حسن روحانی: دولت اجاره زلزله زدگان را پرداخت می‌کند

به گفته حسن روحانی "۵۰ درصد وجود تصویبی در اختیار ارگان های خدمات رسان قرار گرفته است" حسن روحانی رئیس جمهور ایران در نخستین گزارش تلویزیونی خود به مردم، به توضیح عملکرد صد روزه عملکرد دولت دوازدهم پرداخت.
 

آقای روحانی در مورد اسکان زلزله زدگان دو هفته پیش غرب ایران گفت: "[اگر] مردم بخواهند جایی را در نزدیک های خود اجاره کنند دولت اجاره را پرداخت می کند و کانکس اگر مورد نیاز مردم باشد به سرعت ساخته می شود و در هر جایی که امکان پذیر بوده کانکس تهیه کنیم این کار انجام می شود."

 
وی با ذکر اینکه "ما زلزله ۷.۳ ریشتری در کشور در این سال ها و دهه های اخیر نداشتیم" افزود: "در حوادث قبلی شاهد بودم کم و بیش، در رودبار و منجیل حضور داشتم، در بم رفتم سر زدم کمک رسانی این بار از طرف مردم و دولت خیلی بهتر و ساماندهی بیشتر بود."
 
حسن روحانی در گفتگوی شامگاه سه شنبه ۷ آذر، که به صورت زنده پخش شد، تاکید کرد که در نخستین جلسه هیات دولت پس از زلزله، بودجه لازم برای رسیدگی به مناطق زلزله زده تصویب شده و تاکنون "۵۰ درصد وجود تصویبی در اختیار ارگان های خدمات رسان قرار گرفته است".
 
رئیس دولت دوازدهم در بخشی دیگر از گفتگوی خود گفت: "خوب است صدا و سیما خدمات دولت و مردم ایران را با سایر کشورها حتی با کشورهای اروپایی و آمریکایی و پیشرفته به مقایسه بگذارد."
 
وی همچنین خبر داد که گزارش اقدامات صد روزه دولت "در یک مجلد کتاب جمع آوری شده از هم اکنون در دسترس مردم در سایت دولت است". رئیس دولت افزود که "برنامه ریزی های اساسی برای سال ۹۶ و برنامه های کلی برای چهار سال در این صد روز تدوین شده است".
 
رئیس جمهور ایران اهداف اصلی دولت در اقتصاد را "ریشه کن کردن فقر مطلق در طول دولت دوازدهم" و دوم "ایجاد عدالت و کم کردن نابرابری ها بین مردمی که در دهک های پایین و بالا قرار دارند" و "رونق اقتصادی" دانست.
 
او گفت که در سال ۱۳۹۶ مستمری افرادی که عضو مورد حمایت کمیته امداد و بهزیستی هستند "بیش از سه برابر" نسبت به سال پیش اضافه شده و "تا پایان دولت تا پنج برابر کردن ادامه خواهد یافت".
 
آقای روحانی با تاکید بر اینکه "اطلاعات تمام قراردادها و مزایده ها و تخصیص و پرداخت بودجه باید شفاف در اختیار مردم قرار گیرد" اظهار داشت: "شفاف‌سازی، فرهنگ‌سازی و تقویت رسانه‌ها یک عامل مهم در زمینه مبارزه با فساد است."
 
حسن روحانی افزود: "من وعده دادم رفتار من جناحی نباشد، فضای نقد بر کشور حاکم باشد و در کشور آزادی باشد، [هرچند] نقد به معنای تخریب و تهمت نیست."
 
انتقاد از عربستان
 
او در مورد وخامت روابط با عربستان سعودی، ریاض را مقصر شناخت.
 
او گفت: "عربستان دنبال حل دو مشکل است و به همین دلیل ایران را به عنوان دشمن خود معرفی می کند؛ مشکل اول سرپوش گذاشتن روی شکست هایش در منطقه است."
 
او افزود: "عربستان در قطر، عراق، سوریه و لبنان ناموفق بود و می خواهد سرپوشی روی شکست هایش بگذارد. ثانیا مسائل داخلی عربستان، اختلافات و به هم ریختگی داخلی شان، مسائل حادی است و می خواهند برای سرپوش گذاشتن و یا مسائل داخلی شان کشوری را به عنوان دشمن خود معرفی کند که ما در اینجا باید هنرمندانه از این مشکلات عبور کنیم."
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۵۷
ایران کهن - هوستن، ایالات متحده امریکا

فقط همین ؟ خیلی فشار به خودت نیار یه جات پاره میشه. تو میخوای سوریه را با پول ما بازسازی کنی اونوقت فقط میخوای کرایه اینارو بدی. نتایاهو راست میگفت که تو گرگی در پوست بره
‌چهارشنبه ۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۵
۶۳
Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
برداخت میکند، اما نه به صاحبخانه بابت اجاره، بلکه به حزب الله و مفتخور هاى دیگر!
‌چهارشنبه ۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۳:۲۳
۴۴
شب تاب - یوکوهاما، ژاپن
کرمعلى ، کرم کرد ، جفت تو لُپیاش ، ورم کرد!
‌چهارشنبه ۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۳:۵۳
۷۶
hassan5 - تهران، ایران
اقای روحانی از خامنه ای اجازه بگیر اگر اجازه داد همان امکاناتی که بمردم لبنان پس از بمباران اسراییل دادید بزلزله زدگان ایران هم بده!؟
‌چهارشنبه ۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۴:۰۵
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +525شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +387پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +324یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +297رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل: ما توانایی رسیدن و حمله به هر نقطه از خاورمیانه را داریم
  • +247سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +232‌تلویزیون اسرائیل: هاشم صفی‌الدین «جانشین احتمالی» نصرالله در بیروت کشته شد
  • +224نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +209کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +184حمله اسرائیل به ساختمانی نزدیک سفارت ایران در دمشق؛ محل ملاقات فرماندهان سپاه و حزب‌الله
  • +159نخست‌وزیر پیشین اسرائیل: تل‌آویو باید به رهبران و تأسیسات هسته‌ای ایران حمله کند