'اشاره توهین آمیز' ترامپ به مهاجران از بعضی کشورها

سخنان توهین‌آمیز دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در باره مهاجران برخی کشورها به آمریکا با انتقادهای زیادی همراه گشته است.
 

آقای ترامپ در نشستی در کاخ سفید که با حضور نمایندگان دو حزب جمهوریخواه و دموکرات برگزار شد، با اشاره به مهاجرانی که از هائیتی، السالوادور و بعضی از کشورهای آفریقایی به آمریکا مهاجرت کرده‌اند، گفت: " چرا این مردم از کشورهایی که چاله مستراح هستند را به اینجا راه می‌دهیم؟"

 
رئیس‌جمهوری آمریکا گفته است او ترجیح می‌دهد مهاجرانی از کشورهایی مانند نروژ به آمریکا بروند.
 
نمایندگان دموکرات در کنگره آمریکا گفته‌اند این اظهارنظر آقای ترامپ آشکارا نشان می‌دهد او نژادپرست است.
 
واشنگتن پست اول بار در گزارشی از اظهارنظر توهین آمیز دونالد ترامپ خبر داد.
 
کاخ سفید بدون تکذیب این سخنان در بیانیه‌ای اعلام کرد: "بعضی از سیاستمداران در واشنگتن مدافع منافع کشورهای خارجی هستند ولی آقای ترامپ همیشه برای مردم آمریکا می جنگد."
 
بر اساس این بیانیه آقای ترامپ در پی اصلاح قوانین مهاجرتی آمریکاست تا این کشور پذیرای مهاجرانی باشد که به رشد اقتصادی آمریکا کمک کنند.
 
نیویورک تایمز نیز پیش تر در گزارشی به نقل از آقای ترامپ نوشته بود "اهالی هائیتی مبتلا به ایدز هستند و اگر شهروندان نیجریه پایشان به آمریکا باز شود دیگر به آلونک های خود در کشورشان بر نخواهند گشت."
 
سناتور جمهوری‏خواه، اورین هتچ در واکنش به این نقل قول از آقای ترامپ در توییتر نوشت که خواهان دریافت توضیحات بیشتر درباره سخنان آقای ترامپ است. به گفته او مهاجرت افراد نخبه از همه کشورهای جهان به آمریکا از عوامل خاص بودن آمریکاست.
 
الیانا راس لیتنین، عضو جمهوری خواه مجلس نمایندگان نیز در توییتر نوشت اطلاق واژه چاله مستراح به هائیتی، بی توجهی به خدمات مهاجران این کشور به آمریکاست. او تاکید کرد چنین واژه هایی زیبنده کاخ سفید نیست.
 
میا لاو، دیگر جمهوری خواه کنگره که هائیتی‏تبار است، سخنان آقای ترامپ را نامهربانانه و نخبه گرایانه دانسته است.
 
پیش از سخنان آقای ترامپ، سناتور دموکرات، ریچارد دوربین درباره اهمیت اعطای ویزای اقامت موقت به شهروندان کشورهایی که دچار بلایای طبیعی، جنگ یا همه گیری ها هستند، صحبت کرده بود.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۴۴
شب تاب - یوکوهاما، ژاپن
میخواستم یه چیزى بگم در خور و شایستش ولى حیف که این خُل و چِل احمق ، متاسفانه تو این سایت خیلى کشته و مُرده و شیفته داره ! کاریش نمیشه کرد! مموتى هم مردم رو خس وخاشاک توصیف میکرد!
جمعه ۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۷
۴۸
محسن ۵۵ - گنت، بلژیک
حداقل هشتاد سال از زمان جا مونده این آقا،علاوه بر این‌که جنون داره،احمق هم هست.
جمعه ۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۸
۴۴
بوزرجمهر - تهران، ایران
[::شب تاب - یوکوهاما، ژاپن.,بدون تایید ودیدگاه ترامپ چون به ما ربطی ندارد.من هم برای توی جاسوس رژیم و مترسک و اولولک رژیم سفاک اخوندی متاسفم.اگر غرض نداری و اگر مرض نداری چرا کامنت های ضد مردمی مینویسی ای جیره خور ولایت.برو نان از عمل خود خور و کمر خدمت نبند و عمله اکره اخوندهستی البته.شرم کن.
جمعه ۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۰
۴۴
شب تاب - یوکوهاما، ژاپن
[::بوزرجمهر - تهران، ایران::]. اولاً ربطى بما نه و ربطى به شما نداره ! عقاید دیگران رو با عقیده خودت جمع نبند! دوماً شما قبلا یکى دو دفعه به گفته خودت نسبت بمن خیلى احساس ارادت داشتى !! اگر یادت باشه ، که در هر صورت مهم نیست! ولى انسان خوب نیست افکار و احساساتى اینچنین و بطور فاحش بالا و پائین داشته باشه! ثالثاً مرا رژیمى ووو خواندى!!! که برایت واقعاً متاسفم! چون معلوم شد دیمى و شکمى کامنت میذارى ! اگر من مخالف رژیم آخوندى و ضحاکعلى هستم ، دلیل نمیشه که هوادار تررررامپ و نتانیاهو و اعراب و دیگران باشم ! من همیشه هواخواه و طرفدار حق و حقیقت از هر شخص و جناح و مخالف سرسخت ظلم و ظالم اون هم از هر شخص و جناح هستم! . در آخر از اینکه شما عاشق سینه چاک تررررامپ رو با کامنتم آشفته کردم پوزش میخواهم! برچسب زدن کار راحتى است ، اون شناخت حقیقت هست که نیاز به افکار باز و روشن و دیدگاهى امروزى داره و شاید براى شما مشکل!
جمعه ۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۶
۴۶
Fash Guo - کلن، آلمان
ما این روزها به ترامپ نیاز داریم گرچه به او هم اجازه دخالت در آینده ایران نمی دهیم !!. ترامپ درست میگه بسیاری از این کشورها و همچنین در کنار افغانستانی ها غیر مولد و جامعه انسانی باید در همان محیط جغرافیایی خودشون باهاشون رفتار کنه و اینها با اندیشه غربی و فرهنگ عالی آن سال نوری فاصله دارند و فقط به شکم و زیر آن فکر می کنند و زاد ولد اونها هم از خوک پیشی گرفته ! فرق نمی کنه در آمریکا یا اروپا!
جمعه ۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۴
۴۴
بوزرجمهر - تهران، ایران
[::شب تاب - یوکوهاما، ژاپن:هموطن شاید اشتباه کردم نمیدانم در اعتراضات اخیر از شما کامنتهای ضد مردمی و اعتراض دیدم؟ ولی به گمانم دیدم.به هر روی پوزش میخواهم.
جمعه ۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۴
۴۴
شب تاب - یوکوهاما، ژاپن
[::بوزرجمهر - تهران، ایران::]. نیاز به عذرخواهى نیست ! شاید یک سوء تفاهم ناخواسته بوده ! چون یکى از کاربران سایت با نام کاربرى ( شب ناب - یوکوهاما -ژاپن ) و نه شب تاب ، که نام کاربرى من هست ،هر از گاهى کامنتهایى آنچنانى میگذاره ! حالا غرض از حرکت این شخص با انتخاب این نام کاربرى چیست ؟ من که سر در نیاوردم ! یکى ، دو دفعه هم در این خصوص ازش سئوال کردم که جوابى نیامد! بهر حال روزگارتان خوش !
جمعه ۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۶
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +567شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +477پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +353یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +266ویدیوی تخریب سردیس قاسم سلیمانی در «باغ ایران» در لبنان توسط ارتش اسرائیل
  • +257سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +248نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +245وزیر دفاع اسرائیل: حمله ما به ایران «کشنده، دقیق و به ویژه غافلگیرکننده» خواهد بود
  • +212کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +199حمله اسرائیل به ساختمانی نزدیک سفارت ایران در دمشق؛ محل ملاقات فرماندهان سپاه و حزب‌الله
  • +195عکس روز: سردار اسی کوهن؛ زود قضاوت کردیم