نامه رضا پهلوی به ترامپ

جناب آقای ترامپ,
 

رییسجمهور گرامی و منتخب ایالات متحده,

 
سخنان دیروز شما, که وضعیت ۸۰ میلیون ایرانی را تصدیق و تایید کرد و به درستی آنها را به عنوان قربانیان رده اول تنها تئوکراسی جهان نامبرد, گام مثبتی در جهت جذب بهترین و قوی ترین متفقین علیه رژیم آخوندی, که مردم با افتخار و شجاع ایران است, میباشد!
 
با این حال, همزمان، به خلیج فارس که از لحاظ تاریخی معاوضه پذیر نمیباشد, به "خلیج عربی" اشاره شد که احساسات همان مردم را تحریک کرد. زیراکه ملت ما کوچکترین چالش به تمامیت ارضی ایران را نمی پذیرند هنگامیکه بیش از سه هزار سال و از نظر تاریخی، به عنوان ایران ثبت شده است. تا امروز، هیچ یک از پیشینیان شما و دیگر رهبران بین المللی دیگر به نوع دیگری به خلیج فارس اشاره نکرده اند.
 
سربلندی مردم ایران در تمدن باستانی و غنی آن، پیوند مشترک آنان بوده است که قدمت هزاران ساله یک ملت چند قومی را یکان حفظ کرده است. همانطور که در طول تاریخ طولانی ما ثابت شده است، اعتقاد به "ایرانی" بودن است که میراث ما در نهایت ثابت خواهد کرد که ارزشمند ترین سرمایه ی استراتژیک علیه رژیم آخوندی است که در ستیز مستقیم با شهروندان خود مواجه است.
 
در این ۳۸ سال، از بدو، رژیم آخوندی به رسمیت شناختن تمدن پارس به عنوان پاشنه آشیل نگریسته و تحت پوشش ایدئولوژی "اسلامگرایانه" ستیزه جویانه به طور مداوم به دنبال ریشه کنی و تضعیف ارجاع به تمدن ما بوده است. در عوض، هر سال و به هر نوبه، میراث و تاریخ ما، آرمان ملت ما بوده است؛ چرا که آنها دلاورانه برای رهایی از رژیم، میراث ما را بجای دفن کردن، جشن گرفته اند.
 
علیرغم تمام رنج ها و مصیبت هایی که بدست رژیم بر علیه ملت ایران و همسایگان ما در خاورمیانه رخ داده است، ما به عنوان یک ملت همبسته، به طور انحصاری در دفاع از تمامیت ارضی و حفاظت از مرزهایمان ایستاده ایم. در حالی که ما از تلاش دولت ایالات متحده برای مقابله با این رژیم تروریستی قدردانی می کنیم، ما انتظار داریم رهبران و مقامات آن به طور مناسب به مناطق تاریخی و جغرافیایی ثبت شده با نام های مناسب خود اشاره کنند. از توجه شما به این موضوع بسیار مهم سپاسگزارم.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۴۵
mehdi707 - لندن، انگلستان

چرا همش شما میگید ترامپ هواى مردم ایران رو داره ، و داره از مردم دفاع میکنه و مثلا حساب مردم رو با حکومت جدا میدونه اگه اینطوره چرا از ورود ایرانیان به امریکا ممانعت میکنه ولی خدا نکنه یکی از اقا زاده ها بخواد بره امریکا براش فرش قرمز هم میندازن شماها سران فقط نسل سوخته ما رو هم بهش رحم نمیکنید بعد از سوختن هم دارید زجرمون میدید
یکشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۳
۴۴
شب تاب - یوکوهاما، ژاپن

این بنده خدا هم از درد نا علاجى به گربه گفته خانوم باجى! بطور یقین میدونه که تررررامپ این غاز زردنبو ، عقل درست و حسابى نداره و همه چیز رو از سوراخ قُلکش نگاه میکنه و سر از سیاست در نمیاره ، ولى خوب چون کشکى کشکى شده رئیس جمهور، مجبوره بده زیر بغلش !
یکشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۷
۵۳
Botol - مونیخ، آلمان

اولا نامه شما کاملا درسته ,اگر مرد عمل هستی , آستین ها رو بزن بالا و وارد میدان شو که از راه دور و شعار دادن هیچ چیز درست نمیشه. دوما مردم ایران همگی چوب پدر جنابعالی رو دارند میخوردند که همه چیز رو به باد داد و با خانواده در رفت و ملت رو تنها گذاشت.
یکشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۶
۳۲
IRAN+ISRAEL+USA4EVER - مونیخ، آلمان

درود بر پادشاه ایران رضا پهلوی.
یکشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۵
۴۴
smart292 - ونکوور، کانادا
درود به شاهزاده رضا پهلوی ، امید ایرانیان و درود بی‌ کران به خاندان پهلوی ، خلیج فارس همیشه ایرانی است.و ایرانی‌ می‌‌ماند و اسمش نشانگر افتخار ملی‌ ایرانیان میباشد . ایران باید اصلا اسمش برگردد به "پرشیا "تا مهر تأیدی شود بر تاریخی بودن فرهنگ عظیم ایران و Persian gulf.
یکشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۶
۶۴
سلطنت طلب - ابوظبی، امارات متحده عربی

افرین بر شاه ایرانزمین، تا خون دارم در بدنم سربازت هستم .
یکشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰
۴۴
شب ناب - یوکوهاما، ژاپن

کُرسی شعر بلغور کرده !
یکشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۹
۷۴
Butler - تهران، ایران
نگاهی بیندازیم به آنهائی که در دفاع از ایران به آقای دونالد ترامپ از مجموع تمام سخنرانی ایشان در سازمان ملل فقط به کلمه خلیج عربی‌ ، بجای خلیج پارس ایراد میگیرند ۱ - اسمش به عربی‌ ۲ - فامیلیش به عربی‌ ۳ - کتاب مقدسش به زبان عربی‌ ۴ - اسطو رهایش همه عرب زبان ۵ - مناجات و عبادات او به زبان عربی‌ ۶ - شروع ازدواجش به عربی‌ ۷ - مرگ و به خاک سپاری به سبک عربی‌ ۸ - تقویم زندگی‌ او بر اساس عربی‌ ۹ - ایام اعیاد و عزا همه عربی‌ ۱۰ - سفرهای زیارتی به مقصد کشورهای عربی‌ ۱۱ - پوشش بانوانش حجاب اجباری عربی‌ حال این جماعت برای حفظ نجات رژیم آخوندی و گمراه کردن افکار عمومی از کل سخنان رئیس جمهور امریکا دونالد ترامپ با عنوان کردن نام خلیج میخواهند بر بقیه موضوعات مهم از جمله تروریست بودن حکومت آخوندی و سپاه پاسداران سرپوش بگذارند
یکشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۷
۵۴
لشگر ششم ورماخت - دوسلدورف، آلمان

آقای شازده کوچولو ،،برو پی کار و زندگیت و توی لس آنجلست خوشتو بگذرون. ما توی دیکتاتوری و توسری خوردن به دنیا اومدیم و باهاش بزرگ شدم و بهش عادت داریم تا الانشم یه وجب خاک ندادیم و کلی خاک هم گرفتیم و دیگه هم نیازی به شما طاغوتی ها نداریم . برو دنبال درسو مشقو دانشگاهو خانوم بازیت و ما کارگرها رو به حال خودمون رها کن و کاری هم به کارمون نداشته باش. میخواییم توی همین حال خودمون باشیم . برو و خوش بگذرون واسه خودت
یکشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۷
۴۴
شب تاب - یوکوهاما، ژاپن

شعارها ى تو خالى همیشه به به و چه چه داره ! یه امتحانى بکنیم ، شاه دوست داشتنى ایرانزمین رضا پهلوى ، درود بیکران به شجاعتت که عزت و افتخار ملت شاهدوست ایرانى !ولى مثل اینکه نشد !
یکشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۰
۶۴
hamid swed - مالمو، سوئد

[::Botol - مونیخ، آلمان::]. دوست عزیز به نظر من شما زیادی حرف میزنی و نمیدونی چی میگی!!!! دوست داشتی شاه هم مثل آخوندها مردم رو قتل عام میکرد؟؟ فکر میکنی دیگه اونوقت محبوبیتی بین مردم داشت؟ یا مثل این آخوندها مورد انزجار همه قرار میگرفت؟ شاه چرا رفت ؟ برای اینکه مردم ساده لوح گول آخوندهای بی وطن رو خوردند و فکر کردند الان همه چی مجانی میاد در خونشون!! مردم ما هم که قربونش برم از چیزی که مفت و مجانی باشه بدشون نمیاد!!! آره آقای عزیز میگن خلایق هر چی لایق. در ضمن من سلطنت طلب نیستم ولی کاری که اون پدر و پسر برای ایران کردند واقعآ قابل ستایش هست.
یکشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۳
۴۵
مهرداد2538 - تهران، ایران

حساب هیچ حکومتی در هیچ زمان و مکانی از مردمش جدا نیست. این حرفها همه اش سیاست است برای اینکه صاحبان بی مرام سرمایه در دنیا و علی الخصوص کمپانیهای اسلحه سازی همیشه دنبال ایجاد تنش در جای جای دنیا هستند وگرنه هیچکدام بخاطر انسانیت برای مردم هیچ کشوری دست به اقدام نمی زنند. اگر مردم مایلند وضعیتشان تغییر کند باید هر کس از خودش شروع نماید و این سوال را از خود بپرسد که چرا این حکومت در موناکو و نیوزیلند بوجود نیامده؟ و صد البته هیچ تدبیری مانند صداقت نیست.
یکشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۵
۷۳
نازک بین - شفیلد، انگلستان
درود باین شاهزاده بادرایت و نکته سنج و وطن پرست که همواره از آرامانهای ملت و تمامییت عرضی وطن و تاریخ و تمدن و نام ایران و ایرانی گرفته تا ثبت تاریخی نام خلیج فارس دفاع جانانه میکنی و سخت کوشیت را در راه حراست از وطن همواره تداوم می بخشی. ایزد پشت و پناهت باد.
یکشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۲
۷۳
نازک بین - شفیلد، انگلستان
باپوزش : تمامیت ارضی منظورم میباشد.
یکشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۱
۵۷
senor jesus - سن دیگو، ایالات متحده امریکا

این آقا رضا هم تازه دوزاریش افتاده که یه خبرای داره می‌شه .امسال چهلمین ساله حکومت ننگین این ملا‌ها س و همه شون ترو مار خواهند شد.ایشون جلو اومده و داره دوم تکون میده که یعنی‌ من وارث شاه ایران هستم. تو این ۴ سال کجا بودی؟حالا چی‌ شده که یادت افتاده از خلیج فارس پشتیبانی‌ میکنی‌؟تا حالا کجا بودی؟اینا هماشون فرصت تالاب هستن.کاش یه ذره از غیرت جدت رضا شاه کبیر تو وجود تو هم پیدا میشد
یکشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۰
۵۳
Botol - مونیخ، آلمان

[::hamid swed - مالمو، سوئد::]. شاه فقط یک پایگاه استراتژیک برای امریکا بود . زمانی که متوجه پر رو شدنش شدن , اون رو برکنار کردند. دقیقا آقا زاده هم دست به دامان گاو چرانها شده و سیاست پدرش رو دنبال میکنه. ما احتیاجی به گاو چرون نداریم. از زمان پیدایش نفت در ایران , فقط به ایران توسط سیاستمداران خیانت شد. شما هم اینقدر کر کری نخون و فکر این باش که چگونه اموال دزدی چه توسط شاه و غیره به ایران باز گردد که حق مردم زحمتکش اون مرز و بوم است.
یکشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۳
۵۶
wasp763 - استکهلم، سوئد

آفرین برخورد ِ منطقی و زیبائی بود
یکشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۱
۵۴
حسین سلطانزاده - برلین، آلمان
بجا بود
‌سه شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۲
۵۳
Pezhman - وین، اتریش
ایرانیان گرامی در سراسر جهان، از شاهزاده رضاپهلوی بخاطر این حرکت ملی، پشتیبانی کنیم.
‌سه شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۶
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +442شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +278رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل: ما توانایی رسیدن و حمله به هر نقطه از خاورمیانه را داریم
  • +260یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +245پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +232سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +220‌تلویزیون اسرائیل: هاشم صفی‌الدین «جانشین احتمالی» نصرالله در بیروت کشته شد
  • +194کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +181پاسخ وزیر دادگستری اسرائیل به پُست علی خامنه‌ای: «به پایان سلام کن»
  • +175نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +160«حسن جعفر قصیر» داماد حسن نصر‌الله در حمله هوایی اسرائیل به دمشق کشته شد