رضا پهلوی: از حمایت غرب استقبال می‌کنیم اما مردم باید تصمیم بگیرند

صدای آمریکا : فرزند آخرین شاه ایران در تازه ترین موضع گیری خود، گفت هرچند از حمایت و کمک غرب استقبال می کنم، اما بگذارید روی آن حساب نکنیم و خودمان اقدام کنیم.
 

شاهزاده رضا پهلوی روز پنجشنبه ۱۴ دی در مصاحبه با خبرگزاری رویترز گفت تظاهرات مردم ایران علیه رژیم جمهوری اسلامی را نتیجه شرایط اقتصادی فلاکت بار طبقه کارگر دانست که در این جنبش بهم پیوسته اند.

 
وی افزود: من به مردم ایران می گویم آگر غرب تصمیم به کمک به ما بگیرد، عالی است. امیدوارم اینکار را بکنند ولی بگذارید روی آن حساب نکنیم. ما فقط میتوانیم روی خود حساب کنیم و تنها میتوانیم امیدوار باشیم این بار خارجیها درک کنند که باید با مردم ایران کار کنند و این رژیم در حال زوال است. هر اصراری برای حفظ شرایط موجود، به معنای واقعی کلمه، سیلی به صورت مردم ایران است. هنوز بر گفتگو با این رژیم اصرار می شود. تا کی می خواهید بر این اصرار کنید.
 
شاهزاده رضا پهلوی در مصاحبه با خبرگزاری رویترز افزود: علت اصلی جنبش جاری مردم ایران شرایط اقتصادی و زندگی فلاکت بار مردم ایران است که مردم را وادار به ابراز خشمشان کرده
ولی موضوع فراتر از آن است و به نقطه و دلیلی مربوط است که چرا شما در درجه اول به این آشفتگی رسیده اید و آن نه فقط بدلیل عدم مدیریت، بلکه به دلیل قائل نبودن اهمیت برای مردم است. رژیم بطور سیستماتیک برای حفظ خود کار کرده و منابع کشور را برای حمایت از شبه نظامیان و خراجگزاران خود چه در سوریه و لبنان و چه جاهای دیگر ویا برای حزب الله صرف کرده. تا کی انتظار دارید مردم صبر کنند؟ و با سختی و مشقت اقتصادی سر کنند؟ با بیکاری و تورم و این وضعیت سرکنند؟"
 
شاهزاده رضا پهلوی تاکید می کند زمان آن رسیده که گروههای سیاسی مختلف در کنار هموطنانشان بایستند و آزادی از این نظام را مطالبه کنند.
 
نقش نظامیان و اتحاد با مردم
 
وی افزود: مهم است درک کنیم اگر می خواهیم خونریزی را کاهش دهیم، نقش نظامیان و نیروهای شبه نظامی بسیار مهم است. آنها باید تصمیم بگیرند آیا میخواهند درکنار مردم بایستند یا در کنار رژیم و اینکه مردم درک روشنی داشته باشند که این رژیم پایگاه محکمی ندارد و برای نظامیان و شبه نظامیان این امکان را فراهم کنند با رها کردن نظام به مردم بپیوندند. بخشی از این، به میزان حمایت بین المللی بستگی دارد به این معنی که اینبار تا حه از مردم حمایت میکنند یا آنها را بار دیگر رها کرده و به ادامه شرایط فعلی و مذاکره با رژِم اصرار خواهند ورزید.
 
موضع دولت آمریکا
 
شاهزاده رضا پهلوی واکنش دولت کنونی آمریکا را در تضاد کامل با دولت پیشین توصیف کرد.
 
وی گفت: مطمئنا، تا آنجا که می توانم بگویم، کلماتی که در چند روز اخیر از پرزیدنت ترامپ و نیکی هیلی شنیده ام نشان می دهد که به نظر می رسد کاملا متعهد به پاسخ دادن به تقاضای مردم اند.
شاهزاده رضا پهلوی گفت پیام من به جهان اینست که اجازه ندهید بار دیگر مردم ایران خاموش شوند، کاری که برخی از دولتهای دیگر کردند.
 
این چندمین موضع گیری شاهزاده رضا پهلوی است. او روز پنجشنبه ۱۳ دی نوشت از نیروهای نظامی و انتظامی می‌خواهم که همین امروز حساب خود را از مستبدان سرکوبگر جدا کنند و به صفوف ملت بپیوندند.
​ روز سه شنبه هم، ساعتی بعد از اینکه رهبر جمهوری اسلامی ایران «دشمنان» را مسئول این اعتراض‌ها دانست، شاهزاده رضا پهلوی ضمن دروغ نامیدن این ادعا، نوشت، این یک دروغ است و یکی از ساخته‌های رژیم است که هر بار که احساس می‌کند تهدید شده، مطرح می‌کند. این قیام واقعی است، در حال روی دادن است، و ۱۰۰ درصد ایرانی است.
 
این چندمین موضع گیری شاهزاده رضا پهلوی است. روز ۱۱ دی، فرزند آخرین شاه ایران نوشته بود «فداکاری» معترضان ایرانی که هزینه هایی زیادی بر آنها تحمیل کرده، «شایسته ستایش ملی است».
 
شاهزاده رضا پهلوی دو روز پیش هم ضمن اعلام اینکه رژیم فعلی ایران را اصلاح‌پذیر نمی داند، گفت وجود این رژیم خسارات جبران ناپذیری به ایرانیان وارد کرده است.
 
در روزهای گذشته در بین شعارهای معترضان در ایران، بارها از رضا شاه، پدربزرگ آقای پهلوی و همچنین پدر او به نیکی یاد شد.
پیشتر شهبانو، فرح پهلوی، آخرین ملکه ایران نیز در پیامی از اعتراض های مردم حمایت کرده بود.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۴۵
karkas - اصفهان، ایران
یکی به این شهروند ملتفت کنه غرب مجانی به کسی کمک نمی کنه! پروردگارا ایران دچار کی شده!
‌پنجشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۴
۴۴
بوزرجمهر - تهران، ایران

مردم تهران همه اگر در شمارش میلیونی بیرون بریزند مرگ آخوندها زودتر خواهد رخ داد.اما هر کس شعار نویسی در و دیوار را که میتواندانجام دهد.رضا شاه به عنوان پدر ایران نوین روانت شاد باد.
‌پنجشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۹
۴۴
Afshin51 - کلن، آلمان

درود بر نوه گرامی رضا شاه کبیر بنیانگذار ایران نوین
جمعه ۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۰
۴۳
mirzadeh i eshghi - آلمان، آلمان

پ نه پ.کسی که پدر وجدش نوکر ودستنشانده غرب بودن به کمک غرب نه بگه؟
جمعه ۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۲
۴۳
mirzadeh i eshghi - آلمان، آلمان

جون به جونتون کنن نوکرید ووابسته.خون تونه .عوض نمی شه.
جمعه ۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۳
۵۷
دوستدار - استهکلم، سوئد
امیدوارم اقای رضا پهلوی روزی در داخل ایران زیارتتان بکنم و دستانت را به گرمی بفشارم و از تی دل به شما عرض کنم قدرت و رهبری کشور ایران برازنده شما می باشد نه اخوند کلاش !
جمعه ۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۴
۴۳
mirzadeh i eshghi - آلمان، آلمان

توو ایران اگر کار نبود میلیونها نفر از کشور همسایه نمی اومدن ایران.کسی که گ.ش.ا.د نباشه براش هم کار هست هم پول.
جمعه ۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۶
۱۰۷
منوچهری - کرمان، ایران
[::mirzadeh i eshghi - آلمان، آلمان::]. راست میگی والله!! مثلا کار شما, .....که میشد دیگه به درد نمیخورید و بهتون کار نمیدن!! .., والله ! ;)
جمعه ۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۶
۴۰
استالین - ولادی وستوک، روسیه
یکی نیست به این بیگه مرتیکه خفقون بگیر! تظاهرات خودجوش مردمی را سمت و سوی شاهی نده، آخوند جماعت مردم را به بهانه اینکه شاهی اند خواهند کشت.
جمعه ۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۲
۵۴
با دارا و سارا - ملبورن ، استرالیا
[::استالین - ولادی وستوک، روسیه::]. من نمیدونم که چرا افرادی که از روسیه و یا بلوک شرق . کانت می زارم. همشون یه شکل فکر میکنن. مثل کمونیست ها ???
جمعه ۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۰۳:۲۰
۵۰
Elfar - اورنج کانتی، ایالات متحده امریکا
[::mirzadeh i eshghi - آلمان، آلمان::]. بهتره...... بگیری و حقوق سوسیال جاب سنتری رو بگیری و برى بشینى. از علوم سیاسی چی میدونى؟ حتماً باید جفنگیات اخوندیتو بنویسى بیسواد؟ اونم نه یک بار، حتما باید شلنگ رو روت باز کنن تا ساکت بشی؟ بدبخت جیره خوار سوسیالی
جمعه ۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۲
۵۰
Elfar - اورنج کانتی، ایالات متحده امریکا
[::karkas - اصفهان، ایران::]. [::karkas - اصفهان، ایران::]. خانم کرکس، شما که عرضه اعتراض نداری وبه شاهزاده هم لقب شهروند میدی، هر ازادی یک بهایی داره، کافیه یک صدم پولهایی که به حزب الله و حماس میره خرج ازادی بشه. بهتره غرب بخوره ممنون بشه تا عرب لبنانى بخوره و فحش بده و بیاد ایران سرکوبگر باشه. اسمت خیلی زیبا و برازنده هست
جمعه ۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۷
۵۰
Elfar - اورنج کانتی، ایالات متحده امریکا
[::استالین - ولادی وستوک، روسیه::]. از اسمت معلومه که جلسومه فساد و جیره خوار کمونیست های تاریخ گذشته. بزودی شاهد تاج گذاری و بازگشت عزت و عظمت ایران خواهیم بود. تو برو داس و تبرت رو در ..... جاساز کن.
جمعه ۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۱
۵۳
Pezhman - وین، اتریش
حضور نوه رضاشاه کبیر در عرصه سیاست در شرایط کنونی را باید به فال نیک گرفت و از تمام گروههای دیگر ایرانی چه در داخل و چه در خارج کشور دعوت نمود در رقابتهای سیاسی بطور مستمر شرکت نمایند. دوستان ما برای سرنگونی رژیم قرون وسطایی ولایت وقیح به تمام نیروهای چپ و راست و میانه رو و حتی مذهبیونی که خواهان سکولاریسم و جدایی دین از مذهب هستند نیاز داریم. پس بجای توسرهم زدن بهتراست انرژیمان را صرف سرنگونی رژیم ددمنش آخوندی کنیم.
جمعه ۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۵
۴۵
karkas - اصفهان، ایران
[::Elfar - اورنج کانتی، ایالات متحده امریکا::] جاوید شاه، ولی این نکبت خودش می گه من یک شهروندم، من رئیس جمهور می شم!!! این ها حرف های خودش هست. آمریکا از اون طرف دنیا می آید در کشورها فضولی می کند، ایران هم باید حداقل در منطقه خودش دخالت کند! فکر می کنید اگر داعش دمشق یا بغداد را گرفته بود چه اتفاقی می افتاد! به شاهزاده خائن نیازی نداریم . ;)
جمعه ۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۶
۸۰
واقع بین ایرانی - هامبورگ، آلمان
Mirzadeh eshghi. Karkas. اقا . عزیز. کسی جلوی شما را نگرفته. زمینه هم برای ادم های با وجودی مثل شما فراهم شده. بهتر ان است که شما ها بجای حرف زدن بفرمائید میدان و ادعای وجود بکنید. فقط فک نجنبانید . تمام این کاربران دارای شعور و منطق هستند . سعی کنید حرفی بزنید که بشما نخندند
جمعه ۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۹
۴۳
mirzadeh i eshghi - آلمان، آلمان
[::واقع بین ایرانی - هامبورگ، آلمان::]. من جام آلمان خوب وامنه.برای رسیدن بهش زحمت کشیدم.سالها حمالی وکارگری کردم وچهار پنج ساعت بیشتر نخوابیدم تا درسم تموم شد وکار پیدا کردم واستخدام محک ورسمی شدم.ادعای با وجود بودن ندارم.نه دنبال حکومتم نه سیاست.اما به ریش ساده لوحان پوزخند می زنم.
جمعه ۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۷
۴۳
mirzadeh i eshghi - آلمان، آلمان
[::واقع بین ایرانی - هامبورگ، آلمان::]. بعد برای چه کاری بریم وسط میدان؟عقل کل!نکته سنج!
جمعه ۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۱
۸۰
واقع بین ایرانی - هامبورگ، آلمان
Mirzadeh eshghiمیرزاده عشقی. تو که این همه ایراد از شاهزاده میگیری.لذا بجای ایراد گرفتن بهتر انست که وارد میدان شوی و رهبریت این مردم بستوه امده را بدست بگیری. حالا که بگفته خودت درس هم خوانده ای . اگر فکر میکنی سازمانهای جهانی همانند حمایتی از شاهزاده میکنند و از تو حمایت نمیکنند ان مشکل اجتماعی خودت است.منظورم این است که بی جهت حرف نزنیم اگر ادم با وجودی هستیم بفرمائید میدان. کسی جلوی شما را نگرفته
جمعه ۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۲
۸۰
واقع بین ایرانی - هامبورگ، آلمان
مثل شاهزاده شدن و در دنیای سیاست دارای ارزش و اعتبار بودن کار هر کسی نیست. ما همه در ابتدا این رفرم هستیم. هر کس وجود دارد بفرمایند این گوی و این میدان. و اگر وجود این کار را ندارند لطفا فک مبارکشان را ببنیدند. تنها کسی که بایرانی حرمت و اعتبار داد خاندان پهلوی بودند . والا این اخوند ها که ادعای دین و دین داری میکنند. جز دزدی . رشوه. فساد . کشاندن ناموس ایرانی به بازار فاحشگی. فتل و غارت. وهر چیزی شبیه این چیز دیگری نداشتند. لطفا نوکران بیگانه و خدمتگزاران گروه های فسیل شده فک مبارک خودشان را ببیندند
جمعه ۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۹
۴۳
mirzadeh i eshghi - آلمان، آلمان
[::واقع بین ایرانی - هامبورگ، آلمان::]. به خس وخاشاک از من بزرگترها ولایق ترها دارن حکومت می کنن.من کی باشم به خودم حق دخالت بدم.اون رضا ننر هم خواب دیده خیر باشه.محض اطلاع وگوسفندان اطرافش عرض کنم که اونهائی که غائله منافق وداعش رو ختم به خیر کردن بلدن ماتحت هزار هزاروپونصد تا انگل علاف خارجه نشین یا خس وخاشاک وپارازیت داخله نشین رو ماساژ بدن.من کیم؟من چی کاره ام؟
جمعه ۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۶
۵۰
Elfar - اورنج کانتی، ایالات متحده امریکا
[::karkas - اصفهان، ایران::]. احتمال میدادم که از این جلسومه ها باردارى.
شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۲
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +565شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +469پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +348یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +257سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +255ویدیوی تخریب سردیس قاسم سلیمانی در «باغ ایران» در لبنان توسط ارتش اسرائیل
  • +248نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +243وزیر دفاع اسرائیل: حمله ما به ایران «کشنده، دقیق و به ویژه غافلگیرکننده» خواهد بود
  • +212کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +198حمله اسرائیل به ساختمانی نزدیک سفارت ایران در دمشق؛ محل ملاقات فرماندهان سپاه و حزب‌الله
  • +185عکس روز: سردار اسی کوهن؛ زود قضاوت کردیم