پلیس فرانسه مواد منفجره بیشتری در حومه پاریس کشف کرد

در جریان حملات تروریستی سه سال گذشته در فرانسه بیش از ۲۳۰ نفر کشته شده‌اند. یک مقام دادستانی فرانسه اعلام کرد که پلیس این کشور روز پنجشنبه ۱۶ شهریور یک انبار دیگر مواد منفجره در حومه شهر پاریس پیدا کرد.
 

روز چهارشنبه نیز مقداری مواد منفجره مشابه در نقطه‌ای از حومه شهر پاریس کشف شده بود. همزمان پلیس ضدتروریستی مشغول بازجویی از سه مظنون است.

 
به گزارش خبرگزاری رویترز، یک منبع مطلع گفت این مواد منفجره در گاراژی کشف شده که توسط یکی از سه مظنون که روز چهارشنبه درحومه جنوبی شهر پاریس بازداشت شده‌اند کرایه شده بود.
 
ژرارد کولوم، وزیر کشور فرانسه، گفت این مواد منفجره که معمولا بمبگذاران انتحاری از آن استفاده می‌کنند و به TATP شهرت دارد، پس از تماس تلفنی یک لوله‌کش با پلیس که حرکات مشکوکی دیده بود کشف شده است.
 
به گفته وزیر کشور فرانسه، پس از عملیات روز چهارشنبه دو مرد حدود ۳۰ و ۴۰ ساله بازداشت شدند.
 
او افزود با وجودی که این مظنونان از طرحی برای سرقت بانک صحبت می‌کنند ولی نهادهای مسئول از آنها به اتهام فعالیت‌های تروریستی مشغول بازجویی هستند. به گفته منابع مطلع، مظنون سوم نیز در طول شب گذشته دستگیر شده است.
 
ژرارد کولوم در یک مصاحبه رادیویی گفت: «افراد بازداشت شده از طرحی برای منفجر کردن یک بانک بوسیله مواد منفجره صحبت می‌کنند ولی از نظر ما آنها با تروریسم ارتباط دارند و مسیر تحقیقات ما این است».
 
او افزود تحقیق در مورد ارتباط این افراد با تروریسم پس از به دست آوردن اطلاعاتی از تماس‌های تلفنی مطنونان پس از دستگیری آنها مشخص شد.
 
وزیر کشور فرانسه این سخنان را قبل از عملیات دوم پلیس در روز پنجشنبه ایراد کرد.
 
در جریان حملات تروریستی سه سال گذشته که بوسیله افراد مرتبط و یا متمایل به گروه‌های اسلامگرای افراطی در فرانسه انجام شده است، بیش از ۲۳۰ نفر کشته شده‌اند.
 
فرانسه از جمله کشورهای عضو ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکاست که در سوریه و عراق با گروه «خلافت اسلامی» می‌جنگد.
 
TATP یک ماده منفجره ناپایدار است که افراد مرتبط با گروه‌های جهادی در حملات سال‌های اخیر در شهرهای اروپای غربی از جمله منچستر در ماه مه ۲۰۱۷، بروکسل در سال ۲۰۱۶ و پاریس در سال ۲۰۱۵ از آن استفاده کرده‌اند.
رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.