نظرسنجی: بیش از نیمی از بریتانیا‌یی‌ها حامی پیش‌داوری نژادی علیه اعراب و مسلمانان هستند

نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد که بیش از نیمی از شهروندان بریتانیایی از پیش‌داوری نژادی علیه اعراب و مسلمانان حمایت می‌کنند.
 

این در حالی است که بیش از ۸۰ درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی پذیرفته‌اند که درباره جهان عرب چیز زیادی نمی‌دانند.

 
این نظرسنجی در اواسط ماه اوت امسال (۲۰۱۷) از سوی روزنامه انگلیسی زبان عرب نیوز، و همچنین موسسه تحقیقاتی Yougov با شرکت ۲۱۴۲ فرد بزرگسال در بریتانیا انجام شده است.
 
بر همین اساس، بیشتر مردم بریتانیا معتقدند سیاست‌های خارجی این کشور در خاورمیانه شکست خورده است.
 
این مطالعه همچنین نشان داده است که حدود ۷۰ درصد از شهروندان بریتانیایی بر این باورند که اظهارات سیاستمداران کشورشان علیه پناهجویان باعث تشدید جرایم مرتبط با نفرت می‌شود.
در بخش دیگری از این نظرسنجی به پناهجویان خاورمیانه هم اشاره شده است و ۷۰ درصد شرکت کنندگان معتقدند باید پناهجویان کمتری از کشورهای عراق و سوریه وارد کشورشان شوند. حدود شصت درصد پاسخ دهندگان هم بر این باور بودند که مهاجرانی که از کشورهای عربی به بریتانیا یا اروپا رفته‌اند نتوانسته‌اند وارد جامعه میزبان شوند.
 
بیش از نیمی از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی ایران را از جمله کشورهای عربی قلمداد کرده بودند. در مورد افغانستان این رقم کمتر از نصف شرکت‌کنندگان بود.
 
کریس دویل، مدیر شورای تفاهم اعراب و بریتانیا نبود سطح آگاهی فراگیر در جامعه بریتانیا درباره جهان عرب را "مایه نگرانی" خوانده است.
در این گزارش همچنین آمده است بیش از نیمی از پاسخ‌دهندگان از مداخله نظامی بریتانیا علیه گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) حمایت می‌کنند. بیش از ۸۰ درصد همین افراد معتقد بودند حمله نظامی به عراق در سال ۲۰۰۳ میلادی که به سرنگونی صدام حسین انجامید، اشتباه بوده است.
 
نتایج این نظرسنجی در حالی منتشر شده که جرایم مرتبط با اسلام‌هراسی در بریتانیا افزایش داشته است.
 
به گفته پلیس بریتانیا شمار حملات به مسلمانان در لندن به میزان ۷۰ درصد در ۱۲ ماه گذشته بیشتر شده است.
 
بر این اساس، در دوازده ماه گذشته تا ژوئیه ۲۰۱۵ بیش از ۸۰۰ مورد جرایم مرتبط با اسلام‌هراسی ثبت شده؛ این در حالی است که در ۱۲ ماه پیش از آن این گونه جرایم کمتر از ۵۰۰ مورد بوده است.
 
تعریف پلیس لندن از جرایم ناشی از اسلام‌هراسی عبارت است از انجام هر گونه تخلفی که بر افرادی که به عنوان مسلمان شناخته می‌شوند، تاثیر بگذارد.
 
این گونه تخلفات طیفی از جرایم از جمله آزار از طریق اینترنت تا حملات بسیار خشونت‌آمیز را شامل می‌شود.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۳۶
پشم علی بی نیاز - مکسیکو سیتی، مکزیک

خوب طبیعیه با این گندی که این سنی های داعشی تروریست زدن انگلبسی ها اینجوری از اسلام متنفر باشن، اینها یک جوری به اسلام ادرار کردن که تا 1000 سال دیگه هم لائیک ها و روشن فکران مسلمان نتونن جمع و جورش کنن
‌سه شنبه ۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۸
۴۹
اسپیسر - لندن، انگلستان
شاید یه علتش اینه که ایرانیا و عربا و ترکا و افغانیا . از دید انگلیسی ها شباهت ظاهری زیادی به هم دارند و واسه همین همه اونا رو تو یه زمره قرار میدن و از یه ایل و تبار میدونن. دلیل دومش میتونه این باشه که این کشورها کلا خدمتی به بشریت و بهبود وضعیت جهانی نکردن که بخوان متمایز و شناخته شده باشن.
‌سه شنبه ۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۶
۴۶
Fash Guo - کلن، آلمان
ماهیت اسلام و مسلمان عدم سازش با آزادی و دمکراسی است و این طبق موازین دینی آنها و خلق و خوی این مردم مشهود است ؛طبیعت ذاتی آنها این است بالقوه خطرناک و هولناک !!. اینکه چرا ایرانی ها با اینکه مسلمان هستند مانند سایر مسلمانان خاصه خاور میانه نیستند و روحیه ای دمکرات منش و دارای تساهل و تسامح هستند این به مسلمان بودن آنها ربط ندارد بلکه به خاصیت نژادی و قومی ایرانی برمی گردد که اهل تساهل و مدارا است ، از طرفی هم مذهب شیعه متاثر از فرهنگ ایرانی است و این است که شیعه ها مسالمت جو و دارای شان و شئون دمکراتیک هستند!
‌سه شنبه ۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۳
۴۴
perseus - برازیلیا ، برزیل
اسلام از هر نوعش که باشه باعث عقب ماندگی و خونریزی و جنگ می‌شه، چه از نوع سنی یا از نوع شیعه مندراوردی باشه.
‌سه شنبه ۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰
۴۴
آذری باهوش - میانه، ایران
[::Fash Guo - کلن، آلمان::]. حرف مفت میزنی در حد تیم ملی. انگار ایرانیها با این خاصیت "نژاد" که میگی و خودش حرف نژادپرستانه است چه گلی به سر دنیا زدند.ببین عمو برو با اون چشمهای ضعیفت ببین که امارات توی بیابون بی آب و علف چه بهشتی ساخته با اینکه نفت هم نداره (فقط ابوظبی مقدار کمی نفت دارد) عرب هم هست. کویت و عمان و قطر و خود عربستان . خیلی خیلی بهتر از ایران مدیریت میکنند روابط خوب با دنیا دارند و دانشگاههای خیلی خوب دارند که این چند سال دیگه معلوم میشه چون نسل جوون خیلی خیلی تحصیلکرده دارند که بزودی میاد راس کشورشون قرار میگیره در حالی که کشور تو همچنان الیاس جهانگیری و چارتا پیر و پاتال دیگه با عصا همچنان حکومت میکنن..برو بابا جمع کن تعصبات عهد بوقی خودت رو یه ترافیک تهران رو چهل ساله نمیتونن درست کنن روزی هزار تا دعوا میشه همه عصبی و ناراحت بعد برا ما تیوری نژادی میده بیرون
‌سه شنبه ۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۷
۴۴
آذری باهوش - میانه، ایران
[::اسپیسر - لندن، انگلستان::]. مردم انگلیس مو رو از ماست میکشند و همه چیز رو میدونن . وقتی به این قضیه میرسه منظورشون اینه که همه تون یه .. هستید وگرنه دقیق حتی میدونن اصفهان و شیراز کجاس علی آباد کتول تو کدوم استانه نمیدونم رامسر هتل قدیمی باحالی داره. همه اینارو میدونن در حد خدا.
‌سه شنبه ۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰
۴۲
Iranemaa - قم، ایران
[::آذری باهوش - میانه، ایران::]. اگر مسلمان خوبی باشی از واقعیتها فرار می‌کنی. امارات اگر نفت نداشت در حد یمن هم نبود چون حداقل بعضی قسمتهای یمن شرایط آب و هوایی خوبی داره .امارات یکی از کشورهای نفت خیزه .البته تلاش می‌کنند از پول نفتشون خوب استفاده کنند و تا به حال هم موفق بودند .
‌سه شنبه ۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۸
۴۹
اسپیسر - لندن، انگلستان
[::آذری باهوش - میانه، ایران::]. در مورد قشر تحصیلکرده شون و مردمی که جزو طبقه اول انگلیس هستند و البته سیاستمداراشون مطمئنا حرف شما صدق میکنه اما باور کن قشر عمومی جامعه انگلیس تمایزی بین ایران و عربا و ترکا و ....قائل نیستن. شما هم زیاد از این موضوع تعجب نکن! من یه کشوری رو می شناسم که رئیس جمهورش فکر میکرد انگلیس یه کشور آفریقاییه. جدی
‌سه شنبه ۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۲
۴۴
آذری باهوش - میانه، ایران
[::Iranemaa - قم، ایران::]. از 7 تا امیرنشین فقط ابوظبی اونهم مقدار کم نفت دارد. ثروت امارات از مدیریت درست. توریسم و واردات و صادرات هستش. برو توی ویکیپدیا نوشته و من ننوشتم ترکیپدیا نیست ویکیپدیا هستش.
‌سه شنبه ۴ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۳
۴۲
Iranemaa - قم، ایران
[::آذری باهوش - میانه، ایران::]. امارات از قطر و بحرین و عمان هم جلوتره درنفت در میان کشورهای خاورمیانه بعد از عربستان ایران عراق کویت به ترتیب کشور پنجم هستش که برای کشور امارات با وسعت و جمعیت امارات مقدار زیادی هست که پول زیادی از نفت دارند که البته الان دگه همانطوری که گفتی از توریست هم درآمد زیادی دارند که منبع و اساس این سرمایه گذاری ها با پول نفت بود که هنوز هم خیلی به پول نفت وابسته اند ، ویکی پیدیا خوبه ولی صد درصد قابل اعتماد نیست ،منبع قابل اعتماد میخوای به زبان انگلیسی و آن هم چند سایت تو اینترنت چک کن . و واقعیت‌های اسلام و دنیای اسلام را هم بدون تعصب بپذیر دوست عزیز و یادت باشه بالاترین دین انسانیته که متاسفانه نه در اسلام وجود دارد و نه در پیامبر و امامان وجود داشت خصوصا علیه غیرمسلمانان .موفق باشی ،التماس تفکر عمیق بدون ترس از خط قرمز های دین
‌چهارشنبه ۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۵
۴۴
آذری باهوش - میانه، ایران
[::Iranemaa - قم، ایران::]. قوی ترین اقتصاد امارات دبی هست که اصلا نفت ندارد. فقط از طریق توریسم و صادرات ثروت کسب کرده است. تازه ایران اینهمه ذخایر هم دارد حتی قادر نیست نفت و گاز خودش را استخراج و پالایش کند. شاه فقید میخواست تمام نفت ایران را به محصولات پتروشیمی تبدیل کند چون میدانست در آینده همه ماشینها الکتریکی خواهند شد و میگفت نفت برای سوزاندن حیف است. برای همین شرکتهای عظیم پتروشیمی را در کنار خوزستان ایجاد کرد. حساب کن در آنموقع میدانست که بزودی ماشینهایی مثل تسلا به بازار خواهد آمد.
‌چهارشنبه ۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۲:۲۲
۴۴
آذری باهوش - میانه، ایران
[::Iranemaa - قم، ایران::]. با من بحث مذهبی نکن من اصلا حوصله آنرا ندارم ولی من هیچ تعصب مذهبی ندارم بجز در مورد اعتقاد به خدا که من خیلی به او اعتقاد دارم.
‌چهارشنبه ۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۲:۲۴
۴۶
Fash Guo - کلن، آلمان
آذری باهوش **. جنابعالی اگه اینها رو مفت میدونی در ایرانی بودن خودت شک کن !. تو داری از عرب تعریف میکنی !!. تو در سرزمین آتروپاتگان یا آذربایجان یا آذربایجان هستی باید خیلی نسبت به ایرانیت تعصب داشته باشی !. اگه یه کرد ( kord) کوچ نشین بودی جواب تند میدادم ولی تو یادگار آتروپاتگان سردار بزرگ‌ایرانی هستی که در مبارزه با یونانیان شهید شد و نام او برای همیشه در تاریخ ما ماند !!. موضوع حکومت رو با ایرانیت اصیل پیوند نزن و احساسی نشو .
‌چهارشنبه ۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۰
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.