رئیس ستاد مشترک روسیه، آمریکا را به آمورش جنگجویان سابق داعش متهم کرد

ژنرال والری گراسیموف، رئیس ستاد مشترک ارتش روسیه رئیس ستاد مشترک ارتش روسیه آمریکا را به آموزش شبه‌نظامیان سابق داعش متهم کرد.
 

به گزارش خبرزگرای رویترز، ژنرال والری گراسیموف، رئیس ستاد مشترک ارتش روسیه، در مصاحبه‌ با یک روزنامه روسی گفت در پایگاه نظامی آمریکا در التَنف واقع در مرز سوریه و عراق شبه‌نظامیان سابق داعش آموزش می‌بینند.

 
روسیه می‌گوید استقرار پایگاه نظامی آمریکا در خاک سوریه «غیرقانونی» است و این پایگاه و مناطق اطراف آن به «سیاهچاله‌ای» تبدیل شده که شبه‌نظامیان بدون مانعی به عملیات دست می‌زنند.
 
با این حال آمریکا می‌گوید پایگاه نظامی تنف یک پایگاه موقتی است و از آن برای آموزش نیروهایی که با داعش درجنگ بودند، مورد استفاده قرار گرفته است.
 
واشینگتن با رد ادعاهای مشابه از سوی روسیه گفته است که آمریکا خود را متعهد به مبارزه با داعش می‌‌داند و هرگونه ایجاد منطقه امن برای آنها را رد کرده است.
 
در عین حال آمریکا طی این سال‌ها حملات متعددی را به مواضع داعش در سوریه و عراق تدارک دیده و نیروهای تحت حمایت او در آزادسازی بسیاری از شهرهای این دو کشور از جمله رقه نقش اصلی را ایفا کرده‌اند.
 
روز چهارشنبه رئیس ستاد مشترک ارتش روسیه به روزنامه کومسومولسکایا پراودا گفت که ایالات متحده جنگجویانی را آموزش می‌دهد که پیشتر از از شبه‌نظامیان داعش بوده اما اکنون خود را «ارتش نوین سوریه» یا با نام‌های دیگر می‌خوانند.
 
این ژنرال بلندپایه روس گفت که ماهواره‌ها و پهپادهای روس این شبه‌نظامیان را در پایگاه نظامی تنف شناسایی کرده‌اند. ژنرال گراسیموف گفت: «در واقع آنها در آنجا آموزش دیدند.»
 
رئیس ستادمشترک روسیه همچنین اظهار داشت شمار زیادی از شبه‌نظامیان و جنگجویان سابق داعش در پایگاه آمریکایی شداده در استان حسکه سوریه نیز شناسایی شده‌اند.
 
وی گفت: «آنها عملا داعش هستند. اما پس از همکاری مشخصات خود را تغییر داده و نام دیگری بر خود گذاشته‌اند. وظیفه آنها بی‌ثبات کردن اوضاع است.»
 
روسیه بخشی از نیروهای خود را با اعلام شکست داعش در سوریه از این کشور خارج کرد. به گفته رئیس ستاد مشترک روسیه نیروهای باقیمانده برای مقابله به درگیری‌های پراکنده است.
 
از سال ۲۰۱۱ تاکنون بیش از ۳۴۰ هزار نفر در جنگ داخلی سوریه کشته شدند. این جنگ با مداخله قدرت‌های منطقه‌ای و جهانی به مراحل پایانی خود رسیده است.
 
داعش که زمانی بخش زیادی از سوریه را در اختیار داشت، اکنون تنها مناطق کوچکی از خاک سوریه را در کنترل دارد. ایران، حزب‌الله لبنان و دیگر گروه‌های شبه‌نظامی شیعه به همراه روسیه از دولت بشار اسد حمایت می‌کنند. ائتلاف تحت رهبری آمریکا نیز از از کردهای سوریه و متحدانشان در جنگ با داعش حمایت کرده است.
 
امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، به تازگی، با پیش‌بینی پایان جنگ علیه داعش در سوریه در فوریه سال آینده، ابراز امیدواری کرده است که دولت اسد و مخالفان پای میز مذاکره بنشینند.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۵۷
دوستدار - استهکلم، سوئد
روسیه دچار مشکل بزرگی میشود اگر نیروهایش را در خاک سوریه نگاه دارد و یا پایگاهی نظامی در سوریه داشته باشد. روسیه باید تجربه گذشته را داشته باشند که نباید اشتباه گذشته اشان را تکرار نمایند. در حدود 40 سال پیش شوروای سابق پیش از فروپاشی , نیروی عظیمی برای کمک به دولت وقت افغانستان اعزام کرد ان زمان هم امریکا و هم مردم افغانستان مخالف فرستادن ان نیرو به افغانستان بودند . در نهایت ان نیرو عظیم شوروای سابق هیچ نتوانست کمکی به دولت وقت افغانستان کند بلکه باعث شکست دولت افغانستان و خودشان نیز شدند . اینک روسیه میخواهد نیروی نظامی و پایگاه در سوریه داشته باشد تا به پایداری حکومت بشار اسد جنایتکار کمک کند. عاقبت و نتیجه این عمل روسیه منجر به شکست و ابروریزیش خواهد شد و تکرار تجربه گذشته اش است که درسی از ان نگرفته !
‌پنجشنبه ۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۹
۱۰۷
pars40 - فرایبورگ، سوییس
ایشون کویا خواب بوده خوب سالهاست آمریکا و اروپا دارن تولید طالبان و داعش و بوکو حرام و بن لادن ها میکنن . اگر این موجودات منفعت طلب و فرصت طلب کشورهای دنیا رو به حال خودشون بزارن بالاخره به یک جایی میرسند و یک خاکی تو سر خودشون میکنن مثل ایران که داشت با وجود مصدق خدا بیامرز و شریعتی ووو کار به یک جایی میبرد اما اینها چون دیدن ایران داره به جایی میرسه که آدمهای لایق و وطن پرست میان سر کار زود مصدق رو با کودتا برکنار کردن و شاه نادان با این همه که خیر سرش در کشورهای متمدن زندگی کرده بود و ادعای روشن فکری و وطن پرستیش میشد مثل نادانها شد خودش رو کردن بازیچه آمریکا و اروپا آخر سر هم وقتی دیدن دیگه شاه به دردشون نمیخوره برش داشتن و خمینی جلاد رو به ایران صادر کردن .
‌پنجشنبه ۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۵
۵۰
ابن ملجم - مونیخ، آلمان
جناب .... ۴ ستاره حالا میخواهی با این ادعا دخالت روسیه ایران و سوریه را در تشکیل داعش انکار کنی،انکار کنید که اطلاعات حزب بعث سوریه این گله بی صاحب را گرد هم اورد و روسیه انها را اموزش داد و ایران مثل همیشه پول اینب کارها را پرداخت کرد؟. یک نمونش فرار مالکی رییس جمهوری سابق عراق و گماشته خامنه ای در پداد به ایران بود بخاطر افشای نقش او به تحویل موصل به داعش بود.اگر راست میگید چرا تا به حال یل پایگاه داعش از سوی شما هدف قرار نگرفت.شما وارد جنگ ساوریه شدید بخاطر ادعایی که داعش درست در لحظای که اسد در حال سقوط بود کرد و ان دست داشتن در سقوط ابوتیاره روسی بر فراز مصر بود.حالا چرا دراعش این ادعا را کرد با اینکه برای همه روشن بود که تابوت وپرنده روسی مثل مابقی که هر روز در ایران در حین پرواز بجای جشت با زمین برخورد ،دخاطر نقس فنی سقوط کرده،در هر حال بعد از این ادعا شما هم وارد جنگ سوریه شدید و بجای داغ به مخالفان سوریه حمله کردید.تا به امروز حتی یک بار داعش موثر توسط نیرو هوایی روسیه بمباران نشد.حالا همه مقصرند جز روسیه؟
شنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۴
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.