چین به طور کامل واتس‌اَپ را بست

دسترسی کاربران چینی به واتس‌اَپ به طور کامل قطع شد.
به گزارش خبرآنلاین، به دنبال فیلترکردن ویکی پدیا، فیس بوک، اینتساگرام، یوتیوب و توئیتر کاربران چینی امروز صبح با مسدود شدن واتس اپ نیز مواجه شدند.

 

حکومت کمونیست چین پیش تر مکالمه و تماس ویدئویی واتس‌اَپ را قطع کرده بود و حالا دسترسی به آن را به طور کامل مسدود کرد.
 
دولت چین ابتدا سعی می‌کند نرم افزار خارجی محبوبیت یافته را مانیتور کند و اگر نتوانست آن را به کلی مسدود می‌کند و حالا چنین بلایی بر سر واتس‌اَپ آمده است.
 
به گفته کارشناسان میزان محبوبیت واتس‌اَپ در چین در مقایسه با وی چت متعلق به تنسنت بالاتر رفته بود و بهم همین دلیل مقامات سعی کردند جلوی این محبوبیت را بگیرند، چرا که وی چت برای مقامات چینی به راحتی قابل مانیتور کردن است.
 
چینی‌ها چنین تصمیمی را بازگشت به عقب توصیف کرده و یکی از کاربران در ویبو اظهار نظر کرد که به عصر تلفن بازگشته‌ایم!
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۴۵
انرژی و بینهایت - فوکوکا، ژاپن

یادم است این چند سطر زیبا را در یک کتاب خوانده بودم ولی متاسفانه نویسنده اش را بخاطر ندارم. " اگر گویی نبین، چشمم را میبندم. اگر گویی که نخور، دهنم را میبندم. اگر گویی نشنو، گوشم را میبندم. اگر گویی بونکن، بینی ام را میبندم. ولی اگر گویی نفهم، دیگر نمیتوانم کاری کنم که نفهمم". دیکتاتوران، ملایان، آخوند ها، افراطیون ، رادیکال ها،دین گرایان ، خرافه نویسان و خرافه جویان مردمانی اند که بی اندازه از فهمیده شدن مردم ترس دارند، چون یگانه چیزیکه اینها را قدرتمند ساخته است همان نافهمی و جهالت های مردم است. بزرگترین ترس شان همین است که مبادا مردم بدانند. و انترنت چون روند دانا شدن مردم را سریع ساخته است، از اینرو به قدرت آن پی بر ده اند و به بهانه های مختلف آنرا شدیدا تحت کنترول و سانسور در میاورند. این هم موقتی است، بلاخره مردم یاد میگیرند که چگونه این سانسور های ریا کارانه را دور بزنند.
‌چهارشنبه ۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۰
۴۲
paksan - ایران، ایران
این یک نوع تحریم هستش و خاک بر سر ترامپ که انقدر حرافی میکنه و هیچ کاری نمیکنه. حداقل تمام نرم افزارهای چینی هم سطح رو مسدود کنه در آمریکا و اینطوری کلا این نرم افزارها از دور خارج میشن. حکومت چین نرم از روی نرم افزارهای محبوب یه چیزی شبیه اون طراحی میکنه و وقتی مردم نمیرن عضو بشن و استفاده کنند با بستن نرم افزارهای اصلی مثل فیس بوک و یوتیوب و . مردم رو مجبور میکنه که برن از نرم افزارهای خودش استفاده کنند . این اساسا تحریم و بستن بازار هستش
‌چهارشنبه ۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۹
۲۶
جمهوری سکوت - فرانکفورت، آلمان
اینترنت یک شبکه عنکبوتی است. بستن ان محال است فقط کمی کار را سخت تر میکند.
‌چهارشنبه ۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۷
۳۴
Tombehtar - نیورک، ایالات متحده امریکا
یکی دیگر از رژیمهای تروریست و جانی در کنار روسیه, کره شمالی, رژیم ادولف اردوغان, رژیم بشار اسد, رژیم شیعه حاکم بر ایران, رژیم مزدور شیعه حاکم بر عراق و غیره.
‌چهارشنبه ۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۱
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.