نشریه دیپلمات: آیا بازگشت پادشاهی به ایران امکان‌پذیر است؟

ایران اینترنشنال: نشریه‌ی تحلیلی دیپلمات، روز شنبه ۲۳ دی‌ماه، با مروری بر حوادث روزهای گذشته‌ی ایران، در مقاله‌ای  می‌نویسد: «بازگشت یک سیستم پادشاهی مشروطه به ایران، کاملاً امکان‌پذیر است».
 

در این مقاله آمده است:

 
در تجمعات اعتراضی هفته‌ی گذشته در ایران که اکنون آرام گرفته است، ایرانیان ضمن اعتراض به شرایط اقتصادی کشور، دخالت‌های حکومت خود در غزه، لبنان، سوریه و یمن را هم زیر سؤال بردند.
 
نکته‌ی جالب‌تر از همه در این اعتراضات، آن بود که با این‌که اکثر جوانان معترض، از طبقات زحمتکش و محافظه‌کار مذهبی بودند، اما آن‌ها خواهان استقرار یک نظام جمهوری سکولار یا پادشاهی لیبرال مشروطه شده‌اند.
 
بسیاری، در شعارهای اعتراضی خود، از رضاشاه، بنیان‌گذار سلسله‌ی پادشاهی پهلوی، به نیکی یاد می‌کردند و شعار «رضاشاه، روحت شاد» می‌دادند. برخی نیز فریاد می‌زدند: «ایران که شاه نداره، حساب‌کتاب نداره» و به این اشاره می‌کردند که آشوب و فساد و دزدی در ایران،بیداد می‌کند.
 
برخلاف روند دویست‌سال گذشته، بازگشت پادشاهی مشروطه به ایران، امری کاملاً امکان‌پذیر است؛ زیرا این نماد ملی، می‌تواند مانند پرچمی عمل کند که زیر آن، بسیاری از ایرانیان مخالف رژیم حاکم در داخل و خارج کشور و اقشار روستایی، متحد شوند.
 
اگرچه بخشی از این، احساس نوستالژی بازگشت به گذشته است و کمونیست‌ها، لیبرال‌ها و روحانیان بودند که برای سقوط سلطنت با یکدیگر متحد شدند، اما در تاریخ ایران، سلطنت و پادشاهی مشروطه، گزینه‌ای درمقابل حکومت روحانیان است که بدون آن‌که جنبه‌ی تقدس داشته باشد، نظامی لیبرال و ناسیونالیستی خواهد بود.
 
همه‌ی «جمهوری»های اطراف ایران، دیکتاتوری‌هایی هستند که در آن‌ها، دموکراسی‌های دروغین حاکم است. اما دو کشور پادشاهی اردن و مراکش، دارای سیستم‌های پارلمانی لیبرال و سلطنت مشروطه‌اند که در آن‌ها، مجلس و نخست‌وزیران، در مقابل نماد پادشاه، توازن ایجاد می‌کنند.
 
در ذهن ایرانیان نسل گذشته و حال، هیچ خاطره‌ای جز دوران پادشاهی پهلوی و جمهوری اسلامی وجود ندارد. سازمان‌های مخالف کنونی، مانند مجاهدین خلق و حزب توده، از هواداران محدودی برخوردارند و نیروهای سکولار و لیبرال داخل کشور، هیچ برنامه یا درک مشخصی از چگونگی رسیدن به سیستم پارلمانی سکولار ندارند.
 
پادشاهی در ایران، امری تازه متولدشده نیست و به روزگار کوروش کبیر بازمی‌گردد. میراث فرهنگی و تاریخی ایران، فرای آمدن اسلام به این کشور است. ایرانیان می‌توانند در اذهان خود، به این مقایسه‌ی تاریخی برسند که حکومت پهلوی‌‌ها، جایگاه این کشور را در پیشرفت اجتماعی و فرهنگی، آزادی‌های فردی، رشد اقتصادی، سوادآموزی و آموزش‌وپرورش، در صحنه‌ی بین‌المللی و قدرت منطقه‌ای و اتحاد ملی، به درجه‌ای بالا رسانده بود.
 
رضاشاهی که امروز نام او را در کشور فریاد می‌زنند، در سیاه‌ترین دوران تاریخ ایران، آن را نجات داد و از بازی‌های روزگار، این‌ است که همان روحانیانی که از او پشتیبانی کردند، فرزندش را سرنگون کردند. میراث پهلوی‌ها برای ملت ایران، مدرنیسم، سکولاریسم و ناسیونالیسم بوده است.
 
شاید امروز، نوگرایان، سکولارها و ملی‌گرایان ایرانی در داخل و خارج کشور که از ستم و عقب‌ماندگی حکومت روحانیان خسته شده‌اند، بتوانند زمینه‌های بازگشت پادشاهی مشروطه و سعادت مردم میهنشان را فراهم کنند.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۴۰
مستر کریم فلاور - پورتو، پرتقال

داشتن شاه هر چند یک آرزو دست نیافتنی شده ولی‌ امید همه به این است که شاید خداوند دلش برای ما بسوزه و آرزو ما ایرانی‌ها را بر آورده کند
یکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۸
۵۷
Hatef - پاریس، فرانسه

زدودن لکه ننگى باسم حکومت اسلامى در اسرع وقت، و على الخصوص جلوگیرى هر چه سریعتر از بهدر رفتن سرمایه هاى مملکت، با سرنگون کردن این رژیم، باید در اولویت باشد. در یک نظام دمکراتیک مردم تعیین کننده نوع حکومت خواهند بود.
یکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۲
۵۴
لشگر ششم ورماخت - دوسلدورف، آلمان

تا وقتی استعمار پیر و امپریالیسم غرب و سرانِ قومِ منفور و ملعونِ جهود نخواهند ، هیچ چیز در ایران تغییر نخواهد کرد . اینها نظام پادشاهی در ایران را سال۵۷ برای همیشه از صحنه ی روزگار نابود کردن تا ما ایرانییا قدرت نداشته باشیم و دوباره امپراطوریه پارس تکرار نشه ، چونکه اگه دوباره امپراطوریه ایران ظهور کنه ، کاسبیه این بیشرفهای غربی و جهود بهم میریزه .
یکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۴
۸۹
تفکر اسلامی - اودنسه ، دانمارک

بله؛ بازگشت پادشاهی به ایران امکان‌پذیر است. امام زمان آخرین پادشاه جهان است و ما تمام سعی و تلاشمان برای ظهور مبارک صاحب الزمان؛ ولی عصر؛ قائم آل محمد؛ مهدی موعود؛ آخرین پادشاه جهان است. حضرت صاحب الزمان عج فرمودند: به شیعیان و دوستان ما بگویید که خدا را به حق عمه ام حضرت زینب س قسم دهندکه فرج مرا نزدیک گرداند.
یکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۹
۴۲
Iranemaa - قم، ایران

😢 ماجرای مشکوک غرق کشتی سانچی: جزییاتی از نفتکش #سانچی که نمی دانید : در اثر برخورد یک کشتی چینی با نفتکش ایرانی در نزدیکی چین،همه ۳۲ خدمه نفتکش ایرانی مفقود شده اند.این خبر شاید برای کسانی که از نفتکش و سیستمهای ایمنی آن اطلاعی ندارند باور کردنی باشد اما کسانی که سیستمهای ایمنی نفتکشها را دیده اند،نمی توانند به سادگی از کنار این موضوع بگذرند. نقطه ای از نفتکش که کشتی چینی با آن برخورد کرده است حداقل ۵۰ تا ۸۰ متر از موتور خانه و خوابگاه نفتکش فاصله دارد. محموله نفتکش،میعانات گازی پارس جنوبی است که حاوی گاز سمی هیدروژن سولفوره می باشد.ممکن است گفته شود انتشار گاز باعث خفگی آنی همه خدمه نفتکش شده است.اگر بپذیریم که همه سیستمهای ایمنی نفتکش از کار افتاده باشند، می توان پذیرفت که همه خدمه دچار گازگرفتگی شده اند. اما همه نفتکشها به نوعی طراحی و ساخته میشوند که اجازه ورود گاز به موتورخانه و خوابگاه داده نمی شود و به محض اینکه سنسورهای تشخیص گاز وجود گاز را در هوای ورودی تشخیص دهند کلیه دریچه ها و منافذ ورود هوا بسته می شوند. دستگاههای تنفسی هم به وفور در کشتی وجود دارد.
یکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۴
۴۲
Iranemaa - قم، ایران

ادامه ..کشتی دارای دو قایق نجات است که در دو طرف کشتی و در نزدیکترین فاصله به خوابگاه نصب شده اند که بدون نیاز به برق امکان به آب اندازی آنها وجود دارد. این قایقها کاملا نفوذ ناپذیرند و می توانند از وسط آتش هم عبور کنند.علاوه بر این قایقها،تعداد زیادی قایق باد شونده هم در جای جای کشتی نصب است که می توان آنها را به آب انداخت و خود را نجات داد. دهها جلیقه نجات هم در جای جای کشتی وجود دارند که می توان پوشید و خود را به آب انداخت .سیستمهای ناوبری کشتی ها و رادارهای آنها وجود هر شی فلزی ثابت یا متحرک را از فاصله حداقل ۸۰ کیلومتری تشخیص میدهند.چگونه است که هیچیک از این دو کشتی غول پیکر وجود دیگری را متوجه نشده است .سرعت کشتی ها به ندرت به ۳۰ کیومتر در ساعت میرسد، آیا واقعا فرصتی برای تغییر مسیر نبوده است؟. مخازن کشتی به صورت جدا از هم هستند. چگونه است که کل محموله در حال سوختن است در حالی که فقط مخازن وسط کشتی دچار حادثه شده اند؟
یکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۱
۴۲
Iranemaa - قم، ایران

ادامه ....حالا هم باید منتظر بمانیم که شرکت فرضی و صوری پانامایی اطلاعات جعبه سیاه کشتی را به ما بدهد چون این کشتی با پرچم پاناما ترددمیکرد و طبق قوانین دریایی باید جعبه سیاه به کشور صاحب پرچم ارسال شود.موضوع بسیار پیچیده تر از آن است که با محاسبات و تحلیلهای معمولی بتوان به علل و نتایج آن پرداخت. 🛎🛎🛎تکرار تراژدی پلاسکو و پوشش قتل هاشمی .آیا نفتکش سانچی توسط عوامل سپاه دستکاری شده و آتشسوزی و تشیع شهدای جدید جهت انحراف اذهان عموم و انحراف و پوشش انقلاب نوین بوده است؟ خواهیم دید.
یکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۲
۴۴
Dogisgod - مونرال، کانادا

[::تفکر اسلامی - کپنهاک، دانمارک::]. فرج عمه اش؟. نزدیکی کند؟ . تفکر S هالی، گفتم سنجد معنوی میل کن تا تفکرت کمی سف بشه، ایدیولوژی فاشیستی رو هم برا عمت و آقات و عمش نگهدار، اینجا جاش نیس.
یکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۵
۴۵
تو خوبی بابا - ویاندن، بلژیک

البته قبل از هر چیز قربون عمه امام زمون برم که تفکر کپنهاکی فرج یا همان فُرج ایشون رو نزدیک میدونه. ما که منتظر چیزی نیستیم ولی هر کی منتظره با منتظری محشور بشه! البته سئوال جنجال سازه و جوابش هم ارزش زیادی نداره. خود رضا پهلوی هم مرتب میگه که سیستم آینده ایران رو در فردای بعد از این دایناسورها، خود ملت ایران تعیین خواهند کرد. چه عرض کنم؟! ملت باورمنده و امامزاده دوست. اعتقاد هم که تا دسته داره! حالا باید خودش تصمیم بگیره. در یوتوب دیدید؟ بعد از رفتن شاه و جشن مردم در خیابانها یک زنی با گریه و زاری میزنه توی سر خودش هی میگه: من شاه میخوام! من شاه میخوام! شما این آخوندها رو نمی شناسید!! من شاه میخوام! درد و بلاش بخوره توی سر هر چی امام و روشنفکر و تحلیلگر سیاسیه. اونم از آدم تا خاتم.
یکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۱
۶۴
سلطنت طلب - ابوظبی، امارات متحده عربی

شاه برای فرهنگ ایرانی میتونه نمادی از اتحاد بین اقوام و ادیان ایرانی باشه ، وجود یک پادشاهی مشروطه علاوه بر اینکه اقوام رو منسجم تر میکنه بلکه نهاد دربار با همکاری مجلس ملی برای صیانت از درامد های سرشار کشور کمیته ای تشکیل بده و شخص شاه میتونه مسئول جلوگیری از فقدان و ضایع شدن ثروت های کشور بشه و در فرایندی کاملاً دموکراتیک نخست وزیری با اختیارات درست امور مملکت رو بچرخونه و هر پنج سال یکبار با همکاری بین شاه و ملت کسانی در انتخابات ازاد متصدی کرسی نخست وزیری باشه
یکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۲
۵۰
kawir - فرانکفورت، آلمان

فرقه منحط شیعه مردار پرست و حکومت امامان خیالی انها و نتخم صیغهای انها بنام امام زاده یا توله عربهای مردار در ایران ۸۰ درصد سرمایه های ملی را برای ساختن درب و منجره و توالت و اصطبل برای این سقط سده و ان سقط شده عرب که تعدادشون هم کم نیست میبلعد،مابقی هم صرف موسساتی میشود که جز نفرت پراکنی و تروریسم و دشمن ساززی برای ملت ایران چیزی نداشته، جمهوری اسلامی انهم از نوع اسلامی سقط پرست حتی اقوام ایرانی را که هزاران سال باهم و در کنار هم برای این اب و خاک تلاش کردند و میکنند بنام سنی ،زرتشتی و۰ ارمنی و بهایی مقابل ه،م قرار داده یا میدهد.جمهوری مرده پرستان شیعی برای ملت ایران درسی بود وشد که ملت ایران انقلاب سگی و خری و باغ وحشی قبول داشته باشند ولی یک خط قرمز دور اسلام خصوصا ای نوع سقط پرست شیعی بکشند.ملت حتی به اعتراف پادوهای بیمصرفی مثل محسگ رضایی حتی حاضر شدن دست به دامان برادر صدام شوند که انها راس از نکبت اسلامی شیعی نجات دهد.تنها کسی که بدون خونریزی و خطر تجزیه مملکت را به خط مستقیم برگرداند خانواده پهلوی و سلطنت است
یکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۰
۵۸
فضول میرزا - استکهلم، سوئد

اول سرنگونی این رژیم عربی، بعدا انتخاب نوع حکومت در یک همه پرسی آزاد :)
یکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۲
۷۳
نازک بین - شفیلد، انگلستان

در شرائط حال و آینده کشور فرد یا جناحی مورد قبول و تائید ملت است که از منافع مملکت و حقوق اساسی و حق قانونی ملت و حق شهروندی و حقوق فردی و اجتماعی که کلیه آحاد ملت از هر قومیت را در بر میگیرد حمایت و ضامن اجرای آن باشد. همانطور که از سخنان و تأکید ات شاهزاده رضا پهلوی بر رعایت و اجرای موارد فوق مشاهده و استنباط میشود. مناسب ترین گزینه برای آینده ایران میباشد. حال چه بصورت حکومت مشروطه یا جمهوری دمکراتیک و سکولار . آنچه در حال حاضر مهم و حیاتی میباشد اتحاد و همدلی و همسوئی کلیه آحاد ملت و حناحهای سیاسی آزادی خواه با ایده ها و آرمانهای بلند و ترقی خواهانه ایشان میباشد. ملت شجاع ایران و گروههای سیاسی داخل و خارج از کشور باید بدانند فقط در سایه اتحاد و همدلی و پیروی از راهکارهای ایشان میتوان باین اهداف ترقی خواهانه دست پیدا کرد . در غیر اینصورت باید شاهد بهدر رفتن مداوم منابع کشور و سرخوردگی نیروی انسانی کار آمد در کشور عزیز ایران باشیم.
یکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۶
۵۰
kawir - فرانکفورت، آلمان

[::تفکر اسلامی - کپنهاک، دانمارک::]. ببینم چند روزی که مدارک دزدیها اربابت رو میشد خفه خون گرته بودی ،همه فکر میکردند سرت را در فاضلاب جمکران فرو کردی،چرا بوی گند اونجا و امام زمان خیالیت بهتر از بوی گند اسلام دزد و سقطظ پرست اربابهای تخم صیغه حاکم بر ایران است.اینو تو گوشت فرو کن در اینده اسی نه چندان دور تو ا،ثال تو را همرا با لاشه مابقی سقط شدهای عرب مثل رضا عربت و عرب زداهای دیگر را در کوره ذوب اهن اصفهان تبدیل به خاکستر میکنند و و خاکستر را در چاهای توالت مملکت میریزند که مکلت هه صبح برای روحشون شیپور بزنند.این اخر اسلام و حکومت عرب پرست و مهیدی خیالی تو که کسی نمیدسونه تخم کدون سرباز اون سرباز خونه است باباش را حال میدادند است.
یکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۷
۳۲
IRAN+ISRAEL+USA4EVER - مونیخ، آلمان

واقعیتی قابل لمس و تحلیلی بسیار ساده در ۳۰ خط. من هم نمیتوانستم از این واضح تر و بهتر و قابل درک تر در مورد مشروعیت و لزوم وجود سیستم طبیعی و حافظ منافع و اتحاد یکپارچه مردم و سرزمین بزرگ پارس یعنی‌ سیستم مشروطه سلطنتی توضیحی بدهم. جاوید و دوباره برقرار پادشاهی مشروطه در زیر سایه شیر و خورشید و تاج شاهان در ایران.
یکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۹
۳۶
khyar - اوپسالا، سوئد

بله،اما تنها در خواب.
یکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۲
۸۹
تفکر اسلامی - اودنسه ، دانمارک

[::Iranemaa - قم، ایران::]. خدمت خواهر عزیز هم مسلک و کیش. البته اینجا صحبت از رجعت شاه شاهان آقا امام زمان عج است که شما موضوع اسفناک و جانگداز به شهادت رسیدن خدمه ناوگان رو پیش کشیدید. تنها چیز عجیب این صانحه این است که بخاطر وضعیت بحرانی آب و هوا و گرمایشی گلخانه‌ای در جو؛ مختصات جغرافیایی کره زمین هم دچار تغییر و تحول شده و این پدیده باعث عوض شدن محل «مثلث برمودا» میشود. حال این عجیب یا غیر عجیب را خودتان قضاوت کنید. دست حق نگهدارتان.
یکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۴
۴۵
مهرداد2538 - تهران، ایران
[::Iranemaa - قم، ایران::]. عوامل سپاه منفعتی در منفجر کردن پلاسکو یا کشتی تانکر ندارند چون باعث نارضایتی بیشتر مردم از حکومت آخوندها می شود. قطعات این پازل را با زلزله های اخیر که بعضاً گفته شد ناشی از هارپ بوده باید کنار هم گذاشت. این مسائل من را یاد فجایع سینما رکس آبادان و زلزله طبس در بحبوحه شورش57 می اندازد. دستهای بسیار پلید و قهاری در کارند برای به هم ریختن اینطرف دنیا. ولی هیچکدام بزرگتر از جهل و بی مبالاتی ژنتیکی ما ملت به این کشور ضربه وارد نکرده.
یکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۵
۵۷
دوستدار - استهکلم، سوئد
آیا بازگشت پادشاهی به ایران امکان‌پذیر است؟ بلههههههههههههههههههههههههههههه
یکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۸
۵۲
ordak - بن، آلمان

[::تفکر اسلامی - کپنهاک، دانمارک::]. امام زمان عربت خیالی است ولی پسر وامام زمان ایران شاهنشاه اریامهر ایرانی است و خیالی هم نیست و تو چاه فاضلاب جمکران هم قایم نشده!،.....
یکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۹
۳۸
تیتو تیتو - تهران، ایران
صحبت از شخص نیست ، نوع حکومت بقای آنرا تضمین میکند، مردم فارغ از قضاوت با بینش آنروز با شاه مخالفت کردند و آمریکا هم بعد از اعتراضات و یا تضمین منافعش از شاه دیگر حمایت نکرد، دیدیم که جمهوری اسلامی ایران یک رفراندوم سریع را بدون مطلع کردن مردم از نیات واقعی و نحوه حکومت در اینده برگزار کرد و به محض اینکه رای مردم را گرفت هر کار غلطی مانند حجاب اجباری و حذف گروه ها با عقاید دیگر،دست اندازی به بیت المال و هزینه تراشی برای جنگ از جان و مال مردم ایران را تا غارت کامل ایران به پیش برد، صحبت اینست که مردم ایران محتاج نام و فرد نیستند بلکه خواستار دانستن برنامه حکومت آینده طبق یک انتخابات دموکراتیک هستند که البته حتما باید با آگاه کردن کامل از نوع و برنامه های اقتصادی و اجتماعی آن باشد ، مخلص کلام مردم ایران علاقمند به یک جمهوری واقعی بر مبنای تساوی حقوق همه شهروندان و از بین رفتن ساختارهای غلط و تبعیض آمیز که امروز کل نظام و کشور را در برگرفته است و کشور را به مهلکه نابودی و نارضایتی رسانده است هستند .
یکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۱
۴۱
payamtech - پاریس، فرانسه
[::مستر کریم فلاور - پورتو، پرتقال::]. آرزوی مردم ایران ؟ آخه یعنی‌ اینقد ما خریم که هر ۴۰سال درجا بزنیم ؟ من نمیدونم آخه این حرفا چیه؟ من نمیدونم ولی‌ فک می‌کنم یه سری از ایرونیهای دیاسپرا دلشون برا ایرانیا نمی‌سوزه فقط میخوان اون تصویر کشورشون خوب بشه حالا باقیش زیاد مهم نیستش‌ !! هر کی‌ این وسعت فقط فکر خواستهای خودشه ، چه اونی‌ که تو کشور دنباله کار میگرده و چه اونی‌ که که خارج از کشور فقط می‌خواد سرش بالا باشه وقتی‌ اسم ایران میاد البته ناگفته نماند که همین الآنشم به لطف خیلی‌ از ایرنیا که افتخار میارن برای کشورمون همیشه سرمون بلاست
یکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۳
۴۱
payamtech - پاریس، فرانسه
[::Iranemaa - قم، ایران::]. [::Iranemaa - قم، ایران::]. عزیز میدونی‌ که اولین بار نیست که یه چنین اتفاقاتی به وجود میاد من خوندم قشنگ تمام مطالبتو، ممکنه اونی‌ که تو میگی‌ درست باشه و ممکنه که ماجرا همونطوری که اینا میگن باشه . دعوتت می‌کنم بری تو ویکیپدیا خودت ببینی‌ تمام اتفاقات اخیرو .
یکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۱
۵۵
ramin-cph - کپنهاگ، دانمارک
[::Iranemaa - قم، ایران::]. در تایید کامنت شما، من خودم حدود سه ماه از نزدیک هم تاسیسات نفتی رو دیدم هم نفکش های کوه پیکر، فقط میتونم بگم که اصلا امکان تصادف اتفاقی در حد صفره، با امکانات به شدت پیشرفته رصد سطحی زیر سطحی و هوایی است که شرکت های بیمه یه همچین هیولایی رو‌بیمه میکنن و الا عمرا دست به یه همچین کاری بزنن، شما حساب کنید یه همچین کشتیهایی تنها بیست سی تا خدمه داره که تقریبا همه از متخصصین ممتاز هستن، اینه که این قضیه کار خوده پوفیوزشونه، شک نکنید !
یکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۴
۸۹
تفکر اسلامی - اودنسه ، دانمارک

[::سلطنت طلب - ابوظبی، امارات متحده عربی::]. چرا هر موقع صحبت از مسایل ایران زمین میشه مثل سوسمار میخیزی اینجا؟ این پنبه رو از گوشات بیار بیرون که عمریها بخوان در ایران دوباره یورتمه برن. شنیدی که: ما آریایی هستیم؛ عرعر نمیپرستیم.
یکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۷
۴۶
مسافران - انکارا، ترکیه

چرت نگو مومن
یکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۶
۳۲
معلم فراری - کیف، اوکراین

[::لشگر ششم ورماخت - هامبورگ، آلمان::]. ضربه که ایران و ایرانی از اجنبی خورده در مقابل ضربه ای که جهالت و خیانت و وطن فروشی امثال جنابتان به ایران زده هیچ چیز نیست.شماهایی که با بی وجدانی اونهمه کاردانی و دلسوزی و وطن پرستی شاهنشاه رو هیچ شمردید و اونهمه پیشرفت ایران و احترام و عزت به ایرانی در سراسر دنیا رو نادیده گرفتید و علیرغم مشاهده شدت فساد و بی وطنی نظام حاضر به جای عذر خواهی همچنان به بدگویی به شاهان پهلوی با اون دهان نجستون ادامه میدید مقصر شماره یک این سقوط هستید.
یکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۳
۶۸
amir-amir - تورنتو، کانادا
رضا پهلوى خود شان اصرار دارند که نظام آینده ایران مبتنى بر انتخابات و تعیین حکومت توسط مردم باشد. من به شخصه فکر مى کنم که یک مجلس عام برآمده از انتخابات مردم مى تواند جوابگو و پاسخگوى تمام نیاز هاى مملکت باشد. مجلس ذکر شده مى تواند یک دولت را نیز معرفى و جهت کارهاى اجرائى مشخص کند. دولت مذکور مسئول و به طور دائم توسط مجلس رصد مى شود. به امید آنکه روزى شوراى نگهبان٬ مجلس تشخیص مصلحت٬ بیت رهبرى٬ اطلاعات سپاه٬ اطلاعات بیت رهبرى٬ مجلس خبرگان٬ حوزه علمیه٬ سازمان تبلیغات اسلامى و دهها گروه مافیائى که تا کنون همانند سم مهلک عمل کرده اند به زباله دانى تاریخ روانه گردند.
یکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۸
۵۰
kawir - فرانکفورت، آلمان

[::معلم فراری - کیف، اوکراین::]. رفیق دلت خوشه توهم یاسین به گوش خر میخونه، این از اون تحوع اسلامی داغونتر ،هنز اون تحوع اسلامی فقط یک چرند ورد زبانش کرده ولی این سرجوخه شش دنگ خرماخت از بیخ عربه و بسته به قرص های که بگهش میدن نظرش عوض میشه،یک روز قربان پرستات اغا میشه یک روز ماتحت کروبی را با بستنی اشتباه میگیره یک روز ادعای وطن پرستی میکنه!اینها در اعداد خلقت نقش صفر را دارند,،باید به یک عدد بچسپند تا به حساب بیاند
یکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۸
۴۵
Azerbaijan.oglu - لندن، انگلستان

دیکتاتوری اخوندی جایش را دیکتاتوری سلطلنتی بدهد. اگر قرار است دیکتاتوری باشد اینها بهتر هستند و اینقدر هزینه هم لازم نیست . وقتی ملتی دارای درک و شعور بالای سیاسی نباشد از این تله به تله دیگری می افتد و بعد از 20 سال دوباره برای تغییر اقدام به مبارزه می کند. نیاز ایران تغییر رژیم نیست بلکه افزایش شعور سیاسی و اگاهی های مدرن اجتماعی است
یکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۱
۵۴
لشگر ششم ورماخت - دوسلدورف، آلمان

[::معلم فراری - کیف، اوکراین::] احتمال زیاد از پاچه خواران قومِ منفوره جهود هستی ؟ من هر موقع کامنت های تو رو میبینم یاد همون قوم ملعونِ جهود میفتم . البته تو چون پاچه خورشون هستی از اونها خیلی پایین تری ....
یکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۶
۴۱
payamtech - پاریس، فرانسه
[::Azerbaijan.oglu - لندن، انگلستان::]. من موندم تو که شعور داری پس چرا میایی‌ اینجا ؟ البته میدونم چرا از عقده‌ی زیادیه ! نمیتونی‌ جلوی خودتو بگیری باید حتما بیایی یه دوتا متلک به ایرونیا بار کنی‌ تا شب خوابت ببره ، اگه تو هم به این خوشی‌ عزیز پس خوش باش
دوشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۱
۴۱
payamtech - پاریس، فرانسه
[::ramin-cph - کپنهاگ، دانمارک::]. [::ramin-cph - کپنهاگ، دانمارک::]. یعنی‌ تاحالا تو این زمین هیچ تصادفه نفتی‌ به وجود نیومده ؟ عجب بابا، من نمیدونم این نفرت زیاد هم آدمو به کجاها میکشونه. حالا آسان اونا پفیوز بگو آخه برا چی‌ بیان یه کشتیشونو با اون همه نفت بدن بره هوا ؟
دوشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۴
۶۳
shirzan e irani - استکهلم، سوئد
تفکر شیطانی- سوسمار وجود منحوسِ طرفدارانِ نظام تمساح هاست. یک موی سرِ تمام ایرانیان با هر قومیت و اعتقاد , به کل این نظام بیشرفِ دزد اجنبی قاتل و طرفدارانش می‌‌ارزد، تو برو سنگ امت دجال و تروریست‌هایِ عرب زبان داخل و غزه و لبنان را به سینه بزن. اسم و رسم ایران را به اندازه کافی‌ آلوده کرده اید، بیشرمی و بی‌ حیأیی هم اندازه دارد که برای شماها هیچ مفهومی‌ ندارد.
دوشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۴
۱۰۷
millionaire - منچستر، انگلستان
. [::Azerbaijan.oglu - لندن، انگلستان::]. چه زیبا گفتى عزیز ، متاسفانه یه مشت دستمال مثل این payamtech شدن مهمترین عامل تفرقه ، مرگ بر هر چى شاه و شاهزاده
دوشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۵
۵۴
لشگر ششم ورماخت - دوسلدورف، آلمان

[::kawir - فرانکفورت، آلمان::] آخوند و ملا هرچی که هست خوبیشون اینه که چوبِبِشون رو خوب بالاسره امثالی مثل تو نگه داشتن که جرات و . ندارین از روبرو بیایین حرف بزنین و مییایین تو مجازی عقده تونو خالی میکنین .
دوشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۰۵:۱۱
۳۲
معلم فراری - کیف، اوکراین
[::لشگر ششم ورماخت - هامبورگ، آلمان::]. یعنی حقیری هستی که جوابت نمیتونه سطحی از این بیشتر داشته باشه. حیفه این دکمه های کیبورده که در جواب دادن به ... مثل تو فرسوده بشه.دقیقا همون حرفهایی که کویر در کامنتش گفته حرفهای من و بیشتر از نود درصد کاربران این سایته که هر بار در فاز مختلفی هستی.بقیه ده درصد هم به علاوه خودت اون دیوانگانی هستین که تمام کامنتها و افکار و نوشتارتون از...هم بی ارزشتره.
دوشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۱
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +568شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +478پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +354یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +268ویدیوی تخریب سردیس قاسم سلیمانی در «باغ ایران» در لبنان توسط ارتش اسرائیل
  • +249نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +246وزیر دفاع اسرائیل: حمله ما به ایران «کشنده، دقیق و به ویژه غافلگیرکننده» خواهد بود
  • +212کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +201حمله اسرائیل به ساختمانی نزدیک سفارت ایران در دمشق؛ محل ملاقات فرماندهان سپاه و حزب‌الله
  • +198عکس روز: سردار اسی کوهن؛ زود قضاوت کردیم
  • +170نخست‌وزیر پیشین اسرائیل: تل‌آویو باید به رهبران و تأسیسات هسته‌ای ایران حمله کند