«جیش العدل» اسامی گروگانهای پایگاه بدر ۳ بلوچستان را اعلام کرد

گروه موسوم به «جیش العدل» با انتشار اطلاعیه‌ای در کانال تلگرامی خود اسامی نیروهای پایگاه بدر ۳ در منطقه «لوکدن ریگ» در نزدیکی میرجاوه را که چندی پیش به گروگان گرفته است، منتشر کرد.
 

در بیانیه «جیش العدل» که در کانال «عدالت نیوز» منتشر شده «اسامی نیروی های یگان تکاور نیروی انتظامی: عباس عابدی، محمد معتمدی سده، پدرام موسوی، کیانوش بابایی فریدنی حیدری و مهرداد آبان» ذکر شده است.

 
این گروه اسامی تعدادی دیگر از مرزبانان را با عنوان «‌اسامی نیروهای سپاه پاسداران» منتشر کرده است که شامل:‌ «مجید نارویی، محمود هرمزی، رسول گمشادزهی، سعید ریگی، زبیر ریگی، بهروز ریگی و عبدالکریم ریگی» می باشد.
 
به گزارش رسانه‌های ایران، هفته گذشته ۱۴ نفر از نیروهای نظامی ایرانی در ساعات ۴ تا ۵ صبح به وقت محلی از پایگاه بدر که زیر نظر قرارگاه قدس نیروهای زمینی سپاه است ربوده شدند. با این حال در بیانیه جیش العدل تنها اسامی ۱۲ نفر ذکر شده است.
 
این پایگاه از مدتی پیش که تنش ها در منطقه مرزی سیستان و بلوچستان با پاکستان افزایش یافت در اختیار نیروی زمینی سپاه قرار گرفته است.
 
قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در سیستان و بلوچستان بعد از ربوده شدن نیروهایش در اطلاعیه ای گفت که ربوده شدن این نیروها «با خیانت و تبانی عامل یا عوامل نفوذی گروهک های ضد انقلاب» انجام شده است.
خبرگزاری فارس هم در این مورد نوشت که «بر اساس گمانه زنی های اولیه این افراد بر اثر غذای آلوده مسموم شده و توسط گروهک جیش الظم به داخل پاکستان منتقل شده اند.»
 
جیش العدل این ادعای خبرگزاری فارس را رد کرده است.
 
جیش العدل گروهی مسلح است که هدف خود را برقراری «عدالت و برابری و مبارزه با جمهوری اسلامی» عنوان کرده است با این حال این گروه از سوی جمهوری اسلامی «گروهی تروریستی» شناخته می شود.
 
این گروه که خود را همچنین نیرویی «سنی» معرفی می کند در تلگرامش در نوشته های متعددی اتهام «تروریستی بودن» اقداماتشان را رد کرده و خود را نیروی مردمی برای مبارزه با نیروهای مسلح جمهوری اسلامی توصیف کرده است.
 
آنان همچنین با انتشار ویدئو از سعید براتی (منتشر شده در تلویزیون ایران) سربازی که قبلا در دست این گروه اسیر بود و مدتی بعد آزاد شد، گفته اند که رفتار آنان با اسرایش با ادعاهای جمهوری اسلامی همخوانی ندارد.
 
منطقه بلوچستان پاکستان و بلوچستان ایران از مناطق کمتر توسعه یافته دو کشور محسوب می شود.
 
بلوچ های ایران که اکثرا اهل تسنن هستند از تبعض‌های مذهبی، اقتصادی و سیاسی رنج می برند، موضوعی که باعث تشکیل نیروهای مسلح در این منطقه شده است. گروه جیش العدل با حملات متعدد به پایگاههای مرزی ایران، به داخل خاک بلوچستان پاکستان می گریزند، منطقه ای در پاکستان که یک جنبش ملی گرایی بلوچ در آن فعال است.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۴۲
Iranemaa - قم، ایران

امیدوارم که مرزبانان را نکشند ولی بسیجی های ضد مردمی منفور مردم هستند البته من از کشتنشان خوشحال نمیشوم ولی این بسیجی ها کسانی هستند که در موقع شورش های مردمی ، مردم را در خیابان کتک میزنند و به قتل میرسانند.
دوشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۶
۴۲
paksan - ایران، ایران
لعنت به هر چی آدم حیوان صفت هستش. فرق نمیکنه سپاه باشه یا داعش یا جیش الظلم. اینا از امارات و عربها پول میگیرن که این داستانها رو راه بیاندازند وگرنه مردم سیستان جز ظلم و باج گیری و جاده بستن از این آشغالها چیزی ندیدند! اینا اگر عرضه داشتند یه دیوار بنا میکردند دوتا خانواده رو نون میدادند آخه این کارها نهایتش چی میشه؟ اونطرف هم پاسدارهای خون آشام مسلمان و اینطرف هم جیش الظلم های مسلمان .دو گروه فاشیست گروه پرست جلاد که یکی از عربها پول میگیره و برای اونا خوش رقصی میکنند و یکی هم به زور ملت ایران رو خفت میکنه و این وسط مردم هستند که بین این وحشی ها گیر کردند. لعنت بر همه شما که اسلام و مسلمانی رو به لجن کشیدید. لعنت به این اسلامی که شماها تبلیغش میکنید .خدا لعنت کنه کسی رو که اسلام رو آورد به این مملکت فرق نمیکنه شیعه باشه یا سنی ...مردم آرامش ندارند از این آشغالها و دینی که جز خشونت و وحشیگری چیزی برای مردم نداره رو باید دور ریخت و شک نکنید خدا هم تو کار خودش مونده که آخر و عاقبت دینی که قرار بود صلح و دوستی و برابری باشه این شده
دوشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۱
۳۷
Imod.barbekan - منامه، بحرین

باید همشون بدون محاکمه اعدام کنند چون همشون در کشتن بسیاری از بی گناهان در بلوچستان دست داشته اند
دوشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۳
۸۹
تفکر اسلامی - اودنسه ، دانمارک

کجایید که میگفتند شیعیان عمریها را ترور میکنند ( منظورم شهلا خانم هست). ای رهبر فرزانه خردمند، بس است دیگر ترحم و باور به وحدت. جواب مشت با موشک.
دوشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۷
۵۶
شنبلیله خانم - اسلو ، نروژ
[::تفکر اسلامی - اودنسه ، دانمارک::]. با پوشک بهتره ;) رهبر فرزانه و خرررررررر :) دمند اصلا نمیدونه ترحم را با چه ت مینویسند اصلا به گوشش نخورده با انسانیت بیگانه است ;)
دوشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۳
۵۸
علی بابا-نروژ - کریستیان ساند، نروژ
جناب تفکر اسلامی-اوپنسه،دانمارک🤧اگه در همین دانمارک کسی از دستت شکایت کند به جرم نژاد پرستی و ترویج خشونت باید محاکمه بشی،نمی دام تو و امثال تو در. اروپا چه. غل.......میکنی؟حیف هوای اروپا نیست که امثال شما ساندیس خورها تنفس می کنید😡
دوشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۴
۵۷
دوستدار - استهکلم، سوئد
رژیم اخوندی ایران چند سال پیش ترحمی نسبت به عبدالمالک ریگی رهبر گروه ای از همین بلوچها راکرد , تا این گروه ترحمی نسبت به افراد نظامی و سرکوب گر نظام اخوندی داشته باشند؟ اگر عبدالمالک ریگی تروریست بود و بخاطر تروریست بودنش زود محاکمه و اعدامش کردن در مقابل رژیم اخوندی هم از رهبرش گرفته تا به ان بسیج و سپاهیش میرسد همه تروریست و سرکوبگر و ظالم هستند . پس بخشیدن زود هنگام افراد حکومتی , نظامی سپاه و بسیجی و حتی بعضی از پرسنل نیروهای انتظامی رژیم از طرف پارتیزانهای بلوچ کاری بس اشتباه است. همانطور که نظام اخوندی متهمی را میگرد و محاکمه اش میکند و بعد که اعدامش کرد میگوید هرکس خربزه بخورد باید پای لغزش هم به ایستد , خوب اینها هم که توسط نیروهای پارتیزان بلوچ دستگیر شده اند همگی اشان خربزه خوردن و باید پای هر حکمی که از طرف بلوچها مخالف رژیم به انهاداده میشود ایستادگی کنن .
‌سه شنبه ۱ آبان ۱۳۹۷ - ۰۳:۱۷
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.