مجمع روحانیون به ریاست خاتمی: با روش‌های اصلاح‌طلبانه دنبال حل مشکلات باشید

مجمع روحانیون مبارز بعد از جلسه شب گذشته خود به ریاست محمد خاتمی، در بیانیه‌ای گفته است که مردم حق دارند مطالبات خود را از طریق قانونی اظهار و "حتی فریاد" کنند اما هم‌زمان عناصر "فرصت‌طلب و عوامل آشوبگر" را به ایجاد آشوب و ناامنی متهم کرده است.
 

این مجمع در بیانیه‌اش بعد از جلسه دوشنبه شب (۱۱ دی) به مشکلات معیشتی، سیاسی و اجتماعی مردم اشاره کرده و از مسئولان خواسته است که صدای ملت را بشنوند و زمینه حل مشکلات را فراهم کنند.

 
این تشکل‌ اصلاح‌طلب درباره آشوب و ناامنی و تخریب اموال عمومی از سوی "عناصر فرصت طلب و عوامل آشوبگر" هشدار داده و گفته است این رفتارها باعث زیان مضاعف خواهد شد.
 
مجمع روحانیون در این بیانیه که پیام اصلی آن مشابه موضع‌گیری‌های اکثر نهادها و مقام‌های جمهوری اسلامی است، از مردم خواسته "با روش‌های اصلاح طلبانه" به دنبال حل مشکلات باشند.
 
محمد خاتمی رئیس جمهور سابق ایران که ریاست شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز را به عهده دارد از زمان اعتراض‌های سال ۱۳۸۸ با محدودیت‌های بسیاری روبرو است. از زمان آغاز اعتراض‌ها در ایران از پنج‌شنبه هفته گذشته هنوز اظهار نظر مستقیمی از آقای خاتمی منتشر نشده است.
محمد خاتمی با محدودیت‌های زیادی روبرو است  در شش روز گذشته در ده‌ها شهر ایران تجمع‌ها و تظاهرات اعتراضاتی رخ داده که در بسیاری از موارد به خشونت کشیده و تا کنون بر اساس اعلام منابع رسمی بیش از ۲۰ کشته به جا گذاشته است.
 
موضع‌گیری یا سکوت گروه‌ها و چهره‌های اصلاح‌طلب در روزهای اخیر باعث انتقادهایی از عملکرد اصلاح‌طلبان در قبال اعتراض‌ها شده است.
 
مجمع روحانیون در بندی از بیانیه خود درباره این اعتراض‌ها گفته است: "بلافاصله پس از بروز اولین تجمعات و اعتراضات مردمی دشمنان قسم خورده و کینه‌توز ملت ایران و در رأس آنها آمریکا و عوامل زبون آنان همچون تروریست‌های منافق و برخی مزدوران منطقه ای آنان به حمایت و تشویق آشوبگران و اقدامات خشونت بار آنان پرداختند و عمق فریبکاری خود در ادعای دموکراسی و دلسوزی برای مردم ایران را به نمایش گذاشتند."
 
صبح امروزآیت‌الله علی خامنه‌ای رهبر ایران در اظهار نظری کوتاه، ناآرامی‌های اخیر را به "دشمنان ایران" نسبت داد.
 
پیش از این فراکسیون امید مجلس ایران متشکل از نمایندگان اصلاح‌طلب و میانه‌رو حامی دولت در بیانیه‌ای هفت ماده‌ای ضمن اعلام به رسمیت شناختن حقوق قانونی مردم و احترام به آن، خواهان مرزبندی میان اعتراض و آشوب و پرهیز از تخریب اموال عمومی شده بود.
 
این فراکسیون از وزیر کشور خواسته بر اساس قانون اساسی زمینه برگزاری اجتماعات را فراهم کند تا "از امنیتی شدن مطالبات عمومی مردم جلوگیری شود".
 
این تشکل همچنین خواهان تغییر جهت‌گیری بودجه سال ۱۳۹۷ به نفع اقشار آسیب‌پذیر و کمک به کاهش مشکلات معیشتی مردم شده است و از رییس‌جمهورخواسته برای اصلاح ساختار و تقویت تیم اقتصادی دولت تلاش کند.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۲۳
پرشین اسپایدر - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا

روباه بی ناموس
‌سه شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۸
۶۳
greatpersian1 - وین، اتریش

با روش‌های اصلاح‌طلبانه دنبال حل مشکلات باشید تا ما بیشتر بتونیم اختلاس کنیم
‌سه شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۱
۴۲
Dr.Alex - واشینگتون، ایالات متحده امریکا

روباه مکار! سرنگونی آخوند و هرگونه نظام دینی نزدیک است. مریم رجوی محجبه هم بره عربستان! ما نظام سکولار و دین ستیز می خواهیم. زنده باد رضا پهلوی شاهنشاه ایران.
‌سه شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۲
۴۹
-xAdolf - اخن، آلمان

برو تو روح تو واون اربابت سید. علی گدا ... ،خیانتی که تو و دار ودستهً به اصتلاح اسحال طلب به این مردم کرده هیچ کس نکرده ملیجک غاغا، خفه شو تو یکی دیگه
‌سه شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۸
۴۶
Masoud7445 - تهران، ایران

خیلی جالبه که خود خاتمی تا همین دیروز حتی اجازه شرکت در یک مجلس ختم هم نداشت ولی حالا تو جلسه شرکت کرده و به اصلاح طلبی دعوت کرده همه رو . یکی نیست بهش بگه تو خودت حتی به مستراح عمومی بدون اجازه نمی تونی بری آنوقت مردم را به روش های اطلاح طلبانه دعوت میکنی .
‌سه شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۲
۴۲
Iranemaa - قم، ایران

این اغا تا دیروز حق سخنرانی و شرکت در هیچ جمعی را نداشت حالا که اوضاع خرابه ازش خواستند که سخنرانی کنه،.من که قبلا طرفدار این اقا بودم و علتش هم این بود که ایشان بد است و از بدتر بهتر است ولی ان زمان به سر امده ..پس کسی نباید دیگر فریب بخورد و هدف نابودی نظام اخوندی است و الان حتی خامنه ای برای من نسبت به خاتمی بهتر است ، چون خامنه ای من را فریب نمیدهد و از اصلاحات فریبدهنده صحبت نمیکند.
‌سه شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۹
۳۱
bahram$hiroshima - هیروشیما، ژاپن

خفه شو فریبا جون،مردم میگن اصلا ملا رو قبول نداریم،بعد این اوا خواهر اومده وسط میگه مملکت رو بدید دست ما اصلاح طلب ها.اصلا توی این تظاهرات گروهی از مردم یا شهری رو سراغ دارین که از اینها حمایت کرده باشه ؟؟سال ۸۸ هم مردم موسوی و کروبی رو بهونه کرده بودن،در اصل، اصل نظام نشانه بود ،ولی‌ با دوران طلایی‌ خمینی بو گندو به بیراهه رفت.تنها راه رهائی از دست ملاها اینه که مثل خودشون باید باهاشون رفتار بشه.چشم در مقابل چشم.
‌سه شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۰
۵۸
فضول میرزا - استکهلم، سوئد

ای بابا ، گور پدر همه شون از بزرگ تا کوچک. همه شون مردم رو سر کار گذاشتن بی ناموسا :o
‌سه شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۳
۶۳
shirzan e irani - استکهلم، سوئد
همه عوامل نظام باید خود را کاملاً نشان دهند، اینها همان هأیی هستند که ۴۰ سال برای مبارزه حق امام حسین با باطل سینه زده و صد‌ها سال است که نان این کاسبی‌شان را میخورند، منظورش این است با یزید بسازید و کشش ندهید،‌ای پیروان این نظام ابلیسی خود شاهد باشید که این نظام دجال چگونه شما‌ها را به خدمت افکار و اهداف مافیأیی خود گرفته، و ملت ایران از این نظام با تمام وجود برائت جویید، اینان دنیایتان را که گرفتند مقام انسانی تان را هم از چنگتان به در آورده تا هم سنگ و وزن خودشان شوید و شریک جرم داشته باشند. نه به این اصلاح طلبان حکومت یزیدی توجه کنید و نه به اصول گرایان اصولِ ابلیس. اینها همه دستشان در کاسه منافع خودشان است، شما اصل و بیشمارید، به سوی آینده روشن و رهایی روی آورید.
‌سه شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۵
۵۰
kawir - فرانکفورت، آلمان

توی نخاله را دوباره رو کردند که با اون خنده ملحیت ملت و عاشق چشم و ابرو و عمامت کنند .. صیغه؟
‌سه شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۷
۴۲
باور عمیق - قم، ایران

آبببباریکللللا . آباریکلا داش ممد . عبور از روحانی یعنی همین، فقط قصدتون اینه که جونتونو نجات بدید . نظام تا جان آخرین نفرتونو میگیره . کارد روی گلوی روحانیه . مردم هم بی ناموس نیستن که برگردن خونه هاشون . حـ... نیستن . آخه شعار دادن میمیریم میمیریم ایرانو پس میگیریم . بر پدر هرکس که پس نگیره
‌سه شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۸
۳۸
زنبور - کپنهاک، دانمارک

این خودش اقرار کرد که تدارکاتچی رژیم هست این پست فطرت کارش تدارک بدام انداختن مخالفان رژیم هست قبلا اینکارو کرده مردم هوشیار باشین گول این آخوندو نخورین آ خوند مُردش هم ضرر داره
‌سه شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۰
۷۶
hassan5 - تهران، ایران

اصلاح طلبان و دولتیان هیچ صحبتی از کشته شدگان نمیکنند.
‌سه شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۴
۳۹
سهیل ایرانی - برلین، آلمان

بی شرف
‌سه شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۱
۶۰
paydar22 - لاهه، هلند

سک زرد برادر شقال این اخوندها به هر حیله ای دست میزنند
‌سه شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۳
۵۴
hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا

[::باور عمیق - قم، ایران::]. هه هه!! بدجوری این روحانی کک تو تنبونت انداخته! زرت و زرت داری میگی‌ عبور از روحانی! 😃😃. کجا میخوای بری؟ باش چای دوم
‌سه شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۲
۶۳
shirzan e irani - استکهلم، سوئد
باور عمیق هستریک- چیه باز متوسل به جن گیرها و اربابان شده وعده داده اند ، کبکت خروس می‌خونه، یا کلا زدی به سیم آخر و حسابی‌ از دست رفتی‌، نو کری و مزدوری رهبر ابلیست که بر کسی‌ پوشیده نیست، جز شما غفلت زدگانِ همدست او، اما دیگر این نوکر مهره کاملا سوخته است، ادامه مزدوری آن‌ ور خط تا ابدیت در کنار هم و محشور با هم، مطمئن باش هیچ راهکاری دیگر برای این نظام اثر ندارد، سال ۵۶ تا ۵۷ را به یاد بیاور ، تاریخ تکرار میشود اما اینبار در جهت سرنگونی نظام دجال‌ها و پیروزی وارثان حقیقی‌ زمین و تجلی‌ انسانیت، بنا بر این تا در هیستریک هستی‌ کاملاً کله معلق‌هایت را بزن، نفست دیگر حبس شده بود، تا باز حبس‌های نفس طولانی‌ تر را تجربه کنی‌.
‌سه شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۶
۵۶
Dine tahavo - اسلو، اتریش
بابا اسلام سیاسی یعنی رزالت،این حکومت باید از ریشه زده شه،وگرنه خر همون خره فقط پالون عوض میشه.
‌سه شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۳
۳۴
Tombehtar - نیورک، ایالات متحده امریکا
روباه مکار شیعه داعشی خونخوار فکر نکن که تو با اون خامنه ای نجس شیعه داعشی بی شرف بی ناموس فرقی داری، شما همه سرو ته یک کرباسین، پس مرگ بر خوب و بدتون جنایتکارها.
‌سه شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۷
۵۷
ایران کهن - هوستن، ایالات متحده امریکا
فقط گمشید برید به سرزمین مادریتون هند و ارارستان .
‌سه شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۲
۷۴
Butler - تهران، ایران
(( خاتمی و موسوی و کروبی )). آخرین مهره های رژیم در آخرین لحظات نابودیش وارد بازی خواهند شد . همیهنان عزیز،،مراقب مکر همیشگی،و مانند سال76رهبر فکری حکومت آخوندیسم،خاتمی مکار و دیگر روباهان بنفش باشیم..تفکر پلید پوپولیستی و،در زیر سایه ملیتاریسم ،و امروز اندیشه ملت،،فقط و فقط سرنگونیست..،،عزیزانی که آزمودید و امید داشتید و رای دادید،،به دامن ملت باز گردید،،واینکه، ناطقان وسخنوران و اجرا کنندگان کنفرانسها و متینگین و نمایش و ....کجا تشریف دارند?امروز روز عمل گرا بودن است و بس.ملت آگاه هستند و خردمند و اهل تفکر و اندیشه،،،امروز به مقاله و داستان عربستان و اسراییل نیازی نیست . و یا اینکه:برنامه باید داشت و بعدا چه خواهد شد ?چه خواهد شد مگر،نه اینکه امروزه، آینده درخشانی در انتظار خاک مصیبت زده میباشد?...نخست قیام و محاکمه و بیرون راندن اشغالگران و سپس اینده وطن...همتبارانم جاودانه شدند و باز،شما بیدار نشدید..شاید خود را به خواب زده اید...به امید اتحاد تمامیه اقوام شریف ایران زمین.پاینده میهن.ما با یکدیگر معنا میدهیم...
‌چهارشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۴:۳۰
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +565شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +464پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +346یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +256سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +249ویدیوی تخریب سردیس قاسم سلیمانی در «باغ ایران» در لبنان توسط ارتش اسرائیل
  • +247نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +241وزیر دفاع اسرائیل: حمله ما به ایران «کشنده، دقیق و به ویژه غافلگیرکننده» خواهد بود
  • +212کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +197حمله اسرائیل به ساختمانی نزدیک سفارت ایران در دمشق؛ محل ملاقات فرماندهان سپاه و حزب‌الله
  • +179عکس روز: سردار اسی کوهن؛ زود قضاوت کردیم