وزیر اطلاعات اسرائیل:‌ دخالتی در تظاهرات ایران نداریم

وزیر اطلاعات اسرائیل برای تظاهرکنندگانی که در راه «آزادی و دموکراسی مبارزه می کنند»، آرزوی «موفقیت» کرد. ییسرائل کاتز، وزیر اطلاعات اسرائیل، در اظهارنظری درباره تجمع‌ها و اعتراض‌های روزهای گذشته در ایران، اعلام کرد که اسرائیل هیچ دخالتی در این تظاهرات ندارد.
 

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، وی روز دوشنبه ۱۱ دی، در مصاحبه با یک ایستگاه رادیویی عبری همچنین برای تظاهرکنندگانی که در راه «آزادی و دموکراسی مبارزه می کنند»، آرزوی «موفقیت» کرد.

 
ایران از روز پنجشنبه هفتم دی، شاهد تظاهرات در چندین شهر بزرگ و کوچک بوده و معترضان خواسته های متعدد سیاسی و اقتصادی را در شعارهای خود بیان کرده اند. آنها از جمله شعارهایی را علیه آیت‌الله علی خامنه‌ای، ‌رهبر جمهوری اسلامی، و حسن روحانی، ‌رئیس جمهوری ایران، سر داده اند.
 
وزیر اطلاعات اسرائیل در بخشی از سخنانش در مورد وقایع اخیر ایران افزود: رئیس ستاد ارتش ایران گفته بود که اسرائیل ۲۵ سال آینده را به خود نخواهد دید، اما ««اسرائیل پا بر جا می‌ماند» و «شما و همکاران‌تان در این حکومت از بین می‌روید».
 
سخنان این وزیر اسرائیلی در شرایطی ابراز شده است که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، روز شنبه نهم دی، از اعضای دولتش خواسته بود «کمترین» اظهار نظر را در مورد رخدادهای ایران انجام دهند.
 
به گزارش روزنامه هاآرتص، درخواست آقای نتانیاهو پس از آن به وزیرانش ابلاغ شد که گیلعاد اردان، وزیر امنیت داخلی، و زاخی هانگبی، وزیر همکاری های منطقه ای اسرائیل، روز شنبه در مورد وقایع ایران اظهار نظر کردند.
 
گیلعاد اردان در توییتر خود نوشته بود «میلیاردها دلار ایران، به جای سرمایه گزاری بر روی مردم خودش، هزینه حزب الله، حماس، رژیم (بشار) اسد و تروریسم در سراسر جهان می شود. تعجب ندارد که بسیاری از ایرانی ها شجاعانه علیه حاکمیت ایران به پا خاسته اند».
 
زاخی هانگبی نیز توییت کرده بود که «مردم ایران با به خطر انداختن جان خود، درتلاش رسیدن به آزادی و آینده صلح آمیز برای خود و فرزندانشان هستند؛ دنیای متمدن باید از آنها حمایت کند».
 
در این میان،‌ بنیامین نتانیاهو در مورد رخدادهای اخیر ایران اظهار نظر علنی نکرده است. او ماه گذشته در یک پیام ویدیویی گفته بود: «اسرائیل، اولین کشوری خواهد بود که بعد از سقوط حکومت کنونی ایران، رابطه دوستانه پیشین را تجدید کند».
 
ایران پس از انقلاب بهمن ۵۷ و تاسیس نظام جمهوری اسلامی همواره شعار «مرگ بر اسرائیل» داده و از آن زمان تاکنون از گروه حزب‌الله در لبنان و گروه‌های حماس و جهاد اسلامی در فلسطین که علیه اسرائیل مبارزه می‌کنند حمایت کرده است. این گروه‌ها از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا گروه های تروریستی شناخته می‌شوند.
 
در این میان، تهران و اسرائیل همواره یکدیگر را متهم به انجام اقدامات تروریستی علیه خود می‌کنند.
 
از سوی دیگر، دولت اسرائیل با توصیف حکومت ایران به عنوان «خطر حیاتی» برای موجودیت خود، در سال‌های گذشته، جامعه جهانی را به در پیش گرفتن تحریم و موضع‌گیری‌های سخت علیه ایران فرا خوانده است.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۴۴
Dara20 - تهران، ایران
آخه اعتراضات و تصمیم گیری‌های ما ایرانیان به شماها ربطی هم نداره
دوشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۸
۵۷
shaboruz - پاریس، فرانسه

اون شاه که کاری به کار مردم نداشت فقط کمونیستهارو مینداخت زندان سرنگون شد شمایی که به اطاق خواب مردم کار دارید وهیچ جنبنده ای نیست که صابون ملا به تنش نخورده باشه آخر چطور انتظار دارید تا ابد بمونید ?!
دوشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۴
۶۳
shirzan e irani - استکهلم، سوئد

چونکه مأمورانتان و انونسی‌ها آنجا همه کاره هستند، و در کشور خودتان بین خاخام‌هایتان و شما اختلاف می‌افتد، این نبرد حق و باطل است، نمیتوانید علناً در کنار باطل به ایستید و در کنار حق هم که مدعی زیاد دارید. خاخام‌ها و مذهبیون قشریتان آن‌ روی سکه نظام ولایت وقیح هستند. همان‌ها که سهمی از ولایت خداوند بر انسان نبردند و این است که همه چیز را در شریعت گنجاندند، و می‌دانند راه شریعت موسی‌ نتوانست همراهی طریقت خضر را تاب بیاورد و هنوز در سوز آن‌ هستند، و مزه ید و بیضا و عصایِ موسی‌ زیر زبانشان. حق مأمورین خود را در حال بسیج کردن است راحت باشید.
دوشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۶
۴۲
باور عمیق - قم، ایران

چقد خرن آخه اینا . دو تا مینی بوس آدم تو هر شهر مگه میتونه یک نظام صد در صد مردمی رو متزلزل کنه؟ میگی نه، نگاه کن حالا
دوشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۸
۴۴
ایرانی مرده پرست - منچستر، انگلستان

اسراییل چرا باید بخواهد دولت دست نشانده و دوست خودش را که بیشترین نفع و خیر را در عرض این 40 سال به بهش رسانده از بین ببرد؟؟؟ کیست که نداند اینها هردو باهم پشت پرده از آخور انقلاب ارتزاق میکنند؟؟
دوشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۳
۳۴
میهن پرست 2500 - لیختن اشتاین، لیختن اشتاین

چقدر این نتانیاهو آدم باهوش و سیاستمدار خوبی است.میداند که کاری برای ایران نمیتواند بکند میگوید دردسر هم درست نکنید. این رژیم آدمخوار سعی دارد اعتراضات مردم را به خارج و به گروهها مسلح وصل کند و همه را به دار بکشد.خواهشا این موج سواران خفه شوند چون هیچ کاری نمیتواند بکنند،بگذارید مردم این آخوندها را بیرون کنند بعدا برای شما هم جا است .در ایران آزاد همه آزادند.بیابید و هر چه میخواهید زر بزنید اگر توانستید رای مردم را بدست بیاورید خوب میتوانید حکومت کنید ولی الان فقط مزاحم مردم هستید
دوشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۵
۳۸
scandal - برلین، آلمان

ما خواهان هیچ حمایتی از سران جهان نیستیم و فقط چشم انتظار حمایت از مردم تهران داریم که "نبض" این سیستم مافیایی در این شهر متمرکز شده که با آن جمعیت ۱۵ میلیونی خود همانند جمعیت یک کشور است که به آسانی قابل سرکوبی نیست! ما بیشمار هستیم / از ضحاک نمیترسیم! بدرود!
دوشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۳
۳۷
لشگر ششم ورماخت - هامبورگ، آلمان

بله دخالتی در تظاهراتمون ندارین فقط نقشه تون نقشه برآب شده . قوم نجسِ جهوده دیگه کلا تفرقه افکنی شغل شریفشونه
دوشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۹
۵۴
hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
[::باور عمیق - قم، ایران::]. یه مقدار باید فکر کنم برگردی کلاس چهارم دبستان رو دوره کنی که بدونی کسر و درصد و اینا چه جوری حساب میشه. دوست من! وقتی یه کسری ١٠٠٪‏ هست که صورتش هم ١٠٠ باشه، وگرنه مخرج همه درصد گیری ها که ١٠٠ هست.
دوشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۰
۳۴
میهن پرست 2500 - لیختن اشتاین، لیختن اشتاین
[::لشگر ششم ورماخت - هامبورگ، آلمان::] برادر مگر بتو با پول سوسیال قرص نمیدهند. برادر پشمالو! اگر ارباب فلنگ را ببندد که ترا نمی برد چه داخل باشی چه خارج یکی بفهمد کی هستی خدا به دادت برسد.
دوشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۳
۵۳
Pezhman - وین، اتریش
دردآور است. از اینکه یک کشورفسقلی که هنوز پایتخت مشخصی ندارد به خودش اجازه میدهند در مورد ایران نظر بدهد. گناه این تحقیر برگردن نظام زور و جهل ضحاک علی است که با جلوگیری از تاسیس وگسترش احزاب سیاسی آزاد، باعث پیشیگرفتن کشورهای دیگر از ایران شده. کشورهایی که بواسطه دمکراسی نیم بندشان، سازمان ملل و جهانیان، دستان تا مرفق به خون نشسته شان را انگار و نادیده میگیرند.
دوشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۱
۳۷
لشگر ششم ورماخت - هامبورگ، آلمان
[::میهن پرست 2500 - لیختن اشتاین، لیختن اشتاین::] دقیقا فهمیدی خودت چی نوشتی ؟ افغانی نوشتی هااا،، یا شاید هم تریاکی که مصرف میکنی ، توش سُرب قاطیش کردن .
دوشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۸
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +565شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +459پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +344یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +254سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +246ویدیوی تخریب سردیس قاسم سلیمانی در «باغ ایران» در لبنان توسط ارتش اسرائیل
  • +245نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +237وزیر دفاع اسرائیل: حمله ما به ایران «کشنده، دقیق و به ویژه غافلگیرکننده» خواهد بود
  • +212کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +195حمله اسرائیل به ساختمانی نزدیک سفارت ایران در دمشق؛ محل ملاقات فرماندهان سپاه و حزب‌الله
  • +171عکس روز: سردار اسی کوهن؛ زود قضاوت کردیم