دادگاهی در عراق یک زن آلمانی را به جرم عضویت در داعش به اعدام محکوم کرد

آماری رسمی از تعداد پیکارجویانی که در جریان نبرد موصل دستگیر شدند وجود ندارد دادگاهی در عراق یک زن آلمانی را به جرم عضویت در گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) به اعدام محکوم کرد. قاضی دادگاه حکم داده است که این زن باید به دار آویخته شود.
 

سخنگوی دادگاه گفت که این زن به دلیل حمایت تدارکاتی از داعش و مباشرت در جنایات این گروه به مرگ محکوم شده است.

 
به گفته سخنگو "متهم در جریان بازجویی‌ها اعتراف کرده که ابتدا از آلمان به سوریه و بعد به عراق سفر کرده تا همراه دو دخترش که به عقد اعضای داعش درآمده بودند، به این گروه بپیوندد."
 
دادگاه نام این زن آلمانی را اعلام نکرده اما گفته شده است که او تبار مراکشی دارد.
 
اطلاعاتی که پیش از این منتشر شده نشان می‌دهد که دو نفر از اتباع خارجی که در جریان جنگ با داعش در عراق دستگیر شدند با چنین توصیفی همخوانی دارند: یک زن پنجاه ساله و دختر او.
 
گفته می‌شود که این مادر و دختر همراه با دو زن آلمانی دیگر زندانی هستند که یکی از آنها لیندا ونتسل، دختر نوجوانی است که فیلم دستگیری او در جریان پس گرفتن موصل از داعش منتشر شد.
 
دادگاهی که حکم زن آلمانی را صادر کرده، در سپتامبر سال ۲۰۱۷ هم یک مرد روس را که در جریان عملیات موصل دستگیر شده بود، به جرم عضویت در داعش به اعدام محکوم کرد.
 
نیروهای عراقی تابستان سال گذشته میلادی شهر موصل را پس از سه سال و با عملیاتی که ماه‌ها طول کشید از داعش پس گرفتند.
 
عراق در ماه دسامبر گذشته (حدود یک ماه پیش) رسما اعلام کرد که در مقابل داعش پیروز شده است.
 
آمار دقیقی از پیکارجویان خارجی که در جریان نبرد با داعش در عراق دستگیر شده‌اند در دست نیست، اما فرماندهان عراقی و نیروهای کرد می‌گویند که صدها نفر در جریان جنگ خود را تسلیم کرده‌اند.
 
گفته می‌شود که تعداد زیادی از پیکارجویان هم لابلای مردم عادی و غیرنظامیان فرار کرده‌اند.
رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.