است».
 
غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضائیه، نیز روز سه‌شنبه در نشست مطبوعاتی خود تایید کرد که «برخی مدیران» زندان‌ها «در این ارتباط [قتل زندانی سیاسی] جابه‌جا شدند».
 
آقای محبی روز دوشنبه یعنی یک روز پیش از برکناری خود، اصغر فتحی، رئیس زندان تهران بزرگ، را برکنار کرده بود.
 
این مقامات کمتر از یک ماه پس از آن برکنار می‌شوند که علیرضا شیرمحمد‌علی، زندانی سیاسی، شامگاه دوشنبه، ۲۰ خرداد، در زندان فشافویه، توسط دو زندانی متهم به قتل، به قتل رسید.
 
علیرضا شیرمحمدعلی، ۲۱ ساله و اهل نازی‌آباد تهران، در اعتراض‌های مرداد پارسال بازداشت و به اتهام‌هایی همچون «توهین به مقدسات»، «توهین به بنیانگذار جمهوری اسلامی»، «توهین به رهبری» و «تبلیغ علیه نظام» به هشت سال زندان محکوم شده بود.
 
مصطفی محبی در سال ۹۵ به عنوان مدیر کل زندان‌های استان تهران منصوب شده بود.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۶۵
mehdi sadigh - دوسلدروف، آلمان
خب چرا کشته شده را بگید این آمد و آن رفت بدرد عمه تان میخورد جانیان،این نوع حکومت نوبر است
‌چهارشنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۶
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.