فرانسه از نماز خواندن مسلمانان در خیابان جلوگیری می‌کند

پس از یکسری اعتراضات از سوی قانونگذاران و مقام‌های محلی بر سر استفاده مسلمانان از فضای عمومی برای اقامه نماز، وزیر کشور فرانسه اعلام کرد که این اقدام از سوی مسلمانان را که در خیابانی در شمال پاریس انجام می‌شود، ممنوع می‌کند.
 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، ژرار کولوم، وزیر کشور فرانسه گفت: آنها نباید در خیابان اقدام به برگزاری نماز کنند. ما این کار را ممنوع می‌کنیم.

 
نمازگزاران در خیابانی واقع در حومه پاریس روز جمعه اقدام به برگزاری نماز جمعه کردند. این اقدام از سوی نمازگزاران هر جمعه از مارس سال جاری میلادی و در اعتراض به بستن یک مسجد محلی مشهور که در ساختمانی دولتی فعال بود، صورت گرفته است.
 
نمازگزاران مقام‌های فرانسوی را به نقض حقوق خود برای برگزاری نماز در مسجد اعلام کرده و گفتند مقام‌ها زمین مناسبی را برای ساخت مسجد جدید پیشنهاد نداده‌اند.
 
این در حالی است که وزیر کشور فرانسه اذعان کرده که باید یک قطعه زمین جدید برای ساخت مسجد در نظر گرفته شود و ادامه داد: مسلمانان باید مکانی برای نمازگزاری داشته باشند و ما این مساله را تضمین می‌کنیم که این مناقشه را ظرف چند هفته آینده حل کنیم.
 
یکی از انجمن‌های محلی مسلمانان نیز اعلام کرد که تمایل دارد نمازگزاران جمعه هفته آینده در مرکز شهر نماز جمعه را برپا کنند.
 
تنش در مورد یافتن مکان برای برپایی نماز مسلمانان فرانسه تا جایی پیش رفت که در 10 نوامبر سال جاری میلادی حدود ۱۰۰ تن از مقام‌های محلی فرانسه تلاش کردند تا با خواندن سرود ملی فرانسه اقدام به بر هم زدن نماز کنند.
 
فرانسه حدود پنج میلیون مسلمان دارد. رهبران مذهبی مسلمانان نیز از این مساله شکایت دارند که فضای کافی در دسترس مسلمانان برای حضور در مراسم عبادی‌شان وجود ندارد.
 
در سال ۲۰۱۱ نیز مارین لوپن، رهبر ملی گرای فرانسه برپایی نماز در خیابان‌ها را با اشغال فرانسه توسط نازی‌ها در جنگ جهانی دوم شبیه دانست و این مساله باعث شد تا به خاطر این صحبت‌ها تحت پیگرد قرار بگیرد.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۴۵
تو خوبی بابا - ویاندن، بلژیک

متاسفانه فرانسه و در کل کشورهای اروپایی ، سالیانی دراز سیاستهایی تساهل آمیز در برابر مسلمانان در پیش گرفتند که با اتفاقات تروریستی سالهای اخیر بخود آمده و تکان خوردند. یکی از نویسندگان زن الجزایری که در دهه هشتاد از دست اسلامیستهای تندروی الجزایر به فرانسه پناه آورده بود، در گفتگویی در همان سالها، وضعیت بعضی از مناطق و شهرکهای اطراف پاریس را از وضعیت الجزایر بدتر دانست و از اهمال دولت در برابر این رفتارها بسیار حیرتزده بود. عربستان سعودی و اسلامیستهای خل و چل، شروع به ایجاد خانه های تیمی اسلامی کردند و بهترین شکار آنها، فرزندان مهاجرین بود. دولت چرت میزد. مثل قارچ منبر و مسجد از زمین در میامد و دولت در کما بود. حتی در بسیاری از شهرها، بجهت راحتی این جانورهای معتقد و جزمی، ساعات استخرها را زنانه مردانه کردند!! بنده به کرات به زبانهای مختلف نوشتم که این جماعت را به عربستان سعودی ارسال کنید تا در جامعه ایی هم شکل با خودشان و در کنار برادران و خواهران اصیل خودشان و در جوار خدای خودشان باشند و از برکات آن جامعه لذت ببرند! حالا هم نمیروند! خدا را به خودشان فرو کرده و نشسته اند!
دوشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۸
۶۳
Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
[::تو خوبی بابا - ویاندن، بلژیک::]. استاد، من شرمنده، نوشتید که خدا را به خود فرود آورده اند! تازه متوجه شدم که این رکوع و سجود هنگام نماز برای دیدن خداوند است! سبحان ربی العظیم و بحمده : دولا میشوم تا خدای خود را ببینم!!
دوشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۰
۵۸
فضول میرزا - استکهلم، سوئد

نمازتون بخوره توی سرتون! آخه احمقها شما که نمیتونین ترافیک و زندگی مردم رو بخاطر افکار عصر حجریتون مختل کنین! :o
دوشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۲
۴۵
تو خوبی بابا - ویاندن، بلژیک
[::Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا. سبکبال عزیز، با شفق و دوستی. باریست نازنین! باریست این خدا. فریدون توللی بیچاره در شعرش داد کشید: ...خدا هیچ است، خدا پوچ است، خدا افسانه ننگ است، خدا رویای صد رنگ است. چه باید کرد دوست عزیز؟ اینها تازه بعد از هزاران سال خدا داری این شکلی هستند و چنین رفتارهایی دارند! آدم دلش برای انسان نخستین تنگ میشود! اینها؟! ریا، ریا، ریا. سلامت باشی دوست ارجمند.
دوشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۵
۱۰۷
Nakamichi - لندن، انگلستان

مهاجرت به اروپا باید برای کسایی میبود که در کشورهای خودشون بعلت فرهنگ حاکم و اجبارهای مذهبی به تنگ اومدن و میخواستن امروزی و آزاد و غربی زندگی کنند..حالا چه ایرانی چه عرب چه ترک و آفریقایی و هرجای دیگه..که خیلی هم میتونست زیبا و عالی باشه. اما برعکس تبدیل شد به هجوم هرچی گدا گشنه بوگندو و خشکه مذهب عقب مونده و بیسواد از این جوامع هست به اروپا. و اینها حتی تندروتر از کشورهای خودشون مثل الجزایر و پاکستان و مراکش و ...میخواند تو اروپا زندگی کنند. این حماقت دولتهای اروپایی هست که بجای اینکه نظارتی میکردن و از جنبه مثبت مهاجرت و چند فرهنگی بهره مند بشن (مثلا برای مثال یه تست عقیدتی و ممنوع کردن ورود کسایی که هیچ علاقه ای به فرهنگ آزاد و غربی نداشتن و میخواستن مثل قرون وسطا لباس بپوشن و زندگی کنن) کشورهاشون رو تبدیل کردن به لانه و طویله جماعت مذهبی تندرو و لچک به سر داعشی و یا دزدها و گداگشنه های خلافکار آفریقایی تبار تا هی زاد و ولد کنن. و حالا راست ها و نژادپرستها ی بیشعورشون هم همه مهاجرها حتی اونها که از همین چیزها فرار کردن اومدن رو خشک و تر باهم میسوزونن. واقعا احمقانست. :(
دوشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۴
۴۴
Dara20 - تهران، ایران

آفرین، اگر مقاومت کردند با غلتک راه سازی از روی این جانوران مسلمان رد شوید.
دوشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۹
۶۳
Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
[::تو خوبی بابا - ویاندن، بلژیک::]. لطف شما همیشه شامل احوال این حقیر بوده. به خدا سوگند! که اگر در روز رستاخیز من را مقابلش ایستاندند و سوال پیچم کردند، خواهم گفت: Sorry, I don’t speak Farsi!
دوشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۵
۴۰
MehranIrani - وین، اتریش
هر دین و مذهبی مکان عبادت خودشو داره .اما مسلمانان ،کل کره زمین رو حق خودشون میدونن برای عبادتشون. یکی از مردم آزاریهاشون توسط راننده های تاکسی در ایران هست که دم اذان که میشه رادیو تاکسی رو روشن میکنن و باید با صدای بلند دعای قبل از اذان و اذان و دعا و نیایش بعد از اذان رو مسافرین به اجبار بشنوند. من موندم تو دین اسلام گفته شده نماز اول وقت به جا بیارید اینها به نماز اول وقت اعتقادی ندارند و به جاش گوش کردن به اذان رو برا خودشون جایگزین به جا آوردن نماز اول وقت قرار دادند.
‌سه شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۶:۱۹
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +516شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +375پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +320یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +297رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل: ما توانایی رسیدن و حمله به هر نقطه از خاورمیانه را داریم
  • +247سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +232‌تلویزیون اسرائیل: هاشم صفی‌الدین «جانشین احتمالی» نصرالله در بیروت کشته شد
  • +223نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +208کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +180حمله اسرائیل به ساختمانی نزدیک سفارت ایران در دمشق؛ محل ملاقات فرماندهان سپاه و حزب‌الله
  • +177«حسن جعفر قصیر» داماد حسن نصر‌الله در حمله هوایی اسرائیل به دمشق کشته شد