سرلشکر باقری: هماهنگی با ناوهای آمریکایی در خلیج فارس خنده‌دار است

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران: اگر اتفاقی از سوی تروریست‌ها برای سکوهای نفتی ایران در خلیج فارس بیفتد ناوهای خارجی پاسخگو هستند؟ سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران که بالاترین مقام نظامی پس از آیت‌الله علی خامنه‌ای است٬ هماهنگی با ناوهای آمریکایی در خلیج فارس را " ادعای مضحک و خنده‌دار" خوانده است.
 

آقای باقری امروز سه‌شنبه ۱۴ شهریور در همایش حقوق دفاعی در تهران سخنرانی کرده و گفته "اخیرا دستگاه‌های استکباری بلوا به پا کردند که شناورهای ایرانی به چند صدمتری ناوهای آمریکایی نزدیک شده‌اند و با اقدامات خود موجبات درگیری را فراهم کرده‌اند".

 
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران گفته "طبق قواعد ساحلی، خلیج فارس جزو حق ایران است و باید از منافع خود در آن دفاع کند ولی متاسفانه کشوری از آن سوی جهان در خلیج فارس برای خود دکان باز کرده و حقوق خاصی قائل است و می‌گوید اگر ایران می‌خواهد به ما نزدیک شود باید با ما هماهنگ کند که این نیز عین زیاده‌خواهی و همان ظلم مضاعف در حقوق بین‌المللی است".
 
در ماه‌های اخیر تنش‌های متعددی میان شناورهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ناوهای آمریکای حاضر در خلیج فارس گزارش شده است. نیروی دریایی آمریکا می‌گوید شناورهای سپاه در مواردی در مواجهه با ناوهای آمریکایی بدون رعایت قواعد حرفه‌ای با سرعتی زیاد به سمت نیروهای آمریکایی حرکت کردند.
 
همچنین گزارش‌هایی از اخطار ایران به هواپیماهای آمریکا منتشر شد که ایران می گوید وارد حریم هوایی این کشور شده بودند.
 
در یک مورد هم نیروهای آمریکایی اعلام کردند که که یک ناو این کشور به سمت شناورهای سپاه که به این این ناو نزدیک می‌شدند٬ گلوله اخطار شلیک کرده است.
 
تامین امنیت سواحل ایران در خلیج فارس نزدیک به یک دهه است که به نیروی دریایی سپاه پاسداران واگذار شده است و به همین دلیل اختلاف نیروهای نظامی ایران با نیروی دریایی آمریکا از جانب سپاه بوده است.
 
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران امروز درباره این برخوردها گفته است که "هماهنگی با ناوهای آمریکایی برای ایران مسئله‌ای خنده‌دار است. اگر اتفاقی از سوی تروریست‌ها برای سکوهای نفتی ایران در خلیج فارس بیفتد ناوهای خارجی پاسخگو هستند؟ آیا ملت ایران می‌تواند از خارجی‌ها بخواهد که امنیت سکوهای نفتی‌اش را تامین کند؟"
 
پیش از این علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه گفته بود که نیروی دریایی آمریکا را مجبور کرده در تماس با نیروهای سپاه برای هماهنگی‌ها فارسی صحبت کنند. آقای فدوی این موضوع را پس از دستگیری و آزادی شماری از تفنگداران نیروی دریایی آمریکا در خلیج فارس گفته بود.
"اخطار به هواپیماهای متجاوز کوچکترین هشدار ایران است"
 رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران در سخنرانی امروز خود همچنین گفته "اگر هواپیمای متجاوزی به حریم ایران وارد شود٬ قرارگاه پدافند هوایی سریعا به آنها اخطار می‌دهد اما متاسفانه باز کشورهای استکباری بلوا به پا می‌کنند که ایران به هواپیمای آمریکایی هشدار داد. دشمنان ایران بدانند که اخطار به هواپیماهای متجاوز کوچکترین هشدار ایران است."
 
فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا هم امروز درباره اخطار به هواپیماهای آمریکایی درباره ورود به حریم هوایی ایران گفته است جمهوری اسلامی حتی به هواپیماهای مسافربری آمریکا هم اجازه عبور از آسمان ایران را نمی‌دهد.
 
او گفته که تمام پرنده‌های آمریکایی که از تکنولوژی روز استفاده می‌کنند در دید رادارهای ایران هستند.
 
آقای اسماعیلی به روزنامه اصولگرای وطن امروز گفته است که "قرارگاه پدافند هوایی به هیچ وجه خودسر عمل نکرده و از سلسله مراتب اجازه می‌گیرد و در نهایت به حضرت آقا (آیت‌الله خامنه‌ای رهبر ایران) می‌رسد و همه اینها را هم با رعایت مسائل امنیتی انجام می‌دهیم".
 
تامین امنیت آسمان و حفاظت از حریم هوایی ایران مطابق تقسیم‌بندی‌های نظامی ایران با قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا است.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۶۳
Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
شما فعلا با گاو های آمریکایی هماهنگ باشید, با ناو هماهنگ شدن پیشکشتان.
‌سه شنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۶
۶۳
Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
در ادامه خزعبلات خود, ایشان درخواست کردند چنانچه آدمیرال آمریکایی در هماهنگ شدن پافشاری کند اول باید با پشت قاشق داغ جای مهر بر پیشانی خود بگذارد تا حاظر به مذاکره شویم!
‌سه شنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۱
۶۳
Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
در ادامه خزعبلات خود, ایشان درخواست کردند چنانچه آدمیرال آمریکایی در هماهنگ شدن پافشاری کند اول باید با پشت قاشق داغ جای مهر بر پیشانی خود بگذارد تا حاظر به مذاکره شویم!
‌سه شنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۱
۴۴
شب تاب - یوکوهاما، ژاپن
آمریکائیها براى در حاشیه امنیت بودن در خلیج فارس ، دنبال این ترفند مسخره ( هماهنگى ) هستند ! این سرلشکر چِزقِنه هم درست فهمیده که این حرف مضحکه !
‌سه شنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۲
۵۷
دوستدار - استهکلم، سوئد
هر گاه از طرف مقامی از ایران امریکا را به نوعی تهدید کرد یا حرف گنده تر از دهانش گفت , بدانید که بصورت مخفی رژیم ایران با امریکایها در حال مذاکره هست .
‌چهارشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۱
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.