روحانی: تظاهرات در چارچوب قانون اشکالی ندارد

حسن روحانی رئیس جمهور ایران گفت: "اعتراض و انتقاد اشکال ندارد. حتی اینکه به خیابان آمده و در چارچوب قانون تظاهراتی هم انجام دهند، اشکالی ندارد. اما آن چیزی که مردم را نگران می‌کند، ناامنی است."
 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، آقای روحانی در مصاحبه زنده با شبکه یک تلویزیون سراسری ایران، با اشاره به مشکل مالباختگان موسسات مالی افزود: "این گونه نیست که دولت به فکر آنها نباشد و مشکل آنها را فراموش بکند...البته مردم حق دارند که اعتراض کنند."

 
در هفته دوم دی ماه امسال، اعتراضاتی در مشهد که در ابتدا به نظر می رسد در واکنش به ادامه مشکلات مالباختگان موسسات مالی صورت گرفته، به سرعت به تظاهرات ضدحکومتی تبدیل شد. این اعتراضات سپس به بیش از ۷۰ شهر ایران گسترش یافت و در جریان مقابله نیروهای امنیتی با آن، حداقل ۲۵ نفر کشته شدند.
 
رئیس جمهور ایران در مصاحبه تلویزیونی شامگاه دوشنبه دوم بهمن مدعی شد که مشکلات ۹۸ درصد مالباختگان موسسات مالی "تقریبا حل شده" و ادامه داد: "به مردم قول می‌دهم که این مسأله را دنبال می‌کنیم و فراموش نمی‌کنیم. نمایندگان سه قوه به طور مدام جلسه دارند برای اینکه این مسأله را به حل و فصل نهایی برسانند."
 
آقای روحانی با ذکر اینکه ۲ الی ۳ میلیون خانواده گرفتار مشکلات صندوق‌های اعتباری شده‌اند اعلام کرد که بانک مرکزی تاکنون بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان برای حل مشکلات مالباختگان پرداخت کرده است.
 
وی افزود: "قرار شد اصل پول به مردم بازگردانده شود و سود هم براساس نرخ متعادلی پرداخت شود که این کار انجام شده و البته پرداخت این مبلغ فشار مضاعفی به دولت آورده است."
 
حسن روحانی همچنین اظهار داشت که دیگر در کشور موسسه اعتباری غیرمجاز وجود ندارد و افزود: "به بانک مرکزی دستور داده‌ام مجوز هیچ بانک خصوصی جدید را صادر نکند."
 
رئیس جمهور در بخش دیگری از مصاحبه، در واکنش به سوالی در باره فیلترینگ برخی از شبکه های اجتماعی پس از اعتراضات خیابانی دی ماه گفت: "اگر این فضا برای چند روزی محدود شد برخی در اذهانشان این بود که این بهانه‌ای بوده است که این فضا را برای همیشه ببندیم، اما این گونه نیست."
 
بعد از اعتراضات خیابانی اخیر، شبکه های اینستاگرام و تلگرام فیلتر شدند، هرچند بعد از مدتی محدودیت آنها رفع شد.
 
آقای روحانی در پاسخ به پرسش رضا رشیدپور خبرنگار تلویزیون در مورد فیلترینگ برخی شبکه های اجتماعی که خود مسئولان حکومتی هم از آنها استفاه می کنند گفت: "اشکال شما به نظر من اشکال واردی است."
 
حسن روحانی تاکید کرد: "ما در حد توانمان در دستگاه مجریه تلاش خود را انجام داده‌ایم که این فضا برای مردم بازتر باشد. البته برخی از این فضاها قبل از دولت یازدهم بسته شده و کلید دولت یازدهم که نتوانست آن را باز کند."
 
وی افزود: "امیدواریم کلید دولت دوازدهم بتواند این کار را بکند. البته شما می‌دانید که این دولت چه رنج‌هایی برای این فضا و حفظ آن برای مردم کشیده است."
 
شبکه های اجتماعی توییتر و فیس بوک، از سال ها پیش فیلترهستند، اما بسیاری از مقام های حکومتی ایران یا دفاتر آنها، بر روی این شبکه ها حساب های کاربری فعال دارند.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۴۵
تو خوبی بابا - ویاندن، بلژیک
البته حسن پلنگ جمیله است و برای خاقان بزرگ صغیر محسوب میشود، پس نظراتش را جدی نگیرید. میخواهد بگوید چهار چوبی هست به اسم قانون که به ناف خاقان بزرگ بند است. تظاهرات هم اشکالی ندارد اما عواقبش به پای خودتان! مثل دوست اصفهانی ما که شدیدن اعتقاد داشت ، در ایران آزادی بیان هست، اما آزادی بعد از بیان نیست!
دوشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۱
۵۳
rood120 - منچستر، انگلستان
روباه مکار
دوشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۲
۳۹
سهیل ایرانی - برلین، آلمان
حسن جون حنات دیگه رنگ نداره، اینو خودتم فهمیدی الکی فیلم بازی نکن. مرد باش و اعتراف کن. کروبی، موسوی، خاتمی و روحانی هر چهارتاشون میدونن که بودنشون با بودن خامنه ای معنا داره، یعنی به خودی خود هیچ چیزی واسه ارایه کردن ندارن و بعد از این رژیم کسی تره هم واسشون خرد نمیکنه. واسه همین یکی به نعل میزنن یکی به میخ.
دوشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۸
۴۴
Tepino - لندن، انگلستان
من دعا می‌کنم اروپا هم به ترامپ بپیوندد ‌و برجام را پاره کند تا ببینم این اخوندک کلید ساز چه غلطی می خواهد بکنه. شاید دوستان فکر کنن که من از کسانی هستم که با تحریم ها یا هر نوع فشار دیگر از طرف غرب به نون و نوائی میرسم ولی مطمئن باشید که اینطور نیست، تنها دلیلی که دوست دارم این اتفاق بیافته این که به این مردم ایران فشار بیش‌تری وارد بشه تا شاید این رگ غیرتی که چرت می‌زنیه کمی بیدار بشه و اونوقته که اخوند خواهد دید که ایرانی کیه و چیه...
‌سه شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۲
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.