پاپ فرانسیس: داستان وسوسه حوا اولین نمونه خبر جعلی است

رهبر کاتولیک‌های جهان گفته است خبر جعلی به گسترش نفرت و تکبر دامن می‌زند.
 

پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان "روش‌های مارگونه" افرادی را که به پخش اخبار دروغ و جعلی دست می‌زنند محکوم کرده و گفته است اولین نمونه اخبار نادرست در کتاب مقدس، داستان ماری است که حوا را به خوردن میوه ممنوعه وسوسه می‌کرد.

 
پاپ در سند جدیدی که منتشر کرده گفته است این ماجرا "عواقب وخیم" خبر جعلی (فیک نیوز) را نشان داد.
 
رهبر کاتولیک‌های جهان گفته است خبر جعلی به گسترش نفرت و تکبر دامن می‌زند.
 
او از کاربران شبکه‌های اجتماعی و روزنامه‌نگاران خواسته است تا روش‌های فریبکارانه‌ای را که باعث تفرقه و اختلاف می‌شود، آشکار کنند.
 
سند جدیدی که واتیکان منتشر کرده "حقیقت، شما را آزاد خواهد کرد- خبر جعلی و روزنامه‌نگاری برای صلح" نام دارد و پیش از روز ارتباطات جهانی در کلیسای کاتولیک در ماه مه منتشر شده است. این اولین بار است که پاپ در این باره نوشته است.
 
اظهارنظر پاپ در باره خبر جعلی زمانی منتشر شده که بحث‌هایی در باره راه‌های محدود کردن پخش اخبار جعلی در شبکه‌های اجتماعی در جریان است.
 
پاپ فرانسیس گفته است پخش اخبار جعلی برای رسیدن به اهداف مشخص، اثرگذاری روی تصمیم‌های سیاسی و منافع اقتصادی صورت می‌گیرد.
 
رهبر کاتولیک‌های جهان خبر جعلی را به تلاش مار در کتاب مقدس برای وسوسه حوا مقایسه کرده و خواهان آموزش برای کشف حقیقت شده تا مردم بتوانند اطلاعات دریافتی را تشخیص بدهند، آن را مورد ارزیابی قرار داده و آن را درک کنند.
 
پاپ گفت نقش روزنامه‌نگاران که او آنها را "محافظان خبر" خواند، یک شغل نیست بلکه یک تکلیف است.
 
رهبر کاتولیک‌های جهان افزود روزنامه‌نگاران باید کمتر روی "خبر‌های فوری" متمرکز باشد و آنها باید بیشتر روی دلایل اصولی بحران‌ها کار کنند.".
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۲۶
ab shangooli - لندن، انگلستان
مردک ، مار تو هستی‌ که سمبل شیطان است ، پاپ فرانسیس خود شیطان است ، کسی‌ که در مقام بالاترین جایگاه مسیحیت قرار گرفته و از کلام خدا چیزی نمیدونه و روح‌القدس رو نداره و مغایر با کلام خدا اینک حرف می‌زنه در حقیقت داره چهره شیطانی خودش رو نشون میده ، قبلا هم گفته بود که جهنم وجود نداره!!! خوب پس اگر مار که در کلام خدا سمبل شیطان است و انسانها رو فریب میده برای گناه کردن و جهنم وجود نداره ، چرا دائم ایمانداران مسیحی‌ رو از گناه کردن و رفتن به جهنم میترسونید و میلیارد‌ها دلار از آنها برای بخشیده شدن گناهشون ازشون پول گرفتید تا براشون دعا‌ کنید؟ پس این پول‌ها کجاست؟ اگر وسوسه آی‌ و جهنمی نیست پول مردم رو پس بدید.
‌پنجشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۱
۴۵
مهرداد2538 - تهران، ایران
تو هم دنیا را آنطور که سرمایه دارها می خواهند ترسیم کن. ایرادی نداره. پس فردا بگو همجنس بازی از نظر دین ایرادی نداره. کی به کیه؟ حرف مفت که مالیات نداره. اتفاقاً معافیت مالیاتی هم داره.
‌پنجشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۴:۰۶
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.