هکرها 'نقشه جنگ تمام‌عیار با کره شمالی را دزدیده‌اند'

تنش در شبه جزیره کره به شدت بالا گرفته است یک نماینده پارلمان کره جنوبی اطلاعات تازه‌ای را درباره اسناد طبقه‌بندی شده نظامی این کشور ارائه داده که گفته می‌شود به دست هکرهای کره شمالی افتاده است.
 

ری چئول هی، از نمایندگان حزب حاکم در پارلمان کره جنوبی گفته است که بیش از یک سال پیش مرکز اطلاعاتی وزارت دفاع کره جنوبی هک شده و اسناد محرمانه نظامی از جمله "نقشه حذف" کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی به دست هکرها افتاده است.

 
کره جنوبی حدود پنج ماه پیش اذعان کرد که اواخر تابستان سال گذشته مقدار زیادی اسناد و اطلاعات به سرقت رفته ولی جزییات بیشتری از ماهیت این اسناد ارائه نداد. کره شمالی در همان زمان دخالت در هک شدن این اسناد را رد کرده بود.
 
اکنون نماینده پارلمان کره جنوبی می‌گوید که "نقشه عملیاتی ۵۰۱۵"، شامل آخرین برنامه‌های کره جنوبی و آمریکا برای یک جنگ تمام‌عیار با کره شمالی هم از جمله اسنادی بوده که به دست هکرها افتاده است.
 
به گفته ری چئول هی، هکرها معادل ۲۳۵ گیگابایت از اطلاعات نظامی کره جنوبی را هک کرده‌اند که هشتاد درصد آن هنوز شناسایی نشده است.
 
وزارت دفاع کره جنوبی از اظهارنظر درباره جزییات این اسناد و هک شدن آنها خودداری کرده است.
 
این خبر در حالی منتشر شده که تنش در شبه جزیره کره به دلیل جنگ لفظی میان دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی به شدت بالا گرفته است. این تنش به حدی رسیده که کره جنوبی خواهان خویشتنداری متحد خود، آمریکا در این بحران شده است.
 
کره جنوبی در سال‌های اخیر تلاش کرده است که توان دفاع سایبری خود را برای مقابله با حمله هکرهای کره شمالی علیه شرکت‌ها و نهادهای دولتی کره جنوبی افزایش دهد.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۲۶
جمهوری سکوت - فرانکفورت، آلمان

هیچ کشور احمقی نقشه جنگ را در مسیر درگاه اینترنت قرار نمیدهد. اصلا کلیه مراکز هسته ای و نظامی تحت هیچ شرایطی به اینترنت متصل نمیشوند. یک چیزایی که میخواستند لو بره را به کیم داده اند تا او را به اشتباه وادارند.
‌سه شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۲
۳۷
hosseinnadjari - سیدنی، استرالیا
جمهوری سکوت - فرانکفورت، آلمان / پروفسور اطلاعات تو اینترنت نبوده، قبل از اینکه اظهار نظر کنید راجب هک کردن تحقیق بفرمایید بعد نظر بدهید، هر ارگان یا سیستمی، یک شبکه داخلی و خارجی داره، و به اینترنت هیچ ربطی نداره، یه کسی از کارکنان یا گاف داده یا ضعیف عمل کرده و یا شخصی عمدا اطلاعات رو درض داده، هک کردن یه ارگان نظامی به این سادگی ها نیست، و به اینترنت هیچ ربطی نداره
‌پنجشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۰
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +462واکنش ایرانیان به پیام نتانیاهو: نظم نوین با توسعه پیمان کوروش و ابراهیم
  • +431شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +308عکس روز: پست جدید علی کریمی با عنوان «از موشکهاى جدید رونمایى شد»
  • +275رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل: ما توانایی رسیدن و حمله به هر نقطه از خاورمیانه را داریم
  • +242یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +231سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +219‌تلویزیون اسرائیل: هاشم صفی‌الدین «جانشین احتمالی» نصرالله در بیروت کشته شد
  • +194کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +181پاسخ وزیر دادگستری اسرائیل به پُست علی خامنه‌ای: «به پایان سلام کن»
  • +175نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید