بمب‌افکن‌های آمریکا در آسمان سواحل کره‌شمالی جولان دادند

وزارت دفاع آمریکا می‌گوید بمب‌افکن‌های این کشور که با حمایت جنگنده‌های اف ۱۵ پرواز می‌کردند، بر فراز سواحل شرقی کره‌شمالی پرواز کرده تا به پیونگ‌یانگ از آمادگی آمریکا برای مقابله با هر تهدیدی هشدار دهند. پنتاگون می‌گوید این دورترین پرواز هواپیماهی نظامی آمریکایی در حریم بین‌المللی شمال شرق کره‌شمالی در قرن بیست و یکم بوده است.

همزمان وزیر خارجه کره‌شمالی که امروز (شنبه ۲۳ سپتامبر - اول مهر) در سازمان ملل متحد سخنرانی کرد گفته دونالد ترامپ به سوی "خودکشی" گام بر می‌دارد.

سخنان ری‌یونگ هو، وزیر خارجه کره شمالی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، دقیقا تکرار اظهارات روز سه‌شنبه دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکاست که خطاب به کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی گفته بود: "مرد موشکی در مسیر خودکشی گام بر می‌دارد.".

وزیر خارجه کره‌شمالی با تکرار بیانیه اخیر کیم جونگ اون، رهبر این کشور یک بار دیگر رئیس جمهوری آمریکا را به لحاظ روانی "آشفته" و مبتلا به "هذیان بزرگ‌منشی" خطاب کرده و گفته او بابت تهدید کردن کره شمالی به نابودی کامل، "پاسخی سخت" دریافت خواهد کرد.

تنها چند دقیقه قبل از آغاز سخنرانی وزیر خارجه کره‌شمالی در مجمع سازمان ملل متحد در نیویورک، پنتاگون با انتشار اطلاعیه‌ای از جولان بمب‌افکن‌های بی‌ا‌بی خود بر فراز مناطقی از شرق کره‌شمالی و ناحیه‌ای که میان دو کره "عاری از تحرکات نظامی" تعریف شده، خبر داد و آن را نشانه‌ای از "جدیت واشنگتن" در برابر "رفتار بی‌ملاحظه" پیونگ یانگ و برنامه هسته‌ای این کشور دانست.

"این ماموریت نمایانگر توان ایالات متحده بود و پیامی رسا که رئیس جمهور آمریکا گزینه های نظامی متعددی برای خنثی کردن هرگونه تهدید در دست دارد."

"ما کاملا آماده ایم که از طیف گسترده توان نظامی‌مان برای محافظت از آمریکا و متحدانش استفاده کنیم."

پرواز بمب‌افکن‌های آمریکایی بر فراز کره‌شمالی که پنتاگون می‌گوید با حمایت جنگنده‌های اف 15 سی پرواز می‌کردند، می‌تواند هیزمی دیگر زیر آتش مجادله لفظی میان واشنگتن و پیونگ یانگ بگذارد که طی چند هفته اخیر حتی از مرزهای دیپلماتیک هم فراتر رفته و به نزاعی شخصی میان دونالد ترامپ و کیم جونگ اون بدل شده است.

به طوری که روز گذشته، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه که برای حضور در مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نیویورک سفر کرده، از هر دو رهبر خواست که "لختی سکوت پیشه کنند" چرا که سطح مجادله میان آنها شبیه "دعوای بچه‌ها در کودکستان" شده است.
 
همزمان روز شنبه گزارش شد چین صادرات نفت به کره‌شمالی را کاهش داده و ورادات محصولات نساجی از این کشور را متوقف کرده است.

چین مهم‌ترین شریک تجاری کره‌شمالی است و یکی از منابع اصلی درآمدهای ارزی برای این کشور محسوب می‌شود.

موضع سخت‌گیرانه چین در برابر کره‌شمالی به دنبال آخرین آزمایش هسته‌ای پیونگ یانگ در ماه جاری صورت می‌گیرد.

سازمان ملل متحد در واکنش به این اقدام کره‌شمالی در مورد تحریم‌های تازه توافق کرد که شامل محدودیت صادرات منسوجات از کره‌شمالی و کاهش صدور نفت به آن کشور می‌شود.

وزارت تجارت چین با انتشار بیانیه‌ای گفته است محدودیت در صدور محصولات نفتی تصفیه شده از اول اکتبر و گاز طبیعی مایع، بلافاصله پس از انتشار این بیانیه آغاز می‌شود.

طبق قطعنامه سازمان ملل متحد، چین همچنان می‌تواند در سال آینده حداکثر دو میلیون بشکه نفت تصفیه شده به کره شمالی صادر کند.

تخمین زده می‌شود که کره شمالی در سال ۲۰۱۶ روزانه ۶۰۰۰ بشکه نفت تصفیه شده از چین وارد کرده است که در کل سالیانه حدود دو میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه می‌شود.

اما چین از سال ۲۰۱۴ درباره صادرات نفتش به کره شمالی اطلاعاتی دقیقی منتشر نکرده است.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۶۳
shirzan e irani - استکهلم، سوئد
با جنگ صد در صد مخالفم، اما گاهی‌ اجتناب ناپذیر است، امیدوارم حاکمانِ کره شمالی، نظام حاکم بر ایران و حاکمان روسیه از این دنیا گورشان را گم کنند و در آن دنیا در جهنم بر سرِ قدرت و حکومت داری تا جأییکه توان دارند جنگیده تلاش کنند، طرفدارانشان هم میتواند به آنها ملحق شده و حکومت‌های خود را راه بیندازند.
یکشنبه ۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۰
۵۴
iran2015 - وین، اتریش
[::shirzan e irani - استکهلم، سوئد::] حاجیه خانم اسلام پناه !! حال سوسمارهای مکه و مدینه (قدس السره )چطور است ؟ انشاا لله پول کافران فی البلاد سوئد را دریافت و با صلوات به محمد و آل محمد که در کامنتهایتان به آن افتخار میکنید مخروج و مصروف فرموده و حال می فرمایید.بله جنگ فریضه بدی است که ضروری شود کشتن چند ده میلیون زن و کودک ایرانی بدست محمد (ص ) و اعقابش اجتناب ناپذیر و چه بسا ضروری است .مشکل شما به دلایل نامعلوم فقط جنایت خمینی و یاران است که آنهم در دست بررسی دارید که در شکم اسلام عزیز هضم بفرمایید. آقای جنتی سلام میرساند
یکشنبه ۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۹
۴۲
Iranemaa - قم، ایران

ترامپ دیوانه است و مرد عمل . حالا این بچه خپل در جواب میخواهد دوباره مثل اخوندا فقط حرف بزند یا اگر هم بخواهد عمل کند موشکهای نقطه زنش به جای امریکا سر از آرژانتین درمی‌آورند چون همین تلنولوژی بود که آخوندا برای داعش به کار بردند اما به جای سوریه موشکا رفتند عراق
یکشنبه ۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۹
۴۲
Iranemaa - قم، ایران
[::shirzan e irani - استکهلم، سوئد::]. رژیم ،کسانی را که در عربپرستی با هم شبیهند و اعتقادات مشترک دارند را برای دوام و ماندن در قدرت نیاز دارد
یکشنبه ۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۹
۵۶
شنبلیله خانم - اسلو ، نروژ
[::shirzan e irani - استکهلم، سوئد::]. شما پیروان حسین و محمد دیگه نباید از نظام حاکم ایران ایراد بگیری عزیز جان تا افرادی با طرز تفکر شما هستند آخوندها سواری میگیرند و از این حماقت سوء استفاده را میکنند همانطور که سالها با داستان حسین و حسن گولتان زده اند
یکشنبه ۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۶
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.