مجوز صدهزار دلاری شکار قوچ: تجارت پرسود مافیای سازمان محیط زیست و شرکت‎های گردشگری

اتباع خارجی شکارچی از صفحه اینستاگرام شادی مدرس -صدور مجوزهای میلیونی برای شکار گونه‎های ارزشمند جانوری در مناطق حفاظت شده ادامه دارد.
-یک سر این مافیای قانونی پرسود در سازمان حفاظت از محیط زیست است و سر دیگرش در شرکت‎های گردشگری خاص!

 

شادی مدرس فعال و خبرنگار محیط زیست چند ماه پیش در گزارشی با عنوان «خون‌فروشی حیات وحش» پرده از وجود قرق‌های اختصاصی شکار در زمین‎های منابع طبیعی برداشت و افشاکرد که سازمان حفاظت از محیط زیست مدیریت این مناطق را به افراد و شرکت‌های خاص می‌دهد و مافیا پول آن را به جیب می‎زنند.
 
این افراد خاص که «قُرقدار» می‎شوند به بهانه حفاظت از محیط زیست، حق برداشت (فروش مجوز شکار) پنج الی شش درصد از جمعیت قرق‌ها را انحصاری دست خود می‎گیرند. مدیران برخی از این شرکت‌های خاص مجوز شکار را با سودهای هنگفت برای شکارچیان خارجی صادر می‎کنند.
 
یکی از آنها که شادی مدرس نام‌ او را افشا کرد اسرافیل شفیع‎زاده است که اتفاقاً در صدا و سیمای جمهوری اسلامی او را به عنوان یک حامی محیط زیست و دلسوز حیات وحش و به عنوان کارشناس دعوت می‎کردند.
 
بعد از انتشار این گزارش، شفیع‌زاده از طریق تلفن شادی را با رکیک‎ترین الفاظ تهدید کرد و حتی وی را تهدید به تجاوز جنسی نمود اما شادی نترسید و صدای او را رسانه‎ای کرد.

مجوز شکار هر قوچ لارستان که امثال شفیع‎زاده زیر نظرسازمان محیط زیست که خود بزرگترین سلاخ حیوانات است می‎فروشند به نوشته صفحه اینستاگرامی «محیط زیست جنوب» صد هزار دلار است و مشتری اصلی آن هم اتباع خارجی هستند.
 
شادی مدرس اخیرا ویدئو دیگری از شکار قوچ در قرق منصورآباد حوالی رفسنجان منتشر کرده که یکی دیگر از شرکت‎هایی که با سازمان محیط زیست روابط مافیایی دارند مجوز آن را فروخته است.
اسماعیل کهرم بوم‌شناس و از فعالان باسابقه محیط زیست، نهم مهرماه، به خبرگزاری خانه ملت وابسته به مجلس شورای اسلامی صریحاً گفت که شکارچیان دور و بر عیسی کلانتری رییس سازمان محیط زیست را گرفته‌اند و به او مشاوره می‎دهند. این خبرگزاری نوشت، با وجود اعتراض‌های فراوانی که در ماه‌های اخیر به صدور و فروش مجوز شکار در کشور صورت گرفته، مسئولان سازمان حفاظت محیط زیست به شدت بر تداوم این تصمیم و گسترش آن اصرار دارند و مهم اینکه این کانال آنچنان درآمدزاست که هیچ ارگان و نهادی مقابل آن نمی‎ایستد.
 
به گفته کهرم «شکارچیانی مرفه که یا پزشک هستند یا مشاغل پردرآمد دیگری دارند و با اسلحه ۲۵۰ میلیون تومانی و خودروی آنچنانی با چراغ‌خاموش در کویر‌ها و سایر نقاط کشور بار‌ها شکار کرده و به گفته خودشان هم گرگ سفید شکار کرده‌اند و هم گرگ خاکستری، حالا به عنوان مشاوران رئیس سازمان حفاظت محیط زیست مشاوره می‌دهند، برای محیط زیست نسخه شکار می‌پیچند و بی‌آنکه سابقه علمی در زمینه محیط زیست داشته باشند از تاثیر مثبت شکار بر جمعیت حیات وحش می‌گویند.»
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۵۹
ایرانفردا - لندن، انگلستان

نمیدونم چه لذتى داره شکار یه موجود زنده؟ یه زمانى مردم برا خوردن شکار میکردن چون سوپر مارکت نبود. شکار افتخار نبود ، راه أمرار معاش بود. ولى اینا میکشن که بهشون خوش بگذره! دیوونه ها
‌چهارشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۸
۶۱
naderali63 - گوتمبر، سوئد
مردم ایران روزیخواهد رسید این ملاها زن و بچه ها تان را جلو چشمتان میفروشن . سکوت شما دنیا را متحجب میکند . تا کجا میخواید اینها هر بلایی سرتان بیاورن
‌چهارشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۴
۷۷
چهارشنبه سوری ایران - فرانکفورت، آلمان
حیوانات بیچاره هم توسط اخوند خونخوار نابود شدند حالا مونده زمین که ان هم دارد فرو میرود
‌چهارشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۵
۴۲
paksan - ایران، ایران
اون کچل رو باید از این سازمان مستقیم به زندان برد. اگر واسه جنایتی که زمان وزیر بودنش در وزارت کشاورزی محاکمه و زندانی میشد الان سازمان محیط زیست رو به دست یه آدم بیسواد متوهم نمیدادند. این کچل از جمله افرادی هستش در 30 سال گذشته نقش اساسی در ویرانی محیط زیست ایران داشته. از یک طرف در ساخت و ساز سدهای بی مورد و بیخود نقش اساسی داشت که البته میلیاردها تومان پول رو سرازیر میکرد به سمت شرکتها و نهادهای امنیتی و نظامی و از طرفی حالا امروز نقش برعکس میزنه و دوباره بودجه های کلان میگیره و باز میده به همونها که بیان شرایط رو مثلا درست کنند. کلانتری تو هر کشور دیگه ای زندگی میکرد الان پشت میله های زندان بود. اصلا کار به کدوم طرفی بودنش ندارم و دیگه کار از محافظه کار و اصلاح طلب و احمدی نژادی و سازندگی گذشته اینا همشون بیسواد و همه باید بخاطر خسارتهایی که زدند به کشور و مردم و حیف و میل اموال عمومی محاکمه و اصلا تبعید بشوند برای کار روی زمینهای کشاورزی بعنوان کارگر بدون مزد
‌چهارشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۰
۵۰
ابن ملجم - مونیخ، آلمان
...انکه سوگوار کرد خاک مرا ایا شکست در رفت و امد این همه تاراج...این سرزمین من چه بیدریغ بود
‌چهارشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۹
۵۰
ابن ملجم - مونیخ، آلمان
[::naderali63 - گوتمبر، سوئد::]. مگر حالا این کار را نمیکنند؟ رفیق دوست تاجر دختران ایرانی به کشورهای عربی است،سری به کازینوهای کردستان عراق و ترکیه بزنید
‌چهارشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۱
۵۴
حسین سلطانزاده - برلین، آلمان
انسان وحشی حیوان وحشی
جمعه ۱۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۹
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +500ویدیوی جالبی از نحوه معرفی شاهزاده رضا پهلوی در نشست شورای «اسرائیلی- آمریکایی»
  • +400شاهزاده رضا پهلوی: کشتار ۷ اکتبر اسرائیل و ۱۴۰۱ ایرانیان معترض، یک مجرم دارد و آن هم علی خامنه‌ای است
  • +329راننده اتوبوس آلمانی در اتوبوس رو‌ قفل کردو به خانواده مهاجر گفت تا اینجارو تمیز نکنید نمیذارم برید
  • +181صدای شکستن استخوان‌های مقاومت خامنه‌ای در خاورمیانه، از لبنان تا اصفهان
  • +148محسن رضایی: ممکن است متجاوزان صهیونیست پس از لبنان، جنایات خود را به سمت ایران بکشانند
  • +144وزیر دفاع اسرائیل: ارتش ما در حال نابود کردن آن چیزی است که حزب الله طی ۲۰ سال ساخته
  • +133علی افشاری: امروز رضا سراج، بازجوی دوران سخت بازداشتم، بعد از تحمل بیماری سخت مرد!
  • +128وزیر کشور جدید فرانسه، ستایشگر فرح پهلوی و مخالف مهاجران
  • +122قطع کردن برق مراسم حکومتی بسیجی‌ها در شیراز توسط یک جوان
  • +120وزیر خارجه اسرائیل درخواست «آتش‌بس ۲۱ روزه» با حزب‌الله را رد کرد: به مبارزه ادامه می‌دهیم