دوبی اولین تاکسی پرنده را آزمایش کرد

این تاکسی‌های پرنده ظاهری شبیه هلی‌کوپتر دارد و دارای ۱۸ ملخ است شهر دوبی در گامی بزرگ برای تبدیل شدن به یک شهر هوشمند، اولین تاکسی‌های پرنده خود را آزمایش کرده است.
 

این تاکسی‌های خودران، ظرفیت حمل دو مسافر را دارند و مقام‌های امارات متحده عربی امیدوارند بتوانند آنها را به یکی از ابزارهای اصلی حمل و نقل شهری تبدیل کنند.

 
این تاکسی‌های پرنده ظاهری شبیه هلی‌کوپتر دارند و دارای ۱۸ ملخ هستند.
 
اولین پرواز آزمایشی ۵ دقیقه طول کشید و شیخ حمدان بن محمد، ولیعهد این امیرنشین از نزدیک شاهد آن بود.
 
دوبی امیدوار است به شهری هوشمند تبدیل شود و استفاده از روبات‌ها و خودروهای بدون راننده از اصلی‌ترین برنامه‌ها در این زمینه است.
 
این تاکسی‌های خودران توسط شرکت آلمانی "ولوکوپتر" ساخته شده و این شرکت امیدوار است تاکسی‌های جدید ظرف ۵ سال به ناوگان حمل و نقل شهری دوبی بپیوندند.
 
فلورین رویتر، مدیر اجرایی این شرکت گفته که پس از راه‌اندازی، با استفاده از تلفن‌های هوشمند و اپلیکیشن‌های مربوطه می‌توان از نزدیک‌ترین تاکسی‌های پرنده برای سفر در شهر استفاده کرد.
 
او گفته است: "ولوکوپتر برای سوار کردن به دنبالتان می‌آید و شما را به مقصد خواهد رساند."
 
این تاکسی‌ها حدود ۶ ماه پیش در آلمان هم آزمایش شده بود.
 
"ای‌هانگ"، رقیب چینی ولوکوپتر قرار بود اولین شرکتی باشد که این تاکسی‌ها را برای حمل و نقل شهری راه‌اندازی می‌کند که ظاهرا این برنامه به تاخیر افتاده است.
این تاکسی پرنده حدود ۶ ماه پیش در آلمان آزمایش شده بود دوبی همچنین قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ میلادی حدود ۲۵ درصد حمل و نقل شهری خود را با استفاده از خودروهای "خودران" انجام دهد.
 
این شهر حدود شش ماه پیش از اولین پلیس روبات خود رونمایی کرد و آن را به نمایش گذاشت.
 
گفته شده که مردم می‌توانند با استفاده از صفحه نمایشی که بر سینه این روبات تعبیه شده، جرائم را گزارش کرده، جریمه بپردازند و یا اطلاعات بدست بیاورند.
 
این روبات می‌تواند اطلاعات جمع آوری شده را در اختیار مقامات بخش حمل و نقل و ترافیک بگذارد.
 
به گفته مقام‌های دولتی، هدف این است که تا سال ۲۰۳۰ میلادی، ۲۵ درصد از نیروی پلیس را روبات‌ها تشکیل دهند. هرچند که تاکید شده که این روبات‌ها جایگزین نیروی انسانی نخواهند شد.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۶۳
Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا

نوشته این تاکسى ها داراى ١٨ ملخ هستند، لابد ٤ تا براى پرواز و باقى بعنوان Snack!
‌چهارشنبه ۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۸
۶۳
Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا

متعاقبا، و از روى رقابت! سپاه پاسداران اعلام نمود که طرح مشابهى به نام علَیکوپتر در دست دارد و بزودى روانه بازار خواهد کرد، با این تفاوت که مدل ساخت حکومت اسلامى صرفا جهت سقوط ساخته شده است و استفاده دیگرى نخواهد داشت!
‌چهارشنبه ۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۲
۴۲
Iranemaa - قم، ایران

دمتون گرم و خاک بر سر آخوند
‌چهارشنبه ۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۵
۳۶
freedom of the press - تهران، ایران

الان خیلى از ما ایرانیهاى دو آتیشه وطن پرست (که در اصل بى وطن هستیم و اصلا مشکلى نداریم با اینکه ایران ویران شود) میایند و میگویند زمانى که ما الِه بودیم و بِلِه بودیم اون عربها هیچى نبودند و خدا شانس بده و غیره. یادتون باشه که ما از اون زمان اله و بِلِه به هیچ داریم میرسیم به همت و غیرت ما ایرانیهاى داخل و خارج از ایران و اون عربهاى سوسمار خور پاپتى دارند به همه چیز میرسند و این یک واقعیت است. این یک واقعیت تلخ است ایرانى در ظاهر ایران پرست ولى اصل به فکر خود بودن. ایرانت را ول کردى که خودت را نجات بدى و مثل زالو چسبیدى به بدنه کشورى دیگر و دارى روزى میگیرى و زندگى میکنى و یا در کشور دیگرى کار میکنى و خرج حقوق بگیرانى را میدهى که با تنفر بهت بگاه میکنند. بله کشورهاى عربى دارند هم پیشرفت میکنم و هم اینکه کشورهاى غربى به نگاه پولدار و لااقل احترام بهشون نگاه میکنند. نگاهشان به ما چطور هست!؟ لااقل با خودمان رو راست و یک رنگ باشیم
‌چهارشنبه ۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۲
۴۰
raha1984 - هامبورگ، آلمان

ایرانی جماعت لیاقت نداشت که پیشرفت کنه و اولین ها رو توی منطقه داشته باشه !! حالا فقط ببینید و بشنوید وبا پسرفتی که تو این ۳۹ سال داشته اید حال کنید و توی به سر خودتون گل بمالید و قمه بزنید برای مرده هاش شپشوی اعراب
‌چهارشنبه ۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۳
۵۰
kawir - فرانکفورت، آلمان
۸ تا ملخ داره ننوشتید وند تا سوسمار؟
‌چهارشنبه ۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۸
۵۹
farokhzad - کنت، انگلستان
اخه ملخک چقدر وسعت داره که اینها رو استفاده کنن پول زیادى رو نمیدونن چجور بدن خارجى حالا حالشو ببرن ! عرب مفتخور شکم زیر شکم سوء تفاهم نشه با هم میهنان عرب زبانمان ! اینها انگل منطقه بودن که پاى امریکا رو تو خلیج فارس باز کردن بیشرف ها تن پرور و بیغیرت
‌چهارشنبه ۵ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۱
۳۸
مرد حساب از مونیخ - مونیخ، آلمان
اولا من نمیدانم برای چی میخواند تو دوبی همچین تاکسی هر کی دوبی بوده میداند که فقط یک خیابان دارن شیخ سعید روت همش 5یا 6کیلومترمصافت داره همین.
‌چهارشنبه ۵ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۲
۶۴
سلطنت طلب - ابوظبی، امارات متحده عربی

کشورهای عرب دارن پیشرفت میکنن ولی هنوز ما داریم واسه شهادت یک مرد مسلمان عربستانی که حضرت امام حسین باشن به سر و کله و سینمون میزنیم و با قمه میزنیم خودمون رو جر میدیم، شیخ محمد بن راشد ال مکتوم باعث افتخاری افرین بر تو ، در مدت٢٥ سال چقدر دبی شکوفا شد لیاقت دارید چون مسئولین دلسوز دارید و مردم وفا دار به سران حکومت
‌چهارشنبه ۵ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۸
۴۴
آذری باهوش - میانه، ایران
[::freedom of the press - تهران، ایران::]. دوست عزیز درست فرمودید. ایرانی بفکر خدمت به خود است نه به وطن مگر اینکه مسابقه حرافی باشد که در آنصورت دهها ایرانی مسابقه در اینجا میدهند که البته جیره خور یک کشور خارج هستند و بچه هاشون اصلا خود را ایرانی نمیدانند . اینجور آدمها افتخارشون اینست که هر از گاهی سری به فامیلها در ایران بزنند مقداری پول خرج کنند و همگی فقط در چند شرکت مشغول هستند : بویینگ - جی ام - گوگل -ماکروسافت -اچ پی -بی ام و - بنز - لامبورگینی - فراری حالا چطوری اینهمه ایرانی در این شرکتها مدیر هستند الله اعلم . عرب عقلش رسیده برای کشورش رفته تاکسی هوایی خواسته و سفارش داده برایش ساخته اند به این میگویند مدیریت . تو ادعا داری از او بهتری بسم الله تو برو بهترش رو درست کن . ولی اگر فقط توی ذهنت فکر میکنی از عرب بهتر هستی باید بگویم زکی زرشک منم اینشتین هستم پس
‌چهارشنبه ۵ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۳
۴۴
آذری باهوش - میانه، ایران
یه ترافیک ساده تهران یا یه صف گذرنامه یا ثبت احوال رو نمیتونیم حل کنیم حالا اینجا حسودی کنیم که ملخ داره ملخش خور خوریه شپولش شنتولیه .. اینا حرف مفت آدمهای حسود هستش
‌چهارشنبه ۵ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۵
۴۴
آذری باهوش - میانه، ایران

[::raha1984 - هامبورگ، آلمان::]. مگه عربها به شما بزور گفتند باید قمه و زنجیر بزنید؟ اصلا خود عرب اینکار رو میکنه؟ پس چرا به اونها فحش میددید؟ واقعا حالتون خوبه شماها؟ حالا میگی هزار و چارصد سال پیش عرب اومد ایران رو گرفت ایرانی رو به زور مسلمون کرد حالا فرضا حرفت درست. آیا الان توی 2017 اصلا عرب به تو کار داره؟ تا حالا اومده بگه بیا مسلمون باش یا اینکه زنجیر بزن؟ اصلا عرب تا حالا علامت 21 تیغه داشته؟ چلچراغ داشته؟ ...ببین چقدر جنسوتن خراب هست همه کارهای بد رو خودتون میکنید بعد میذارید پای عرب. بابا عرب فکر ساختن کشور خودشه خوب تو هم بجای فحاشی برو کشور خودتو درست کن مگه کسی جلوت رو گرفته؟
‌چهارشنبه ۵ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۵
۷۶
hassan5 - تهران، ایران
اگر تنظیم هوایش بهم بخورد اعراب توان درست کردنش را دارند؟؟؟اگر تقی بتوقی بخورد اعراب به بادیه هایشان برمیگردند.
‌پنجشنبه ۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۴:۵۶
۶۴
سلطنت طلب - ابوظبی، امارات متحده عربی
[::hassan5 - تهران، ایران::]. بیا و دست از تعصب بردار ، اعراب زیر ساختهای کشورشون رو دارن میسازن هزاران دانشجو در خارج از کشورشون دارن تحصیل میکنن و برای جوانانشون که ثروت اینده هستند برنامه دارن حالا به مملکت خودمون نگاه کن داریم یک مشت معتاد و اسو پاس تحویل جامعه میدیم و با غرور و تعصب به گذشتمون افتخار میکنیم حال اینکه نه اینده ای داریم و نه برای امروزمون توشه ای اندوختیم و جز اختلاس و بد حسابی و فقر چیزی به جامعه تقدیم نکردیم ، نمونش شرکت هپکو میدونی این شرکت به دست توانمند این همه تکنسین و جوانان برومند ایران چه غول عظیمی در خاورمیانه بود الان حقوق و دستمزد این زحمتکشها رو دارن میخورن میدونی هشتاد ملیون جمعیت چه توانایی هایی داره؟ ولی به خاطر بی مسئولیتی و نپذیرفتن وظایفمون کشور به وضعیت انفجار و بحران رسیده؟ چشمهات رو باز کن و حقایق رو ببین
‌پنجشنبه ۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۵
۴۴
آذری باهوش - میانه، ایران
[::سلطنت طلب - قم، ایران::]. سال گذشته عربستان فقط 72 میلیارد دلار خرج تحصیل جوانانش در خارج از کشور کرده. این در حد کل بودجه ایران هستش. وقتی یه دانشجوی عربستانی میره خارج ماهی 3 هزار دلار دولت در اختیارش میگذاره که زندگی کنه. و شاهانه زندگی میکنند با غرور و افتخار به سرزمینشون و در خارج هم یارو درسشو میخونه هم عشق و حالش رو میکنه . مثل ایرانی نکبت نیست که برسه به سن 65 سالگی و هزار تا عقده جنسی داشته باشه و تازه تو خیابون دنبال دختر مردم بیافته با ماشین بوق بوق کنه...یا زنهای مسن ایرانی که خودشونو مثل دختر16 ساله درست میکنند و دنبال فانتزی جنسی و عشق گروپ سکس و . باشند. توی دبی پسر عرب دیدم واقعا حال میکنی باهاشون میشینی حرف میزنی آدمهای تحصیلکرده چندین زبون بلده ماشین خوب سوار میشه لباس خوب تنشه مثلخیلی از ایرانیها حسود و چیپ نیست...حالا بذار یه عده آدم عقده ای و بخیل بشین واسه خودشون حرف الکی بزنن اصل همون برجها و هتلها و ساحلها و رستورانهای درجه یک و اعتبار پاسپورت عربستان و امارات و کویت و اینکه توی دنیا احترام دارن نمیرند خودشونو به پل ببندند یا سر مرز فرانسه دهنشونو بدوزند
‌پنجشنبه ۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۳
۴۰
raha1984 - هامبورگ، آلمان
[::آذری باهوش - میانه، ایران::] فکر نکنم به تو نخود هر آش ربطی داشته باشه !! من هم مردم خودم رو مورد سرزنش قرار دادم نه عربها رو خاله خانوم بیهوش .
‌پنجشنبه ۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۷
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.