کشته شدن دست کم چهار نفر در اعتراضات یکشنبه شب ایران تأیید شد

نماینده ایذه در مجلس ایران کشته شدن دست کم دو نفر در جریان اعتراضات یکشنبه شب در شهر ایذه در استان خوزستان را تأیید کرده است.
 
هدایت‌الله خادمی امروز دوشنبه ۱۱ دی (اول ژانویه) به خبرگزاری ایلنا گفته است که هنوز نمی‌داند "تیراندازی از جانب تجمع کنندگان بوده یا نیروی انتظامی"، اما تأیید کرده که مأموران انتظامی در پی حمله معترضان به بانک‌ها، "وارد عمل" شده‌اند.
 
آقای خادمی گفته که مأموران پلیس در هنگام جستجوی خانه بعضی از دستگیر شدگان، مواد منفجره پیدا کرده‌اند.
 
ماشاءالله نعمتی، فرماندار شهر دورود در استان لرستان هم گفته یادآور شد: "هنوز آمار دقیقی از افرادی که کشته یا زخمی شده‌اند، نداریم اما یکی از ماشین‌های آتش‌نشانی که برای خاموش کردن حریق در بانک ملی رفته بود، زمان برگشت به آشیانه توسط اغتشاش‌گران به زور گرفته می‌شود و روی پل وحدت آن را رها می‌کنند. یک فرد میانسال و یک پسر ۱۲ تا ۱۵ ساله زیر این خودرو کشته می‌شوند."
 
اعتراض‌های دیشب پس از پخش سخنان حسن روحانی، رییس جمهوری ایران از تلویزیون در برخی از شهرهای ایران ادامه یافت.
 
گفته شده که تعداد زیادی از معترضان بازداشت شده‌اند.
 
خبرگزاری‌های ایران از ناآرامی‌ها در شهرهای تهران، کرج، تویسرکان، همدان، اراک، ساوه، آمل، ساری، بهشهر، شهرکرد، باغملک، قزوین، آبیک، محمدیه و خرم‌دره در استان زنجان مخابره کرده‌اند.
 
معترضان در شهرهای مختلف شعارهای تندی علیه آیت الله علی خامنه‌ای، رهبر ایران می‌دادند. در برخی از شهرها از جمله در تویسرکان، شهرضا و کرمانشاه معترضان با مأموران درگیر شدند.
 
در شبکه های اجتماعی از تظاهرات در دماوند نور آباد لرستان، شاهین شهر، لاهیجان و پردیس هم تصاویری منتشر شده است.
 
خبرگزاری فارس گزارش کرده که در کرج تجمعات که از ساعات اولیه شب گذشته آغاز شده بود به مواجهه با نیروهای یگان ویژه انجامید. همین خبرگزاری گزارش کرده که در تویسرکان تجمعات به درگیری و شکستن شیشه‌های برخی ادارات دولتی انجامید. گزارش های ضد و نقیضی هم از شهر ایذه در استان خوزستان مخابره شده است.
 
فارس همچنین از استان البرز نوشته که درگیری‌هایی در آنجا انجام شده اما "با حضور گسترده یگان‌های ویژه و نیروهای امنیتی فضای شهر کرج تحت کنترل درآمده است."
 
خبرگزاری تسنیم، وابسته به سپاه پاسداران هم از حضور نیروهای امنیتی برای "برقراری آرامش" در تهران، پایتخت، خبر داده و گزارش کرده که "هم‌اکنون نیروهای پلیس در تلاش برای اجرای نظم در پایتخت هستند".
 
این خبرگزاری نوشته که تجمعات شب گذشته در پایتخت باعث راهبندان در مرکز شهر شده بوده است. این خبرگزاری نوشته که در شب گذشته کسی یک کوکتل ملتف هم پرتاب کرده که موجب آتش سوزی نشده است.
 
ساعاتی پیش اصغر ناصربخت، معاون امنیتی انتظامی فرمانداری تهران، به ایلنا گفته که "تا این لحظه هنوز گزارشی مبنی بر درگیری و یا دستگیری تجمع‌کنندگان نداشتیم" در عین حال او گفته که در روز شنبه (۳۰ دسامبر/۹ دی) حدود دویست نفر در محدوده تقاطع خیابان‌های انقلاب و ولیعصر بازداشت شده‌اند.
 
این خبرگزاری همچنین نوشته که با تاریک شدن هوا، "نزدیک به ۵۰ نفر که بیشتر آنها را جوانان تشکیل می‌دهند بیرون از دانشگاه و در مقابل دانشجویان معترضی که در مجاورت دانشکده هنرهای زیبا هستند، می‌آیند و با شعارهایی به آرامی به سمت چهارراه ولیعصر می‌روند." در این گزارش آمده که عده‌ای بی‌توجه به هشدارهای نیروهای امنیتی "گه‌گاه شعارهای خاصی سرمی‌دهند."
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۵۶
Dine tahavo - اسلو، اتریش

خدا یا از شره این شیطانه بزرگ خامنه‌ای به تو پناه میاریم،روح این شهیدان آمرزیده با د.مرگ بر تو خامنه ای،منتظریم تکه شدنت را ببینیم،ننگ‌ بر تو‌ای حرمی که هموطنت را می‌کشی.
دوشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۹
۳۸
scandal - برلین، آلمان

ما بیشماریم.
دوشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۰
۵۶
Dine tahavo - اسلو، اتریش

خدا یا از شره این شیطانه بزرگ خامنه‌ای به تو پناه میاریم،روح این شهیدان آمرزیده با د.مرگ بر تو خامنه ای،منتظریم تکه شدنت را ببینیم،ننگ‌ بر تو‌ای حرمی که هموطنت را می‌کشی.
دوشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۰
۳۸
scandal - برلین، آلمان

شعارهای خاص: "ملت گدایی می‌کند، آقا خدایی می‌کند"، "نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران"، "مرگ بر روحانی"، "ای شاه ایران، برگرد به ایران"، "سوریه رو رها کن، فکری به حال ما کن"، "آخوندها حیا کنید، مملکت رو رها کنید"، "روحت شاد رضاشاه"، "ایران که شاه نداره، حساب کتاب نداره"، "سیدعلی حیا کن مملکت رو رها کن".
دوشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۳
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +565شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +459پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +344یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +254سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +246ویدیوی تخریب سردیس قاسم سلیمانی در «باغ ایران» در لبنان توسط ارتش اسرائیل
  • +245نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +237وزیر دفاع اسرائیل: حمله ما به ایران «کشنده، دقیق و به ویژه غافلگیرکننده» خواهد بود
  • +212کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +195حمله اسرائیل به ساختمانی نزدیک سفارت ایران در دمشق؛ محل ملاقات فرماندهان سپاه و حزب‌الله
  • +171عکس روز: سردار اسی کوهن؛ زود قضاوت کردیم