میدل ایست فوروم: اعتراضات اخیر ایران چهره واقعی روحانی را نشان داد

ایران اینترنشنال، اندیشکده آمریکایی میدل ایست فوروم در گزارشی  پیرامون اعتراضات اخیر در ایران می‌گوید «چهره واقعی پرزیدنت حسن روحانی در ورای این حوادث آشکار شده است».
 

در این گزارش آمده است: «باید صبر کرد و دید که آیا تظاهرات اعتراضی اخیر در ایران آغاز یک دوره جدید از یک روند طولانی مخالفت‌های عمومی با حاکمان این کشور خواهد بود یا آنکه یک انفجاری مقطعی از نارضایتی‌هاست که به دنبال آن یک دوره آرامش نسبی دیگر برقرار خواهد شد. در هر صورت، این حوادث باید یکبار برای همیشه به این توهم که گویا پرزیدنت حسن روحانی یک میانه‌رو است پایان دهد».

 
این گزارش می‌افزاید:«روحانی در سال ۲۰۱۳ به‌عنوان یک «میانه‌رو» در انتخابات نمایشی ریاست جمهوری که میان کاندیداهای دست‌چین‌شده از سوی رهبر نظام برگزار می‌شود، برنده شده بود.
 
اگرچه او در مقایسه با محمدباقر قالیباف از فرماندهان سابق سپاه پاسداران اندکی «میانه‌روتر» به‌نظر می‌رسید، با این حال روحانی نیز مخلوق رژیم حاکم است که پس از سقوط شاه در سال ۱۹۷۹ تا امروز در همه سرکوب‌های حکومتی دست داشته است.
 
او واقعاً می‌توانست یک میانه‌رو باشد، درصورتی که کسی قول‌های انتخاباتی او را جدی گرفته بود و روحانی حداقل یکی از آنها را هم برآورده می‌کرد. قول‌هایی نظیر آزاد کردن رهبران جنبش سبز، اجرای دقیق قانون اساسی و دفاع از حقوق انسانی مردم، مبارزه با فساد، کوتاه کردن دست سپاه پاسداران از منابع کشور، رسیدگی به نیازهای جوانان برای آزادی‌های بیشتر اجتماعی، بهبود روابط ایران با جهان و... از جمله وعده‌های روحانی بوده است.
 
مهم نیست که روحانی چه می‌گوید و چه می‌اندیشد، در نظام دیکتاتوری ایران علی خامنه‌ای همه‌کاره رژیم است. در رژیم‌های دیکتاتوری هم قول‌های انتخاباتی فرق بین هیچ و صفر است.
 
با اینکه معترضان ایرانی در میان شعارهایشان فریاد زده‌اند «اصلاح‌طلب، اصولگرا، دیگه تموم شد ماجرا»، ظاهراً ماجرا هنوز تمام نشده است. اما یک چیز تمام شده است: مردم ایران می‌دانند که روحانی واقعاً کیست و چیست».
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۴۲
Iranemaa - قم، ایران

دوران روحانی و خاتمی و دیگر کسانی که ماها برای رای نیاوردن رییسی ها و جلیلی ها و دیگر شستشو مغزی شدها و یا بهتربگم دزدان نوچه رهبر موقت جعلی ،بهشون رای میدادیم، تمام شده و ملت ایران خواهان فرستادن این عرب پرستای ایران خراب کن به کشورهای عربی همراه با دینشان هستند و چون اکثر ایرانیها از دین و خصوصا دین عرب یعنی اسلام، زده شده اند و فقط به جمله " دین من انسانیت " پایبندند البته با فرهنگ و اداب و رسوم زرتشتی، که حتی اسلام و شمشیرش هم نتوانست اهمیت نوروز و شب یلدا را در میان ایرانیان کمرنگ کند کما اینکه میبینیم عید نوروز و شب یلدا در مقایسه با عید قربان ، فطر و غدیر عربی، از اهمیت بسیار بالایی در میان ایرانیان برخوردار است . پاینده ایران و ایرانی از هر قوم و نژادی .
یکشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۲
۶۴
zarduscht - فرانکفورت، آلمان

اخوندی مرد۰در صف بهشت و جهنم دید ۰هزاران ساعت دیواری به دیوار نسب شده۰از ملاهک پرسید۰این برای چیست۰ ملاهک گفتند۰هر کسی در روی زمین ساعتی دیواری در اینجا دارد۰دروغ گوهید۰عقربه ساعت یک تکان می خورد۰عجب گفت شیخ وپرسید۰این ساعت مال کیست۰گفتند۰از ان مادر ترزا۰یک بار هم عقربه ساعت تکان نخورد۰پرسید شیخ دباره ۰پس این مال کیست۰گفتند۰مال توماس ادیسون۰کاشف برق۰این عقربه فقط دو بار تکان خورد۰عجب گفت شیخ وپرسید۰پس ساعت من کجاست؟ ملاهک گفتند۰شیخ هوا گرم است۰از ساعت شما به عنوان پنکه سقفی در سالن انتظار استفاده می کنیم۰
یکشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۹
۳۲
معلم فراری - کیف، اوکراین

اگه درازگوشی یک بار تو راهی تو چاله بیفته عمرا دیگه تو اون راه به اون چاله بیفته.مردمی که چند وقت پیش رفتن و رای دادن اثبات کردن از اون درازگوش هم کمتر و بدترن .کمتر از درازگوشانی که چند مورد هم تو این سایت درحال ولگردی هستن و چوب حماقتشون رو ایران و تمام ایرانیها باید بخورن.
یکشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۹
۴۲
باور عمیق - قم، ایران
دلتونو بیخود خوش نکنید . سری بعد هم دو ماه مونده به انتخابات امثال ایران ما دوباره مسخ خواهند شد و فریب خواهند خورد
یکشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۵
۴۲
Iranemaa - قم، ایران

[::باور عمیق - قم، ایران::]. اگر عمر این رژیم به انتخابات بعدی کشیده شد،متوجه میشی که 10 درصد هم در انتخابات شرکت نخواهند کرد و تلوزیون ریا و دروغ اخوندی ناچار خواهد شد از ارشیو انتخاباتهای گذشته نشان دهد و مثل همیشه ضایع شود .
یکشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۸
۶۴
zarduscht - فرانکفورت، آلمان

[::باور عمیق - قم، ایران::]. زبون بسته ۱۵۰۰ سال است که ما فریب خورده ایم۰تازه امروز درک کرده اید
یکشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۲
۴۴
Dogisgod - مونرال، کانادا

[::باور عمیق - قم، ایران::]. رهبر استالینت ، توی بولتن داخل سازمانی ،در مورد لیبرالیزم ، مطالبی قی کرده بودند که نوشخوار فرمایید، لطفا نوشخوار فرمایید تا ساندیس منقطع نگردد.
یکشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۵
۴۶
Fash Guo - کلن، آلمان
امیدوارم که ملت ایران بار دیگر فریب چهره ای اصلاح خور و فریب کار و دو کاهدان خورها را نخورند و خون شهیدان قیام دی ۹۶ را پاس دارند که با خون خود شعار دادند :. اصلاح طلب اصول گرا دیگه تمومه ماجرا!
یکشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۰
۴۲
باور عمیق - قم، ایران
یکی دو نفر هستن اخیرا زیاد .... میکنن . فقط توجه کنن اینقدر آدم حسابشون نمیکنم که بخوام جوابشونو بدم
دوشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۱:۵۳
۴۲
باور عمیق - قم، ایران
[::Iranemaa - قم، ایران::]. ببین شما هنوز به بلوغ فکری نرسیدی . خودت حداقل کاملا به خاطر داری که من تمام اینارو برات پیش بینی کرده بودم . اما بحث اینه که چون بلوغ فکری نداری، مرتبا تا 500 سال توی یه چرخه بسته گیر میکنی و اعمالی رو تکرار میکنی که قبلا تجربه شده و فایده نداره . به جان جفتمون این حکومت پاینده و پایدار خواهد ماند و به دلت صابون نزن، این از این . موضوع اینه که ما دقیقا منتظر این هستیم که سری بعدی امثال شما اصلا نیاید پای صندوق . 14 میلیون رای از رییسی داریم حداقل 10 میلیون نفر هم از طرفداران سرخورده روحانی سری بعد به جناح مقابل رای خواهند داد، میشود 24 میلیون، خدا بده برکت . اینه که میگم شما مغزت هنوز کوچیکه . حالا بمون تو خونت به قول نوری زاد واسه یه (نه بزرگ) . عقل که نباشه خواهر جان، جان در عذابه
دوشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۱:۵۸
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.