ترامپ 'برای آخرین بار' رفع تحریم ایران را تمدید کرد؛ صادق لاریجانی تحریم شد

آقای ترامپ برجام را بدترین توافق تاریخ آمریکا خوانده دونالد ترامپ رفع تحریم‌های ایران را تا ۱۲۰ روز دیگر تمدید کرده است، اما گفته این می‌تواند آخرین باری باشد که این کار را می‌کند، مگر آن که شرایط مورد نظرش برآورده شود. وزارت دارایی آمریکا هم صادق لاریجانی را تحریم کرده است.
 

یک مقام کاخ سفید به خبرنگاران گفته است که آقای ترامپ می‌خواهد اقدامات سختگیرانه‌ تازه‌ای در توافق هسته‌ای گنجانده شود، و در صورت تخطی ایران از تعهداتش، آمریکا بتواند بلافاصله تحریم‌ها را برگرداند.

 
او می‌خواهد برنامه موشکی ایران به مذاکره گذاشته شود. ایران همواره گفته است که برنامه موشکی‌اش دفاعی است و قابل مذاکره نیست.
 
آقای ترامپ همچنین می‌خواهد طرف‌های اروپایی توافق هسته‌ای محدودیت‌ غنی‌سازی اورانیوم برای ایران را، که قرار بوده ده ساله باشند، به عنوان محدودیت‌هایی دائمی به رسمیت بشناسند. همزمان با اعلام تمدید رفع تحریم‌ها، اعلام شده است که آمریکا صادق لاریجانی، رئیس قوه قضاییه ایران را تحریم می‌کند.
 
شورای عالی فضای مجازی و مرکز ملی فضای مجازی ایران، زندان رجایی‌شهر و غلامرضا ضیایی، رئیس این زندان هم به فهرست تحریم‌ها اضافه شده‌اند.
 
مرتضی رضوی، که به گفته ایسنا رییس شرکت ارتباطات موج سبز و فناموج (وابسته به سپاه) است هم تحریم شده است.
 
پیش از این قدرت‌های اروپایی و روسیه و چین، بارها از دونالد ترامپ خواسته‌اند که اقدامی نکند که توافق هسته‌ای با ایران را به خطر بیندازد.
 
آقای ترامپ در بیانیه‌ای تاکید کرده است که تصمیم امروزش هنوز به منزله خروج آمریکا از توافق هسته‌ای نیست، اما از نظر او دو راه پیش رو وجود دارد، یا "اصلاح کاستی‌های فجیع توافق" و یا خروج آمریکا از آن.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۵۰
Elfar - اورنج کانتی، ایالات متحده امریکا

این هم خالی بند و بی بخار دراومد. چقدر گرفتی؟
جمعه ۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۶
۳۴
Tombehtar - نیورک، ایالات متحده امریکا
تنها خواسته ملت ستمدیده و آزادیخواه ایران سرنگونی و به زباله دانی تاریخ انداختن رژیم آخوندی شیعه داعشی حاکم بر ایران است. اقای پرزیدنت ترامپ، مرسی برای پشتیبانیت از ملت ایران، اما تمامی سران رژیم، سران نیروهای نظامی، انتظامی، اطلاعاتی، گروههای تروریستی و مزدور رژیم در سرتاسر جهان، افراد نفوذی و مزدور رژیم، بچه ها و فامیلهای این افراد که در کشورهای امریکا، کانادا، استرالیا، اروپا و سایر نقاط جهان مشغول عیش ونوشند را تحریم و دستگیر کرده و روانه زندانها کنید.
جمعه ۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۹
۶۷
waahed - منامه، بحرین
فکر کنم یک پراید شاسی بلند گرفته !
جمعه ۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۲
۶۱
ملاخوری - منچستر، انگلستان
البته این مسئله از دو حال خارج نیست ، ۱- این هم احمدی نژاد از نوع آمریکاییشه. از قدیم گفتن: نترس از آنکه های و هوی دارد،بترس از آنکه سر به توی دارد و به عبارت دیگر سنگ بزرگ علامت نزدنه ۲-دولت ترامپ هم مثل اوباما یک باج بزرگی گرفته که بیخیال شده و فقط داره گنده گوئی میکنه ، ملت باید خودشون سرنوشت رو رقم بزنن و به انتظار بیگانگان نباشند، دولتها این موقعیتها را میسازند تا به منافع خودشون برسن و فکر من و شما نیستند، به امید پیروزی و بهروزی ملت ایران
جمعه ۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۲
۵۷
دوستدار - استهکلم، سوئد
بابا ول کنید تحریم اندر تحریم سازمانها و افراد رژیم اخوندی را , وقت کشی نکنید جان مادرتان. اگر راست میگوید و دروغ نمیگوید هم شما سیاست مداران امریکایی و هم کل جهان میداند حکومت اخوندی ایران به رهبری خامنه ای و روحانی خوب بشو نیستن , پس معطل نکنید و کار نابود کردن بنیاد حکومت اخوندی را یکسره کنید.
جمعه ۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۰
۵۱
هرمز١ - تهران، ایران
خدایش دمت کرم هیج کس بجز این آدم از بس اینها بر نمیاد
شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۳:۳۸
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +567شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +477پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +353یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +266ویدیوی تخریب سردیس قاسم سلیمانی در «باغ ایران» در لبنان توسط ارتش اسرائیل
  • +257سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +248نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +245وزیر دفاع اسرائیل: حمله ما به ایران «کشنده، دقیق و به ویژه غافلگیرکننده» خواهد بود
  • +212کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +199حمله اسرائیل به ساختمانی نزدیک سفارت ایران در دمشق؛ محل ملاقات فرماندهان سپاه و حزب‌الله
  • +195عکس روز: سردار اسی کوهن؛ زود قضاوت کردیم