دختر ایرانی تو امریکا راه افتاده و به ملت، فحش ایرانی یاد میده

رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۵۴
حسین سلطانزاده - برلین، آلمان

این کجاش فحاشی یاد میداد من موندم خاک توسرت فحاشیه آخه شاید موش بخوردت فحاشیه چقدر خندیدم وای دلم
‌سه شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۲
۱۰۷
Kefli Iskender - مریخ، وانواتو

فارسی زبان «ایران» نیست، بلکه «یکی» از «زبانهای موجود در ایران» است.
‌سه شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۲
۱۰۷
Kefli Iskender - مریخ، وانواتو

این خانم گویاخود خبر ندارد که فارسی/دری ( که بیست وسومین لهجه زبان عربی بشمار می آید) تنها یکی از زبانهای موجود در ایران است نه زبان ایران! ‌
‌سه شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۳
۱۰۷
Kefli Iskender - مریخ، وانواتو

کسی به این خانم خود محور پرست بفهماند که فارسی تنها زبان مادری اقلیت فارس/تات(تات جیک) در ایران است. این خانم متوهم گویا نه ایران را دیده است و نه ازملت های آن با خبر است.
‌سه شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۵
۶۵
Gharibeh-Ashena - هانوفر، آلمان

[::Kefli Iskender - مریخ، وانواتو::]. این خانم منظورش زبان رسمی ایران که همانا فارسی میباشد بود. البته کل کار این خانم از نظر من اشتباه بو و بی معنی.
‌سه شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۴
۱۰۷
Kefli Iskender - مریخ، وانواتو

وجه تسمیح زبان دری« از کلمه «در» بزبان ترکی«قاپی» است. زبان«دری» زبان دربانها( قاپی قولاری) شمرده می شد. یعنی کسانیکه صدها سال بعنوان دربان لشکریان ترک بودند. جالب اینجاست که زبان «اردو» هم از همین تشکیلات مشتق می شود. یعنی زبان کسانیکه در «اردو» بخدمت گرفته می شدند.
‌سه شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۱
۵۴
morvarid abi - تهران، ایران

چیه بابا همه قشایر صداشون در اومده ؟ خوب راست میگه دیگه زبون ایران فارسیه دیگه
‌سه شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۵
۶۵
Gharibeh-Ashena - هانوفر، آلمان

در اکثر کشورها زبانهای مختلفی در قسمتهای مختلف و ایالتهای مختلف وجود دارد که با این زبانها در این قسمتها محاوره میشود و یک زبان رسمی که در سراسر کشور آموخته و با آن در کل کشور ارتباطات و امور کشوری اجرا میشود و دیگر زبانها هم مورد احترام تمام مردم میباشند. در ایران هم بدین گونه است و با احترام به تمام زبانهای شیرین مختلفی که وجود دارد امور کشوری با زبان فارسی اجرا میشود و هر که به دیگر زبانهای ایران بی احترامی کند در حقیقت توهین به خود و ایران و ایرانی کرده. ایران با زبان کردی و لری و عربزبانان ایرانی و فارسی و آذری و بلوچ و گیلکی و ... ایران است و غیر از آن اصلا مفهوم ندارد. خوش سر افراز باشید.
‌سه شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰
۱۰۷
Kefli Iskender - مریخ، وانواتو

این بیچاره (best of persin) گناهی هم ندارد. بوی نفت می آید. بنیاد علوی(پهلوی سابق) و شرکاء ، قبر فردوسی و مجسمه اش را همینطور بیخودی در خیابانهای نیویورک نمی چرخانند. امامزاده های چرخدار داخل کشور هم نسخه داخلی همین سیاست برای جماعت گرسته و پابرهنه ای است که حاظر است برای یک لقمه نان نعره جانم را فدای رهبر سر می دهد تا مجبور به فروختن کلیه اش نشود.
‌سه شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۷
۱۰۷
Kefli Iskender - مریخ، وانواتو

زبان تحمیلی (دری/فارسی) باید از مدارس ایران برچیده شود، تا امثال این خانم هم از خواب بیدار شوند.
‌سه شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۲
۷۰
جوابگو - مالمو، سوئد

مریخی تو مثل اینکه تو مریخ موندی،چرا اینقدر عصبی شودی کمی‌ اطلاعات جم کن، مطالعه کن زبان فارسی مشترکه ایرانیهاست،واگر نه کتو فامیله تو، تهران نمی تونستن زندگی‌ کنند ،چقدر عقده داری که چند بار تکرار کردی،با خودت کنار بیا.
‌سه شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۵
۱۰۷
Kefli Iskender - مریخ، وانواتو

آیا تصور نمی کنید که این رضا شاه بود که با تحمیل کردن آموزش بزبان بیگانه «دری» که موذیانه «فارسی persian» خوانده می شود«ایران» را به «محمود افغان» تسلیم کرد؟! آیا هیچ فکر کرده اید که چرا مثلا یک نفر از «کابل» بتواند بدون هیچ مشکلی بزبان مادری خود در دانشگاهی در «۲۷۰۰ کیلومتر» آنطرف تر در کردستان در سنندج بزبان خود تحصیل کند، ولی یک «کرد» حتی از داشتن یک کودکستان بزبان مادری خود و در سرزمین مادری خود در روستایش محروم باشد؟
‌سه شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۸
۱۰۷
Kefli Iskender - مریخ، وانواتو

آیا تصور نمی کنید که این رضا شاه بود که با تحمیل کردن آموزش بزبان بیگانه «دری» که موذیانه «فارسی persian» خوانده می شود«ایران» را به «محمود افغان» تسلیم کرد؟! آیا هیچ فکر کرده اید که چرا مثلا یک نفر از «بدخشان» بتواند بدون هیچ مشکلی بزبان مادری خود در دانشگاهی در «۳۰۰۰ کیلومتر» آنطرف تر در «اهواز» بزبان خود تحصیل کند، ولی یک «عرب خوزستانی» حتی از داشتن یک کودکستان بزبان مادری خود«عربی» و در سرزمین مادری نفت خیز خود «خوزستان»در روستایش محروم باشد؟ !
‌سه شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۲
۱۰۷
Kefli Iskender - مریخ، وانواتو

آیا تصور نمی کنید که این رضا شاه بود که با تحمیل کردن آموزش بزبان بیگانه «دری» که موذیانه «فارسی persian» خوانده می شود«ایران» را به «محمود افغان» تسلیم کرد؟! آیا هیچ فکر کرده اید که چرا مثلا یک نفر از «قندهار» افغانستان بتواند بدون هیچ مشکلی بزبان مادری خود در دانشگاهی در «۳۰۰۰ کیلومتر» آنطرف تر در «تبریز» آذربایجان بزبان خود تحصیل کند، ولی یک «ترک آذربایجانی» حتی از داشتن یک کودکستان بزبان مادری خود«ترکی» و در سرزمین مادری خود «آذربایجان»در روستایش محروم باشد؟ !
‌سه شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴
۱۰۷
Kefli Iskender - مریخ، وانواتو

اگر نام این کار اشغال و تصرف اراضی Annexation نیست پس چیست؟!
‌سه شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۸
۵۴
oghab - هلسینکی، فنلاند

آخه احمق مریخی ..پس زبان رسمی ایران .چیه?دردنیا ایران را به پرسین یعنی فارس میشناسند ..احمق فارس کل ایرانه حالا تو پشگ آباد هم میخواهی زبان داشته باشی زرزر کن به هر صدای که دوست داری ولی اگر نمی خواهی بااوردنگی خودتو اقوامتو بیرون کنیم ..فارسی زبان رسمی کشور ایران برای تمام اقوام کسی که فارسی نمیداند در ایران بیگانه .و غریبه است حالا ....
‌سه شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۷
۱۰۷
Kefli Iskender - مریخ، وانواتو

شما اسراییل که سهل است، حکومت ایران اشغالگرترین حکومت خاورمیانه است. شما هیج حکومتی اشغالگر تر از رژیم ایران در خاومیانه نخواهید یافت. خانمی که در این ویدئو کمال پر رویی ادعا می کند که زبان مردمان ایران فارسی است، سخنگوی خارج از کشور این حکومت است. سر این خانم با حداد عادل در یک آخور است. آخور نفت! چشم از پستانهایش برگیرید و به دهان پر از دروغش نگاه کنید!
‌سه شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۹
۱۰۷
Kefli Iskender - مریخ، وانواتو

این خانم شکر خورده فارسی را زبان ایران می نامد. گستاخی تا این حد قابل گذشت نیست. معنی اینکار تصرف اراضی است. معنی اینکار تحمیل حاکمیت و سیادت فرهنگی است. فارسی زبان اقلیت فارس یا دری زبان در ایران است. همین! دست این حکومت بایستی از تمامی منابع و ثروت های این سرزمین کوتاه شود. دست در دست یکدیگر با اتحاد و برادری و در سایه تفاهم ملت عرب و ملت ترک و ملت کرد و ملت بلوچ و ملت ترکمن و سایرملتهای زیر سلطه، به این اشغال و تصرف اراضی و آسیمیلاسیون و غارت ثروت ملت ها پایان خواهند داد.
‌سه شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۰
۱۰۷
Nakamichi - لندن، انگلستان

[::Kefli Iskender - مریخ، وانواتو::]. از این سایت برو بیرون عقده ای روانی. برو کمبودها و عقده هات رو جایی خالی کن که حداقلش جرات کنی اسم محل زندگیت رو درست بنویسی نه مریخ.
‌سه شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۲
۳۴
tiger.man - ریکیاویک، ایسلند

[::Gharibeh-Ashena - هانوفر، آلمان::]. کی و چی رسمیش کرد؟
‌سه شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۴
۳۴
tiger.man - ریکیاویک، ایسلند

[::Gharibeh-Ashena - هانوفر، آلمان::]. [::Gharibeh-Ashena - هانوفر، آلمان::]. در زمن عرب زبان خودتی . ما عربیم و افتخار هم میکنیم :) :) :) ;) ;) ;)
‌سه شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۵
۳۴
tiger.man - ریکیاویک، ایسلند

ببخشید در ضمن . انشای بنده به فارسی کلا تعریفی نداره چون بهر حال زبان اولم نیست ولی املای من همیشه خوب بود چه عربی چه انگلیسی چه المانی چه سوئدی چه ایسلندی بخصوص عربی چون زبان اول منه و فارسی هم که کلا همش عربیه. نمیدونم چرا ضمنو زمن نوشتم :o :
‌سه شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۵
۳۴
tiger.man - ریکیاویک، ایسلند

[::Kefli Iskender - مریخ، وانواتو::]. برادر بگو سیاست فارسی سازی. شهری در اون گوشه استان ادربایجان که یک نفر فارس اسمش گذاشتن پارس اباد. اسمهای تاریخی و عربی مناطق عربی جنوب را فارسی کردند یعنی چی اخه.
‌سه شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۴
۳۴
tiger.man - ریکیاویک، ایسلند

فارسای عزیز اصلا مولداوی و الاسکا هم مال پارس هاست .اخوی بخوای یا نخوای ایران کشوریست کثیر المله که حقوق اولیه اقوامش طی این 100 محکوم به فنا شده چپ و راست کورورش کوروش میکنید که عادل و چنین و چنان بود بعد خود شما دقیقا برعکس کارهای منسوب به این ادم عمل میکنید صد رحمت به داعشی ها خدا را 100000 مرتبه شکر زوری ندارید و الا نسل اقوام ایران را با نسل کشی و قتل عام از بین میبردید انهم به اسم پرشین. ملت جوگیر به جای این همه اراجیف منطقی جواب بدید لطفا من به عنوان یک غیر فارس به چه جیز ایران خوش باشم ؟ نفت بردین گاز بردین اب بردین بیکاری اوردین محرومیت اوردین فلاکت اوردین مملکت صاحب شدین خلیج فارس دریا فارس ایران پرشین زبان پارس بقیه یعنی پشم. همه چیز بردید در ازاش هیچ چیز ندادید بجز ساواک و سپاه و بسیج و جنگ و نفرت و حسادت و تکبر و نخوت و . کوروش اگرقبول کنیم بر فرض ادعای شما را اونم یک استثنا بود در میان شما و هر قومیتی یک ابر مردی داره وگرنه چه قبل چه بعدش هیچکس با این خصوصیت در میان شما ظهور نکرده و نخواهد کرد. بجای فحش جواب بدین لطفا ما ملتهای غیر فارس به چی این مملکت دلخوش باشیم
‌سه شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۸
۷۲
علم الهدا - غزه، فلسطین

مرگ بر تمام کسانیکه در اینجا بحث زبانهای رسمی و غیر رسمی کشور را پیش بکشند لطفا تمامش کنید وگرنه با کاتیوشا وارد میشوم نصر من الله و فتح قریب
‌سه شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۲
۱۰۷
Kefli Iskender - مریخ، وانواتو

[::Nakamichi - لندن، انگلستان::]. اگر صحبت از زبان مادری ملت ترک و ملت کرد و ملت عرب ، منافع تو را بە لرزە در می آورد، احتمالا این بدان معناست کە دست تو را جیب آنهاست! دستت را از جیب ما بکش بیرون!
‌سه شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۰
۶۳
Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا

[::Kefli Iskender - مریخ، وانواتو::]. اگر درى زبان دربان ها بوده پس تورکى هم یعنى " تو رو کى " آدم حساب کرد که به رسم کارگران ساختمان، فرغون فرغون کامنت در اینجا خالى کردى!؟
‌سه شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۴
۱۰۷
Kefli Iskender - مریخ، وانواتو

[::oghab - هلسینکی، فنلاند::] تاتها و زبان تاتی/فارسی/دری باید مرهون و شکرگزار ملت عرب و ملت ترک باشد که با سعه صدر کلماتی از زبانشان را با سخاوتمندی به لولیان به این جماعت کولیان به امانت دادند! در غیر اینصورت الان حتی قادر به درک معنی و مفاهیم این کلمات نیز نبودند، و مجبور بودند حتی برای سلام و احوالپرسی با والدینشان هم با زبان اشاره و پانتومیم ارتباط برقرار می کردید! چه بماند علم ! حتی تصور سحبت از علم بدون زبان فاخر عربی غیر ممکن است!‌ریاضیات و هندسه و جبر و مثلثات و ستاره و سیاره و علوم طب و مهندسی ، قرنیه، زجاجیه، عنبیه، ورید، قلب، معده، مغز! مغز! بصل النخاع! قانون، عدالت،‌حکم، انصاف، شعر! شاعر! عشق! عشق! و عشق!‌و عاشقی! و معشوق! . کمی فکر کنید! فکر! تفکر! همه اینها را عرب و زبان هربی به لولیان هدیه داد! هدیه ! هدیه! اهداء‌! نمک ناشناسی تا این حد!
‌سه شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۸
۶۵
Gharibeh-Ashena - هانوفر، آلمان

[::tiger.man - ریکیاویک، ایسلند::]. ما هم به شما عربها افتخار میکنیم تا وقتی که خود را ایرانی بدانید و اگر شما خود را ایرانی ندانید دگر مشکل شما است و در این سایت جای شما نیست. هر که هم که این زبان را زبان رسمی برای این کشور انتخاب کرد ( البته شخص نبود و نمایندگان تمام مردم در مشروطییت بودن) مسئله دیگری است ولی در این زمان فارسی زبان رسمی این کشور است چه بخواهید چه نخواهید. همانطور که الان در این سایت از این زبان استفاده میکنید. همه چیز را با هم قاطی نکنید. شما چه زبانی را پیشنهاد میکنید؟ عربی ؟ ترکی؟ لری؟ کردی؟ کی میخواد اونو قبول کنه؟ فکر میکنی هموطن آذری میاد عربی صحبت کنه یا خود شما میری ترکی صحبت کنی؟ باور کن ما تو این مملکت مشکلات خیلی بزرگتر از این حرفاها را داریم. تا وقتی سرمان به این مسائل گرم است وضعییتمان از این بهتر نمیشود. با احترام و تخلص به تمام ایرانیان با هر زبان و مذهب و قومییت. ( البته حزب ال.. و بسیج و این رقمی ها هیچ وقت ایرانی نبودند و نخواهند بود)
‌سه شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۴
۱۰۷
Kefli Iskender - مریخ، وانواتو

. اگر کلمات عربی را از این زبان (دری/فارسی) حذف کنیم آنچه باقی می ماند همانست که این خانم در ویدئو گفت: خاک تو سرت! اگر خانه(کلمه ترکی) ، قاشق(کلمه ترکی) چادر(کلمه ترکی) چنگال( کلمه ترکی) دیوار( کلمه ترکی) و هزاران کلمه ترکی و عربی دیگر را از زبان فارسی بیرون بکشیم، واقعااز فارسی چه باقی می ماند؟! ، حتی مردمان عصر حجر و دوران غار نشینی بهتر می توانستند همدیگر را بفهمند. کمی متواضع باشید! متواضع!
‌سه شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۲
۱۰۷
Kefli Iskender - مریخ، وانواتو

[::tiger.man - ریکیاویک، ایسلند::] حق با شماست. آیا می دانید زمانیکه خاتمی(این سید شیاد خندان ) به پارس آباد مغان آمد چه گفت؟ خاتمی این موسس بنیاد باران( موسس بنیاد گفتگوی تمدنها!!) در قسمیتی از عرایضش(بخوانید اراجیفش)گفت خداوند را شاکر هستم که عرب نیستم! بله، همینطور است که می فرمایید، اینست وضعیت! هر قدر ساکت باشید این جماعت لولیان نمک ناشناس جری تر و دهان دریده تر می شوند. .
‌سه شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۹
۵۰
Elfar - اورنج کانتی، ایالات متحده امریکا

[::Kefli Iskender - مریخ، وانواتو::]. معمولاً افرادی که مورد تعرض جنسی قرار میگیرند .. از زبان و غذا و ادم و هوای او کشور متنفر میشوند. دکتر های روان درمان خوبی در کشور امپراتوری ایران هست که میتونن هم کمکت کنن و هم بتونن زبان فارسی را اذ ذهن مریضت پاک کنند
‌سه شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۸
۱۰۷
Kefli Iskender - مریخ، وانواتو

[::Gharibeh-Ashena - هانوفر، آلمان::] آیا واقعا تصور شما که در عصر بیست و یکم زندگی می کنید از «احترام» اینست؟ یعنی «احترام» اینست که یک زبان کودک ترک و یا عرب و یا کرد آنهم در وطن و خاک و سرزمین مادری اش در« بازداشت خانگی» باشد، و کودک مجبور باشد در مدرسه بزبان بیگانه فارسی( زبان زندانبان )صحبت کند؟! آیا براستی شما تصور می کنید حکومت تهران برای «احترام» گذاشتن به این ملت ها تحصیل بزبان مادری را ممنوع کرده است؟! این حرفهای شما بوی نفت می دهد. بوی خوش نفت! و ثروتی که از اینراه به نام «زبان شیرین فارسی» بکام فارسی زبان ریخته می شود. فکر می کنید هزینه گرداندن مجسمه فردوسی و قبر او در خیابانهای نیویورک را چه موسساتی تأمین می کنند؟! یا نکند مردم را خنگ گیر آورده اید!
‌سه شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۲
۱۰۷
Kefli Iskender - مریخ، وانواتو

[::Gharibeh-Ashena - هانوفر، آلمان::] شما این خانم را که دائم برجستگیهای اندام فوقانی و تحتانی بدنش را بالا پایین می اندازد تا دهان بیننده را آب بیندازد( و ما هم هیچ ایرادی در اینکار او نمی بینیم)، سعی می کند چشم بیننده را از دهان به پستنانهایش بکشد تا در مخ طرف بگنجاند که ایران یعنی فارسی! شما هم اگر فرصتی داشتیدظ!‌ست این خوشگل مامانی را بگیرید باتفاق هم سری یزنید به کشور افغانستان سر قبر مرحوم ناصر خسرو قبادیانی. یعنی سرزمین مادری سعدی و حافظ، تا بدانید منشاء زبان دری/فارسی کجاست. زیاد هم به پسرعموهای خود با چشم حقارت آریایی( شما را بجا نمی آورم) نگاه نکنید! بعد هم از همان شمال شرقی ایران یعنی ترکمنستان شروع کنید دست در دست هم ۳۶۰ درجه یک چرخی بزنید از آذربایجان و کردستان و خوزستان و بلوچستان تا با مردمان و زبانها و آداب و سنت های ملت های این سرزمین آشنا شوید. باور برایتان مفید خواهد بود.
‌سه شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۱
۳۴
tiger.man - ریکیاویک، ایسلند

[::Gharibeh-Ashena - هانوفر، آلمان::]. با قسمتی از حرف شما موافقم اما در کل حاشیه میرید. نه من شما و نه هیچکس این حق را دارد که برای کسی تکلیفی تعیین کند . دوما در دنیایی که قاعده علت و معلولی بر ان حاکم است وقتی معلول بدبختی مردم جنوب ناشی از ایرانی بودن انهاست چرا باید افتخار کنم وقتی از اب محروم هستند وقتی از زبان مادری محروم هستند وقتی از حق حیات محروم هستند وقتی چپ و راست بخاطر ادعاهای اتفاق نیافتاده چپ و راست به انها نگاه میشود و بدترین توهین ها نصیب انها میشود علت اینکه باید به ایرانی بودنم افتخار کنم. همین شهروندی سوئد سگش شرف داره به شهروندی ان اشغالدان .بله سخن شما زمانی حق است که حقوق همه بخصوص اقوام در عمل رعایت و محترم شمرده بشه که در ان زمان خودم خودم را از شما ایرانی تر میدانم اگر کسی همین حرف مرا بزند خودم شخصا جبهه خواهم گرفت ولی اینکه شما هر چه میخواهید بگویید توهین میکنید محرومیت بدبختی دزدی فلاکت اعدام تبعیض جنایت و خلاصه ماجرا اقوام بخصوص جنوبیها را از حق کیات محرم هستند بعد اگر اعتراضی بکنند میگویید ایرانی نیستی. ادم حقیر فقط از حقش میگذره و سکوت میکنه.
‌سه شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۰
۴۶
Omide por jalal - لس‌انجلس، ایالات متحده امریکا

اول اینکه از سایتِ ایرانیان تقاضا می‌کنم تیترِ " زرد " نزند. دوم اینکه از کاربرانِ عزیز تقاضا میشود با نوکرانِ عثمانی و سعودی که قصد دارند ایران را تجزیه کنند ، بحث نکنند !
‌سه شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۴
۱۰۷
millionaire - منچستر، انگلستان

[::tiger.man - ریکیاویک، ایسلند::]. نژاد پرستى خوب نیست باعث تفرقه میشه ، ولى متاسفانه هست ، تو تمام دنیا هم هست ، تو همین انگلیس هر کى خنگ بازى در میاره میگن مگه اسکاتیشى یا مگه آیریشى ، منچستریها لیورپولیها رو موش خور و گدا صدا. میزنند ، حتى توى یک شهر هم پایین شهرى ها فکر میکنند سختى دیده تر و دنیا دیده ترند، بالاشهریها رو کتک خور و سوسول میبینند ، این چیزها متاسفانه تو تمام دنیا هست ، ولى در این حد که شما میفرمایید خیلى وحشتناک و خیلى بد و اعلام جنگ و دشمنى نیست ، باید آگاهى بدیم ، به مشترکاتمون بیشتر بپردازیم شکر خدا زبان مشترکى داریم و خوش بحال اونهایى که زبان دوم و سوم هم دارند میگن افراد دو یا چند زبانه قدرت یادگیریشون میره بالا و با هوشترند ، اختلاف سلیقه و اختلاف عقیده و اختلاف دین و اختلاف زبان و ....همه فرعیاته مهم من و توایم و یکپارچگیه ایران
‌سه شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۶
۴۴
باباجان - لندن، انگلستان
عرب های با خود به ایران دین را هدیه کردند تا با مهارم اذواج نکنند که از دین قبلی خود خسته شده بودند و فارسی ( تاجیکی ) زمان ساسانیان فقط 14 فعل داشن که به لطف عربی به 360 فعل رسید و از اسلام به بعد ابن زکریا رازی ها ی ترک همدان ، فارابی های فارس، ابن سینا های ترکمن ظهور کرد . ترکها به ایران حکومت داری، دولتمداری، سیاستمداری و ارتش داری را آوردند و قبل از هخامنشی ها که ایلامی ها ، بابلها، سومری ها، ماد ها ، ماننا، قوتی ها ، لولویی ها ، اوراتورها، کلدانی و آشوری ها ، سامی و غیره بودند که ترکی باستانی در بین این اقوام بوده حتی ایلامی شاه اسم پادشا خان داشتند و بعد هخامنشی ها که اشکانیان ترکمن بوده بعد ساسانیان تاجیکستان، بعد عباسیان ، مغولها ، تیموریان، سلجوقیان، خوارزمشاه . تا آخر صفویان اذربایجانی ها ، افشاریان مغان ، زند لرها ، قاجار ترکمن ها ، پهلوی آرایی و جمهوری اسلامی هر دو فارسی بودند .
‌سه شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۸
۴۴
باباجان - لندن، انگلستان

[::Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا::]. [::Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا::]. اگر حرف منطقی داری بگو با گاز معده وارد بحث نشوید ، تو هم ولو این وسط عاشق خودشیرینی هستی ؟ کسی به فارس توهین نمی کند نگران نباش و ما ترک ها و عرب ها 100 سال زیر توهین تخریب و تمسخر از جانب هموطنان خود در تلویزیون ملی با پول بیت المال نمردیم و زنده هستیم و تا حالا یک فارسی زبان ندیدم از حق زبان خود بگذرد یا حتی از زبان ترکی دفاع کند و حالا شما چرا کاسه داغتر از اش شدی؟ فارس زبانها، زبانش خیلی درازتر هست و هیچ احتیاجی به اما تو ندارند که از راه تخریب زبان مادری خود به محبوبیت کذاب از جانب دیگران برسی .
‌سه شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۶
۶۳
Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا

[::Kefli Iskender - مریخ، وانواتو::]. بنظرم کتیبه حقوق بشر کوروش رو هم به زبان "میخ تورکى" حک کرده بودند که امروز بر سر در ورودى سازمان ملل میدرخشد.
‌سه شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۷
۶۳
Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا

[::Kefli Iskender - مریخ، وانواتو::]. الحق (واژه عربى) که شما از مرحله خیلى پرت هستید. هیچوقت از خودتان سوال کرده اید که اگر در مدارس هم به گویش هاى محلى تدریس شود، زبان مشترک ملى که همه اقوام ایرانى را بهم پیوند میدهد کِى و کجا آموخته خواهد شد؟ فقط یک مغز معیوب و نژاد پرست میتواند اینهمه اصرار در تحقیر یک زبان ملى داشته باشد. آمدیم و زبان ملى را تغییر دادیم به همین چیزى که شما اصرار دارى تورکى بنامى، تکلیف بقیه ملت چه میشود؟ البته اینجاست که پى میبریم همانگونه که آخوند، سپاه سایبرى براه انداخته، اردوغان هم چندر غازى به سمت گدا گشنه هایى که شیفته فرهنگ اجنبى هستند، پرت کرده.
‌سه شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۲
۶۳
Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
طرف خیال کرده که کشف بزرگى کرده و مرتب به رخ ما میکشد که در فارسى کلمات عربى زیاد هست! اگر اجداد من هم به وحشیگرى بادیه نشین ها (نمینویسم عرب، چون خود ما هموطن عرب داریم) و مغول ها بودند، امروز در عربستان و ترکیه به زبان اجداد ما صحبت میشد.
‌سه شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۶
۴۲
paksan - ایران، ایران

[::Kefli Iskender - مریخ، وانواتو::] زبان پارسی برگرفته شده از زبان پهلوی و زبانهای قدیمی هند و اروپایی است و هیچ ربطی هم به مخلوط شدن این زبان با زبانهای حاشیه ای خودش نداره. زبان پرتقالی اسپانیایی ایتالیایی فرانسوی و انگلیسی رو بررسی کن خودت می فهمی که این زبانها هم ترکیبی از هم هستند ولی در کل زبان رایج مثلا شبه جزیره انگلیس انگلیسی هستش نه ایرلندی و اسکاتیش. حالا فک کنید زبانهای زیر مجموعه انگلیسی مثل اسکاتیش بگند نه زبان انگلیسی پر از کلمات فرانسوی و اسپانیایی و ایرلندی و اسکاتلندی هستش و زیر مجموعه بقیه اس. خخخ. حداقل برو تاریخ رو درست بخون ببین زبان پارسی هزاران ساله داره صحبت میشه و من خودم ریشه آذری ها رو دنبال کردم و آذری های ایران و کلا این منطقه حتی عثمانی ها مهاجر هستند و حالا مهاجران قفقاز به آذربایجان آمدند و مغلها به عثمانی رفتند. زبان پارسی که ریشه در پهلوی داره مشخصه تاریخش چیه و این همه کتاب و اسناد و سنگ نبشته حتی توی عثمانی امروزی مشخص میکنه ایران و ایرانیان کیا بودن.
‌سه شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۹
۶۳
Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
هم میهن ایرانى، از تلاش چند نفر سایبرى که در اینجا شب و روز مهملات به هم میبافند دلگیر نشو. این ها همه توطئه سیستماتیک اجنبى براى تجزیه ایران بزرگ و چاپیدن ثروت هاى ملى ماست. امروز که قافیه آخوند و حکومت اسلامى تنگ آمده، به این مزخرفات جدایى انداز جدید دل بسته اند.
‌سه شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۹
۴۲
paksan - ایران، ایران
شما فقط فک کن عربها 300 سال ایران رو اشغال کردند و تمام کارهایی که داعش کرد که تاریخ باستان مناطق و زبان و جغرافیای مردم رو از بین ببره آنها کردند به زور اسامی مردم رو عوض میکردند و هرکسی اسم ایرانی داشت یا کشته میشد یا بعنوان جهود بهش کار و زندگی نمیدادن. آتش زدن کتابخانه ها و مراکز علمی ایران رو که نمیتونی انکار کنی اینا همش نه به دست ایرانی ها بلکه به دست یونانی ها و تاریخ شناسان غربی اثبات شده. فقط همینو بدون که مصر و عراق و سوریه و حتی فلسطین بعد از حمله عربها در عرض 300 سال کشورهای عربی شدند و زبان آنها رو تغییر دادند و امروز اثری از آنها نیست ولی ایرانی و پارسها بخصوص زرتشتیان تلاش زیادی کردند که فرهنگ و زبان ایران باقی بمونه. بله امروز ما لغات زیادی از عربی و انگلیسی داریم ولی چرا فک میکنی عربها از لغات پارسی استفاده نمیکنند؟ تحقیق کردی؟هرچیزی که ال داشت عربیه؟ زبان پارسی پهلوی و عبری دو زبان مادر هستند که وقتی دقت کنید می بینید بسیاری از لغات عربی از زبان یهودی ها گرفته شده و جالبه بعدش که بررسی میشه اون لغات از زبان پهلوی ایرانی ها با تلفظ متفاوت گرفته شده.
‌سه شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۴
۴۰
raha1984 - هامبورگ، آلمان

[::Kefli Iskender - مریخ، وانواتو::]. بسوز و بمیر که فعلا در تمامی دانشگاه های دنیا فارسی مدرن که زبان ایرانیان هست تدریس میشه نه دری نه اردو !! اویزه گوشت و ملکه ذهنت کن اینو تدریس زبان فارسی که زبان ایرانیان هست نه جای دیگه !!
‌سه شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۵
۱۰۷
Kefli Iskender - مریخ، وانواتو

[::Elfar - اورنج کانتی، ایالات متحده امریکا::] تعرض که چه عرض کنم. من آماری از تجاوز جنسی در ایران ندارم، اما بر کسی پوشیده نیست که ایران کشوری است که بیش از ۶۰ میلیون جمعیت آن شبانه روز مورد تعرض واقع می شوند. آنهم تعرض فرهنگی! پدر و مادری که کودکشان را از پنج سالگی به کودکستان می سپارند در واقع با دست خود فرزندشان را در اختیار «متجاوز» قرار می دهند. نام این متجاوز در فرهنگ و ادبیات ایران نام مقدس «معلم» را با خود یدک می کشد. این کودک باقی عمر را از سر ناامیدی و بامید معیشت با پای خود به این تجاوزخانه ها که «مدرسه» نامیده می شوند روان می شود . تچاوز فروحشتناکتر از زندگی فاحشه هایی که برای گذران زندگی در به فاحشه خانه ها بسر می برد. این کودک اگر بعد از پایان «تحصیل» به دانشسرای تربیت معلم برود، خود جای متجاوز خواهد نشست و به شغل شریف تجاوز فرهنگی و بریدن زبان مادری خود و هموطنان خود و آلیناسیون گماشته خواهد شد. یعنی همانکه روزی طعم تلخ تجاوز را در اولین روز مدرسه چشیده بود حال تلافی این تلخی را با لذت انتقام ادغام خواهد کرد. از این نگاه ایران بزرگترین فاحشه خانه جهان است.
‌سه شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۷
۴۲
paksan - ایران، ایران
در هر صورت کسی بخواد فقط انگلیسی صحبت کنه امروزه امکانش نیست چون خیلی کلمات ریشه اسپانیایی یا فرانسوی داره. در آخر بهت بگم تعصب بی جا روی زبان آذری و نفی بزرگی زبان پارسی فقط خودت رو عصبی میکنه و در هرصورت دشمنانی از تو بسیار قوی تر مثل عربها و سلطین عرب و حتی آذری نتونستند این زبان قدرتمند رو محو کنند. فقط اینو بدون تمام سلاطین آذری زبان ایران هم میدونستند که زبان پارسی چقدر مهم هستش برای اینکه توسط خورده فرهنگها و صاحب قدرتهای اطراف ایران خورده نشی. مذهب شیعه هم بخاطر همین تفاوت ایجاد و انتخاب شد تا ایران و ایرانی هیچ موقع زیر بیرق عربها و عثمانی ها نره. حالا شما نمیتونی این چیزا رو درک کنی و از ایرانی و پارسی بودن خودت ناراحتی بهترین راه حل اینه که بری سرزمینی که احساس میکنی بهش تعلق داری. آذربایجان گنجه و هر منطقه ای که اسمش رو بیاری مال ایران بوده و هست و این چیزایی هم که از جنگ ایران و یونان می بافی هیچ ربطی به عثمانی ها و مغلها نداره و بعضی مواقع از کوورش هم بد میگی که میخواسته فلان جا رو اشغال کنه که کشته میشه و از این اراجیف که
‌سه شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۰
۴۰
raha1984 - هامبورگ، آلمان
این یارو توهمی بیچاره تازه از پشت کوه اومده و دستش به اینترنت و فضای مجازی رسیده داره عقده ها و کمبودهاش رو خالی میکنه !!
‌سه شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۲
۴۲
paksan - ایران، ایران
لازمه توضیح بدم برو کتاب یکی از فیلسوفان یونانی درباره کوروش رو بخون. کتابی که از پایه های فلسفه یونانی ها در کشورداری و برخورد با مردم هستش و حتی توماس جفرسون از روی اون کتاب قانون اساسی آمریکا رو نوشت. برو بخون ببین زاده کجا هستی و ریشه این سرزمین چیه و بیخودی واسه کاری که نمیتونی انجام بدی تلاش نکن این سرزمین با زبان پارسی زنده بوده و هست و خواهد بود و البته زبانهای کردی و لری و بلوچی و گیلکی و آذری و زبان دری زرتشتی یا گبری و ارمنی و عبری هم در ایران قابل احترام و تاثیرگذار در این زبان ملی هستش و کسی قرار نیست انکار کنه و این نشانه غنای یک زبان هستش که زبانهای زیر مجموعه اش حضور داشته باشن در لغات و کلمات و اصطلاحاتش. در آخر بهت بگم من هم مثل شما آذری هستم و به پدربزرگم و پدرم افتخار میکنم .پدر بزرگ من از آذربایجان اشغالی امروزی مهاجرت کردند به خراسان و هنوزم در روستاشون که میریم آذری ترکی حرف میزنند ولی بسیاری از رسم و رسوم آذری ها با خراسانی ها مخلوط شده از رقص گرفته تا حتی کلمات ولی خدا شاهده هر موقع از آذربایجان حرف میزد میگفت آذربایجان اشغالی. غیرت یعنی این
‌سه شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۶
۱۰۷
Kefli Iskender - مریخ، وانواتو

[::Elfar - اورنج کانتی، ایالات متحده امریکا::] لاریجانی رئیس قوه قضائیه رژیم نیز می گوید خود را بپوشانید تا مورد تجاوز قرار نگیرید!‌ نوشته بغایت سخیفانه شما نیز تفاوتی با دیدگاه رژیم ندارد. آنکه باید شرمسار باشد متجاوز است نه آنکه مورد تعرض قرار گرفته است. ما می نویسیم و می گوییم زبان متجاوز (زبان فارسی) باید از مدارس بیرون انداخته شود و زبان مادری جایگاه شایسته خود را بیابد. این یک حق است و قابل مذاکره نیست! حکومتی که به این تجاوز صورت مشروع و سراسری (زبان رسمی و سراسری ) یعنی تجاوز در سراسر مدارس کشور پوشانیده است بایستی از سوی کشورهای متمدن دنیا مورد فشار قرار گیرد، نه آنکه مثل این خانم نادان با بالا پایین انداختن پستانهایش از مردم از همه جا بیخبر امریکا نظر بخواهد مگر نمی دانید ایران یعنی زبان فارسی؟! ما می گوییم و می نویسیم آنکه لازم است مورد حمایت قرار گیرد کودکان ملتهای کرد و ترک و عربو بلوچ و ترکمن است . اگر شهامت دارید جواب بدهید شما کجا ایستاده اید؟ کنار متجاوز؟ یا کنار شصت میلیون انسان که شب و روز در مدرسه، کوچه، خیابان، بیابان، اداره، مورد تجاوز قرا می گیرند؟
‌سه شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۶
۱۰۷
Kefli Iskender - مریخ، وانواتو

[::جوابگو - مالمو، سوئد::]بلی ، جواب سئوال شما یک کلمه است: «نفت»!‌ از اینرو فارسی(دری) زبان مشترک متجاوزان است. فارسی(دری) زبان متجاوزان و زبان غارتگران نفت است. از طرف دیگر این لولیان رغبتی به یادآوری لفظ دری(تاتی) ندارند. چرا؟! دری را فارسی می خوانند. چرا؟! چون نمی خواهند پسرعموهای دری زبان خود را در این بخور بخور غنائم نفتی شریک کنند. این لولیان با وجود اینهمه مشترکات زبانی و آداب و رسوم مشترک بهر مصیبتی شده از افغانستان و تاریخ گذشته خود دوری می کنند، و با اصرار خود را به ستونهای صیقلی خرابه های تخت جمشید می مالند. چون این ستونها برایشان ثروت مفت نفت بهمراه دارد. خلیج همیشه فارس یعنی نفت! کورش کبیر یعنی نفت!این لولیان فردا پس فردا که نفت تمام شد بساطشان را از این خرابه ها جمع خواهند کرد و به جایی خواهند رفت که بوی ثروت بیزحمت بدماغشان بخورد و دوباره جلوی خانه دیگری با ساختن تاریخ دروغ بی سر و ته سفره تکدی خود را پهن خواهند کرد. مردم ترک و کرد و عرب و بلوچ خواهند ماند و کشوری که باید از نو ساخت.
‌سه شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۲
۱۰۷
Kefli Iskender - مریخ، وانواتو

خانه که ساخته شد و هم ه چیز مهیا، دوباره راه این لولیان بسمت خانه شما کچ خواهد شد و ادعای وراثت و سهم از زحمتی که نکشیده اند. اینست حرفه این جماعت لولیان(کولیان).
‌سه شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۵
۶۵
Gharibeh-Ashena - هانوفر، آلمان
[::Kefli Iskender - مریخ، وانواتو::]. شما چه قبول کنی چه نه من بیشتر از آنکه تو فکر میکنی شهرها و استانهای کشورم را گشته و با مردم مهربان و خونگرم این مناطق آشنایی پیدا کرده ام نه بعنوان مهمان عید نوروز ویا تعطیلات تابستانی بلکه دقیقا به خاطر دیدن و شناختن کشورم و مردم آن. بنا بر این میدانم که در باره چه صحبت میکنم. شما تنها کسی هستی در این جا که فقط به سرو سینه این خانم در ویدیو بند کردی و عقده های مشخصه پان تورکها و پان عربها و .. را مثل آدامس اینجا میجوی و تکرار میکنی. در کامت قبلی جواب شما را دادم ولی شما از این شاخه به آن شاخه میپرید و اصل مطلب را قبول ندارید. خواستم که این را گفته باشم. هرچه میخواهید دوباره تکرار کنید ولی ایران و ایرانیان در کنار هم خواهند ماند به کوری چشم هرچه تجزیه طلب و جدایی طلب . حالا هی بنویسید و منفی دهید.
‌سه شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۸
۳۴
tiger.man - ریکیاویک، ایسلند
[::millionaire - ، ::]. دوست عزیز حرف شما منطقیه و ای کاش یاد میگرفتیم به همدیگر احترام بذاریم صرف نظر از قومیت و زبان و دین و عقیده. اغلب فکر میکنند عقل کل هستند و بقیه باید تبعیت کنند و حق اعتراض به ظلم و اجحاف و جنایات و محرومیت و فقر و بدبختی و در کل محرومیت ازحق حیات ندارند و الا میبینید میشویم نوکران عثمانی و سعودی . یعنی این مغزها را باید به عنوان فسیل به موزه ها فروخت. حق گرفتنی هستش این یک واقعیته . پس چه بهتر قبل از اینکه به ان نقطه برسه مسیر دیالوگ و گفتگو را هموار کنیم اول از همه باید از خودمان شروع کنیم اعتراف به حقوق ضایع شده ملتهای ایران اولین گامه و در واقع شاه کلید این در خواهد بود و مرحله بعد احترام . بله اجحاف همه جا هست ولی هیچ ملتی در دنیاادعای ایرانی جماعت را در حقوق بشر ندارد و شعار کوروش و سه گانه نیک را همجون قوم مسلط در ایران ندارد اما در عمل داعشی صفت. کلا ملت متناقضی هستیم هر وقت بر این تناقض فائق بیاییم امیدی به اینده هست و الا با وجود این جنایتها در حق اقوامی که اتفاقا همگی سرتاپا مسلح هستند در بلبشه ناشی از ظلم اینده را فقط خدا میداند چه خواهد شد.
‌سه شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۳
۳۴
tiger.man - ریکیاویک، ایسلند
[::paksan - ایران، ایران::]. آتش زدن کتابخانه ها و مراکز علمی ایران رو که نمیتونی انکار کنی اینا همش نه به دست ایرانی ها بلکه به دست یونانی ها و تاریخ شناسان غربی اثبات شده. میشه لطفا اسم این کتابخانه ها و مراکز علمی مورد ازعام خودتان را بیان کنید یا حداقل نام نویسنده یونانی و غربی را که چنین ادعایی کرده را بنویسید. قصدم خرده گرفتن نیست واقعا میخوام بدونم ممنون میشم.
‌سه شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۳
۶۳
Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
[::Kefli Iskender - مریخ، وانواتو::]. خاک....که از این کلیپ طولانى فقط پستان هاى این خانم را دیدى که یکى در میان هى تکرار میکنى!
‌سه شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۸
۳۴
tiger.man - ریکیاویک، ایسلند
[::Kefli Iskender - مریخ، وانواتو::]. خاتمی هم بلا نسبت دوستان یه حـ... ای مثل بقیه اخوندها بی شرفی از حرامزادگان بعید نیست برادر.
‌سه شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۸
۵۹
Sepas - تهران، ایران
خیلی‌ کلیپ باحالی‌ بود، کفیل ببین و بسوز که ایرانیا تا کجات رفتن
‌سه شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۸
۴۲
paksan - ایران، ایران
شما اگر دنبال بهانه نبودی یه سرچ میکردی و می خوندی حمله اعراب به ایران چطوری بود و چه کارها که نکردند. داعش در مقابل اون حمله شوخی هستش. کتابخانه عظیم و دانشگاه جندی شاپور که هنوزبقایاش هست. برو سرچ کن کتاب سوزی درایران باستان تا بفهمی ایران چی بوده و فک نکن چون نمیدونی وجود نداره. این دقیقا کاری هستش که صدها سال عربها کردند که بتونند تاریخ و حافظه تاریخی یک ملت رو محو و نابود کنند و نتونستند. برو کتابهای فلاسفه و تاریخ یونان رو بخون که به انگلیسی ترجمه هم شدند برو قرآن بخوان که از زرتشت و پیامبرش گفته. برو کتاب عهد عتیق یهودی ها که قبل از اسلام وجود داشته رو بخوان و ببین ایرانی ها کی بودند و بهانه نگیرید. حالا شما دوتا منبع دوتا کتاب دوتا سند به همون زبان عثمانی و مغولی نام ببرکه چیزی درباره تاریخ اینها بگه. من خودم ریشه آذری دارم و میدونم اینایی که میگم تف سربالاست ولی حقیقت همینه که عثمانی ها در ۲۰۰سال گذشته با تغییر نامها و تاریخ نگاری تقلبی سعی کردند برای خودشون قدمت و تاریخ درست کنند ولی حقیقت اینه که اینا بعد از مغلهای مسلمان و آمیختن با یونانی ها و ایرانی ها یهو پیداشون شد
‌چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۲:۵۲
۴۲
paksan - ایران، ایران
شما هیچ تاریخی از اینا نمی بینید و جمعیت بسیار اندکی بودند که ماها آذری های قفقاز بودیم و در بیشتر جنگها جزو ارتش ایران و حامی ایران بودیم. به تاریخ اسلامی روجوع کن ببین که خداوند به پیامبر چطور درباره شکست یونان از ایران در همین منطقه آناتولی اشاره میکنه و پیش بینی شکست ایران به دست یونانی ها رو هم میکنه. شما برو رقص عثمانی ها رو نگاه کن همش کپی برداری از رقصهای کردها و یونانی هاست ولی سریع اسم برا خودشون ثبت کردند که رقص ترکی. برو ببین و قدمت اصل اون رقص رو در یونان می بینی و در قفقاز و گرجی ها وواقعا باید کم هوش باشی که نتونی اصل رو از کپی تشخیص بدی. استانبول یک شهر ایرانی و یونانی نشین بود که اسلام و بعدش عثمانی ها اشغالش کردند و عثمانی ها به سبک عربها سریع اسمش رو عوض کردند و الان به یک عثمانی و ترکیه ای اصل تاریخ رو بگو قبول ندارن میگن اینجا از اول دنیا مال ما بوده خخخ نبوده و همه رو کشتند و همه رو کوچ دادند. تمام اسامی و تاریخ و هرچیز تاریخی تو این منطقه کشف میشه یا مال یونان هستش یا مال ایران ولی اینا به زور میخوان بگن نه اینا ما بودیم.
‌چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۲:۵۹
۴۲
paksan - ایران، ایران
در مورد کتاب‌سوزی عرب‌ها در خوارزم، ابوریحان بیرونی در کتاب آثارالباقیه عن القرون الخالیه صفحه ۳۵٬۳۶٬۴۸چنین می‌نویسد:. وقتی قتیبه ابن مسلم سردار حجاج بار دوم به خوارزم رفت و آن را بازگشود هرکس را که خط خوارزمی می‌نوشت و از تاریخ و علوم و اخبار گذشته آگاهی داشت از دم تیغ بی‌دریغ گذراند و موبدان و هیربدان قوم را یکسره هلاک نمود و کتابهاشان همه بسوزانید و تباه کرد»[۱۴]
‌چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۳:۰۰
۴۲
paksan - ایران، ایران
دولتشاه سمرقندی در کتاب تذکره الشعرا به یکی دیگر از ماجراهای کتاب سوزی توسط اعراب در دوره خلافت عباسیان، می‌پردازد: «عبدالله بن طاهر به روزگار خلفای عباسی، امیر خراسان بود. روزی در نیشابور (به مسند) نشسته بود. شخصی کتابی آورد و به تحفه پیش او بنهاد. (امیر) پرسید: این چه کتاب است؟ (مرد) گفت: این قصه وامق و عذرا است و خوب حکایتی است که حکما بنام شاه انوشیروان جمع کرده‌اند. امیر فرمود: ما مردم، قرآن خوانیم و به غیر از قرآن و حدیث پیغمبر چیزی نمی‌خوانیم و ما را از این نوع کتاب، در کار نیست. این کتاب، تألیف مُغان (زرتشتی‌ها) است و پیش ما مردود است. (پس فرمود) تا آن کتاب را در آب انداختند و حکم کرد که در قلمرو او بهر جا از تصانیف عجم و مغان کتابی باشد جمله را بسوزانند»[۱۳]
‌چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۳:۰۲
۴۲
paksan - ایران، ایران
کتاب ۲ قرن سکوت(انتشارت امیرکبیر ص ۹۵،۹۶،۹۷- انتشارت سخن ص ۱۱۵،۱۱۶،۱۱۷،۱۱۸). کتاب تاریخ طبری چاپ مصر (صفحه ۲۸۵،۲۸۶). کتاب آثارالباقیه (صفحه ۳۵،۳۶،۴۸). کتاب تاریخ بخارا چاپ تهران(صفحه ۷۵). کتاب عقدالفرید چاپ قاهره (جلد ۲ صفحه ۵). کتاب تاریخ اجتماعی ایران (جلد دوم،صفحه ۵۰ ). کتاب تذکره الشعرا (صفحه ۲۶)
‌چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۳:۰۶
۴۲
paksan - ایران، ایران
میزان وام‌گیری الفبای فارسی امروز ما از دبیره‌های باستانی ایرانی چنین است:. پنجاه درصد از حروف الفبای فارسی برگرفته شده از دبیره مانوی است. مانند حروف پ، خ، ف، د، ه، و… . سی درصد از حروف الفبای فارسی برگرفته شده از دبیره اوستایی است. مانند حروف ب، ر، ز، غ، و … . هشت درصد از حروف الفبای فارسی برگرفته شده از دبیره پهلویست مانند حرف ل. همچنن دوازده درصد از حروف الفبای فارسی بدون ارتباط با سه الفبای مانوی،اوستایی و پهلوی هستند و پس از اسلام به دست دبیره نویسان ایرانی دربار خلفای عباسی ساخته شده اند مانند حروف ط، ظ، ی، و… . [بهمن انصاری؛ تاریخچه و پیشینه حروف الفبای فارسی]
‌چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۳:۲۷
۴۲
paksan - ایران، ایران
تاریخچه الفبای فارسی. دبیره و خط آریایی که بر پایه گفته داریوش در کتیبة بیستون، روی چرم نوشته شده بود، دبیره‌ای بود که در درازنای تاریخ ایران، دبیران ایرانی در آن دگرگونیهایی پدید آوردند و به یاری آن دبیره‌های پارتی اشکانی ، سغدی، مانوی، سریانی، پهلوی کتیبه‌ای، پهلوی کتابی، پهلوی مسیحی، اوستایی(دین دبیره) و بسیاری دبیره‌ها و خط‌های دیگر را پدیدآوردند. دبیره فارسی که امروزه با آن سرگرم نوشتن هستیم و از روی ناآگاهی آن را خط عربی میخوانیم نیز، در راستای همین روند فَرگَشت و تکامل دبیره در ایران. دبیرانِ دانشمند و هوشمند ایرانی که معمولاً با یک یا چند دبیره و الفبای زمان خود مانند پهلوی، سریانی، سغدی، مانوی و اوستایی آشنایی داشته‌اند، می‌توانستند بهتر از هر کس دبیره و خط فارسی امروز را پدید آورده و آیین‌مند ساخته باشند. خطی که ما امروز به آن مینویسیم، دنباله خطهای پهلوی و اوستایی و مانوی و … است که آنها نیز خود دنباله خط آریایی هستند که در زمان هخامنشیان و پیش از آن، در زمان مادها و شاید حتی در زمان زرتشت مورد استفاده قرار میگرفت. [بهمن انصاری؛ دبیره امروز ما، الفبای عربی یا الفبای آریایی؟
‌چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۳:۲۷
۴۲
paksan - ایران، ایران
در الفبای زبان عربی چهار واج «گ چ پ ژ» وجود ندارد. عرب‌زبان‌ها به جای این ۴ واج، بیشتر واج‌های «ف ک ز ج، تش ،ق» را به‌کار می‌برند. و همچنین واژه “ک” از زبان فارسی را نیز گاهی با واژه “گ” بصورت یکسان معرب می سازند.و در مورد “و” فارسی نیز عموما آنرا به ف تبدیل می کنند به‌کار نبردن این واج‌ها به‌خودی خود در یک زبان ایراد به‌شمار نمی‌رود، اما پس از ورود اسلام به ایران الفبای عربی برای نوشتن خط پارسی به‌کار گرفته شد. نپذیرفتن و بکار نبردن چهار واج، گ چ پ ژ، توسط اعراب سبب گردید که آن‌ها به‌جای تغییر و به‌سازی زبان خود، به دستکاری در دیگر زبان‌ها بپردازند و بسیاری از واژه‌های ایرانی و پارسی را به سوی نابودی پیش ببرند. هجوم زبان عربی، آسیب‌هایی بر زبان پارسی وارد نموده و سبب فراموشی و گاهی نابودی برخی از واژه‌های ایرانی شده‌است. این دگرگونی به زبان پارسی تا آن اندازه گسترش یافته که حتی نام زبان پارسی به فارسی تغییر یافته‌است. دگرگونی‌های زبان پارسی، از برای مشکلات خویش نبوده و بار مشکلات زبانی دیگر را بر دوش می‌کشد.[۴] [۵]
‌چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۳:۲۸
۴۲
paksan - ایران، ایران
واژه‌های آسیب دیده در زبان پارسی، به دلیل نبود گ چ پ ژ در زبان عربی:. واژه‌های با واج «گ» (مانند گرگانی = جرجانی، بزرگمهر = بوذرجمهر). واژه‌های با واج «چ» (مانند چمکران = جمکران، چاچ‌رود = جاجرود). واژه‌های با واج «پ» (مانند پارس = فارس، پردیس = فردوس، پیل = فیل). واژه‌های با واج «ژ» (کژ = کج، لاژورد= لاجورد). همچنین بسیاری از واژه‌های پارسی که دارای واج‌های گ چ پ ژ، بوده‌اند، بجای دگرگونی در یک واج، بصورت یکپارچه با واژه عربی دیگری جایگزین شده‌اند. (مانند کژدم>> عقرب، ژرفا>> عمق، آرامگاه>> مقبره، واژه>> کلمه، سرچشمه>> منبع). منبع. تاثیر زبان فارسی بر زبان و ادبیات شبه قاره هند، حوزه هنری، محمد عجم. اهمیت زبان فارسی در عصر دهکده جهانی محمد عجم همشهری آنلاین (بازنشر در دیلمستان)
‌چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۳:۲۸
۴۲
paksan - ایران، ایران
هموطنها فقط شما رو ارجاع میدم به لغتنامه دهخدا. ۱۶جلد کتاب حدود ۲۷هزار صفحه از لغات افعال کلمات کاربردی در زبان پارسی رو میتونید ببینید و حتی معنی و جایگزین فارسی لغات عربی یا آذری یا روسی یا فرانسوی که استفاده میکنیم رو هم میتونید ببینید.اگر مرد تحقیق درباره سومین زبان قدرتمند دنیا هستید این گوی و این میدان. قدرت یک زبان به تعدد آثار ادبی و فرهنگی آن هستش و زبان پارسی با اینکه حداقل در ۲۰۰ سال گذشته زیر فشار سنگین زبانهای مهاجم بوده ولی هنوزم کتابها و آثار تاریخی و ادبی آن در جهان بی نظیر هستش.اینها نشانه غرور نیست عزیزان حقیقت هستش.حتی نحو و سهو در زبان عربی را ایرانی ها برای عربها نوشتند.ابوبشر عمرو بن عثمان قنبر سیبویه یکی از افتخارات استان فارس است که صرف و نحو (گرامر) زبان عربی را اختراع کرد.دانشمند فارسی به سال 140 هجری قمری در شهر سفید از توابع فارس متولد شد و در سن ۱۴ سالگی برای کسب علم و دانش به بصره رفت،او نخستین فردی بود که برای زبان عربی، صرف و نحو نوشت و صداها را در این زبان مشخص کرد. بنابراین، علامتهای فتحه، کسره، ضمه و تنوینها اختراع و کار سیبویه ایرانی است.
‌چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۳:۳۹
۵۴
hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
[::Kefli Iskender - مریخ، وانواتو::. شما که اسمت رو گذاشتی اسکندر همونی که پرسپولیس رو اتش زد! بابا خیلی خوب فهمیدیم . همه چی از ترکی اومده!! اصلا حضرت آدم هم اول ترک بودن بعدا آدم شده.
‌چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۴:۰۲
۶۵
Gharibeh-Ashena - هانوفر، آلمان
[::paksan - ایران، ایران::]. بسیار ممنون هموطن عزیز بابت ارائه این اطلاعات با ارزش شاد و موفق باشید.
‌چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۳
۶۳
Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
[::paksan - ایران، ایران::]. با تشکر از زحمتى که شما کشیدید و بطور مستند این عوامل ناراحت را در جاى خود نشاندید.
‌چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۶
۴۷
دهقان خلافکار - لیما، پرو
انگار من دو روز دیر رسیدم اینج.ا یه سری دوستان دلشون حسابی پر بوده تا تونستن تایپ کردن خسته نباشی پهلوان اون تیتر رو اگه کمی تغییر میدادن و تبدیل میکردن به(فحش فارسی میده) ایااینهمه کامنت میدیدیم ؟
‌چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۲
۴۱
تورکم - اردبیل، ایران
[::paksan - ایران، ایران::]. امیدوارم بدون مغلطه به سؤال من جواب دهید اگر در یک زبان رنگهای زرد و صورتی و نارنجی نباشد و به آنها بگویند فرمز کمرنگ قرمز روشن قرمز گرفته و .. میشود گفت این زبان برای رنگها ناقص است ؟؟؟؟ من چند فعل انگلیسی بسیط با ریشه های مختلف و ترجمه آنها را از دیکشنری نقل میکنم ببینید قدرت زبان فارسی شما در چه حدی است absorb به معنی جذب سطحی assimilate به معنی جذب جسم دوم طوری که ماهیت جسم جذب شده تغییر کند attract به معنی جذبی که جسم یا طرف مقابل را نزدیک میکشد imbibe به معنی جذب مائع تا حد إشباع rapture به معنی جذب بخاطر شخصیت والا intake به معنی جذب مائع داخل پیپت حالا شما برای این افعال یک فعل بسیط مستقل فارسی اگه داری معرفی کن در ضمن جذب خودش عربی است و بازم افعال بسیط که در انگلیسی باشن به معنی جذب وجود داره همچنین فرو بردن فعل بسیط نیست
جمعه ۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۸
۴۱
تورکم - اردبیل، ایران
با شخصی که متوهم است و باور کرده منشور کورش در سردر سازمان ملل است کاری ندارم با شخصی که وقتی از حق حرف میزنی میگه اگه همنظر من نباشی بهت تجاوز شده هم کاری ندارم اینها باید شفا بگیرن با حرف درست نمیشن روی حرفم با انهایی است که معترفند اقوام زیادی در ایران هستند با زبانهای متفاوت اما مثل ملل مترقی واجب بود یکی از زبانها رسمی شود و فارسی انتخاب شده و باید احترام گذاشت من هم موافقم بشرطی که نظرتان را درباره أصل ١٥ قانون أساسی بگویید؟ تدریس ادبیات زبانهای دیگر در مدارس آزاد است کو این أصل؟ کجا اجرا میشه؟ اگر شمای فارس از این حق من حمایت کنید من هم به زبان رسمی احترام میگذارم اگر نه انتظار احترام یکطرفه یا ابلهانه است یا زورگویانه نظر شما از تعداد ملت و منفی ها مشخص خواهد شد
جمعه ۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۳
۳۵
مرغ آمین - تهران، ایران
[::Kefli Iskender - مریخ، وانواتو::]. همین که براساس یک مقاله جعلی و دروغین در مجله امید زنجان ادعا می کنی مریخی زبان فارسی جز یکی از لهجه های زبان عربی است😂 معلوم چقدر اطلاعات داری مریخی !!! عقده و حسادت نسبت به زبان شیرین فارسی در پوست و گوشت تو است ! احمق تات ها دارای یک زبان کاملا متفاوت از فارسی هستند 😂 اردو هم همینطور . خود پاکستانی ها و ترک هامتفق القول هستند که کلمات بسیاری از پارسی در زبان انها وجود دارد مانند زبان فارسی که کلمات بسیاری عربی دارد . زبان انگلیسی هم دارای ٧٥ درصد کلمات غیر انگلیسی است این نشان ضعف ان زبان نیست نشان قوت ان است . مغولزاده همانگونه شما سرزمین ارامنه را در قفقاز و اذرابادگان را غصب کردید اعراب سرزمین ما فارسها و لر ها و بختیاری هارو به کمک ترک قشقایی در خوزستان غصب کردند . نگران نباش وقتی غرب به ایران حمله کند ما هیچ گونه به حکومت پان ترک سید علی گدا نمی کنیم . در عوض ما بر ضد پاسدارهای پان ترک میجنگیم به امید انکه ارامنه شما ترکها رو به مغولستان برگردانند .
جمعه ۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۲
۴۲
rahjoo - بابل، ایران
دلم بحال کفلی اسکندر میسوزه!! خیلی گذشته تلخی داشته. جالبه ترکها واعرابی که مارو متهم به نژادگرایی فارسی میکنن خودشون بدترین تعصبات قومی رو دستکم همینجا نشون میدن همراه با توهین به نژاد آریا و کوروش!! دلیل اصلی عقب موندگی خاورمیانه هم همین هست!
شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.