مونارک، پنجمین شرکت هوایی بزرگ بریتانیا ورشکسته شد

لغو پروازهای شرکت هوایی مونارک صد و ده هزار بریتانیایی را در کشورهای دیگر سرگردان کرده است.
 

مونارک، یکی از شناخته‌شده‌ترین شرکت‌های هوایی بریتانیا اعلام ورشکستگی کرده و پروانه فعالیتش باطل شده است. تمام پروازهای این شرکت بلافاصله لغو شده است.

 
دولت بریتانیا گفته که در حال تشکیل ناوگانی متشکل از سی هواپیمای مسافری است تا بریتانیایی‌هایی را که پروازشان را از دست داده‌اند به این کشور برگرداند.
 
به گفته کریس گریلینگ، وزیر حمل و نقل بریتانیا بازگردان این افراد بزرگترین عملیات انتقال شهروندان به خاک بریتانیا در زمان صلح است.
 
این پروازها باید مسافران سرگردان را از سی و سه فرودگاه به بریتانیا برگردانند.
 
علاوه بر پروازهای لغو شده، پرواز رزرو شده هفتصد و پنجاه هزار نفر هم کنسل شده است.
 
    یک دختر ۲۶ ساله، جوان‌ترین خلبان زن شرکت هواپیمایی ایزی‌جت
    کمبود سوخت هواپیما مسافران نیوزیلندی را سرگردان کرد
    مکالمه 'مشکوک' باعث فرود اضطراری هواپیمای مسافربری شد
 
سازمان هوانوردی غیرنظامی، نهاد ناظر بر پروازهای غیرنظامی بریتانیا، اعلام کرده که از صبح امروز (دهم مهر، دوم اکتبر) اداره شرکت مونارک به عهده نماینده دستگاه قضایی گذاشته شده تا کار تسویه حساب‌ها و انحلال این شرکت را به انجام برساند.
 
مونارک پنجمین شرکت بزرگ هوایی بریتانیا و بزرگترین شرکت هوایی این کشور است که ورشکسته شده است. این شرکت ۲۱۰۰ کارمند دارد و سال گذشته ۲۹۱ میلیون پوند ضرر داده است.
 
بلر نیمو که اکنون اداره مونارک به عهده او است ورشکستگی این شرکت را نتیجه "رکود قیمت" در بازار پروازهای کوتاه و همچنین افزایش قیمت سوخت و کاهش ارزش پوند دانسته است.
 
اما اندرو سوآفیلد، مدیر عامل مونارک ریشه مشکلات مالی این شرکت در حملات تروریستی تونس و مصر و افت بازار گردشگری ترکیه است. او گفت مونارک سال گذشته ۱۴ درصد بیشتر مسافر جابجا کرد، اما صد میلیون پوند کمتر درآمد داشت.
 
بیشتر پروازهای مونارک برای تفریح و تعطیلات بخصوص به سواحل دریای مدیترانه بود از جمله به فرانسه، اسپانیا، ایتالیا، یونان، ترکیه، اسرائیل، قبرس، کرواسی و پرتغال.
 
چند روز پیش از ورشکستگی مونارک، رایان‌ار، بزرگترین شرکت هوایی اروپا، به دلیل کمبود خلبان ناچار شده بود صدها پرواز و هزاران بلیت رزرو شده را لغو کند.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۴۵
baba bekheyal - اسپارت، ایران
انگلیسه بره پایین مهم نیست
دوشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۶
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.