این جوان برای رهایی از مرگ فقط یک هفته مهلت دارد

شمارش معکوس برای نجات جوان مشهدی از چوبه دار آغاز شده است. 4 ماهی است که هر شب کابوس اعدام می‌بیند و حالا از مهلتی که خانواده مقتول به او داده‌اند تنها یک هفته دیگر باقی است...

ماجرا از شامگاه 19 تیر آغاز شد. آن شب شوم، «مسعود» با چند نفر از جوانان روستا درگیر و زخمی شده بود. وقتی اقوامش او را به بیمارستان می‌رساندند بیشتر غرور شکسته‌اش آزارش می‌داد تا زخم‌های تنش به همین خاطر وقتی خونریزی‌اش قطع و زخم‌هایش پانسمان شد فقط به فکر بیرون رفتن از بیمارستان و انتقام بود. ساعتی بعد به سختی از تخت پایین آمد تا بتواند هر چه زودتر حسابش را با کسانی که این بلا را سرش آورده بودند، تسویه کند.

در راه با دوستش هم تماس گرفت و ماجرای درگیری را به او گفت. قرار شد چند نفری سر قرار بروند. میدان دوئل در یکی از باغ‌های روستا بود. هوا تاریک شده و چشم، چشم را نمی‌دید. در چشم بر هم زدنی همه به جان هم افتادند. «مسعود» هم که چوبی در دست داشت وارد دعوا شد و لحظاتی بعد صدای فریاد یکی از آنها همه را به عقب نشاند. ضربات سنگین «مسعود» کار دستش داد و «اسماعیل» یکی از جوانان روستا، غرق در خون بی‌حرکت روی زمین افتاد. همه از ترس فرار کردند. اما دیگر برای هر کاری دیر شده بود. ساعتی بعد دستبند آهنی بر دستان «مسعود» گره خورد و او به اتهام قتل «اسماعیل» بازداشت شد.

با اعتراف صریح متهم جوان، پرونده با صدور کیفرخواست قتل عمدی به شعبه دوم دادگاه کیفری یک بجنورد ارسال شد و قاضی پس از شنیدن اظهارات «مسعود» و درخواست اولیای دم برای اشد مجازات، او را به قصاص نفس محکوم کرد.

این حکم قرار بود اواخر مهر ماه به اجرا درآید اما با پادرمیانی و وساطت معتمدان، خیرین و خانواده قاتل، اولیای دم یک ماه به «مسعود» فرصت دادند تا در صورت تأمین پول دیه از حق قصاص خود بگذرند و این جوان 25 ساله را آزاد کنند. پدر پیر «مسعود» با کمک همشهریان و بستگانش در یک ماه گذشته توانسته‌اند 180 میلیون تومان جمع کنند این در حالی است که پسر جوان برای رهایی از مرگ 120 میلیون تومان دیگر نیاز دارد و باید تا 22 آبان دیه درخواستی را فراهم کند.

خیرین و نیکوکارانی که می‌توانند برای رهایی این جوان از چوبه دار، او و خانواده‌اش را یاری دهند با گروه جویندگان عاطفه روزنامه ایران به شماره 88500100-021 تماس بگیرند.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۵۴
حسین سلطانزاده - برلین، آلمان
بیخود پول جمع میکنند برای این آدمها زنده بمونه میخواد چکار کنه مثلا بجز توالت پر کردن کدام کار مثبت را میخواد انجام بده
دوشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۲
۵۹
ایرانفردا - لندن، انگلستان
خیلى مسخره اس، طرف آدم کشته و براى فرار از مجازات براش خیریه راه میاندازن. این باید مجازات بشه نه مورد لطف قرار بگیره. إعدام نه، ولى سى چهل سال بره زندان که بفهمه معنى گرفتن جون یه آدم چیه. حالا گیرم پول جمع شد و این آقا آزاد، مسؤلیت درگیرى بعدى با کیه؟ تو ذهن این آقا که یه بار کشته و قصر در رفته، دفعه بعد هم میگه خدا کریمه و دوباره دست به چوب میشه
‌سه شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۶
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +565شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +459پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +344یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +254سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +246ویدیوی تخریب سردیس قاسم سلیمانی در «باغ ایران» در لبنان توسط ارتش اسرائیل
  • +245نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +237وزیر دفاع اسرائیل: حمله ما به ایران «کشنده، دقیق و به ویژه غافلگیرکننده» خواهد بود
  • +212کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +195حمله اسرائیل به ساختمانی نزدیک سفارت ایران در دمشق؛ محل ملاقات فرماندهان سپاه و حزب‌الله
  • +171عکس روز: سردار اسی کوهن؛ زود قضاوت کردیم