روحانی از اینکه «هر کسی که به خیابان بیاید خس و خاشاک و آشغال» نامیده شود، انتقاد کرد

حسن روحانی در مورد تظاهرات معترضان گفت که نیروهای امنیتی به خوبی، کار را اداره کردند و ماجرا تمام شد.حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران، از اینکه «هر کسی که به خیابان بیاید خس و خاشاک ،گوساله و آشغال» نامیده شود، انتقاد کرد و گفت: «این چطور حرف زدنی است، چرا توهین می کنیم و چرا بی ادبانه با جامعه برخورد می کنیم».
 
به گزارش خبرگزاری ایسنا، حسن روحانی روز یکشنبه ۲۴ دی، در یک سخنرانی با اعلام این موضوع در واکنش به سخنان آیت‌الله کاظم صدیقی، امام جمعه تهران، گفت: «حال اگر گفته می‌شود که فردی از سمتی تحریک شده یا دستوراتی داشته یا اینکه جاسوس بوده، بگذارید در یک دادگاه ثالث به این موضوع رسیدگی شود».
 
این سخنان در شرایطی بیان شد که بیش از ۹۰ دانشجو و فعال صنفی دانشجویی پس از شروع تجمع ها و تظاهرات در شهرهای ایران به منظور آنچه «پیشگیری» نامیده شد، به دست ماموران وزارت اطلاعات بازداشت شدند. شماری از بازداشت‌شدگان سپس با قرار وثیقه آزاد شدند.
 
حسن روحانی در بخش دیگری از سخنانش نیز گفت که «مردم حرف دارند و برای همین به خیابان آمده‌اند؛ برخی حرف‌شان به حق است و برخی نیز از شرایط سوءاستفاده کردند».
 
او تاکید کرد که در همه جای دنیا از جمله در لندن و نیویورک نیز در تظاهرات ممکن است عده‌ای «شیشه‌ها را بشکنند و چند مغازه را غارت کنند».
 
رئیس‌جمهوری ایران با اعلام اینکه «نباید همه را به یک چوب برانیم»‌ افزود: «باید به ویژه در تریبون‌های مقدس دقیق حرف بزنیم».
 
امام جمعه تهران در خطبه‌های نماز جمعه روز ۲۲ دی، با اشاره به تجمع‌ها و تظاهرات اخیر در ایران، معترضان را «آشغال» خطاب کرده و گفته بود که «اجتماع ملت، دریایی ایجاد کرد» و به گفته وی، «آشغال ها را شست و تمیزکرد».
 
در واکنش به این سخنان، عزت‌الله ضرغامی، رئیس اسبق رادیو و تلویزیون دولتی ایران، در کانال تلگرام خود تعبیر «آشغال» در مورد معترضین را مشابه «خس و خاشاک» دانسته و نوشته بود که این سخنان «هزینه ساز و زمینه ساز فتنه» است.
 
اما آیت الله صدیقی در مصاحبه با خبرگزاری دانشجو گفت: «وقتی بنده می‌گویم مردم جمع شده‌اند، معاذالله نمی‌توانم بگویم که مردم چه هستند و روشن است که اگر دریایی به‌وجود آمده و موج این دریا «آشغال» را برده، همان فضای فتنه بوده است و اصلا کاری به اشخاص ندارم».
 
وی افزود: «نهایت احترام را به مردم کردیم، از آنها تشکر کردیم و امکان ندارد من بخواهم به مردم حتی معترضان و آنهایی که به‌خاطر اعتراض بیرون آمدند هیچ بی‌احترامی بکنم».
 
پیش از این هم محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری سابق ایران، پس از اعتراض‌ها به نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ ، معترضان را «خس و خاشاک» نامیده بود.
 
آیت‌الله احمد علم الهدی، امام جمعه مشهد، نیز در سخنرانی راهپیمایی نهم دی ۸۸ در تهران، مخالفان با «ولایت فقیه» را «یک مشت گوساله و بزغاله» خوانده بود.
 
در این میان، سخنان آقای روحانی در شرایطی ابراز شد که وی روز ۱۱ دی، گروهی از تجمع‌کنندگان که به گفته او، «به مقدسات و ارزش‌های انقلاب توهین و اموال عمومی را تخریب» می‌کنند را «یک اقلیت و گروه کوچک» خوانده بود که به معنای مردم نیستند و همچنین افزوده بود که ملت ایران، آنان را «به خوبی جمع می‌کند».
 
رهبر جمهوری اسلامی نیز روز سه‌شنبه، ۱۹ دی، در یک سخنرانی این تجمع ها را «آتش‌بازی»، «شیطنت‌کاری» و «پاتک دشمن» خوانده بود.
نیروهای امنیتی به خوبی کار را اداره کردند»
رئیس جمهوری ایران در بخش دیگری از سخنان خود در مورد تظاهرات معترضان گفت که «نیروهای امنیتی به خوبی، کار را اداره کردند و ماجرا تمام شد».
 
بر اساس گزارش‌ها، حدود ۳۷۰۰ تن در تظاهرات و تجمع‌های روزهای اخیر بازداشت شده و به گفته غلامحسین محسنی اژه ای، ‌سخنگوی قوه قضائیه، در روز یکشنبه، ۲۵ تن نیز در این اعتراض‌ها کشته شده‌اند.
 
حسن روحانی همچنین ضمن تاکید بر لزوم تحلیل مسایل از سوی جامعه شناسان، روانشناسان اجتماعی، اساتید و فرهیختگان حوزه علوم انسانی افزود: «علوم انسانی، قطب‌نمای مسائل اجتماعی در کشور است و باید بگذاریم که این قطب‌نما به درستی کار کند».
 
او در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید براینکه «با فیلتر کردن، کار درست نمی شود»، اضافه کرد: «روزی گفتیم که ماهواره ممنوع است، اما آیا با گفتن ما امروز کسی از آن استفاده نمی کند؟».
 
خبرگزاری‌های ایران شامگاه شنبه ۲۳ دی ماه از رفع فیلتر تلگرام «به دستور رئیس‌جمهور» خبر دادند. شبکه پیام‌رسان تلگرام در پی اعتراض‌های سراسری اخیر در شهرهای ایران فیلتر شده بود.
 
آیت‌الله احمد خاتمی، امام جمعه تهران، و آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی، از مراجع تقلید در قم، خواستار آن شده بودند که این پیام رسان رفع فیلتر نشود.
 
رئیس جمهوری ایران همچنین گفت که تلاش‌های واشنگتن برای برهم زدن برجام با شکست روبه‌رو شده و برقرار ماندن این توافق را «به معنای پیروزی تعهدات بین‌المللی» دانست.
 
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، روز جمعه هفته گذشته اعلام کرد که برای آخرین بار، تعلیق تحریم‌های هسته‌ای ایران را به مدت سه ماه تمدید می‌کند.
 
او گفت: توافق فعلی برای متوقف کردن ایران از دستیابی به بمب اتمی کافی نیست و ایران باید اجازه دهد تا از تمام اماکنی که از سوی بازرسان بین المللی درخواست شده است، بازرسی فوری صورت گیرد.
 
نیکی هیلی، سفیر دائم آمریکا در سازمان ملل متحد، نیز در بیانیه‌ای با اشاره به تصمیم دونالد ترامپ، در تمدید چهار ماهه تعلیق تحریم‌های ایران، تأکید کرد که آمریکا «رفتارهای خطرناک و بی‌ثبات‌کننده ایران» را تحمل نخواهد کرد.
 
متحدان اروپایی ایالات متحده نیز به رغم آنکه بر حفظ توافق هسته‌ای ایران تأکید می‌کنند، از فعالیت‌های موشکی و منطقه‌ای ایران انتقاد کرده‌اند.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۴۶
Fash Guo - کلن، آلمان

خواهش موکد اینکه فریب فریب کاری این روحانی فاسد و دروغگو و خاتمی فریبکاررو نخوریم . بازی با تلفظ هنر آخوندهاست که خامنه ای رو یک شبه رهبر موقت کرد
یکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۳
۴۶
Fash Guo - کلن، آلمان

این شعار اصلاح طلب اصول گرا دیگه تمومه ماجرا ! باید اینقدر تبیین و نهادینه گردد و چنان محکم و قرص ماهیت دیروز و امروز افرادی مثل عباس عبدی تروریست و تاج زاده و حمیدرضا جلایی پور قاتل مردم کردستان و خارج نشین هایی مثل مهاجرانی ..مازوخیسمی و بیمار شهرت، مهاجرانی مزدور و سروش و کدیور فاسد و نون به نرخ روز خور! که دیگه نسخه برای مردم به هدف ماند ن رژیم اسلامی و  فرار از محاکمه بخاطر جنایات و خیانات ؛ در نطفه خفه شوند ! . مگر جنایت و خیانت مرز و زمان دارد؟ مگر می شود کسانی که تا دیروز جنایتکار بودند و همدست رژیم و بلکه خشن تر ! همینکه لقمه بهتری با استخوانی پر گوشت از جای دیگر دریافت کردن گذشته خود را فراموش کنند ! اینها همان هستند که بودند و نباید گول و فریب اینها را خورد اینها شاگردان شیاطین آخوند هستند !
یکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۶
۴۶
Fash Guo - کلن، آلمان

ادامه ..  یا فردی که به هدف دریافت اقامت آمریکا از جنایت دور شده آیا نباید پاسخگو باشد نظیر فرشاد امیر ابراهیمی که خود از سران خشونت لجام گسیخته در سرکوب ها بوده است ! نه اصلا اینجور نخواهد بود همه اینها که شاخص آنها نام برده شد باید پاسخگو باشند!!
یکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۷
۴۴
Dogisgod - مونرال، کانادا

دادگاه ثالث یا صالح؟، فک کنم چون هیچ دادگاه صالحی در ایران وجود ندارد، این اهریمن حتی پیشنهاد دادگاه ثانی رو نداده و یه راست دادگاه ثالث رو پیشنهاد کرده تا خییلی پیشرو به حساب بیاد، با اون برادر دزد کللاشش! مرتیکه روحانی ( بجای آقا) ببیخود ادای آدم با ادب رو در نیار، کارا تمومه گورت کندس فرصتا سوخت عقب نشینی دیره. جای مماشات با دارو دسته تو و وزیر بی شرف اطلاعاتت نمونده.
یکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۲
۳۹
سهیل ایرانی - برلین، آلمان

قیافشم شبیه روباه شده. این از احمدی نژاد بدتره
یکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۱
۵۷
RAHSHENAS - برلین، آلمان

به زودی دریایی از مردم جمع بشوند و شما آخوند ها را به زباله دانی تاریخ بریزند
یکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۵
۳۵
Slimshady - طهران، ایران

هر وقت این شیادان و دروغ گوها و جمایتکاران عرصه رو به روی خودشون تنگ میبینن از لفظ "مردم" سوء استفاده میکنند چون به خوبی میدانند که ٤٠ ساله همین مردم رو آدم به حساب نیاوردند،امتخابات ٩٤ آخرین فرصت مردم نجیب ، ستم دیده و غارت شده و به خون کشیده شده به رژیم فاسد،دزد،جنایتکار و دروغ گوی جمهوری اسلامی بود و باز هم اینها به جای تغییر و اصلاح اساسی و ریشه ای ، شروع کردن به سرکوب و باج دادن به کشورهای اروپایی برای خریدن زمان،. مردم با صدای بلند کلیت و موجودیت جمهوری اسلامی رو منکر شدن و از اون سلب مشروعیت کردن و تکلیف رو با ماله کشان و وطن فروشان اصلاح طلب(بخوانید اسهال طلب) روشن کردند . مردم با قاطعیت و البته به درستی خواستار یک حکومت سکولار و دموکراتیک مبتنی بر منشورهای بین المللی حقوق بشر و ارزش های انسانی فارق از هر گونه جنس و مذهب و عقیده شدند . ملت ایران فهمید که عامل تمامی بدبختی ها ، عقب ماندگی ها،دزدی ها ، و تمام بحران های اجتماعی و فرهنگی نجاستی به اسم "حکومت مذهبی " است که انسان ها را به دو دسته خودی و غیر خودی، مسلمان و کافر ، زن و مرد،و . تفکیک میکند .
یکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۸
۳۵
Slimshady - طهران، ایران

جمهوری اسلامی و مهمتر ایدئولوژی آن یعنی فاشیسم مذهبی و ولایت مطلقه فقیه و حکومت مبتنی بر فقه شیعه باید یکبار و برای همیشه به زباله دانی تاریخ فرستاده شود.آن هم به دست ملت فهمیده و بیدار شده ایران.
یکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۰
۵۷
shaboruz - پاریس، فرانسه

ترو خدا دست از سر این ملت که چهل ساله پولشونو دزدیدینو کتکشون زدین بردارین !
یکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۳
۴۸
محسن ۵۵ - گنت، بلژیک
بر خلاف عقیده اکثر دوستان،بر این عقیده ام که تنها راه رسیدن به دموکراسی گامهای کوچک میباشد و حمایت از حرف حق فارغ از گوینده آن. ما باید الان محکم دنبال بهبود وضعیت معیشت باشیم و بدانیم ثروت کشور به کدام سمت میرود. آخوند را هیچ جای دنیا راه نخواهند داد پس اینان دیگر با زور تکان نخواهند خورد حتی اگر به قیمت جان نصف جمعیت کشور باشد. باید تمام مهره های شطرنج ذهنمان را تحلیل کنیم.
یکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۸
۶۴
سلطنت طلب - ابوظبی، امارات متحده عربی

حسن کلید ول کن تو رو خدا این عوام فریبی رو . دیگه حنای اصلاحات و محافظه کار رنگی نداره. وای به حال ملتی که بخواد باز در انتخابات شما شرکت کنه
یکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۵
۴۴
شب تاب - یوکوهاما، ژاپن

برو ، برو ، برو. حسن موش موشى ! برو بساط تعزیه رو جاى دیگه پهن کن ، که حنات بد جورى از آب و رنگ افتاده ، که دیگه جاى آرد برنج هم نمیشه غالبش کرد! کى بود که میگفت اینها یه جمع کوچکى هستند که براحتى جمعشون میکنیم!؟ برو ، اى روباه مکار و پفیوز و منافق !
یکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰
۷۳
نازک بین - شفیلد، انگلستان

از کوزه همان تراوت که در اوست . از مغز فسیل شده این آخوندک بیسواد بیشتر از این نباید انتظار داشت.او از این میترسد که پامنبری های نا آگاه و بعضا" نان به نرخ روز خور را از دست بدهد. و مردم را با حربه دین در خطر است .در جهل مرکب نگهدارد.
یکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۲
۳۴
Tombehtar - نیورک، ایالات متحده امریکا
یکی از جنایتکارهای رژیم اخوندی شیعه داعشی، مردک کفتار تو و امثال تو کی احترامی برای مردم قائل بوده اید، فاسد دزد جانی بی بته، روز مرگ کفتارهایی چون شما و رهبر شیعه داعشیت، خامنه ای جنایتکار بی شرف خواهد رسید و به زباله دانی توالت خواهید پیوست، اخوند، اخوندیسم، شیعه گری و مذهب خونخوار شیعه دیگر جایی در بین مردم ازادیخواه ای
یکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۱
۴۹
shariftronic - ایران، ایران
خیلی خوشحالم که اکثریت دیگه گول حرفای عوامفریبانه رو نمیخورن چه از دهن آخوند که نماد تزویر یا همون دم خروس رو روی سرشه باشه و نه هیچ کس دیگه ای! خداکنه مردم اونقدر باشعور باشن که فقط ملاکشون عمل شخص باشه نه حرفش. کسی که با ده متر پارچه که به سیاق هزار وچهارصد سال پیش دور سرش بسته حرف از آزادی بزنه خنده دارتر از آدمنمای نئاندرتالیه که با اون گرز توی دستش، دم از تمدن بزنه !
یکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۳
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +568شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +478پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +354یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +268ویدیوی تخریب سردیس قاسم سلیمانی در «باغ ایران» در لبنان توسط ارتش اسرائیل
  • +249نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +246وزیر دفاع اسرائیل: حمله ما به ایران «کشنده، دقیق و به ویژه غافلگیرکننده» خواهد بود
  • +212کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +201حمله اسرائیل به ساختمانی نزدیک سفارت ایران در دمشق؛ محل ملاقات فرماندهان سپاه و حزب‌الله
  • +198عکس روز: سردار اسی کوهن؛ زود قضاوت کردیم
  • +170نخست‌وزیر پیشین اسرائیل: تل‌آویو باید به رهبران و تأسیسات هسته‌ای ایران حمله کند