واکنش‌ها به لغو کنسرت بنیامین در کرمان

بنیامین بهادری، خواننده پاپ ایران که قرار بود امروز در کرمان کنسرت برگزار کند، در صفحه اینستاگرام خود از لغو آن خبر داده است.
 

آقای بهادری در پستی چند صفحه‌ای با انتقاد از ممانعت از حضور زنان نوازنده گروهش در کنسرت نوشته است که به همین دلیل کنسرت امشب را اجرا نمی‌کند. انتشار این خبر واکنش‌های بسیاری را در شبکه‌های اجتماعی به دنبال داشت.

 
محمدرضا علیزاده، مدیرکل ارشاد و فرهنگ کرمان درباره کنسرت بنیامین و مخالفت با حضور زنان نوازنده گفت که مشکلی در این خصوص وجود ندارد و "من چیزی از مخالفت با حضور نوازندگان زن نشنیدم."
 
به گزارش وبسایت کرمان نو، آقای علیزاده درباره این کنسرت گفت: "بنیامین بهادری برای کنسرت امشب در کرمان، برای اجرای گروهی پنج نفره جواز گرفته بود. دیشب به یکباره اعلام کردند دو نفر دیگر هم به گروه اجرا اضافه خواهد شد. از آنجایی که جواز برای گروه پنج نفره صادر شده بود، ما مخالفت کردیم. اصلا بحث نوازنده زن یا مرد مطرح نبوده، از آنجایی که مجوز برای اجرای گروهی پنج نفره صادر شده بود، یک شب قبل از اجرا امکان اخذ مجوز برای دو نوازنده دیگر نبود. این دو نوازنده حتی اگر مرد هم بودند، امکان صدور جواز وجود نداشت." مدیرکل ارشاد و فرهنگ کرمان تاکید کرد که به هیچ عنوان با حضور نوازندگان زن روی صحنه "مشکلی نداریم."
 
ریحانه طباطبایی، خبرنگار در ایران با انتشار پستی در توییتر خود از وزیر ارشاد پرسیده که "این داستان تا کجا ادامه دارد؟" کاربر دیگری در توییتر از این اقدام آقای بهاری حمایت کرده است.
 
یک کاربر توییتر نیز از این اقدام بنیامین بهادری تشکر کرد. عباس صالحی، وزیر ارشاد ایران اوایل دی‌ماه امسال گفت: "اجرای صحنه‌ای بانوان برای بانوان همان مسیری است که در همه استان‌ها باید با یک رویه عمل شود. قطعاً از نظر ما حضور نوازنده خانم روی صحنه کنسرت‌های ارکسترال اشکالی ندارد و همه جا هم باید با همین رویه نسبت به حضور هنرمندان خانم روی صحنه اقدام کنند. در حوزه تک‌نوازی هم ما دستورالعمل‌هایی داریم که در همه جای کشور به‌صورت یکسان وجود دارد."
 
اما بنابر برخی گزارش‌ها، در اجراهایی که زنان به عنوان همخوان حضور داشته‌اند گاهی میکروفن همخوان‌های زن قطع بوده یا در آخرین تمرین‌های پیش از اجرا، ناظری وضعیت صدا را بررسی می‌کرده و با جابجا کردن میکروفن‌ها و افراد سعی شده صدای زنان در همخوانی کمتر شنیده شود.
 
اخیرا اجرای برنامه برای بانوان نوازنده و خواننده در برخی استان‌ها و شهرستان‌‌ها سخت‌تر شده است.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۳۸
scandal - برلین، آلمان
عاشقتم و درود بر تو که باعث شدی به آینده موزیک ایران خوش بین بشوم و چقدر صدا و آهنگای باحالی دارید و شما بنیامین، جزو اولین خواننده ایی بودید که خودم را با موزیک پوسیده ایرانی آشتی بدهم! بدرود
‌پنجشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۸
۵۴
oghab - هلسینکی، فنلاند
خاک برسراون ملتی که ۱۰۰ بارتوپاچه اش میکنند وباز نمی فهمند .این بابا نه صدادارنه هنر خواننده آخوندیه ..که دراین برهه راه انداختند مثل اون شادمهرعقیلی که زمان خاتمی راه انداختند چون برادر دوتاشهید بوده .محسن یگانه فرزند یکی از دستداندکارانه اونهاییکه دراین نظام اجازه فعالبت دارند بدونه شک ارتباط دارند آخه شماها کی میخواهید بفهمید ..چرا حبیب اجازکارنگرفته ..چرا فرهاد اجازه نداشت ..چرا انقدراحمق هستید .چرا باحماقتتون آب به آسیاب این حکومت میریزید .
‌پنجشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۳
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.