نجات معجزه آسای یک اعدامی از چوبه دار

مرد جوانی به جرم تعرض به یک دختر در دادگاه به اعدام محکوم شد اما هنگامی که برای اجرای حکم در برابر چوبه دار قرار گرفته بود وکیل مدافع این محکوم 29 ساله توانست سندی از رایانه دختر به‌دست بیاورد و متهم را از اعدام نجات دهد.

این دختر جوان اردیبهشت سال 94 شکایت کرده بود که مرد 29 ساله‌ای به نام غلام او را ربوده و در خلوتگاهش واقع در ماهدشت کرج به وی تعرض کرده است.

در پی این شکایت متهم جوان دستگیر شد در حالی که گزارش پزشکی قانونی هم نشان می‌داد متهم با دختر جوان رابطه داشته است براین اساس غلام به اتهام تجاوز به عنف در شعبه یکم دادگاه کیفری استان البرز محاکمه شد و قضات دادگاه او را به اعدام محکوم کردند.

این حکم مورد تأیید قضات دیوانعالی کشور قرار گرفت و در حالی که جوان محکوم قرار بود هفته گذشته در ندامتگاه کرج اعدام شود اما سرنوشت وی با تلاش وکیل تسخیری‌اش طور دیگری رقم خورد. غلام را یک شبانه روز قبل از اجرای حکم به سلول انفرادی منتقل کرده بودند اما وکیلش با جمع‌آوری اطلاعاتی از سیستم رایانه دختر جوان توانست به قضات اجرای احکام ثابت کند جوان محکوم به مرگ مرتکب تعرض به زور نشده است.

بسرعت پرونده برای رسیدگی دوباره به دادگاه کیفری یک استان البرز به ریاست قاضی رنجبر ارجاع شد و نمایش فیلمی که از رایانه دختر به‌دست آمده بود نشان داد این دختر با رضایت کامل خود تن به ارتباط داده است و به این ترتیب غلام از اعدام نجات یافت.

 وی گفت: زندگی دوباره‌ام را مدیون وکیلم هستم و در این چند روز که برای اعدام با خودم خلوت کرده بودم فرصتی بود که توبه کنم وحالا بدون هیچ تردیدی دریافته‌ام که خداوند توبه مرا پذیرفته است من کارگر ساختمان هستم وتقریباً ده سالی است که از افغانستان به ایران آمده‌ام و نمی‌دانستم با یک هوس شیطانی چه بلایی سرم می‌آید.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۶۰
paydar22 - لاهه، هلند
چقدر از اینجور ادمها وحتی بعضیها هم هیچ لغزشی هم نداشت اند اعدام شدند. حال دولت و قانون گشور ما لنگ میزند. سوال من این است مردم چرا لنک میزنند. چندین نفر سر شگایتهای جعلی و دروغ سربدار شدند.
‌سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۵
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +569شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +479پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +356یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +270ویدیوی تخریب سردیس قاسم سلیمانی در «باغ ایران» در لبنان توسط ارتش اسرائیل
  • +251نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +248وزیر دفاع اسرائیل: حمله ما به ایران «کشنده، دقیق و به ویژه غافلگیرکننده» خواهد بود
  • +212کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +202حمله اسرائیل به ساختمانی نزدیک سفارت ایران در دمشق؛ محل ملاقات فرماندهان سپاه و حزب‌الله
  • +199عکس روز: سردار اسی کوهن؛ زود قضاوت کردیم
  • +171نخست‌وزیر پیشین اسرائیل: تل‌آویو باید به رهبران و تأسیسات هسته‌ای ایران حمله کند