ویدیوی سانسور‌نشده نشست انتخاب علی خامنه‌ای به عنوان رهبر جمهوری اسلامی

روزی که خامنه‌ای گفت من لیاقت رهبری ایران را ندارم
 

ایران اینترنشنال : لحظه‌ای که اعضای مجلس خبرگان درباره جانشینی آیت‌الله خمینی بحث می‌کردند و حجت‌الاسلام خامنه‌ای اعتراف کرد از هیچ نظری صلاحیت رهبری ایران را ندارد. هاشمی رفسنجانی هم گفت این انتخاب موقتی است و تا زمان برگزاری رفراندوم اعتبار دارد.

 
ایران اینترنشنال، در ویدیویی که برای اولین بار از تلویزیون پخش می‌شود، جزئیاتی از شرح نشست مجلس خبرگان رهبری در چگونگی انتخاب جانشین آیت‌الله خمینی و تردید علی خامنه‌ای در مشروعیت قانونی و شرعی خود برای این مقام نشان داده می‌شود.
 ویدیوی کامل در این ویدیو که در اختیار تلویزیون ایران‌اینترنشنال قرار گرفته، علی خامنه‌ای در خصوص پیشنهاد برای جانشنینی وی برای مقام رهبری جمهوری اسلامی با صراحت گفت:«واقعا باید خون گریست به حال جامعه اسلامی که حتی احتمال کسی مثل بنده در او (به عنوان رهبر) مطرح شود.» وی در این ویدیو، ضمن تاکید بر رد این پیشنهاد از سوی هاشمی رفسنحانی رهبر وقت مجلس خبرگان رهبری، افزود که مساله (تعیین وی به عنوان رهبر) مشکل فنی دارد، و در پاسخ به این پیشنهاد به رفسنجانی گفتم که بنده قطعا چنین چیزی را قبول نخواهم کرد.
 
علی خامنه‌ای در ویدیوی کامل این نشست، گفت:«حالا غیر از این‌که خود من حقیقتا لایق این مقام نیستم و این را بنده می‌دانم. اصلا این قضیه از لحاظ فنی اشکال پیدا خواهد کرد، رهبری، رهبری صوری خواهد بود نه رهبری واقعی. خُب، من نه از لحاظ قانون اساسی و نه از لحاظ شرعی برای بسیاری از آقایان (اعضای مجلس خبرگان) حرفم حجیت حرف رهبر را ندارد، این چه رهبری خواهد بود.»
 
وی در ادامه سخنانش با اشاره به عدم مطابقت پیشنهاد تعیین وی برای مقام رهبری با قانون اساسی، مشروعیت شرعی خود برای این مقام را مردود دانسته و با لحنی تاکیدی، رو به اعضای مجلس خبرگان می‌افزاید:« خوب در همین جلسه چندین نفر از آقایان تصریح کردند که من صاحب نظر نیستم.»
 
هاشمی رفسنجانی به همراه تعدادی از نمایندگان مجلس خبرگان در واکنش به سخنان علی خامنه‌ای و برای متقاعد کردن وی به پذیرش این مقام، تاکید می‌کنند که موضوع رهبری وی موقت خواهد بود.
 
در پایان این نشست نمایندگان خبرگان به «فردی بودن» رهبری در مقابل ایده «شورایی بودن» این مقام رای دادند. آنان همچنین علی خامنه‌ای را با رای کمی بیشتر از دو سوم نمایندگان حاضر تصویب کردند.
 
هنوز هیچ واکنش رسمی از جانب دفتر رهبری جمهوری اسلامی یا دیگر مقامات در خصوص پخش این ویدیو به رسانه‌ها اعلام نشده است.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۵۷
ایران کهن - هوستن، ایالات متحده امریکا

اگه این رییس جمهور نمیشد کوثه میشد یعنی فرق آنچنانی نمیکرد .ایران از روزی که خمینی پاشو توش گذاشت به خاک سیاه نشست
‌سه شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۲
۴۲
Iranemaa - قم، ایران

سید علی خودش هم خودش را قبول نداشت و میگفت اقایان من را قبول ندارند ولی حمایت و مکاری هاشمی که با هماهنگی های صورت گرفته از قبل ، این قاتل را رهبر کرد و هاشمی فکر میکرد که تا ابد خامنه ای تابع و زیردست خودش خواهد ماند ولی نمی دانست با رهبر کردن این اقا حکم قتل خودش را برای اینده صادر میکنه .
‌سه شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۲
۴۱
parsa74 - تورنتو، کانادا

رهبری موقت ۲۹ ساله. ساله ۶۸ رئیس جمهوری این آقا تموم میشد. با توجه به اختلاف شدیدی که با موسوی نخست وزیر داشت و همچنین نزدیکی‌ موسوی و خمینی، این آقا کلا از صحنه سیاست میرفت کنار و قدرت اجرایی نداشت. سر خمینی رو با یه سرطان پیشرفته یوهویی!!!!! کردند زیر آب بعد هم احمد خمینی و بقیه مخالفین تا رسید به رفیق شفیقش اکبر کوسه. سر اون را هم به روش روسی کرد زیر آب. فقط مردم میتونند این ستمگرِ حیله‌گر رو از اریکه قدرت بکشند پائین. درود به شرف جوانانِ فهمیده ایران که حتا یک شعارِ مذهبی‌ هم ندادند.
‌سه شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۸
۶۸
amir-amir - تورنتو، کانادا

اولین فردى که این تخم لق را در دهان دیگران کاشت رفسنجانى بود که البته او هم به خمینى حواله داده بود. ناخدائى کشتى را دست این بابا دادند که از اصول آن هیچگونه اطلاعى نداشت اگر چه خودش به آن اذعان داشته. حالا کشتى مملکت تو گل و لجنزار فرو رفته نه اجازه مى دهند یک عده متخصص و کاردان پا پیش بگذارند و نه خودشان عرضه و لىاقت آن را دارند که فکرى اساسى براى کشور انجام بدهند.
‌سه شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۹
۵۷
دوستدار - استهکلم، سوئد
بیا خامنه ای رهبر موقتی جواب مردم را بده چگونه شدید رهبر دائمی ؟ رفسنجانی یکی از رازهایش همین بود که خامنه ای در اصل رهبر موقتی بود . زمانیکه رفسنجانی متوجه شد خامنه ای خانواده خمینی دجال را هم به حاشیه رانده و نمیگذارد نوه خمینی در نظام اخوندی رشد کند و جلوی رفسنجانی را هم گرفت و اجازه کاندید شدن ریاست جمهوری را هم به او نداد رفسنجانی خواست افشاگری کند در مورد اینکه شورای نگهبان خامنه ای را موقتی رهبر کردن و بعدا" سید علی فرمانده هان سپاه پاسداران را فریب داده و با کودتا نرم و مخفی سپاه در داخل نظام توانسته رهبر دائمی شود و حالا هم می خواهد خدای کند بر شیعه های جهان و بخصوص شیعه های منطقه , تا رفسنجانی خواست افشاگری کند خامنه ای پیش دستی کرد و رفسنجانی را بدست عواملانش به کشتن داد. اینکه بعداز قتل رفسنجانی نیروهای امنیتی رژیم به منزل رفسنجانی هجوم بردن و گاو صندوقی که تمام مدرکهای رفسنجانی داخلش بوده را با خودشان برده اند همین داستان را تاید میکند که رفسنجانی خواسته در مورد خامنه ای افشاگری کند ولی به قتلش رساندن و مدرکهایش را هم با خودشان بردند.
‌سه شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۸
۵۷
دوستدار - استهکلم، سوئد
[::Iranemaa - قم، ایران::]. خیلی از افراد برای روز مبادا و برای منت گذاشتن رو سر افراد و برای اینکه بعدها نتوانن کسی در داخل خودشان مخالفش باشند از این حقه بازیها میکنند که من توانی مدیر شدن و یا رهبر شدن و ریس شدن را ندارم و من لیاقت و سواد رهبرشدن راندارم لطفا" من را برای ریسی یا رهبری انتخاب نکنید و ناز و ادا در می اورد , در حالیکه اینها را خیلی اگاهانه برزبان می اورد و صدرصد باکسانی مثل رفسنجانی محفلی درست کرده , اگر او در جلسه گفت نمی توانم رهبر شوم و اشکال فنی دارم برای رهبر شدن رفسنجانی وافراد دیگر محفلش بگویند نه , تو میتوانی رهبر شوید و لیقاتش را دارید. در اخر جلسه رفسنجانی فهمید خامنه ای ممکن است در اینده زیر وعده هایش بزند به همین خاطر گفت موقتی رهبر بشو تا مدتی دیگر که رفراندوم میگذاریم برای رهبر شدن.
‌سه شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۰۱:۴۰
۶۴
سلطنت طلب - ابوظبی، امارات متحده عربی
اره امروز مردم واقعاً دارن از رهبری یک انسان فرومایه ، خون گریه میکنن.طبق گفته های این جلسه هم قرار بوده رفراندوم برای انتخاب رهبر انجام بشه ، ندایی که امروز مردم سر میدن. اینا باید برن و با انتخاباتی سراسری و ازاد ما باید رهبر اینده رو انخاب کنیم
‌سه شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۰۳:۰۵
۴۲
باور عمیق - قم، ایران

یَا أَیُهَا الَذِینَ آمَنُوا إِن تَنصُرُوا اللَهَ یَنصُرکُم وَیُثَبِت أَقدَامَکُم
‌سه شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۰۳:۰۹
۶۴
fair 50 - رنتون، ایالات متحده امریکا
خود مردک قرومپوف داره میگه من لایق این مقام نیستم ولی یه عده «مایه خال» اون وسط میگن زر زیادی نزن، هستی و خوب هم هستی! حالا دیدین اشکال اون مملکت نفرین شده کجاست؟ « ..... در جهان صنعتگرند »!
‌سه شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۰۳:۱۱
۴۴
شب تاب - یوکوهاما، ژاپن
در حقیقت با دست پس زده با پا پیش کشیده ! منتظرى بیچاره گفته بود، که این شخص مرجعیت نداره و فقیه نیست و خودش هم اینجا اذعان کرد، ولى لاشخوراى دور و برش احتمالا فشار آوردن بهش و این پفیوز هم قبول کرده! طى دوره موقت بخور بخور و بکش بکش بد جور، بهش مزه کرد و این موقت شد مادام العمر ! اى تو روح هر چهار تاشون ! اون هندیزاده گوربگور شده و اون توله ابلیسش احمد خُله و کوسه و خود عوضیش ضحاکعلى !
‌سه شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۰۴:۱۰
۴۲
بچه طهرون - لندن، انگلستان
اکبر کی‌ بودی تو ؟؟
‌چهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۷
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +566شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +474پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +351یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +261ویدیوی تخریب سردیس قاسم سلیمانی در «باغ ایران» در لبنان توسط ارتش اسرائیل
  • +257سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +248نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +244وزیر دفاع اسرائیل: حمله ما به ایران «کشنده، دقیق و به ویژه غافلگیرکننده» خواهد بود
  • +212کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +198حمله اسرائیل به ساختمانی نزدیک سفارت ایران در دمشق؛ محل ملاقات فرماندهان سپاه و حزب‌الله
  • +192عکس روز: سردار اسی کوهن؛ زود قضاوت کردیم