«دو هزار نیروی افغان» لشکر فاطمیون در حمایت از اسد در سوریه کشته شده‌اند

مراسم تشییع جنازه نیروهای افغان کشته شده در جنگ داخلی سوریه که سال ۱۳۹۴ در قم برگزار شد.یک مسئول لشکر فاطمیون در ایران گفته است که در جریان جنگ سوریه بیش از دو هزار نیروی افغان که از سوی ایران به این کشور اعزام شده بودند در دفاع از حکومت بشار اسد کشته شده‌اند.
 

لشکر فاطمیون متشکل از «داوطلبان» افغان است که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آنها را برای اعزام به سوریه و جنگیدن در کنار نیروهای بشار اسد علیه مخالفانش بسیج کرده است.

 
به گزارش روز ۱۵ دی‌ماه سایت «بسیج نیوز»، زهیر مجاهد، مسوول امور فرهنگی لشکر فاطمیون، در «اولین یادواره شهدای پژوهش افغانستان» گفته است: «این لشکر بیش از دو هزار شهید و هشت هزار مجروح فدای اسلام کرده است».
 
جمهوری اسلامی ایران به ندرت آمار کشته شدگان نیروهای اعزامی خود به جنگ داخلی سوریه را اعلام می‌کند.
 
آخرین بار رئیس بنیاد شهید در اسفند پارسال اعلام کرد که ۲۱۰۰ نیروی داوطلب اعزامی به سوریه معروف به «مدافعان حرم» در جنگ داخلی این کشور کشته شده‌اند. با این حال وی آمار تفکیکی درباره نیروهای کشته شده ایرانی و خارجی اعزامی از سوی جمهوری اسلامی ارائه نکرد.
 
تهران همواره تکذیب می‌کند که نیروی نظامی حرفه‌ای برای جنگ در سوریه اعزام کرده، و مدعی است که به ارتش بشار اسد فقط مشاوره نظامی می‌دهد.
 
لشگر فاطمیون احتمالاً بزرگ‌ترین تشکیلات نظامی است که ایران نیروهای آن را به عراق و سوریه اعزام می‌کند. این لشکر متشکل از نیروهای شیعه افغان است و در ازای جنگیدن، حقوق می‌گیرند.
 
نیروهای پاکستانی نیز از سوی جمهوری اسلامی در «لشکر زینبیون» سازماندهی شده‌اند که آنها نیز در جنگ داخلی سوریه به نفع بشار اسد فعال هستند.
 
بر اساس گزارشی که سایت رادیو فردا پیشتر منتشر کرده است، بیش از ۱۵ گروه از شبه‌نظامیان شیعه به نیابت از ایران در جنگ داخلی سوریه می‌جنگند.
 
جمهوری اسلامی به خانواده آن دسته از نیروهای این دو لشکر خارجی که در سوریه کشته می‌شوند، اقامت و شهروندی ایران را اعطا می‌کند.
 
روزنامه وال استریت جورنال پارسال خبر داده بود که ایران با «پرداخت مبلغ ۵۰۰ دلار در ماه و دادن مجوز اقامت در ایران به هزاران پناهنده افغان» آنان را برای جنگ در سوریه در حمایت از حکومت بشار اسد «استخدام» می‌‌کند.
 
خبرگزاری «دفاع پرس» پیشتر نوشته بود که تیپ فاطمیون در سال ۱۳۹۴ با هدف افزایش توان عملیاتی و نیروهای خود به «لشکر فاطمیون» تبدیل شد.
 
این سایت افزوده بود: «مجاهدان افغانستانی سپاه محمد که در افغانستان در زمان مبارزه با طالبان در خط مقدم بودند و همچنین نیروهای تیپ ابوذر که در زمان دفاع مقدس در کنار رزمندگان ایرانی به دفاع از اسلام پرداختند، هسته اولیه تیپ فاطمیون (مجاهدان افغانستانی مدافع حرم) را تشکیل دادند».
 
آن طور که مسوول فرهنگی این لشکر گفته است در جریان جنگ هشت ساله ایران با عراق حدود سه هزار نیروی افغان اعزامی از سوی جمهوری اسلامی کشته شدند.
 
دیده‌بان حقوق بشر سوریه روز سوم آذرماه اعلام کرد که از زمان آغاز ناآرامی‌ها و جنگ داخلی در سوریه تاکنون بیش از ۳۴۰ هزار نفر کشته شده‌اند.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۳۸
Gottobegood - بندر انزلی، ایران

به ... هرچی بچه ایرانیه . جنازهایه این ..ها هم واسه این کره زمین زیان آوره . بدین جنازهاشونو زنه بشار بخوره .انگلیسیها عاشق خوک خوردن هستن مرده زنده makes no difference
شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۹
۶۳
shirzan e irani - استکهلم، سوئد

فدای منفعت طلبی و پولی‌ که به جیبشان میرسید. فردا هم با دجال در بیت خبیث محشور میشوند، دجالی که هم خون نیم میلیون سوری بر گردنش است و هم خون ایرانیان و هم غارت سرمایه شان هم تخریب ایران , ترویج خرافات و فرعونیت و فسق و فجور و کفر و ریا و تقلب و دروغ و جنایت و خیانت.
شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۷
۵۷
دوستدار - استهکلم، سوئد
این 2000 افغانی که در سوریه کشته شده اند اگر در کشور خودشان مسلح میشدن و برعلیه طالبان و دولت کرزای مبارزه میکردن تا به حال طلبها و کرزایها را نابود کرده بودن و کشور افغانستان را در اختیار خودشان میگرفتند و می توانستند حکومت فاطمی را در کشور خودشان تاسیس کنن.
یکشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۷
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +565شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +470پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +348یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +258ویدیوی تخریب سردیس قاسم سلیمانی در «باغ ایران» در لبنان توسط ارتش اسرائیل
  • +257سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +248نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +243وزیر دفاع اسرائیل: حمله ما به ایران «کشنده، دقیق و به ویژه غافلگیرکننده» خواهد بود
  • +212کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +198حمله اسرائیل به ساختمانی نزدیک سفارت ایران در دمشق؛ محل ملاقات فرماندهان سپاه و حزب‌الله
  • +188عکس روز: سردار اسی کوهن؛ زود قضاوت کردیم