معاون امنیتی وزیر کشور ایران: اشاره به عوامل خارجی در اعتراضات اخیر کافی نیست

معاون امنیتی وزارت کشور ایران می‌گوید مقام‌ها مشکلات را بیان می‌کنند اما به "علل واقعی" آنها نمی‌پردازند حسین ذوالفقاری، معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور ایران، می‌گوید اشاره به "عوامل خارجی" و دشمنی آنها در توضیح اعتراضات سراسری دی ماه کافی نیست و باید به حل مشکلاتی چون فساد اداری پرداخت.
 

آقای ذوالفقاری به ایسنا گفته است: "این که عوامل بیرونی که سر عناد با ما دارند و در این اعتراضات دخالت می‌کنند امری بدیهی است و ما نباید صرفا به این بدیهیات بسنده کنیم، بلکه باید ببینیم چه آسیب‌هایی موجب می‌شود تهدیدات خارجی از آن بهره ببرند."

 
در میانه دی ماه به مدت حدودا یک هفته ده‌ها شهر ایران صحنه اعتراض علیه حکومت بود. در این تظاهرات، که با اعتراض به گرانی در مشهد آغاز شد، بیش از ۲۰ نفر کشته و هزاران نفر بازداشت شدند. چند نفر از بازداشت‌شدگان در روزهای اخیر درگذشته‌اند.
 
آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، گفته است آمریکا و اسرائیل "نقشه" ناآرامی‌ها را کشیدند، یکی از دولت‌های ثروتمند منطقه منابع مالی برای آن تامین کرده و سازمان مجاهدین خلق هم امور اجرایی را انجام داده است.
 
حسین ذوالفقاری، معاون امنیتی وزارت کشور، گفته است وزارت کشور گزارشی درباره این اعتراضات و ریشه‌های آن تهیه می‌کند که بر اساس اطلاعات خواهد بود و نه "ساخته ذهن خود".
اعتراضات دی ماه در مواردی به خشونت و درگیری کشیده شد او گفته است: "تا وقتی صورت و ماهیت مساله دقیقا روشن نشود، نسخه راه‌حل هم اشتباه در نظر گرفته می‌شود."
 
آقای ذوالفقاری برخی مشکلات و بحران‌های جاری در ایران را نام برده و از جمله به فساد اداری، ساختارهای موازی و عدم شفافیت مسئولان اشاره کرده و گفته در شرایط موجود "در قبال عدم موفقیت‌ها هیچ سازمانی هم پاسخگو نیست و هریک علت را به عملکرد سازمان‌های دیگر ربط می دهند."
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۳۹
محسن تنابنده - تهران، ایران

حتی خودشونم به این نتیجه رسیدن که نسبت دادن قیام عمومی مردم به آمریکا و اسرائیل کار مسخره ایه و تنها باعث مضحکه شدنشون بین مردم میشه.فقر،تبعیض،تحقیر عقیدتی،فشار جنسی،فحشا،اعتیاد،هزینه سرسام آور درمان و هزاران درد و مرض دیگه که این رژیم به مردم بیچاره ایران تحمیل کرده عامل وقوع این انفجار اجتماعی بوده.اگه خامنه ای راست میگه یه انقلاب تو اسرائیل و عربستان راه بندازه ببینم میتونه یا نه!
جمعه ۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۶
۴۴
شب تاب - یوکوهاما، ژاپن

منظورش این هست که پاى موجودات فضایى و الى ینها هم در کاره!
جمعه ۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۷
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +569شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +485پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +357یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +272ویدیوی تخریب سردیس قاسم سلیمانی در «باغ ایران» در لبنان توسط ارتش اسرائیل
  • +253نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +249وزیر دفاع اسرائیل: حمله ما به ایران «کشنده، دقیق و به ویژه غافلگیرکننده» خواهد بود
  • +213کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +204حمله اسرائیل به ساختمانی نزدیک سفارت ایران در دمشق؛ محل ملاقات فرماندهان سپاه و حزب‌الله
  • +201عکس روز: سردار اسی کوهن؛ زود قضاوت کردیم
  • +172نخست‌وزیر پیشین اسرائیل: تل‌آویو باید به رهبران و تأسیسات هسته‌ای ایران حمله کند