واکنش ایران به درخواست آمریکا: اجازه بازرسی از تاسیسات نظامی نمی دهیم

مقام های ایران درخواست آمریکا از آژانس بین المللی انرژی اتمی برای بازرسی از تاسیسات نظامی ایران در راستای نظارت بر برجام را رد کردند.
 

محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت ایران به خبرنگاران گفت به درخواست نیکی هیلی، سفیر ایالات متحده آمریکا در سازمان ملل متحد برای بازرسی آژانس از تاسیسات ایران نباید توجه کرد چون ایران اجازه هیچگونه بازرسی از تاسیسات خود بویژه تاسیسات نظامی را نخواهد داد. آقای نوبخت گفت اطلاعات مرتبط با این سایت ها محرمانه است.

 
نیکی هیلی اخیرا در گفتگو با یوکیو آمانو، رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی خواهان بازرسی آژانس از تاسیسات نظامی و غیرنظامی ایران شد تا از پایبندی ایران به اجرای توافق هسته ای که با عنوان برجام از آن یاد می شود اطمینان حاصل شود.
 
حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران در یک گفتگوی تلویزیونی گفت بعید می داند آژانس بین المللی انرژی اتمی به درخواست آمریکا تن در بدهد. آقای روحانی بر پایبندی ایران به برجام تاکید کرد و گفت رابطه ایران و آژانس را مقررات مشخص می کند نه آمریکا.
 
دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا از مخالفان سرسخت توافق هسته ای ایران و جهان است.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۴۴
شب تاب - یوکوهاما، ژاپن

احمقانه ترین درخواستى که کشورى از کشور دیگه میتونه داشته باشه! اونهم دو حکومتى که در حال دشمنى با هم هستند! همونطور که اون پزشک آمریکایى تشخیص داده بود، این تررررامپ ، از نظر مُخى عیب و ایراد کُلى داره!
‌پنجشنبه ۹ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۸
۵۷
دوستدار - استهکلم، سوئد
سران جمهوری اسلامی ایران دارن ناز میکنن که میفرمایند اجازه به بازپرسهای سازمان بین الملل نمی دهند که از امکان نظامی ایران بازدید کنن ! کمی بیشتر سازمان بین الملل فشار تحریم بر ایران را زیاد کنن انگاه اخونده ها خودشان دعوت از بازپرسان سازمان بین الملل میکنند که به ایران بیایند و از امکان نظامی و اتاق خواب رهبر و حتی لباسهای زیر مسئولان بازدید کنن که نکند اورانیومی چیز قاچاقی را پیدا و کشف کنن.
‌پنجشنبه ۹ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۲:۰۲
۴۲
Iranemaa - قم، ایران
خاک بر سر نظام اخوندی عربی که دنیا در حال پیشرفته ،این آشغالها درگیر برنامه اتمی و نتیجه اش تحریم‌ها ی کمرشکن و پول بی ارزش و درگیرجنگ سوریه حوثی های یمن ،حماس ،حجاب و گیر دادن زنان و دختران بدحجاب و...بخدا تحقیر و خفت تا کی ، نسل ما چه گناهی کرده .و یه عده شستشوی مغزی شده احمق هم طرفدار اخوندا که از خود آخوندها پرروتر و بی منطق تر و اشغال ترند که این حمایت یا به علت منافع است و یا عربپرستی و طرفداری از عربهای دشمن ایران که به زور شمشیر ،دین پلیدشان در سرزمین پارس حاکم کردند و ایران را نابود کردند
‌پنجشنبه ۹ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۲:۳۴
۶۴
kolah-ghermezi - ونکوور، کانادا
[::دوستدار - استهکلم، سوئد::]. شما به دشمنت احازه میدى شپشهاى تنبونت رو بشماره !! از رژیم متنفرى مخت که سر جاش باید باشه !! کدوم احمق میاد همچین کارى رو بکنه !! ؟؟ .
‌پنجشنبه ۹ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۵
۶۵
samak - پاریس، فرانسه
آمریکا و نیکی هیلی و ترامپ، بروند قد قبر پدرشان
‌پنجشنبه ۹ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۰
۸۰
تفکر اسلامی - کپنهاک، دانمارک
برو مرتیکه بی بته، شرب خمر و خنزیر خور، خجالت بکش. حیف نون، تن زنت لباس شهوت افکنی کردی و میگی تو جنگ همه گزینه‌ها رو میزه! اگر تو میخوای مال ما رو بررسی کنی، پس ما هم گزینه رو میزت رو اول بررسی میکنیم.
‌پنجشنبه ۹ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۹
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.