رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: احمدرضا جلالی در ترور دانشمندان اتمی دست داشت

علاء‌الدین بروجردی گفت که بازداشت و محکومیت آقای جلالی به دوتابعیتی بودن او ارتباطی ندارد. علاء‌الدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی در مجلس، که در بروکسل به سر می‌برد روز سه‌شنبه سوم بهمن‌، در نشستی مطبوعاتی، احمدرضا جلالی، پزشک محبوس در ایران، را به دخالت در ترور دانشمندان اتمی متهم کرد.
 

به گزارش رادیو اروپای آزاد/رادیو آزادی از پارلمان اروپا در بروکسل، پایتخت بلژیک، آقای بروجردی که در راس هیئتی از مجلس به این کشور سفر کرده است، همچنین آقای جلالی را به «صدور اطلاعات مراکز هسته‌ای ایران» متهم کرد.

 
احمدرضا جلالی که، به گفته دادستانی تهران، دارای «دکترای حوادث غیرمترقبه» و «کار‌شناسی پزشکی هسته‌ای» است، در اردیبهشت سال ۹۵، زمانی که به دعوت دانشگاه تهران به ایران سفر کرده بود، بازداشت شد.
 
وی به اتهام «جاسوسی و فروش اطلاعات به اسرائیل» از سوی دادگاه انقلاب به اعدام محکوم شده و دیوان عالی ایران نیز آن را تایید کرده است.
 
این حکم با اعتراض گسترده سازمان‌ها و کار‌شناسان حقوق بشری سازمان ملل روبه‌رو شده است.
 
آقای جلالی تمام اتهامات متوجه خود را رد کرده و در دی‌ماه گذشته نیز در یک فایل صوتی اتهام‌هایی را که وزارت اطلاعات در یک فیلم مستند به او نسبت داده بود رد کرد.
 
با این حال، بعضی از مقامات جمهوری اسلامی، از جمله مقامات قوه قضائیه هم‌چنان پافشاری می‌کنند که او علیه ایران و برای کشورهای خارجی از جمله اسرائیل «جاسوسی» کرده است.
 
از جمله در اوایل دی‌ماه گذشته دادستانی عمومی و انقلاب تهران ادعاهای خود درباره «جاسوسی» و «هشت نوبت ملاقات» احمدرضا جلالی با ماموران موساد را تکرار کرد و گفت که اخیرا با این متهم دیدار داشته است.
 
علاء‌الدین بروجردی، نماینده مجلس، نیز روز سه‌شنبه در پارلمان اروپا این اتهامات را تکرار کرده و گفت که بازداشت و محکومیت آقای جلالی به دوتابعیتی بودن او ارتباطی ندارد.
 
آقای بروجردی گفت که دوتابعیتی بودن را «نباید با جاسوسی قاطی کرد».
 
او ادامه داد: «جلالی اطلاعات مراکز هسته‌ای ایران را صادر کرده بود» و «حرکت او موجب شد که دو دانشمند هسته‌ای ترور بشوند».
 
گفته‌های این نماینده مجلس پیشتر از سوی دادستانی تهران تکرار شده بود.
 
بر اساس گفته‌های دادستان تهران، «این زندانی علاوه بر اطلاعات مربوط به پروژه‌های وزارت دفاع، سازمان انرژی اتمی، اسامی و اطلاعات تعدادی از مدیران سازمان انرژی اتمی و وزارت دفاع را به افسران موساد تحویل داده است».
 
عباس جعفری دولت‌آبادی همچنین عنوان کرد که احمدرضا جلالی «اطلاعاتی در حوزه سایت‌های انرژی اتمی، نام‌های مدیران ارشد سازمان انرژی اتمی، وزارت دفاع، سازمان‌های تابعه و طرح‌ها و برنامه‌های آن‌ها، نقشه و پلان ساختمان‌ها را در اختیار مأمورین موساد قرار داده است».
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۴۴
Dogisgod - مونرال، کانادا

این بار اول نیست که گروگانگیری صورت میگیرد، اتهام جاسوسی هم دیگه بی مزه شده آقای آبدارچی بیت، مردم خواب هم هیچ اعتراضی نمیکنن تا نوبت خودشون برسه.
‌سه شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۷
۵۷
shaboruz - پاریس، فرانسه

مرده شور خودتونو دانشمند هسته ای تونو ببره!
‌سه شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۳
۸۰
واقع بین ایرانی - هامبورگ، آلمان

ای اقا. ای برادر .شما به هر کسی میرسید یا ان فرد جاسوس است یا دشمن.ولی رئیس قوه قضائیه شما همراه با ان صبیه بهتر از جانم که درای دفتر تجاری در استانبول و دبی . هست وجاسوس علنی و شناخته شده است حرفی نمیزنید. اخر این چه طرز تفکری است که یک انسان متفکر و تحصیلکره ای را بزرگترین دانشگاه کشور دعوت میکند بعد شما بان انگ جاسوسی یا ترورمیزنید. اخر کجای دنیا یک ادم متفکر و تحصیلکرده اکادمیک با ترور میانه ای دارد؟؟ اخر این چه طرز تفکری است. چرا شما همه مردم دنیا را ابله میدانید.چرا خیال میکنید همه مردم دنیا ان فرد یا افراد پا منبری نشین اخوند های شما هستند. اقا بس کنید. اقا یک مقدار خجالت بکشید
‌سه شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۹
۴۵
تو خوبی بابا - ویاندن، بلژیک

اونم کی؟ احمدر رضا جلالی. دیدینش؟ یک قوری چایی بزور میتونه دم کنه! جاسوس اسراییل و موساد بوده و در ترور دانشمندان هسته ایی دست داشته و به دعوت دانشگاه تهران با پای خودش رفته در تله!!! اما علاالدین جادوی بروجردی رو میشناسید؟! سمتهاشو از اول انقلاب میدونید؟! قیافشو اینجا میبینید؟! با تمام دلسوزی و افسوسی که از دستگیری جلالی دارم بلند میگم: خاک بر سرت که رفتی ایران! اینا رو کی میخواید بشناسید؟!!
‌سه شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۰
۵۷
hamid110 - اصفهان، ایران
بروجردی کسی است که قبل از اینکه ماجرای کهریزک افشا شود از طرف مجلس به بازدید از کهریزک رفت و گفت در کهریزک هیچ خلافی اتفاق نیفتاده است. پس از چنین افرادی توقع صداقت نباید داشت
‌سه شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۷
۵۷
دوستدار - استهکلم، سوئد
هرچند رژیم اخوندی کسانی را بخاطر ترور دانشمندان اتمیش دستگیر کرد و یکی از انها را هم اعدام کرد . ولی در این اخر بدبختر از این احمدرضا جلالی را گیر نیاورد که اتهام جاسوسی کردن برای ترور دانشمندان را به گردنشان اندازد. وقتی احمدی نژاد میگفت یک دختر نوجوان در خانه اشان با کمترین امکانات اورانیم کشف کرده . دیگر نمی بایست زیاد نگران ترور دانشمندانشان باشن و این و ان را متهم کنند که در ترور دانشمندان هسته ای دست داشتن در حالیکه دانشمندی مثل ان دختر نوجوان در کشور حضور دارد. البته باید قاتل را گرفت و محکمه اش کرد ولی نه بنده خدای بی گناهی که روحش از این قضیه خبر ندارد و به زور شکنجه روحی و جسمی ازش اعتراف دروغ بگیرند.
‌سه شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۶
۳۴
Tombehtar - نیورک، ایالات متحده امریکا
خاک بر سر این کشورهای اروپایی که شدند محل رفت و آمد تروریستهای شیعه داعشی از قبیل کثافت بی شرف شاهرودی و بروجردیهای بی بته و بی پدر، واقعا شرمتان باد که این انگلها را به کشورهایتان راه میدهید. بن لادن، البغدادی، موسیلینی، چنگیز، تیمور و یزید وشمر میلیونها بار شرف دارند ب این جانورای انسان نما که خون مردم ایران را در شیشه کردند، یکی پولهای دزدیشان را برایشان در بانکها سرمایه گذاری می کند، اون یکی خون اشامهایشان معالجه می کند و با اسکورت روانه می کند، ان یکی در صدد فروش کالا و تجهیزات است، ننگ و نفرین بر شما دولتها ی اروپایی.
‌چهارشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۷
۴۴
شب تاب - یوکوهاما، ژاپن
[::hamid110 - اصفهان، ایران::]. صداقت در این رژیم محلى از اِعراب نداره ! کسى نمیتونه صادق و شریف باشه و در این مجموعه فساد ، دست اندرکار!
‌چهارشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۵
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.