کناره‌گیری شاهزاده رضا پهلوی از شورای ملی ایران؛ اعضای جدید انتخاب شدند

صدای آمریکا : شاهزاده رضا پهلوی رئیس شورای ملی ایران برای انتخابات آزاد در ایران ساعتی پیش در جریان برگزاری مجمع ملی شورای ملی ایران اعلام کرد که از ریاست این شورا کنار می رود.
 

شورای ملی ایران ، ائتلافی از گروه‌ها و شخصیت‌های مختلف ایرانی است که با هدف برگزاری یک انتخابات آزاد در ایران تلاش می‌کند، و می گوید تدوین قانون اساسی جدیدی برای ایران پس از سرنگونی جمهوری اسلامی را در دستور کار خود دارد.

 
شاهزاده رضا پهلوی از بدو تاسیس شورای ملی ایران در سال ۱۳۹۲ سخنگو و رئیس این شورا بود.
 
او در توجیه تصمیم خود خطاب به اعضای شورا گفت به مرحله ای رسیده ایم که تشخیص دادم، دیگر نیازی به حضور من نیست و این شورا می تواند به تنهایی کار خود را پیش ببرد.
 
شاهزاده رضا پهلوی گفت من با کناره گیری از تشکیلات شورا، بدون وابستگی به گروه خاصی، مستقلا می توانم نقش بهتری برای همراهی و نزدیکی گروه های سیاسی ایفا کنم.
 
نازیلا گلستان، رضا پیرزاده، نوشین مشکاتی، زرین محی الدین، شهرزاد کریمی، امیرحسین مهدی ایرایی و سعید جباری در رای گیری انلاینی امروز برای تشکیل اعضای دفتر سیاسی انتخاب شدند
 
در این رای گیری همچنین واهیک باقومیان، هوشنگ لاهوتی، حمید قهرمانی، حیدر بیدخت، مرجانه روحانی، جواد فروزنده و رضا شیل سر به عنوان اعضای شورای عالی انتخاب شدند.
 
انتخاب چهار زن برای احراز مقام های تاثیر گذار بر تصمیم گیری ها از جمله ویژگی های این رای گیری بود.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۳۸
scandal - برلین، آلمان
تعبیر این عکس با این گزارشی که خواندم اصلا بهم نمیخوره، زیرا ایشان با "روشنفکری و منطق" خود از این مقام خوداری نمودند، ولی‌ این عکس که اگر مربوط به این گزارش باشد خلاف آنچه که میگونند میباشد! آیا اشتباه فکر می‌کنم!؟
شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۰
۵۹
Sepas - تهران، ایران

با درود ، میفهمم چی‌ میگی‌.
شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۶
۵۸
فضول میرزا - استکهلم، سوئد

راستشو بگو چقدر گرفتی بکشی کنار؟! :o
یکشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۸
۶۴
سلطنت طلب - قم، ایران
امیدوارم هر جا هستی سربلند باشی شاهزاده، تصمیمات شما هم قابل درکه و نشان از روح بلند و تعاطف پذیرتون داره ، امیدوارم دست به دست و با همت همه و همه در ساخت ایران از نو مشارکت کنیم
یکشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۳:۰۴
۶۵
samak - پاریس، فرانسه
از واقعه ایى تو را خبر خواهم کرد.. ، این تصمیم تاریخى، که بدون تردید سر منشاً تغییرات بسیار بنیادین در ایران، بلکه هم در جهان، و صد البته در تمام گیتى را ، به خانواده محترم ایشان و بطریق اولئ به همه مردم دنیا، خاصه مازندرانیان عزیز تبریک و تهنیت عرض نموده، و بقاى روزافزون از پروردگار منان براى ایشان مسلًت مینمایم.
یکشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۹
۶۳
Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
[::فضول میرزا - استکهلم، سوئد::]. شما راستش رو بگو. چقدر زور زدی که این کامنت به ذهنت رسید؟.
یکشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۴
۵۸
فضول میرزا - استکهلم، سوئد
[::Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا::]. دوست گرامی انسان باید انتقاد پذیر باشه. من میدونم که حقیقت تلخه ولی انکار کردنش بمراتب تلختره! شما ممکنه بفرمائین این شازده با توجه به موقعیت اجتماعیش و شناختی که مردم ازش در جامعه ایران دارند در این مدت 38 سال چه کاری برای نجات ایران از دست این سیاه جامگان کرده؟؟
یکشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۸
۶۳
Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
[::فضول میرزا - استکهلم، سوئد::]. لطف کنید و یک سر به وبسایت ایشان بزنید، پاسخ پرسشتان به وضوح و تفصیل در آنجا درج شده.
یکشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۹
۴۴
بوزرجمهر - تهران، ایران
برید بابا دلتونو خوش کردید.این آخوندا و پاسدارا مگه ول میکنن؟اینا هفت دستی چسبیدن دو لپی دارن میخورن.مگر یه قدرت خارجی در جنگ کلکشونو بکنه .اون شاه بدبخت بود که در رفت و رفت حکومتو دودستی داد به خمینی سیک زاده.البته مشابه کاری هستش که شاه سلطان حسین صفوی کرد و تاج رو دودستی گذاشت رو سر محمود افغان.تاریخ تکرار میشود.فقط فرقش اینه که اون موقع نادری و علیمردان خانی هم بود الان این فوکولیست های ژیگولو چکار میخان بکنن.شما مشروبتون رو بخورید که عیشتون مکدر نشه.
یکشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۱
۵۸
فضول میرزا - استکهلم، سوئد
[::Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا::]. حرف زدن رو هم بلدند. به من بفرمائین "عملا" چکار کردند؟ دو صد گفته چون نیم کردار نیست! :o
یکشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۸
۶۳
Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
[::فضول میرزا - استکهلم، سوئد::]. عملا؟ قرار نیست ایشان کارى بیشتر از آنچه میکنند انجام بدهند. مگر پاداشى به پدر و پدر بزرگش در قبال خدماتى که انجام دادند پرداختیم که حالا از ایشان انتظارى داشته باشیم؟ من و سرکار چه تلاشى براى اعتلاى میهن میکنیم ؟ سواى کامنت نوشتن؟!
دوشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۵
۵۸
فضول میرزا - استکهلم، سوئد
[::Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا::]. ایشون ناسلامتی ولیعهد هستن و شناخته شده در تمام ایران و سطح جهان. شما که نمیتونی ایشون رو با من یا خودت مقایسه کنی! تا بحال به ایشون چندین بار پیشنهاد شده که تشریف ببرن مثلا کیش تا جبهه رهائی بخش ایران با کمک ارتش کودتا کنن ولی گویا ایشون حاضر به قبول هیچ ریسکی نیستند! :o
‌سه شنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۷
۶۳
Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
[::فضول میرزا - استکهلم، سوئد::]. قربانت شوم، ارتش و جبهه رهایى بخش کودتا بکنند، من گارانتى میکنم که ایشان را صبح روز بعد در تهران تحویل شما بدهم!
‌سه شنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۱
۵۸
فضول میرزا - استکهلم، سوئد
[::Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا::]. این که میشه هلو هلو بیا برو تو گلو! اگه قرار باشه ارتش و جبهه رهائی بخش کودتا بکنند دیگه چه نیازی بوجود آقا رضا هست که فردا ضبحش در تهران باشه یا نباشه؟ ایشون باید مدیریت و انسجام میدانی رو در دست بگیرن و مثل یک فرمانده در عملیات شرکت کنن نه اینکه در خونه امن و گرمشون بشینن تا وقتی همه کارها انجام شد اونوقت ایشون تشریف بیارن و سلطنت رو بعهده بگیرن! :o
‌سه شنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۸
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.