گزارش‌های ضد و نقیض از 'محدودیت بیشتر برای محمد خاتمی'

در حالی که برخی اصلاح‌طلبان می‌گویند محدودیت‌های تازه‌ای برای محمد خاتمی، رئیس جمهور سابق ایران، وضع شده است، دو خبرگزاری محافظه‌کار به نقل از "منابع آگاه" می‌گویند محدودیت تازه‌ای برای آقای خاتمی وجود ندارد.
 

روز چهارشنبه محمدرضا تابش، نماینده مجلس و خواهرزاده آقای خاتمی، به خبرگزاری ایسنا از "اعمال محدودیت‌های جدید در مورد رئیس دولت اصلاحات" گفت و از این محدودیت‌های ادعایی ابراز تاسف کرد.

 
امروز، پنجشنبه ۱۳ مهر هم وبسایت کلمه نوشت که با حکم دادستان ویژه روحانیت، به آقای خاتمی گفته شده که تا سه ماه نباید در هیچ "مراسم سیاسی و تبلیغی" شرکت کند و حضور او در هر جمع "غیرخانوادگی" ممنوع است و دیگران هم اجازه ملاقات با او را ندارند.
 
اما خبرگزاری‌ مهر بدون نام بردن از آقای خاتمی به نقل از یک "منبع آگاه" گفته است "محدودیت جدیدی در مورد وی اعمال نشده است و کماکان بر اساس مصوبات شورای عالی امنیت ملی اقدام می شود."
 
پیش از این مقام‌های قضایی و مقام‌های دولت ایران درباره حکم شورای عالی امنیت ملی برای ممنوع التصویری محمد خاتمی در رسانه‌های ایران اظهارنظرهای متضادی کرده‌اند.
 
آقای خاتمی در مواردی هم از حضور در جلسه‌هایی منع شده است.
 
حال وبسایت کلمه می‌گوید دادگاه ویژه روحانیت در نامه‌ای که با "امضای ابراهیم رئیسی" به خانه محمد خاتمی فرستاده شده، حکم کرده است که "هرگونه حضور خاتمی در جلسات، سالن‌ها، همایش‌ها، مراسمات هنری، از قبیل تئاتر، کنسرت، و همینطور حضور در محافل مختلف غیرخانوادگی حتی در جلسات خصوصی ممنوع شده است."
 
"همچنین ملاقات افراد حقیقی و حقوقی، مقامات دولتی، حوزوی، گروه‌های سیاسی، صنفی، دانشجویی و… با سید محمد خاتمی ممنوع است."
 
ابراهیم رئیسی علاوه تولیت آستان قدس رضوی دادستان ویژه روحانیت است.
 
خبرگزاری فارس می‌گوید خبر محدودیت جدید برای محمد خاتمی "دروغ" است. محافظه‌کاران و هواداران رهبر ایران به محمد خاتمی، میرحسین موسوی و مهدی کروبی لقب "سران فتنه" داده‌اند.
 
آقایان موسوی و کروبی و همچنین زهرا رهنورد بیش از شش سال است که به دنبال فراخوان تجمعی در ۲۵ بهمن ۱۳۸۹ در حبس خانگی هستند.
 
یکی از خواسته‌های اصلی هواداران حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، در جریان مبارزات انتخاباتی، "رفع حصر" بوده است.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۶۴
سلطنت طلب - ابوظبی، امارات متحده عربی
اینها همه طرفند سیاسی خود نظامه تا از این طریق مردم رو یاطرفدار اصلاحات و یا طرفدار محافظه کاران بکنن و فقط هر کدوم بر ضد دیگری بیاد وسط صحنه و از این طریق راه سومی به نظر دیگران نیاد ولی مردم ما متاسفانه شعور سیاسی ندارن که این رو بفهمن
‌پنجشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۰
۴۲
Iranemaa - قم، ایران
ادمهای احمقی داریم که اگر بگی این نظام اسلامی عربی ، دیکتاتوری است ناراحت میشوند . تازه از دیکتاتور کره شمالی هم خوششان می‌آید چون علیه آمریکا ایستاده ولی این آدمهای بی منطق به زندگی اسفبار بار مردم بیچاره و زجرکشیده کره شمالی نگاه نمیکنند چون انسانیت برایشان مهم نیست
‌پنجشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۸
۴۲
Iranemaa - قم، ایران
[::سلطنت طلب - ابوظبی، امارات متحده عربی::]. مردم ما؟ مگه تو جز مردم مایی؟ یعنی تویی که عربستان را به ایران ترجیح میدی و قلبا طرف آنها هستی چون سنی هستند حالا با این حساب مردم ایران را هموطن تلقی میکنی؟؟؟؟؟!!!!!عجیبه. خواهشاً از این کارها نکن
جمعه ۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۳
۷۰
senator x - تهران، ایران
و بعداز سه ماه و بدرک واصل شدن رهبر،همه آزادند
جمعه ۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۰
۱۰۷
Kefli Iskender - مریخ، وانواتو
درازگوش یکبار پایش به چاله رفت، دیگر از آن راه نمی‌رود! مردم ایران را نمی دانم!!یکصدسال است فریاد میزنند «روحانیون» مکارند! بعد بدو بدو میروند و به کسی رای می دهند که هم خودش «روحانی» است و هم نامش«روحانی» هم نام حکومتش! شما قضاوت کنید دراز گوش کدامیک است؟ این مردم یا آن حیوان زبان بسته؟!
جمعه ۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۲:۰۰
۴۵
Azadi@Iran - خلیج فارس، ایران
اگر فردا در ایران آقای خاتمی را اعدام هم بکنند آب ار آب تکان نمی خورد. آن زمان که کاری از دستش میآمد باید کاری برای آزادی ملت میکرد که نکرد. در هشت سال ریاست جمهوری ایشان در عمل قانون مطبوعات و نظارت استصوابی بر انتخابات کاملا بدتر شد و ارجحیت حکم حکومتی ولی فقیه بر رأی نهادهای انتخابی هم برهنه شد و البته جناب خاتمی هیچ کاری نکرد جز نشان دادن نقاط آسیب پذیری حکومت به نهادهای امنیتی و قربانی کردن تعدادی دانشجو و فعال سیاسی جوان. من به ایشان دوبار رأی دادم ولی حالا به نظرم ایران بدون حضور ایشان، امروز وضع بهتری میداشت . بدون اصطلاحات مدعای ایشان، هم هسته سخت مرکزی حکومت زیر فشارهای خارجی احتمال انعطاف بیشتری داشت ، هم احتمال براندازی بیشتر بود
جمعه ۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۷
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +456واکنش ایرانیان به پیام نتانیاهو: نظم نوین با توسعه پیمان کوروش و ابراهیم
  • +421شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +304عکس روز: پست جدید علی کریمی با عنوان «از موشکهاى جدید رونمایى شد»
  • +271رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل: ما توانایی رسیدن و حمله به هر نقطه از خاورمیانه را داریم
  • +231سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +218‌تلویزیون اسرائیل: هاشم صفی‌الدین «جانشین احتمالی» نصرالله در بیروت کشته شد
  • +197یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +194کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +176پاسخ وزیر دادگستری اسرائیل به پُست علی خامنه‌ای: «به پایان سلام کن»
  • +163نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید