تلاش ایران برای آشتی حماس و بشار اسد

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست نوشت: ایران و حزب الله لبنان به دنبال میانجیگری و آشتی دادن حماس و دولت بشار اسد هستند.
 
به گزارش عصرایران، به نوشته این روزنامه، ایران تلاش می کند ائتلاف قبلی میان حماس و دولت سوریه بازسازی شود. هم اکنون قطع روابط میان دولت بشار اسد و حماس، یک حلقه مفقوده در زنجیره ائتلافی به رهبری ایران در خاورمیانه است. 
 
رابطه حماس و دولت بشار اسد بعد از آغاز بحران در سوریه در سال 2011 قطع شد زیرا حماس نه تنها حاضر به حمایت از دولت بشار اسد نشد بلکه از مخالفان دولت اسد و در راس آنها اخوان المسلمین سوریه حمایت می کند.
 
این وضعیت باعث شد دولت سوریه، سران حماس و در راس آنها خالد مشعل رئیس وقت دفتر سیاسی حماس را از سوریه اخراج و دفاتر حماس در دمشق را پلمب کند.
 
خالد مشعل بعد از آن اتفاقات به قطر رفت و هم اکنون در این کشور مقیم است.
 
دولت سوریه برای سال های طولانی حامی حماس در مقابل اسرائیل بود.
 
واشنگتن پست اضافه کرد: ایران و هم پیمانش یعنی حزب الله لبنان به آرامی تلاش می کنند میان دولت سوریه و حماس، میانجیگیری کنند و اختلاف میان دو طرف را برطرف کنند. 
 
 همزمان روابط ایران با سوریه و عراق قوی است. ایران ائتلافی از پشتیبانان در منطقه برای مقابله با اسرائیل و هم پیمانان آمریکا در منطقه ایجاد کرده است.
 
ایران در کنار روسیه، مهمترین حامی دولت بشار اسد رئیس جمهوری سوریه از زمان آغاز بحران در این کشور تاکنون است. 
 
هزاران نفر از ایران و حزب الله لبنان هم اکنون در سوریه در صف ارتش سوریه در حال جنگ با گروه های تروریستی، مخالفان مسلح، داعش و گروه های افراط گرای اسلامی هستند.
 
تلاش های تهران برای آشتی میان حماس و بشار اسد بعد از آن آغاز شد که حماس کادر رهبری جدیدی را انتخاب کرد و همزمان ترکیه و قطر به عنوان دو حامی جدی مخالفان در سوریه نیز تلاش کردند روابط با ایران را تقویت کنند.
 
واشنگتن پست اضافه کرد: به دنبال بحران در سوریه، رابطه حماس و ایران نیز به شدت کمرنگ شد. از زمان آغاز بحران در سوریه در سال 2011 تاکنون رهبر حماس به ایران سفر نکرده است.
 
با این حال گفته می شود ایران حمایت های مالی و تسلیحاتی اش از حماس را ادامه داده گرچه حمایت های مالی، کمرنگ شده است. همچنین ایران تلاش کرد در این مدت بیشتر از شاخه نظامی حماس حمایت کند تا شاخه سیاسی .
 
از زمانی که یحیی السنوار رهبری حماس در منطقه غزه را برعهده گرفت حماس به اقدامات مهمی در بازسازی روابط اش دست زد از جمله می توان به سفر هیات بلندپایه ای از حماس به تهران برای حضور در مراسم تحلیف حسن روحانی اشاره کرد. این عالی ترین هیات حماس بود که در 6 سال اخیر به ایران سفر می کرد.
 
یک مقام فلسطینی در بیروت به این روزنامه آمریکایی گفته است که مقاماتی از حماس درباره آشتی با سوریه تاکنون سه نشست با حسن نصرالله رهبر حزب الله لبنان برگزار کرده اند.
 
واشنگتن پست افزود: ایران به درخواست حماس برای افزایش حمایت مالی پاسخ مثبت داده است. السنوار رهبر حماس در غزه نیز قبل از این گفته بود که ایران به بزرگترین حامی مالی و تسلیحاتی حماس تبدیل شده است.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۴۲
Iranemaa - قم، ایران
پیام خامنه ای به دو گروه علوی علی پرست و حماس عمرپرست ک جدیدا صدام پرست هم شدند :« نگران نباشید پول به اندازه کافی هست ،اگر تمام ملت ایران از گرسنگی بمیرند باز هم پول شما قطع نخواهد شد ،ما شماها را می‌پرستیم چون شما عربید و ما عربپرست »
یکشنبه ۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۸
۴۴
آذری باهوش - میانه، ایران
[::Iranemaa - قم، ایران::]. این حرفهایی که میزنی درست نیستش . الان 8 میلیون نفر تحت حمایت کمیته امداد هستن و منظورم اینه که در داخل هم از مردم خودش حمایت میکنه. تو حتما از خودت سوال کن که آیا در عمرت تا حالا به یک نفر کمک کرده ای؟ کشورها توی کشورهای دیگه منافع دارند اینجور باشه مردم روسیه و امریکا باید حمله کنند حکومتهاشون رو آتش بزنند چون 80 سال در همه دنیا از اروپا و کره و ویتنام و افغانستان .. رفتند به هر کی خواستن کمک کردن یا جنگ کردند.. همیشه یه بودجه هستش برا کارای خارجی. من نمیگم هر کاری اینا میکنن درسته ولی امثال تو اشتباه میکنید هی گیر دادید پول رو بده به فقیر. عزیز من من رفتم از نزدیک دیدم چند میلیون از مردم ایران فقیر بدلیل اعتیاد هستن که روزی ده میلیون هم بدی افاقه نمیکند و دود میشود میرود هوا..درست مثل خود امریکا که چندین میلیون کارتن خواب دارد که الکلی و موادی . یارو نمیتونه ارتش و سیاست خارجی و اینا رو بذاره زمین که اینا فقیرند. حرف حساب همیشه بزن.
یکشنبه ۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۵
۴۴
آذری باهوش - میانه، ایران
[::Iranemaa - قم، ایران::]. حرف زور میزنی. کشورهای یهودی و مسیحی میاند توی منطقه ای که اینا مسلمون هستن همه کار میکنن هرکس رو میخواند میذارند سر حکومت هرکس رو میخواند بر میدارند در حالیکه دهها هزار کیلومتر فاصله دارند هیچی نمیگی. حالا یه کشور مسلمون میره تازه کسی رو برنمیداره بلکه از کسی که دارای حکومت هستش و کمک نیاز داره و همپیمانش هست و توی جنگ خیلی بهش کمک کرده حمایت میکنه در برابر کی؟ در برابر داعش. تو اومدی به این بابا گیر میدی. تازه دو تا چیز دیگه هم هست اولا توی منطقه خودش هست. نرفته توی مکزیک این حمایت رو بکنه که! ثانیا کشور خودت هست! یعنی اینقدر خودزن و از خود متنفر هم هستی.
یکشنبه ۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۱
۵۴
iran2015 - وین، اتریش
[::آذری باهوش - میانه، ایران::] علی پرست بی هوش که در میانه راه مانده ای ؟ این اسم را انتخاب کرده ای به هم میهنمان آذری ما توهین کنی؟ مگر ما آذری باهوش بی هوش داریم ، همه آذری ها باهوش هستند و همه بچه مغولهای عثمانی مهاجر بی هوش.!!! شما از کجا میدانی که کمیته امداد 8 میلیون نفر زیر پوشش دارد؟ کمک میگیری ؟ یا از وابستگان رژیم در کمیته املاح امام هستی؟ از کجا میدانی کی کمک میکند و کی کمک نمیکند؟ آمار داری؟ آقا باهوشه؟؟؟ اگر آمریکا تو عراق دخالت و جنگ میکند پولش را سه لا پهنا پس میگیرد.عراق و عربستان و قطر و کویت را مثل گاو میدوشند. این آخوند بی نوامیس است که پول مملکت را خرج ایدئولوژی بیمارش میکند.مثلا از سوریه چی بعدا میماسد یا از یمن ؟؟؟ اینها دارند خودشان از گرسنگی میمیرند.تو چرا در باره استپ های مغولستان اظهار نظر نمیکنی؟ آنوقت پیروز میدان هستی !!؟؟ چون ما هیچ اطلاعی از آن نداریم .
یکشنبه ۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۰
۴۲
Iranemaa - قم، ایران
[::آذری باهوش - میانه، ایران::]. دوست عزیز من علت اینکه از اسلام بریدیم چون انسانیت برام مهمه و به همنوعم تا حد توان کمک کردم و به خدایی که اعتقاد دارم( خدا،طبیعت و نه دین)گاهی ضربه هم خوردم به خاطر انسانیت . . در مورد ارتش باید بگم ارتش قوی لازمه اما پول خرج فلسطین عرب چه سودی داره ،امریکا برای کمک هایش برنامه داره ،در مورد افراد فقیر در آمریکا هم باید بدونی که کلی مهاجر غیرقانونی در آمریکا زندگی میکنند که فقیرند ...در مورد روسیه هم که دگه واضحه که کشوری است که تقریبا دیکتاتوری ...آیا فلسطین از بودجه برای ساخت مدرسه واجبتره ؟ آیا از بودجه برای وزارت بهداشت مهمتره ؟ آیا جاده های خطرناک و حادثه خیزی وجود دارد و وزیر راه میگه بودجه برای ساخت وجود ندارد . آیا شما میدانی در یک روستای شیعه نشین تو افغانستان با پولهای ایران بین آنها دعوا شده و چند نفر به قتل رسیده ؟ احساساتی دفاع نکن ،به فکر هموطنانت باش نه عرب و دینش و نه حکومت کثیف آخوندی .
یکشنبه ۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۹
۴۴
آذری باهوش - میانه، ایران
[::iran2015 - وین، اتریش::]. وقتی شروع حرفهات با انگ زدن و توهین به دیگری هستش خودت داری ثابت میکنی آدم بی شخصیتی هستی و از کجا داری میای! ارزش جواب دادن نداری فقط بخاطر اینکه هموطنان فکر نکنند دروغ گفتم اینو مینویسم که توی برنامه صفحه دو بی بی سی موضوع فقر و بیکاری در ایران که توی یوتیوب هم هست میتونی بری ببینی که این آمار رو داد. من مدافع آخوندها نیستم ولی مطمین باش از تویی که به هیچکس در عمرت کوچکترین خیری ازت نرسیده و فقط از همه طلبکار هستی و با کسی که با تو موافق نیست به این فضاحت رفتار میکنی بهتر هستند. برو توی آینه با وجدان خودت رودررو حرف بزن ببین واقعا برای مردمت و برای کشورت چه کار مفیدی انجام دادی بجز اینکه بیایی به هر کس دوست داری توهین کنی و خودخواهی خودت رو ثابت کنی.
یکشنبه ۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۲
۴۴
آذری باهوش - میانه، ایران
[::Iranemaa - قم، ایران::]. ببین توی کشورهای همسایه همیشه باید یه دستهایی داشته باشی تا مشکل جنگ ایران و عراق برات پیش نیاد. افغنستان یه کشور نا امنی هست باید همیشه به یه نحوی توش باشی مخصوصا کمک انساندوستانه بهترینش هست اونجوری همیشه گوشی دستت هست اگه یه زمان بخواد یه گروهی به مرز ایران حمله کنه میفهمی. هیچوقت کشورها مرزهاشون رو مثل در و پنجره نمیبندند که اصلا ندونند اونور چه خبره مخصوصا اونایی که نزدیکی فرهنگی دارند محبورند ارتباط داشته باشند. وقتی اول سال بودجه بندی میشه همه اینارو تعیین میکنن اینجوری نیست که بشه یه ساله همه فقیر ها رو بهشون پول داد و همه جا درمونگاه ساخت. احمدی نژاد مثل تو فکر میکرد ورداشت همه پول نفت رو وام خود اشتغالی داد وامهای دیگه داد پول حروم شد رفت میدونی چرا؟ چون اهل کار نبودند وام گرفتند بردند باهاش تریاک کشیدند بردند آنتالیا خانوم بازی کردند بعد نتونستند پس بدند....شاید توی مملکت نبودی ببینی. گند زد به همه چیز رفت کلی فساد بخاطر همین پولها زیاد شد.
یکشنبه ۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۳
۴۴
آذری باهوش - میانه، ایران
[::Iranemaa - قم، ایران::]. برو توی گوگل بزن 45 میلیون مردم امریکا زیر خط فقر زندگی میکنن. 564000 نفر فقط کارتن خواب داره. خیلی از اینا امریکایی اصل هستند معتاد الکلی روانی همه جور هست. نمیخوام سیاستهای احمقانه اینا رو توجیه کنم . اینا بودند که دارایی کارآفرینها رو مصادره کردند باند بازی کردند دادن دست بنیادهایی که هیچ مالیاتی نمیدند. مشکل ایناست دوست عزیز. تازه من طرفدار دخالت نظامی توی غزه و یمن و افغانستان نیستم . ولی اینکه بری دارو و غذا به یه مردم مظلوم که بالاخره جزو مردم منطقه و دین خودت حساب میشند بدی چند میلیون دلار باور کن هیچ ضربه ای بهت نمیزنه بلکه برای مردمت محبوبیت ایجاد میکنه.
یکشنبه ۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۲
۴۲
Iranemaa - قم، ایران
[::آذری باهوش - میانه، ایران::]. در مورد هم‌پیمان باهات موافقم مثلا سوریه و فلسطین و عراق حوثی ها حزب الله ،همپیمان خوبی دارند به نام ایران که واقعا بخاطر این هم‌پیمان لذت میبرند .البته زمان شاه فقید هم پیمانان ایران متفاوت بودند ،ایران و غرب همپیمانان خوبی بودند ایران در نیروی هوایی سرامد بود و ایرانی بارزش و عربا قدرت وراجی نداشتند و ایران همپیمانان بی ارزشی مثل عربای فقیر نداشت البته عرب ثرتمند هم داریم که با آمریکا و غرب هم پیمانانند
یکشنبه ۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۵
۴۴
آذری باهوش - میانه، ایران
[::Iranemaa - قم، ایران::]. زمانی که توی جنگ هیچکس حتی روسیه هم به اینا سلاح نمیفروخته و همه به صدام کمک میکردند اسد به اینا کمک میکرده که بالاخره موشک و بمب و اینا بخرند. بعدشم فراموش نکن دولت قانونی سوریه بشار اسد هستش و مخالفینش تروریست حساب میشند . کلا هرکس با زور اسلحه بخواد حکومت یه کشور رو ساقط کنه تروریست و محارب حساب میشه و میکشندش. ایران به دعوت اون بابا رفته کمکش و این قانونی هستش. کسی که به تروریستهای داعشی کمک میکنه داره عمل بد انجام میده و خودت میدونی کی هست
یکشنبه ۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۶
۴۴
آذری باهوش - میانه، ایران
[::Iranemaa - قم، ایران::]. بابا شاه زمانی که مریض بود هیچکدوم این کشورها که میگی بهش پناهندگی ندادند. آخه یه پناهندگی که به هر همجنسگرا و سیاسی و سیاسی نما راحت داده میشه چطور به شاه ندادند؟ باید میرفت آواره میشد میرفت پاناما که اونجا همین نوریگا میدونی که به فرح گیر داده بود که باهاش حال بکنه . واقعا حوادث شرم آور ...مصر اونم بخاطر سادات بعد اونجا مرد. آخه تو هی بگو من متحد فلانی میشم وقتی یارو کلا آدم حسابت نمیکنه این چه فایده داره؟.
یکشنبه ۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۰
۴۴
آذری باهوش - میانه، ایران
[::Iranemaa - قم، ایران::]. آخه میگی ایران توی نیروی هوایی اول بود . باید اضافه کنم توی هوانیروز و هاورکرافت ایران در دنیا یکی از دو سه قدرت برتر بود. ولی عزیزم اینا بیفایده بود وقتی شاهت ترسو بود و بحرین رو بدون هیچ مقاومت داد رفت...عرضه نداشت با شیخ زاید یه معاهده امضا کنه که توش نوشته باشه جزایر سه گانه مال ایران هست. مثل اینکه تو بازوکا دستت باشه یکی بیاد دوست دخترت رو بخواد بعد تو خودت بدی ببره . اون بازوکا به چه درد خورد اینجا؟ ولی یکی با تیرکمون سنگی دوست دخترش رو حفظ میکنه. میگیری حرفم رو؟
یکشنبه ۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۱
۴۲
Iranemaa - قم، ایران
[::آذری باهوش - میانه، ایران::]. اولا که ایران با کشورهایی که مشکل دارد یا ابرقدرتند مثل آمریکا یا از نظر نظامی قوی هستند و یا با کشورهای ابرقدرت هم پیمانانند و جدیدترین سلاح‌های نظامی را دارند که این چیزها یعنی ایران با تمام همسایه هایش هم نمی‌تواند با دشمنانش مقابله کند دوما کدوم همسایه از ایران موقع حمله آمریکا و اسراییل و عربای جنوب خلیج فارس جلوی آنها ریسک می‌کند ؟ افغانستان ،عراق،پاکستان ؟ خود اینها پایگاه نظامی آمریکا هستند برای آمریکا ،ترکیه هم که قلبا از خداشه که ایران مورد حمله قرار بگیره .
یکشنبه ۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۲
۴۲
Iranemaa - قم، ایران
[::آذری باهوش - میانه، ایران::]. ایران هیچ سودی از کمک‌هایش نبرده و نخواهد برد بلکه فقط می‌خواد انقلاب ایران خرابکنش را صادر کند و این انقلاب همیشه به دشمن احتیاج دارد البته آدمی که میگه از هم دینش باید حمایت کند که من جای بحث کردن باهاش نمی‌بینم ،.راستی میدانی یک مسیحی غیر هم دین به توی شیعه بیشتر احترام می‌گذارد تا سنی فلسطینی که تو را اصلا مسلمان حساب نمیکند. در مورد آمریکا گفتی ولی باید بدانی اکثر کارتن خوابها غیرامریکایی هستند و یا معتاد امریکایی هستند و دیگر اینکه آمریکا پولش را هدر نمی‌ده الکی ،خصوصا برای مسأله مضحک دین ..اگر ایران پولش را برای عربها و خارجیها خرج نمی‌کرد مردم روی فقر و مشکلات داخلی اینقدر مانور نمی‌دادند و داشتن فقیر تا حدی چیز عادی هستش .فقط ببین عربهایی که نفت خیزند مثل ما مردمشون اینقدر مشکلات اقتصادی دارند؟
یکشنبه ۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۴
۴۲
Iranemaa - قم، ایران
[::آذری باهوش - میانه، ایران::]. من نگفتم وام خوداشتغالی بدهند من میگم اگر پول خرج خارج از کشور و عربا نشه خرج کمیته امداد در آفریقا و افغانستان نشه خرج ساختن ساختمان مجلس جیبوتی نشه خرج حوزه های علمیه نشه ،کمبود بودجه ندارند و میتوانند بودجه وزارتخانه ها را زیادتر کنند ،حقوق کارمندان بیشتر کنندکه شرمنده زن و بچه هایشان نباشند ،خرج زیر ساختها کنند ،خرج تحقیقات و علم کنند خرج تیمهای ورزشی کنند که دیگر نگویند پول نداشتیم تیم ملی دختران را بفرستیم ....یا پول اردوی خارج از کشور نداریم . یک کم فکر کن
یکشنبه ۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۲
۴۴
آذری باهوش - میانه، ایران
[::Iranemaa - قم، ایران::]. اونجوری نیست که فکر میکنی. اینا همه یه ردیف بودجه دارن که اول سال تعیین میشه . مثلا ورزش بانوان یه بودجه ای داره که همه اینا پیش بینی شده ولی وسط سال بر اثر سو مدیریت مثلا یه ساختمون تربیت بدنی یک و نیم برابر بودجه میبره اینا توی فعالیتهای دیگه کم میارند بعد میگن ما پول نداشتیم بریم تیم دختراها رو ببیریم خارج . حالا تا وقتی این خر تو خری و بی مدیریتی که خودش به مشکلات پیمانکار و هزار چیز دیگه هم مربوط میشه هست تو اول سال هر بودجه ای بریزی این مشکلات رو داری اون چند میلیون دلار هم که نمیدونم جیبوتی یا هرجا خرج میشه اگر بذاری سر این همین مسایل باز هستش ...بابا دوره احمدی نژاد سالی 150 میلیارد دلار اومده توی مملکت نیست و نابود شده روحانی یک چهارم اینم نداره. مشکل جای دیگه هستش وگرنه همه کشورها از این بودجه ها که بریم خارج مدرسه و کلیسا و دانشگاه بسازیم دارند خود عربستان و کویت و عمان توی کشورهای افریقا و اروپا و امریکا کلی از این کارا میکنند مسجد بساز مدرسه و بیمارستان بساز . اینا همه دنیا عادی هست
یکشنبه ۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۸
۴۴
آذری باهوش - میانه، ایران
[::Iranemaa - قم، ایران::]. من رد نمیکنم اینا توی کشورای دیگه خرابکاری هم میکنند بعد میگند ما انقلابی هستیم . الان اختلاف عربستان با اینا همین هستش دیگه . اینا میخوان آل سعود بره اونجا هم بشه جمهوری اسلامی اونا هم اینو میدونند میاند توی عراق داعش درست میکنن . واقعیتش همینه خوب تمام کشورای عرب پادشاهی هم با اونا هستند چون احساس خطر میکنند البته قطر نمیدونم با اینکه پادشاهی هست چرا با اینا شده!.
یکشنبه ۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۲
۴۴
آذری باهوش - میانه، ایران
[::Iranemaa - قم، ایران::]. کلا من موافق کمک انساندوستانه هستم . یعنی دارو غذا لباس و ساختن مدرسه و بیمارستان . الان اینا بجای اینکه یه سری مهاجر افغان رو خر کنند ببرند به سوریه بجنگه بدون آموزش کافی . باید همین پول رو خرج میکردند به پناهندگان سوریه کمک میکردند غذا و لباس و اینا . من خودم با یه سوریه ای حرف زدم میگفت ایران کلا کشور مارو اشغال کرده. در صورتیکه اینطور نیست ولی وقتی اینجوری وارد میشی اونها هم یه کلاغ چهل کلاغ میکنند .
یکشنبه ۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۹
۴۲
Iranemaa - قم، ایران
در مورد بودجه که میگی از اول همه چیز سنجیده میشه که مثلا بودجه وزارت آموزش و پرورش تعیین میشه ،اگر قرار نباشه میلیاردها دلار پول خرج عربا بشه بودجه وزارت خانه ها بیشتر تعیین میشه و این دیگه چیز واضحی است .در مورد بحرین همانطور که قبلا هم گفتم بحرین کاملا تحت سلطه ایران نبوده میتونی در موردش تحقیق کنی ایران کاملا اختیار تام نداشته دوما شاه اینقدر خدمات داشته که مردم وقتی میگی بحرین را داده چیزی نمیگن و همش میگن خدا بیامرز
یکشنبه ۲ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۴
۴۲
Iranemaa - قم، ایران
عربستان و قطر کمک های زیادی به اهل سنت در کل دنیا میکنند آیا وضع اقتصادی مردمشان بده؟ ایا تاثیری داره در وضعیت مردمشون داره؟دوما اونا عربن و برای مردمشون هم مهمه اسلام ولی اکثریت ایرانیا حتی به مذهب شیعه اعتقاد هم که دارند راضی به خرج پول ایران برای عربا و کلا شیعیان خارج از کشور نیستند . در مورد حافظ اسد هم باید بگم از کسانی بود که با کمک حسن البکر و جمال عبدالناصر می‌خواستند خوزستان را از ایران جدا کنند و همین چند سال پیش یک سوریه ای به من گفت در نقشه کشورها در کتاب جغرافیشان سوریه جز ایران نیست و بعد از اینکه حافظ اسد با صدام مشکل پیدا کرد ایران اینقدر پول به سوریه داد تا سلاح گرفت و نه مثل الان ما که سلاح مجانی به سوریه می‌دیم آیا فکر می‌کنی اگر اون زمان ما وضع الآن سوریه را داشتیم حافظ اسد دیکتاتور که از خمینی هم قصی القلبتر بودبه ما سلاح مجانی میداد؟
یکشنبه ۲ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۳
۴۴
آذری باهوش - میانه، ایران
[::Iranemaa - قم، ایران::]. الان ایران توی بوسنی هرزگوین نرفت. نتیجه این شد که عربستان همه رو اونجا رفت وهابی سلفی کرد که هم به ضرر ایران میشه هم به ضرر امنیت دنیا میشه چون اینا راحت تکفیری میشند. خودت هم میدونی که احتمال اینکه شیعه رادیکال بشه خیلی کم هست مگه اینکه واقعا کسی به کشورش حمله کنه.
دوشنبه ۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۱
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.