نتانیاهو سخنان روحانی را در مورد دخالت اسرائیل در اعتراض‌های ایران رد کرد + ویدیو

نخست‌وزیر اسرائیل خطاب به مردم ایران تأکید کرده که زمانی که حکومت کنون ایران سقوط کند، ایرانی‌ها و اسرائیلی‌ها دوباره دوستان خوب یکدیگر خواهند بود. بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، با رد سخنان حسن روحانی، در مورد دخالت اسرائیل در رخدادهای روزهای اخیر ایران، بر حق شهروندان ایرانی برای برخورداری از وضعیتی بهتر تأکید کرد.
 

آقای نتانیاهو، شامگاه دوشنبه یازدهم دی، در یک پیام ویدئویی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، گفت که «امروز از ادعای حسن روحانی آگاه شدم که اسرائیل را در پشت پرده تظاهرات ایران دانسته است؛ من این را کاملاً تکذیب می‌کنم؛ این یک دروغ است؛ حتی خنده‌دار».

سخنان نخست‌وزیر اسرائیل ساعاتی پس از آن بیان شد که رئیس‌جمهور ایران آمریکا و اسرائیل را در پشت پرده ناآرامی‌های ایران دانست.
 
تظاهرات اعتراضی ایرانیان پنجشنبه هفتم دی از مشهد و شهرهای شمال شرق کشور آغاز شد و بسیار زود به ده‌ها شهر کوچک و بزرگ دیگر ایران سرایت کرد و با وجود کشته‌ها و زخمی‌ها و سرکوب معترضین، کماکان ادامه یافته است.
 
در این زمینه رئیس‌جمهور ایران روز دوشنبه در نشست رؤسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس گفته بود که «موفقیت ما در دنیای سیاست و در برابر آمریکا و رژیم صهیونیستی برای آنها غیر قابل تحمل بود؛ موفقیت ما در منطقه برای آنها غیر قابل تحمل بود؛ شما می‌خواهید آنها انتقام نگیرند؟ شما می‌خواهید یک عده افراد را تحریک نکنند؟ ما می‌بایستی خودمان را برای این داستان آماده می‌کردیم؛ آنها به زبان و صراحت گفتند که ما این مشکل را به تهران می‌کشانیم و به زبان تصریح کردند نه اینکه تحلیل ما باشد».
 
اما نخست‌وزیر اسرائیل در واکنش گفته است که «بر خلاف روحانی، من مردم ایران را تحقیر نمی‌کنم؛ حق ایرانی‌ها برخورداری از وضعیتی بهتر از شرایط کنونی است؛ ایرانیان شجاع در اشتیاق عدالت و آزادی‌های اساسی که در طول چند دهه از آنها سلب شده، به خیابان‌ها آمده‌اند».
 
آقای نتانیاهو همچنین گفته است که «رژیم ظالم ایران ده‌ها میلیارد دلار را هزینه نفرت‌پراکنی می‌کند؛ با این پول می‌شد در ایران مدرسه و بیمارستان ساخت؛ تعجب ندارد که پدران و مادران به خیابان‌ها آمده‌اند».
 
او اضافه کرده «حکومت ایران از ملت خود هراس دارد؛ و از روی ترس دانشجویان را زندانی و شبکه‌های اجتماعی را مسدود می‌کند؛ اما من یقین دارم که این هراس موفق نخواهد بود؛ زیرا ملت ایران هوشمند، پیشرفته و مغرور است؛ این مردم همه چیز خود را برای رسیدن به آزادی به خطر می‌اندازند».
 
نخست‌وزیر اسرائیل همچنین گفته است که «سکوت بسیاری از کشورهای اروپایی در برابر کتک خوردن جوانان قهرمان ایرانی در خیابان‌های ایران موجب تأسف بسیار است؛ سکوت‌شان عادلانه نیست؛ اما من قصد سکوت ندارم».
 
آقای نتینیاهو همچنین خطاب به مردم ایران گفته است که «رژیم ایران عاجزانه تقلا می‌کند موجب نفرت بین ما شود؛ اما موفق نمی‌شود؛ زمانی که سرانجام این حکومت سقوط کند، و این اتفاق روزی خواهد افتاد، ایرانی‌ها و اسرائیلی‌ها دوباره دوستان خوب یکدیگر خواهند بود؛ من برای مردم ایران که با نجابت در اشتیاق آزادی هستند، آرزوی موفقیت دارم».
 
سخنان شامگاه دوشنبه نخست‌وزیر اسرائیل، نخستین اظهار نظر آشکار وی در خصوص رخدادهای ایران بود.
 
هاآرتص شنبه نهم دی خبر داده بود که آقای نتانیاهو از وزیرانش خواسته است «کمترین اظهارنظر» را در مورد رخدادهای ایران مطرح کنند.
 
با وجود این، وزیران اطلاعات، امنیت داخلی و همکاری‌های منطقه‌ای اسرائیل در ارتباط با رخدادهای ایران اظهارنظر کرده بودند.
 
حکومت‌های ایران و اسرائیل در ۳۸ سال گذشته با یکدیگر خصومت عمیق دارند و به نظر می‌رسد که از بروز رخدادهایی که به تضعیف حکومت مقابل منجر شود، خشنود می‌شوند. نخست‌وزیر اسرائیل به تازگی تکرار می‌کند که «رژیم ایران روزی سقوط خواهد کرد» و ایران نیز می‌گوید که اسرائیل «۲۵ سال آینده را به خود نخواهد دید».
 
حکومت ایران با شعار «مرگ بر اسرائیل» از سازمان‌هایی که با اسرائیل می‌جنگند، حمایت می‌کند؛ اسرائیل نیز با توصیف حکومت حاکم بر ایران به عنوان «خطر حیاتی» برای موجودیتش، جامعه جهانی را به تحریم و موضع گیری سخت در برابر ایران فرا می‌خواند.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۳۸
scandal - برلین، آلمان

این بی پدر بی بی خیلی ناقلاست، یهود است دیگر! یک شوخی با یهودیان باهوش که امیدوارم در آینده نزدیک در کنار هم با شادی و رقص سپری کنیم، چرا نه!؟ ما بیشماریم.
دوشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۸
۵۳
رزم جو - لوس انجلس، ایالات متحده امریکا
شما آقای نتانیاهو همون کسی‌ هستی‌ که میگفتی‌ ایران نباید هسته‌ای بشه، شما به همراه عربستان تنها کشوری بودید و هستید که با مذاکرات هسته‌ای مخالفت میکردید، شما به اندازه پشه دلتون واسه ایران و ایرانی‌ نمیسوزه از خدا تون هست ایران شلوغ بشه و یه جنگ داخلی‌ مثل سوریه در ایران راه بندازید. ترامپ همین چند ماه پیش بود که ایرانی‌‌ها رو ممنوع کرده بود ورودشون رو به آمریکا ، همین آقاای ترامپ خلیج فارس رو خلیج عربی‌ گفت حالا از کی‌ تاحالا دلسوزه ملت ایران شدید؟
دوشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۵
۴۵
تو خوبی بابا - ویاندن، بلژیک

بهیچ وجه لزومی به رد و تکذیب ادعاهای حکومت ایران نیست. مردم همه این مزخرفات را از حفظ هستند.چهل سال است هر کس حرف زد، گفتند: مفسد! مزدور! محارب! ضد ولایت فقیه! تهدید کننده امنیت ملی! جاسوس صهیونیست! و هزار تهمت و وصله گوناگون. آنهم فقط به جرم و گناه صدا و گفتن. اولاد حسن ابن علی منعزل هستند. امروز یا فردا فرقی نمیکند.
دوشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۵
۴۴
Afshin51 - کلن، آلمان

با وجودی که خیلی از موضعگیری های سابق ایشان بر علیه مردم و تاریخ ایران بوده و من و همفکرانم با آن بشدت مخالفیم، اما این سخنانشان را کاملاً میپسندم و تایید میکنم ..ما ایرانیها نباید فراموش کنیم که در خاورمیانه با وجود کشورهای عرب که سایه ایران و ایرانی را همواره با تیر زده و ذلت ما را خواهانند موقعیتی مانند اسراییل را داریم و دوستی با دشمن دشمن ما مطمئناً بضرر ما نخواهد بود .جاوید باد ایران
دوشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۸
۴۱
raha.com - آمستردام ، هلند

اونجا که میگه دولت‌های اروپایی خفه خون گرفتن کاملا باهاش موافقم. هرچند این هم اصلا مردم ایران براش اهمیت ندران
دوشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۰
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +565شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +459پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +344یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +254سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +246ویدیوی تخریب سردیس قاسم سلیمانی در «باغ ایران» در لبنان توسط ارتش اسرائیل
  • +245نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +237وزیر دفاع اسرائیل: حمله ما به ایران «کشنده، دقیق و به ویژه غافلگیرکننده» خواهد بود
  • +212کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +195حمله اسرائیل به ساختمانی نزدیک سفارت ایران در دمشق؛ محل ملاقات فرماندهان سپاه و حزب‌الله
  • +171عکس روز: سردار اسی کوهن؛ زود قضاوت کردیم