شیوه‌ای خشن برای «بی‌صدا کردن» سگ‌های خانگی در چین:بریدن تارهای صوتی در کنار خیابان

وبلاگ ناظران رادیو فرانسه : ویدئویی مخفیانه توسط یک روزنامه‌نگار چینی در روز ۱۴ سپتامبر گرفته شده است که طی آن یک دامپزشک در حال بریدن تارهای صوتی سگ‌ها است، کاری که باعث می‌شود سگ‌ها دیگر نتوانند پارس کنند. این تصاویر بهت‌آور در یکی از خیابان‌های شنگدو گرفته شده است. برای ناظر ما اعتراض گسترده‌ای که به این اقدام این دامپزشک در شبکه‌های اجتماعی صورت گرفته است نشان دهنده تغییر ذهنیت چینی‌ها نسبت به حیوانات خانگی است و البته این نکته که همچنان باید اقدامات زیادی در این کشور برای بهبود وضعیت حیوانات خانگی انجام داد.
 در عکس‌ها تکه‌های خونی تارهای صوتی سگ‌ها که در خیابان ریخته شده‌اند در کنار گازهای بهداشتی و سرنگ‌ها دیده می‌شود، در تصاویر دیگر سگ‌هایی که تقریباً بی‌هوش هستند منتظرند تا نوبت آنها برسد.

 

به گزارش روزنامه‌های محلی، فردی که مدعی است دامپزشک است به تازگی مغازه‌ای در شهر شنگدو باز کرده است و کار و بار "بی صدا"کردن سگ‌ها را به راه انداخته است، همچنین ویدئویی از مراحل این "عمل جراحی"در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که بسیاری را به واکنش واداشته است.
  چنین عملی در کنوانسیون دفاع از حیوانات خانگی در اروپا، هم ردیف اخته کردن حیوان قرار داده شده است.
اما بر اساس تصاویری که توسط رسانه‌های چینی منتشر شده، این "دامپزشک"بر روی میزی در کنار خیابان دست به چنین عملی می‌زند و شش سگ حداقل در این مغازه دیده می‌شوند. شش سگ که بی‌هوش شده‌اند روی زمین قرار دارند و منتظر عمل هستند، او با استفاده از یک قیچی خونی و استریل نشده در حال بریدن تارهای صوتی یک سگ است در حالی که دستیار او با استفاده از چند بند نخی قرمز فک‌های سگ را باز نگه داشته است.
 سگ‌های بی‌هوش شده منتظر عمل جراحی خود هستند
 به گزارش رسانه‌های محلی این عمل بین ۵۰ تا ۱۰۰ یوان [حدود ۶ تا ۱۳] یورو خرج برمی‌دارد و می‌تواند تنها چند دقیقه طول بکشد.
این "دامپزشک"به روزنامه‌نگاری که خود را به عنوان یک مشتری جا زده است گفته که او مجوزی برای اجرای این عمل ندارد اما این عمل را به صورت تجربی یاد گرفته است و هر چهارشنبه و یکشنبه در بازار این کار را انجام می‌دهد. بر اساس قوانین چین، عمل‌های جراحی بر روی حیوانات در خیابان ممنوع است، پس از انتشار گزارش درباره این فرد در رسانه‌های محلی، پلیس مغازه او را بسته است.
«مردم شیوه رفتار مناسب با حیوانات خانگی خود را نمی‌دانند»
روبی لزلی، یک آموزش دهنده حرفه‌ای سگ است که حدود شش سال است در شنگدو در چین زندگی می‌کند:
    ماجرا از آنجایی آغاز می‌شود که در چین اگر سگ شما زیادی سر و صدا به راه بیندازد، همسایه می‌تواند به پلیس زنگ بزند و از شما شکایت کند و حتی گاهی سگ را با خود می‌برد و شما برای برگرداندن آن باید جریمه پرداخت کنید. در برخی موارد اگر سگ مدارک شناسایی کامل نداشته باشد، پلیس سگ‌ها را می‌کشد.
    یا امکان دارد که صاحب‌خانه شما را از خانه بیرون بیاندازد، چرا که داشتن سگ در به چشم یک مزاحمت دیده می‌شود.
    داشتن سگ در چین کم‌کم دارد به یک مد تبدیل می‌شود اما صاحبان متعهد زیادی وجود ندارد. مردم عاشق حیوانات خانگی هستند اما ایده‌ای نسبت به روش درست نگهداری از آنها ندارند. بسیاری از سگ‌ها همواره در داخل آپارتمان نگهداری می‌شوند و یا آنها را در داخل قفس و یا بالکن نگه می‌دارند. بی‌شک پارس کردن یک مزاحمت بزرگ است و تمرین دادن و آموزش دادن سگ‌ها یک پدیده کاملاً نوین در چین است.

    هیچی قانونی برای دفاع از حقوق حیوانات در چین وجود ندارد و جامعه نیز در این رابطه آموزش ندیده‌اند. آنها نمی‌دانند که اگر سگشان شروع به پارس کرد چه واکنشی نشان دهند و نمی‌دانند که می‌توانند سگشان را آموزش دهند که ساکت باشد.
    "بی صدا"کردن سگ‌ها، آنها را دچار معضل بزرگی می‌کند. سگ‌ها دو شیوه دفاعی دارند، گاز گرفتن پارس کردن، شما پارس کردن را از آنها می‌گیرید یعنی دارید یک بمب ساعتی با دستان خودتان درست می‌کنید، راه گفتگوی سگ را از او می‌گیرید و او را در شرایطی ناراحت کننده قرار می‌دهید.

به گفته ناظر ما برخوردهای خشن با سگ‌ها در چین کمی هم جنبه تاریخی-اجتماعی نیز دارد. چین در طی دهه هشتاد میلادی با یک همه‌گیری هاری رو به رو شده است، بین سال‌های ۱۹۸۷ تا ۱۹۸۹ سالانه ۵ هزار نفر به این دلیل جان خود را از دست داده‌اند، حتی اکنون نیز چین دومین کشور دنیا در زمینه مبتلایان به هاری است. در نتیجه در دید بسیاری از افراد مسن در چین "سگ‌ها حیواناتی هستند که باید آنها را کشت."
با این حال چین هم اکنون پس از ژاپن و امریکا بیشترین حیوانات خانگی را در خود جای داده است.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۴۴
شب تاب - یوکوهاما، ژاپن

اینا دیگه کیین ! اون از خر کُشى شون که نسل خر بیچاره رو به انقراض انداختن ! اینهم از این وحشى گریشون ! حالا جالب اینجاست خودشون از اون سگ بینوا پُر سر و صداتر و غیر قابل تحمل ترند! به نظر میرسه شنوائیشون مشکل کُلى داره ، چون وقتى که در کوچه و خیابون حرف میزنن ، دور و بر همه صداشون رو میشنوند!
‌چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۷
۶۳
Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا

پست فطرت ها.
‌چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۷
۳۴
beerslover - بارسلون، اسپانیا

این نوحه خوانها و ملا‌ها را هم همینجوری باید لال کرد
‌چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۸
۵۶
شنبلیله خانم - اسلو ، نروژ

:o :o :o :( :( انسان های خودخواه وحشی و کثیف خیلی وحشیانه هست قلبم بدرد آمد .ای کاش با این روش صدای اعلم الهدی و خامنه ای و روازاده و ،،،،،، صداشون را خفه میکردند
‌چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۰
۵۳
Botol - مونیخ، آلمان

بی رحمی هم حدی داره. حتما میخواهند بی صدا سلاخی شون کنند.
‌چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۴
۴۱
خداناباور - هامبورگ، آلمان

برای چینی ها این یک نوع پیشرفته چون تا همین چند وقته پیش هر چیزی که تکون میخورد میخوردند.
‌چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۰
۴۴
ارش یک دوست - تبریز، ایران

چقدر مردم این کشور کثیف و وحشی هستن کثافتها به هیچ چیزی (نه) نمیگن اخه کثافتا این چه کاری که شما با این حیون میکنین این سگ واقعا از خود تک تک این چینی ها بامعرفت تر و مهربون تر هستش اشغال خورهای کثیف و وحشی
‌چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۹
۸۱
تفکر اسلامی - کپنهاک، دانمارک

ای مادر به خطاها. به امام حسین قسم؛ دست من بیوفتید؛ زجرکشتون میکنم.
‌چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۰
۴۶
فیل دانا - برایتون، انگلستان

[::خداناباور - هامبورگ، آلمان::]. درست گفتی. حالا من موندم چرا اون تارهای صوتی قیچی شده رو نخوردن و ریختن کنار خیابون.
‌چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۸
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +435شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +277رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل: ما توانایی رسیدن و حمله به هر نقطه از خاورمیانه را داریم
  • +251یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +232سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +220‌تلویزیون اسرائیل: هاشم صفی‌الدین «جانشین احتمالی» نصرالله در بیروت کشته شد
  • +194کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +192پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +181پاسخ وزیر دادگستری اسرائیل به پُست علی خامنه‌ای: «به پایان سلام کن»
  • +175نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +160«حسن جعفر قصیر» داماد حسن نصر‌الله در حمله هوایی اسرائیل به دمشق کشته شد