ترامپ فرمان تشدید تحریم‌های کره شمالی را امضاء کرد

ترامپ می‌گوید صنعت نساجی، ماهیگیری، تکنولوژی ارتباطات و صنایع تولیدی کره شمالی هدف تحریم‌های جدید واشینگتن قرار می‌گیرند. دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا، روز پنج‌شنبه ۳۰ شهریور خبر داد فرمانی را امضاء کرده است که بر اساس آن ایالات متحده می‌تواند تحریم‌ها علیه موسسات تجاری کره شمالی را گسترده‌تر کند.
 

به گزارش خبرگزاری رویترز، آقای ترامپ در آستانه دیدار خود با رهبران ژاپن و کره جنوبی در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل به خبرنگاران گفت: «فرمان اجرایی جدید ما درآمدهای کره شمالی را که هزینه تولید مرگبارترین سلاح‌های تاریخ می‌شود، کاهش خواهد داد».

 
به گفته رییس‌جمهوری آمریکا، صنعت نساجی، ماهیگیری، تکنولوژی ارتباطات و صنایع تولیدی کره شمالی طبق فرمان جدید وی هدف تحریم‌های ایالات متحده قرار می‌گیرند.
 
وی افزود: «برای مدت زمانی طولانی به کره شمالی اجازه داده شده بود تا با سوءاستفاده از نظام مالی بین‌المللی بتواند بر روی برنامه هسته‌ای و موشکی خود سرمایه‌گذاری کند».
 
آقای ترامپ سپس ادامه داد که فرمان جدید وی این اختیار را به وزارت خزانه‌داری آمریکا می‌دهد تا کسانی را که با کره شمالی به مبادله تجاری و تکنولوژی می‌پردازند مجازات کند.
 
تنش‌ها بر سر برنامه هسته‌ای و آزمایش‌های موشکی کره شمالی در هفته‌های اخیر به اوج رسیده است. در این میان کره شمالی به رغم فشاری که قدرت‌های جهانی به آن وارد می‌کنند، همچنان به برنامه‌های موشکی و هسته‌ای خود ادامه می‌دهد.
 
آخرین این فشارها نیز تحریم‌هایی است که شورای امنیت سازمان ملل متحد روز ۲۰ شهریور در واکنش به ششمین آزمایش هسته‌ای کره شمالی به اتفاق آرا تصویب کرد تا شمار تحریم‌های این نهاد علیه پیونگ‌یانگ از سال ۲۰۰۶ تاکنون به ۹ دفعه برسد.
 
در این حال دونالد ترامپ می‌گوید که در نشست روز پنج‌شنبه خود با «مون جا‌ئه‌این»، رییس‌جمهوری کره جنوبی، به مسائل تجاری میان دو کشور و تهدیدات کره شمالی خواهد پرداخت.
 
آقای ترامپ به خبرنگاران گفت: «فکر می‌کنم که ما از خیلی جهات پیشرفت‌های بسیاری داشته‌ایم».
 
دونالد ترامپ در نطقی که روز سه‌شنبه در مجمع عمومی سازمان ملل متحد داشت، تهدید کرد که اگر پیونگ یانگ از فعالیت‌های اتمی خود دست نکشد، «هیچ چاره دیگری نخواهیم داشت مگر آن که کره شمالی را به طور کامل نابود کنیم».
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۴۳
گنجور - خرونینگن، هلند
مردک دلقک روانی
‌پنجشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۸
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.