مولوی عبدالحمید: مدیران به دستور رفع تبعیض رهبر عمل کنند

مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی، امام جمعه سنی‌های زاهدان و از رهبران سنی‌های ایران، از پاسخ اخیر آیت‌الله خامنه‌ای به نامه‌اش تشکر کرده و ابراز امیدواری کرده که مقام‌های حکومتی به "دستور" رهبر برای "رفع هر نوع تبعیض" عمل کنند.
 

مولوی عبدالحمید گفته است "فرمان" آیت‌الله خامنه‌ای"صریح و ماندگار" بوده و "تکلیف شرعی و قانونی همه مسئولان لشکری و کشوری و ارکان نظام اسلامی را در راستای اجرای عدالت و نگاه یکسان بین همه اقوام و مذاهب را تبیین و حجت را بر همه تمام کرده است."

 
روز چهارشنبه نامه‌ای از محمد محمدی گلپایگانی، رئیس دفتر آیت الله خامنه‌ای منتشر شد که در پاسخ به نامه مولوی عبدالحمید، تبعیض و نابرابری بین ایرانیان را رد می‌کرد.
 
مولوی عبدالحمید در پاسخ به این نامه گفته است: "امیدوارم مدیران محترم کشور در سطوح مختلف این پیام روشن و خداپسندانه را چراغ راهشان قرار دهند و نسبت به رفع هر نوع تبعیض و نابرابری بین مردم شریف ایران، که همه به منزله اعضای یک خانواده‌اند، اقدام نمایند."
 
آقای گلپایگانی در نامه خود آقای اسماعیل زهی، از قول آقای خامنه‌ای نوشته بود: "همه ارکان جمهوری اسلامی موظفند بر اساس معارف دینی و قانون اساسی هیچ گونه تبعیض و نابرابری بین ایرانیان از هر قوم و نژاد و مذهبی روا ندارند."
 
تاریخ پاسخ رئیس دفتر آیت‌الله خامنه‌ای به نامه مولوی عبدالحمید ۲۱ مرداد است.
 
حدود یک هفته پیش از تاریخ این نامه مراسم تحلیف دوره دوم ریاست جمهوری حسن روحانی رئیس جمهور ایران در مجلس برگزار شد اما مولوی عبدالحمید که صبح آن روز هم در تهران بود٬ به مراسم تحلیف دعوت نشد.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۵۴
Dionysos - پارسی، فرانسه
حتی خامنه ای هم قبل از مرگش سعی در محو تبعیض های گذشته و تقبیح افکار نژادپرستی دارد. اما کاربران متوهمی که خود را با ریشه آریایی اینجا معرفی می کنند و مثلا در اتریش بیل می زنند، مثل فریدون ایران و بیدار هنوز در فکر تشخیص افغان از ایرانی هستند. با دکترای افتخاری توپوزی. از خامنه ای هم کم آوردید.
‌پنجشنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۴
۶۳
shirzan e irani - استکهلم، سوئد
همه همدست این نظام پلید هستید، شیعه سیاسی و سنی و چپ و راست هم ندارد، معامله ایی پایاپای است، یعنی این فرد نمی‌فهمد که تمام اتش ها از گورِ همین دجالِ مزدورِ اجانب بر می خیزد! فلاکت تا چه حد !
‌پنجشنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۳
۴۴
شب تاب - یوکوهاما، ژاپن
عبدالحمید جان هم ظاهراً خودش رو زده به گیج بازى ! آغا چلاقعلى یه چیزى گفت ، شما سخت نگیر! روش آغا همیشه اینطور بوده که به شکار میگه در رو ، به تازى میگه بگیرش !
‌پنجشنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۵
۶۷
pirzan e irani - استکهلم، سوئد
آقای مولوی‌ :از کسی‌ طلب کمک دارید که سالیانی را در پیش شما مردم بلوچ چون مهمان در دوران تبعید را گذرانده، گویا این مردم چه محبتها برای این رهبر خود کامه که نکردند.حال شما وعده سر خرمن ایشان را جدی گرفته آید؟و مشکل اساسی‌ شما بر اساس مذهب در این است که چرا سنی‌ها در کلان شهرها چون تهران مسجد ندارند. آیا بهتر نیست نیاز‌های کودکان بدون شناسنامه، بهداشت، مدارس،کار و غیره در این استان را به پیش ببرید؟ تا دین اساس راه است کسی‌ را به شماها امیدی نیست.
‌پنجشنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۵
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.