مرکز کنترل و پیشگیری بیماری: بیش از نیمی از مرگ و میرهای مرتبط با بارداری قابل پیشگیری است

صدای آمریکا :بنا به یک گزارش جدید، هر سال حدود ۷۰۰ زن در آمریکا از عوارض مربوط به بارداری جان می دهند، ولی حدود ۶۰ درصد از این مرگ و میر می تواند قابل پیشگیری باشد.
 

در این گزارش که روز سه شنبه (۱۷ اردیبهشت) توسط مرکز کنترل و پیشگیری بیماری منتشر شد، مرگ و میر مرتبط با بارداری نه تنها قبل و در طول زایمان، بلکه تا یک سال پس از آن می تواند رخ دهد.

 
به گزارش سایت علمی «لایو ساینس»، پژوهشگران دریافتند که حدود ۳۱ درصد از مرگ و میر مربوط به حاملگی در آمریکا هنگامی که یک زن باردار است رخ می دهد، ۳۶ درصد در طول زایمان، و ۳۳ درصد بین یک هفته تا یک سال بعد از زایمان.
 
این مطالعه نشان داده است تعداد مرگ و میر در بین زنان باردار سیاه‌پوست و سرخ‌پوست (بومیان آمریکا‌) سه برابر بیشتر از زنان سفیدپوست است.
 
در طول زایمان، خونریزی و آمبولی مایع آمنیوتیک از دلایل اصلی مرگ شناخته شده است، در هفته پس از زایمان خونریزی، عفونت، و فشار خون بالا، و در دوره پس از زایمان یعنی بین شش هفته تا یک سال، کاردیومیوپاتی، بیماری ای که ماهیچه قلب ضعیف شده و نمی تواند خون پمپ زده و آن را به تمام اعضای بدن برساند.
 
بر اساس این پژوهش باید عواملی که موجب بالابردن احتمال مرگ و میر مربوط به بارداری می شود، شناسایی شده و تحت کنترل قرار گیرد. همینطور با آگاه سازی و مهیا ساختن دوره های آموزشی به خدمه بیمارستان به آنها یاد داد که چطور در موارد اورژانس پروتوکول های لازم را انجام دهند.
رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.