گروه طالبان ادعاهای گروگان پیشین کانادایی را تکذیب کرد

جوشوا بویل و همسرش، کایتلن کلمن پنج سال اسیر گروه طالبان بودند. آنها در این مدت چهار کودک به دنیال آوردند و هفته گذشته با سه فرزند خود به کانادا بازگشتند گروه طالبان ادعای گروگان پیشین کانادایی خود مبنی بر قتل یک فرزند و تجاوز به همسرش در هنگام اسارت را رد کرده است.
 

جوشوا بویل اهل کانادا با همسر آمریکایی‌اش کایتلن کلمن و سه کودک آنها آخر هفته گذشته به کانادا رسیدند. آقای بویل به خبرنگاران گفت که در جریان پنج سالی که او گروگان طالبان بودند، نفرات این گروه یک دخترش را کشتند و به همسرش تجاوز جنسی کردند.

 
اما گروه طالبان روز یکشنبه، ۲۳ میزان/مهر با انتشار اعلامیه‌ای به خبرنگاران، ادعای او را تکذیب کرده و نوشته که دختر آقای بویل در اثر بیماری و عدم دسترسی به خدمات درمانی سقط شده و درگذشته و همسرش حتی برای چند دقیقه هم از او جدا نبوده است.
 
اعلامیه گروه طالبان که با امضای ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی این گروه منتشر شده، افزوده که "دشمن" به منظور "بدنام" کردن این گروه خبر تجاوز جنسی به همسر بویل را پخش می‌کنند.
 
سخنگوی گروه طالبان در مقابل، آمریکا را به بدرفتاری با زندانیان در بازداشتگاه‌های بگرام در شمال کابل و گوانتانامو در خلیج گوانتانامو متهم کرده است.
 
جوشوا بویل و همسر باردارش در سال ۲۰۱۲ هنگام گردش در ولایت میدان وردک در غرب کابل به دست اعضای گروه طالبان افتادند و بعد به پاکستان منتقل شدند.
آقای بویل در بیانیه‌ای گفت که "حماقت و شرارت" شبکه حقانی به ربودن یک زائر... زمانی آشکار شد که قتل دختر نوزادش را صادر کرد در جریان پنج سالی که آنها گروگان اعضای شبکه حقانی بودند، چهار فرزند به دنیا آوردند. سه فرزند آنها پنجشنبه،۲۰ میزان/مهر با والدین خود به تورونتوی کانادا رسیدند، ولی فرزند چهارمی آنها، که یک دختر بود به گفته آقای بویل، به دست گروگان‌گیران کشته شد.
 
آقای بویل در بیانیه‌ای گفت که "حماقت و شرارت" شبکه حقانی به ربودن یک زائر... زمانی آشکار شد که قتل دختر نوزادش را صادر کرد.
 
به گفته این گروگان کانادایی، تجاوز به همسرش به خاطر تلافی در برابر رد پیشنهادهای مکرر شبکه حقانی بود. او درباره اینکه گروه طالبان از او چه می‌خواست جزئیاتی ارایه نکرد.
 
او گفت که تجاوز بر همسرش کار فردی نبوده بلکه یک محافظ با کمک کاپیتانش و زیر نظارت فرمانده خود آن را انجام داد.
 
ارتش پاکستان روز پنجشنبه بدون نام بردن از خانواده اعلام کرده بود که این ارتش "پنج گروگان غربی از جمله یک کانادایی، همسر آمریکایی و سه کودک آنها را از زندان تروریست‌ها آزاد کرد".
 
ارتش پاکستان می‌گوید سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا که این خانواده را در افغانستان ردیابی می‌کردند، به آنها گزارش دادند که به تاریخ یازدهم اکتبر آنها از مرز افغانستان به منطقه "کرم" پاکستان منتقل شدند.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۷۳
نازک بین - شفیلد، انگلستان

دنیای رسانه ای شده کتاب تآئید و تکذیب خبرها !!! این وسط خوانندگان و شنوندگان تکلیفشان معلوم نیست !! کدام را تآئید کنند و موضع بگیرند . دنیای پر از دروغ و ریا . نیرنگ و سیاه بازی واقعا" حقیقت و انسانیت در دنیای امروز گم شده .!!! بکجا میرود بشریت ؟؟ صعود به قله انسانیت یا سقوط به قعر چاه رذالت و بد نامی؟؟؟؟!!!!!!!
یکشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۶
۷۶
hassan5 - تهران، ایران
مسلمانان وقتی کافری را اسیر میکنند از آنها بعنوان غلام و کنیز مورد بهره برداری میکنند.من علت تکذیب طالبان را نمیدانم؟!؟!
یکشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۷
۴۵
انرژی و بینهایت - فوکوکا، ژاپن
[::hassan5 - تهران، ایران::]. علتش اینست که گروه طالبان صرف یک گروه نیست، چندین دسته اند. 1. طالبان افغانی پشتو زبان. 2.طالبان افغانی فارسی زبان. 3.طالبان افغانی ازبک. 4. طالبانیکه برای آی. اس. آی پاکستان کار میکنند. 5. طالبانیکه هم از دولت افغانستان و هم از پاکستان نفرت دارند و صرف بخاطر جهاد میجنگند. 6.طالبانیکه ملیت پاکستانی دارند و برای آی. اس.آی پاکستان میجنگند. 7. طالبانیکه ملیت پاکستانی دارند ولی بر علیه پاکستان میجنگند. 8.طالبانیکه ملیت کشور های عربی را دارند و برای اهداف و منافع خود و کشورهایشان میجنگند. جنگ با این همه گروه ها و معامله کردن و تمویل کردنشان و از طرف دیگرتفکیک کردنشان، یک معادله پیچیده و مغلقی را درافغانستان و پاکستان بوجود آورده که دشوار است بتوان آرامش و صلح را در ده ها سال آینده پیش بینی کرد. گروه داعش که یک شاخه منشعب شده از طالبان است هم در پیچیده تر شدن این معادله کمک میکند.
یکشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۳
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +442شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +278رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل: ما توانایی رسیدن و حمله به هر نقطه از خاورمیانه را داریم
  • +260یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +245پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +232سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +220‌تلویزیون اسرائیل: هاشم صفی‌الدین «جانشین احتمالی» نصرالله در بیروت کشته شد
  • +194کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +181پاسخ وزیر دادگستری اسرائیل به پُست علی خامنه‌ای: «به پایان سلام کن»
  • +175نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +160«حسن جعفر قصیر» داماد حسن نصر‌الله در حمله هوایی اسرائیل به دمشق کشته شد